Tammikuussa Tapahtuu :)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rozie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse käytän myös tuota sanaa "tylsä" nyt kun odotusaika alkaa olla loppumetreillä. Onhan tässä tietty muutama päivä jäljellä, mutta pariviikkoa sitten kun ultrassa kävin sanottiin, että siellä ollaan jo niin hyvin asettauduttu paikalleen, että ei enää pitkään pidä odottaa.
Juupajuu...mitään muuta ei ole tuntunut kuin lievää painetta, mutta sekin luultavasti ihan vain siitä että masuasukki vähän vaihtaa asentoa.
Muutenkin kaikki mennyt niin uskomattoman hyvin, että neuvolakäynnitkin tuntuvat puuduttavan turhilta =/

Itse lueskelin juuri eilen kaikkia hyviä laatikko reseptejä niin netistä kuin kirjoistakin..jos vaikka saisi jotain aikaseksi tuonne pakastimeen..saapi nähdä

Tuntuu vaan, että ajatukset pyörii nyt niin paljon tulevan H-hetken ympärillä, että mihinkään ei osaa oikeen kunnolla keskittyä =)
 
Da daa...

Niin vaan käi täällä että ma kun kokokontrolliin menin niin sisälle jäin käynnistykseen ja tyttö syntyi samalle päivälle emoticon
En olisi ikinä uskonut että sais synnyttää jäädä mutta positiivinen yllätys!!

Nyt ollaan laitoksella perhehuoneessa ja tyttö oi hyvin. Suzen kanssa ollaan siis oltu ma ja ti samaan aikaan kätilöopistolla emoticon

Kirjoittelen synnytyskertomuksen sitten kotoota kaikessa rauhassa.

Onnea ja tsemppiä kaikille!!
 
Onnittelut kaikille jo vauvautuneille!! emoticon

Täällä nyt 40+2 eikä mitään suurempia enteitä synnytyksestä... paitsi tuo kammottava selkäsärky! Silti sitäkään ei osaa pitää varsinaisena enteenä, kun samasta tuskasta on kärsinyt jo aikaisemminkin. Mutta pitää yrittää ajatella, että kaikki tämä kipu vie asiaa eteenpäin. Pari panadolia onneksi auttoi sen verran asiaa, että pystyin jo nousemaan sängystä neuvolakäyntiä varten.
Neuvolasta sain ohjeen soitella synnärille, jos kipu jatkuu näin kammottavana, sieltä pitäisi sitten saada lääkitystä. Ei siinä olekaan mitään järkeä, että voimat on kivun takia valmiiksi loppu kun synnytys vihdoin käynnistyy. Verenpaineetkin oli noussut melkosesti, toivottavasti on vaan merkki lähestyvästä synnytyksestä... Paino olikin taas laskenut 600 g viikossa, en kyllä käsitä miten kun oon vaan maannut...
Ens viikolle pitääkin sit varata yliaikakontrollia, jos ei ala kuulua.
 
No nyt alkoi jänskättää. Olen perjantaina tosiaan menossa tarkastaa minkä kokoinen pikkuinen on. Jos nukka on kerta siltä reissulta jäänyt sisään niin voikohan mulle käydä samalla tavalla.. Pitäiskö ottaa varmuuden vuoksi kassi mukaan tai ainakin pakata se ihan valmiiksi..? Jaiks.. emoticon
 
Täällä on päätökset tehty ja leikkausta odotellaan... Vauvelin olisi määrä syntyä ensi Tiistaina 18 päivä. Jotenkin hassua tietää syntymäpäivä etukäteen!!
Ainoa on, että jos vauva on sattunut kääntymään raivotarjontaan itsestään Tiistaihin mennessä niin leikkaus perutaan ja odotetaan normaalia synnytystä. Tosin tilaa on enään niin vähän, että on hieman epätodennäköistä.
Matkalle sattuikin mukava ylllätys eli päästään sittenkin Haikaranpesään!! Itseasiassa leikkaavat siellä... Aikaisemmin oli vain tieto, että sinne pääsee vain normi alatie synnytys äidit :)
Vielä 5 päivää ;)
 
Ihan tosi, ottaako ne Haikaranpesään myös suunniteltuja sektioita? Sepä mukavaa teidän kannalta Lumihiutale!

Meidän suunnitelmat meni uusiksi (sulku päällä Kättärillä, jouduttiin Naistenklinikalle), joten vaikka ollaan oltu sairaalassa yhtä aikaa, niin paikka on silti ollut eri Nukka. Oliko tuo koko muuten  käynnistykseen vai mikä?

Mä täällä olen nauttinut suunnattomasti ekasta yöstä kotona ja vauva-arkeen tutustumisesta. Ja en voi lakata ihmettelemästä sitä, miten paljon sitä omaa nyyttiään voikaan oikein rakastaa. emoticon
 
Kokokontrollissa siis selvisi vauvan jo hyvä koko sekä olin pari senttiä auki ja lievät raskausmyrkytyksen oireet. Niin sain valita odotetaanko max.viikko vai jäänkö heti kun salissa oli tilaa!

Juu ma oli vielä tilaa aamupäivällä mutta nyt on taas täyttä. No ilmankos ei törmätty sitten jos olitte  naistenklinikalla.
 
Kaikilla muilla tapahtuu paitsi minulla (ja Sadepilvellä emoticon )

Toivottavasti kohta, vaikka eihän laskettuaika ole melkeen kahteen viikkoon. Olen vain niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tuskastunut tähän odottamiseen.. edelleen.

Äsken sain kuitenkin sairaalakassin vihdoi viimein pakattua! Kukaan ei tietenkään Oulun mammoista usko tätä, mutta taidanpa lähettää heille kuvamateriaalia.emoticon
 
Wiin sairaalakassi näytti todel-LA-kin olevan pakattu! Wuhuu, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki emoticon Ja minä lisäsin omaan kassiin ne rintakumit, vaikka en tiiä tarviiko niitä edes siellä.

Muut ympäriltä jakautuu ja ihan todistettavasti saa lapsen kotiin mukaansa, itellä on silti ihan epätodellinen olo että omassa vatsassa olisi muka myös joku sellaisen pikkuihmisen näköinen. Joku liikehtivä möykky siellä on mutta ei varmaan mitään oikeeta vauvaa... kait. Ja ei kait ne sitä meille mukaan ainakaan sieltä sairaalasta anna! mitä nyt hulluja...

Mutta siis, eikö tää päänsärky, väsymys ja etova olo ja ruokahaluttomuus ole ihan selviä merkkejä että synnytys lähestyy?? No niin, lähestyyhän se, ei kestä kuin max 2 viikkoa enää!! emoticon 

 
 
Tervehdys vaan!
Saakeli just kirjotin isot tarinat niin enkö osannut ja painoin vahingossa edellisen sivun niin hävis kaikki.... Noo eiku uusiksi...

Eli maanantaina 10.1. klo.9.23 syntyi meille prinsessa jolla kokoa 3230g, 48cm ja pipo 34cm.
Yllättävän miellyttät fiilikset jäi koko tapahtumasta vaikka sattuhan se aika pirusti. Mutta kaikki unohtui kun sai nyytin syliin tuolta mahasta. <3 Oli maailman ihanin ja ikimuistettavin tunne saada pieni syliin! <3
Puolenpäivän aikaan päästiin nyytin kanssa osastolle opettelemaan uutta elämää. Iltapäivällä ovi aukes ja kuulin että joku tulee sinne ja rupesin kattelee kenet saan huonekaveriksi niin eikö hän ollut basura. Hauska sattuma. :)
Mukava oli päästä jakaa kokemuksia hänen kanssaan. Jäi vielä sinne kun pojun paino laski sen verran, toivotaan että huomenna pääsvät pois. Hän kertokoon sitten kuulumiset. :)
Pitää käydä kunhan jaksaa ja kerkee niin  kirjoittaa synnytystarinaa.

Jos sitä lähtis huilimaan kun meni pari yötä tosi vähillä unilla(ensimmäinen synnytettiin ja toinen kun pikkuinen kitisi ja narisi koko yön), viime yönä sain nukuttua kunnolla (kun pikkuinenkin nukkui). :)
 
Täällä ollaan nyytin kanssa OYSilla :) Laitan kertomuksen kunhan joskus kotiudutaan. Pinkus on samalla osastolla pojan kanssa, eri huoneessa tosin :D

Sadepilvi: sitä se mun päänsärky enteili, joten mepä odotellaan että tulet sieltä ;)

Muuta en nyt jaksa kertoilla mutta sen sanon että epiduraali on maailman PARAS keksintö!!!
 
Vois, ku oon onnellinen teidän kaikkien puolesta! Onkohan pikkusen herkkyyttä ilmassa, kun puhkean vähän väliä itkuun?emoticon , mutta silti niinemoticon

 
Siis tää on ihan epätodellista, eikö me vasta poristu plussatesteistä ja ekoista ultrista ja nyt joillakin on niinku jotku vauvat kainalossa??

IHANAA emoticon ONNEA !
 
Ihan pikana... Me lähdettiin sillo sunnuntaina sitten neljän jälkeen tarkastelemaan onko niitä lapsivesiä jäljellä or not ja sinne sitten jäätiin. Synnytyssalissa puhkaistiin vasta lapsivesikalvo ja kymmenen pintaan ja poika syntyi varttia vajaa ennen kahtatoista.

FB ryhmiin en päässyt kirjoittelelemaan enkä saanut kännykästä juuri tätä ikkunaa auki!!

Oi tätä Onnea <3 Alkuun on päästy ja tänään päästiin sairaalasta kotiin. Odotellaan että päästäisiin iltaruualle ja nukkumaan.

Onnittelut myös muille poksahtaneille, nytkään ei ole kyllä aikaa jäädä pidemmäksi aikaa lukemaan ja kirjoittelemaan.
 
Oi ihmettä, vauvoja suorastaan SATAA tammimammojen syliin! Onneksi olkoon kaikille ja tietysti onkin (onneksi). 

On meitä Wii täällä muitakin jotka vielä odotamme :-) Vasta täyttyi viikkoja 38 eikä mitään merkkejä synnytyksestä ole. No, pari oikeaa kipeää tekevää supistusta - hajasupistusta - on ollut mutta ei se nyt vielä tee kauheaa vaikutusta, semminkin kun kohtuni on supistellut (niitä lyhyempiä, tunnottomia) varmaan viikolta 10 lähtien :-P 

Neuvolassa jaksavat joka kerta kommentoida, että "alhaalla on", mutta en usko että on vielä pohjilla asti vauvan pää, eikä kiinnittynyt. Ei tunnu siltä. Ja se mahtuu vielä vaihtamaan kylkeäkin, eli välillä peppu tuntuu oikealla puolellani ja välillä vasemmalla. Ja vatsa muljahtelee päälle päin nähtävästi.... pitäisi varmaan ottaa videolle joku kerta :-o 

Olen lueskellut paljon synnytystarinoita viime päivinä ja nähnyt villejä unia. 
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!!!! emoticon

Suze, tosiaan tekevät suunniteltuja sektioita Haikaranpesässä ainoastaan Tiistai aamuisin 2 kpl! Muina päivinä ja aikoina sitten joutuu toiselle synnäri osastolle... Tuli yllätyksenä, mutta mukavana sellaisena, että päästäänkin sinne kun kuitenkin kerettiin käymään siellä kaikki valmennukset ja synnytyssuunnitelmat ennen kuin tuli tieto perätilasta. Onko tämä sitten heidän asiakkailleen vielä viimeinen mahdollisuus tulla heille jos tuleekin tälläisiä yllätyksiä raskaudessa, mutta muuten kaikki on ok?!

Hauska sattuma Bofinkilla ja Basuralla, että sattuivat samaan huoneeseen :D

Eilinen päivä meni liitoskipujen ja selkäsäryn kourissa, liikkuminen oli todella tuskaista! Nyt tuntuu selkeästi paremmalta :)

Enään 4 päivää ;) Leikkaus alkaa kyllä pikku hiljaa hieman jännittämään....
 
Pikkuhiljaa alkaa tikkien paikat paranee ja olo helpottaa :) Vauva nukkui yön hoitajien toimistossa ja sain itse nukkua 7 tuntia, vaikkakin katkonaisesti. Huonekaveri teki saman ratkaisun niin oli melko hiljaista jopa. Imetyskin on lähtenyt hyvin käyntiin ja pikkuneiti on tyytyväinen :)

Vinkkinä vielä odottaville: ota villasukat mukaan, minusta ainakin on ihan ehdottoman ihanat. Ei jaksa aina edes tossuja laittaa kun lähtee käytävälle. Tää miniläppäri on ihan jees, vauva vetelee pitkiä unia ja ihan kiva vähän selata nettiä vaikkei paljoa jaksakkaan. Kirjaa en ole jaksanut edes aukaista vielä :D

Lisäksi ainakin OYSiin tuleville, ota vauvalle omat tumput mukaan, täällä (os 13 I) on ainakin tosi huonosti tarjolla, hoitajatkin harmitteli. Vauva raapii sitten naamaa jos ei ole kapaloituna.

Jaksamista odottelijoille, ei mene enää kauaa teilläkään
emoticon
 
Täällä valvottiin viime yö suppareiden (+ tuon tutuksi tulleen älyttömän selkäsäryn takia...), mutta supparit tuli taas vaan puolisen tuntia 5 min välein, sitten taas pitkään 10 -15 min välein, kunnes loppuivat. Aarrgh, eikö tämä maanantaista jatkunut tuska voisi pikku hiljaa muuttua synnytykseksi, alkaa olla voimat aika lopussa... mutta eipä tässä nyt olla vielä kun 3 päivää yli lasketun ajan.
Tsemppiä kaikille muille vielä odottaville, ja onnittelut taas uusille vauvautuneille! :)
 
Takaisin
Top