Tammikuussa Tapahtuu :)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rozie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta vaan taas kaikille! Veikkaanpa että muutama on jo herännyt tähän aamuun vauva syntyneenä... Niin paljon lähtijöitä on ollut nyt. :)
Itsellä sen sijaan päivä on alkanut kiukkusesti, laskettu aika on tänään eikä mitään pienintäkään merkkiä siitä, että synnytys käynnistyisi. Mutta sen sijaan olo on r-a-s-k-a-s, koirien kanssa kävelykin on ihan tuskaa, ja mitään ei jaksas tehdä. Ja sittenhän sitä vaan odottaa ja odottaa... Kiitos vaan lääkäreille, jotka on viikolta 20 epäillyt, että tämä syntyy hetkellä minä hyvänsä. Sen ansiosta sitä oli itsekin varautunut siihen, että kyllä tämä vauva on maailmassa ennen tuota maagista 10.1. päivää. Vaan tämäpä päätti toisin. No, tulee kun tulee, mutta odottelu alkaa olla tylsää...
Pitäisi ehkä tosiaan leipoa jotain vierasvaraa pakkaseen valmiiks. Ideoita herkullisista pakastettavista herkuista??
 
Juu, kiva että alkaa tapahtumaan :) Tapahtuis vaan TÄÄLLÄKI jotain emoticon Kohdunsuuta vihloo tänään enemmän ku eilen, ja olo on todella painava, mutta mistään tulpista tai muista lupaavista eritteistä ei merkkiäkään... eritekyttäys on alkanut!

Tälle päivälle olin päättänyt peseväni ja keittäväni kaikki tuttipullot, tutit ym. ja rintapumpun osat; mutta en tiiä, on niin vetämätön olo että en tiiä jaksaisko edes sitä. Oliskohan tässä tilassa hyödyllisempi vaan mennä peiton alle, laittaa vähän Frasieria pyörimään ja kerätä voimia. Synnytystä edeltävää masennusta ilmassa... emoticon

Bofink ja basura ainaki pääsevät yhtä aikaa siellä laitokselle, sepä mukavaa :) Ja kuulostaa siltä että Roziella kans lähestyy. Toivottavasti päänsärystä ei tule jatkuva riesa!
 
Niin niistä vierasvaroista vielä, mulla jäi joululta pakkaseen reilusti kaikenlaista taatelikakkua, torttuja ja muuta paakkelsia, mutta vaikka ei olis jääny mitään niin en usko että rupeisin leipomaan mitään... johtuuu ihan siitä että en vaan jaksa. Saavat vieraat sitten luvan tuoda herkkuja toipuvalle mammalle ;) Noh, ainaki mummut varmaan tuokin :)

PS. Jos helppoa kaivataan niin valmiit lehtitaikinalevyt on tietysti tooosi helppoja ja nopeita, sen kun vähän sulattaa ja leikkaa neliöiksi ja vaikka marmelaatia vähän keskelle ja raesokeria ja uuniin.
 
Päänsärky tulikin vielä takaisin mutta hellitti lopulta iltapäivällä, huh!
Neuvolassa piipahdettu ja kaikki ihan ok, syke oli matalampi kuin ennen mutta ilmeisesti nukkui ja mitä olen lukenut niin loppua kohti on ihan normaalia kun liikkumatila vähenee. Ens viikolla olis sitten jo yliaikaiskontrolli, 40+3 eli täällä näyttää olevan tosi aikaisin. Mutta hoitaja oli kyllä sitä mieltä ettei sinne asti veny tämä odotus :)

Piti käydä lenkillä ja kohta saunaan, limatulppaa tullut nyt lisää joten jospa tässä pian päästäisiin tositoimiin :)) Mitenkähän sen seksin kanssa mahtaa olla? Uskaltaako enää kun tulppa on irronnut? :D

Nyt tunkemaan päätä miehen syliin että hierois niitä korvia emoticon
 
Taas minua kiusataan! emoticon Viime yö meni hereillä supistusten kanssa (klo 00-1.30 kattelin töllöä ja odotin supistusten loppumista), oksensinkin kun oli koko päivän ollut ihan omituinen paha olo. Sitten heräsinkin jo 6.30 kipeisiin supistuksiin, joita tuli 10-15min välein 2,5h ajan. Sitten on pitkin päivää ollut supistuksia ja yksittäisiä kipeitä (korkeintaan 5 kerrallaan). Mutta eipä sitten mitään muuta. No parin päivän ajan on tullut enemmän vuotoa, mutta en tiedä onko vain valkovuotoa vai olisko limatulppa. Ja alapää on kipeä.

Alkaa jo hieman hermot mennä! Tuo nulikka vaan kiusaa minua koko ajan ja kuitenkin syntyy vasta helmikuun puolella! emoticon Nyt sillä ois hyvä aika alkaa syntymään kyllä, kun miehellä on vielä kaksi yövuoroa ja sitten viikon vapaa. Vaan eipä se taida tulla vielä muutamaan viikkoon.
 
Voi kun monella on lähtö lähellä tai on jo tullut lähtö. emoticon
Itse joudun tyytymään vaan katsomaan nettikameran kautta cavalier koiran synnytystä netistä. Aika koukuttavaa, ei malta lähteä edes vessaan. Pitäähän sitä jonkinlaisia iloja olla emoticon

Viime yönä tuli nukuttua kummallisen hyvin ja pitkään. Yöllä kyllä herättiin kun katolta tippui lunta ja meidän vahti ilmoitti siitä äänekkäästi. Miehen lähdettyä töihin ja syötyäni ennakkoaamupalan, sain nopeasti unen päästä kiinni. Nousin vasta puoli yhdeltä, kännykkä oli torkuttanut lähes pari tuntia emoticon  Ei onneksi ole näitä kiireitä niin ei haittaa vaikka menisikin vähän pidempään herätessä.
 
rozie sulla on kyllä hassun aikasin tuo yliaikakontrolli! mulla on tällä viikolla ihan normi neuvolakäynti 40+2... ja siis samasta neuvolasta kyse ...
 [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a035.gif[/img] 
 
Juu, sitä minäkin ihmettelin... Se oli taas se eri hoitsu, sanoi että kun menee 40+3 niin se on sitten yliaikaiskontrolli... Voihan se olla että oma hoitsu onkin ihan eri linjoilla ;) Niin ja siis ihan normaalisti neuvolakäynnin yhteydessä se on, tiiä mitä se höpisi...

Mutta sehän siis jää arvoitukseksi koska me ollaan kyllä päätetty että kohta tulee emoticon
 
Heippa kaikille!

Mä kävin joskus ihan alkuaikoina kyselemäs varhaisultran hintoja ja sen jälkeen olen vaan seurannu taustalla keskusteluja tuppisuuna. Mutta nyt kun itselläkin pikkuhiljaa laskettu aika lähenee (tosin vasta 27.päivä) niin pakko oli tulla kyselemään onko muilla ollut samanlaista kipuilua kuin mulla.

   Eli siis tuonne häpyluuhun ja nyt muutamana päivänä reiteen, siis yläreiden sivulle aika mukavaa kipua ilmestyny, ja muutenkin lantioltakin aina kaikki kivut just tossa vasemmalla puolella. Tuntuu oudolta kun en tiiä mitä se on enkä ole lukenutkaan vastaavasta, tai ainakaan ymmärtänyt että olisi samanlaista kun mulla.

  Muuten kyllä hyvin sujunut raskaus, ei sen kummempia ongelmia ollut, lähinnä tämä herkkyys ja mielialanvaihtelut ärsyttää ja pelottaa miten sit synnytyksen jälkeen...

Kaikille vauvansa syliin saaneille onnittelut ja odottelijoille kärsivällisyyttä vielä kehiin!! emoticon
 
moips! tuli mieleen että puolet raskaus ajasta olen ajatellut ostavani pakastimen juuri sitä varten että saisi vaikka vauvan maitoa sinne tai niitä ruoka annoksia, mutta en ole vain päässyt ajatuksessa loppuun saakka... En tiedä mitenkä tulen toimeen viikon päästä kun mies lähtee töihin ja jään vauvan kanssa kahdestaan kotiin. enhän minä pääse kauppaan ja mies ei ole tekemässä ruokaa... kaikki aika menee siihen että kolme tuntia lepäät ja ulkoilutat koiria ja sitten hoidan vauvaa... mies on tehnyt ruoat vaikkakin ruoka saattaa olla 8 illalla mutta on kuiteki hyvää ruokaa ollut... niin että miten ihmeessä kerkeen laittamaan ruokaa kun hädin tuskin nyt edes kerkeen syödä..leivällä en elä kun koko aika on niin kova nälkä. mutta onneksi on se n.3h aikaa yrittää tehdä jotain :D olispa se pakastin :D
 
Mulla on joku outo kipu kohta vasemmalla puolella alamahassa... inhottava olla :/  ja alaselkää särkee.
Ei sais vielä tulla mitään synnytys oireita ku leikkaus aika on vasta 27.päivä mutta ei kai nuo mitään synnytysoireita olekkaan..
 
Huomenta,
täällä odotellaan nyt milloin lähdetään :)

Kolmen aikaan alkoi kipuiluna mutta viiteen sain vielä nukuttua, niinkuin julmetun kovat menkkakivut mutta kovemmat. Sitten alkoi tulla epäsäännöllisiä suppareita ja vuotoa jossa on vähän verta seassa. Soitin tunti sitten synnärille ja käski olla kotona niin kauan ettei pysty enää olemaan tai supistukset tulee säännöllisesti 10 min välein... Jooh, välit on nyt olleet n 5 min tosin just parhaillaan on mennyt jo yli 10 min.


Ohops, nyt kirjoittaessa hulahti vedet! Nää lähtee OYSille :)
 
rozie mä olin varma että sulta tulee jo yöllä viestiä sairaalaan lähdöstä, aamulla äkkiä tarkastaa puhelinta!! onnea ihan hirmuisesti matkaan, me muut tullaan perässä sitten joskus. oioioi kun jänskättää sun puolesta! emoticon
 
Mir... Enpä tiedä mikä sinun vasemmanpuolen kivut aiheuttaa mutta en olisi huolissani. Häpyluukivut ne täälläkin lisääntyvät nyt kun vauva alkaa painua yhä alemmas ja lantion alueen luut löystyä ja etääntyä yhä enemmän. Tulee painetta eri paikkoihin ja siitä taas voi seuata säteilykipua aika kauaskin "tapahtuma-alueelta", reisien kipuhan on kohtalaisen tavallista synnytyksen aikaankin, siis tosi kovakin supistelukipu - vaikkei siellä reisissä mitään oikeasti tapahdu! 

Jeps, onnea matkaan teille joilla h-hetket käsillä ja kärsivällisyyttä meille muille toivottelen minäkin :-)

 
  Täällä toistuu uudenvuodenyön tapahtumat. Hirvittävä selkäkipu (ainoastaan tietyssä kohtaa vasemmalla alhaalla) ja epäsäännölliset supparit alkoi eilen kahdelta ja tätä hillitöntä kipua on kestänyt siitä saakka. Muuta ei pysty kun makaan sängyssä ja juokseen kuumassa suihkussa koko ajan, suihku suunnattuna suoraan alaselkään. Aaargh, mä en kestä kasassa... Pelkkää tuskaa, mutta ei merkkiäkään lapsivesistä saatika säännöllisistä supistuksista.... Kertoisko joku tolle vauvalle, että nyt olis ihan hyvä aika alkaa syntyä, jotta äipän tuskat sit lopulta hellittäis...?
 
Uusia vauvauutisia odotellessa!  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/m030.gif[/img] Huhuu Suze, Oonuska, Bofink, basura olisko jo uutisia?


Laskettu aika sitten tuli, ja näyttää tätä vauhtia menevänkin menojaan.  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/k035.gif[/img] 

Kun alusta asti on asennoitunut kivaan päivämäärään 110111 ja sitten se päivä koittaa, ja - NOTHING HAPPENS - niin mitäs sitten pitäs tehä?? Voi pee, sitten pitänee vaan huokasta ja ylpeänä porskuttaa niin pitkälle kuin vauva sanelee. Onhan se höpsöä että niin keskittyy yhteen päivämäärään josta tietää, että se on vaan keskimääräinen arvio ja vain muutamalla prosentilla oikeesti pitää paikkansa, mutta pienessä mielessään vaan toivoi että itse kuuluisi just siihen pieneen joukkoon joilla vauva todellakin syntyy laskettuna päivänä.

Meillähän tietysti kaikissa ultrissa vauva oli kooltaan aavistuksen pienempi kuin LA olisi antanut olettaa, joten voip olla että "todellinen" LA onkin vasta muutaman päivän päästä.

PÖH. Hirveesti olisi lunta pihalla odottamassa kolaajaa, mutta saa luvan odotella kunnes mies tulee kotiin. En varppina lähe raatamaan, vaikka sillä ehkä saisikin synnytyksen käyntiin. Noudatan sitä neuvoa, että rentoutumalla se käynnistyy emoticon
 
Me kotiuduttiin tänään synnäriltä eli meidän vauva on maailmassa! emoticon Käyn kirjoittelemassa synnytyskertomusta kunhan ehdin ja jaksan. Nyt ihmetellään täällä puolin ja toisin. Koiratkin on ollut tosi ihmeissään ja reagoinut ihan eri lailla mitä kuvittelin.

Tsemppiä kaikille vielä omaa nyyttiään odottaville! Ei varmaan helpota yhtään, mutta lupaan että se pitkä ja tuskallinen odotus kyllä palkitaan! Ja hyvää kannattaa odottaa vai mitä? emoticon
 
Täälläkin ollaan kotona jo neljättä päivää. Kaikille synnyttämään menijöille tsemppiä ja onnea, vetäkää tunteella. Itse ainakin tein kaiken toisin kuin olin "suunnitellut" (mm. epiduraalia en olisi etukäteen halunnut mutta olikin ihan parasta siinä hetkessä ja helpotti paljon).

Ja vinkkinä: sellainen turhake kuin ihanan tuoksuinen suihkusaippua & shampoon kaiken sairaalatavaran keskellä luksusta. 

Voimia odotteluun!
 
Onnea vaan kaikille tavoitteen saavuttaneille!

Mulla ei ihan yllättäen mee aika yhtään eteenpäin, tuskasta. Onneksi tänään on tullut kymmenkunta kipeetä supistustaemoticon
Kuinka onnellinen sitä voi olla kivusta, kait se joskus synnytykseen johtaa. Toivon koko ajan, vaikka on ollut pakko asennoitua, että helmikuulle mennään.

Mies haaveili mökille pääsystä (noin kahden tunnin ajomatka). Minä patistin lähtemään, koska eiköö tähänkin oo joku mööfinlaki? Sitte tulis lähtö, ku mies on siellä kaukana. Ja onneksi sieltä kuitenki ehtii aika pian tulemaan

Tänään kaveri kävi näyttämässä omaa kolmeviikkoista vauvaansa. Jos en ois näin kovasti tiineenä, tulisi niin hirveä vauvakuume. Tuntui niin luonnolliselta hoivata ja pitää vauvaa. Äijä haisikin aivan ihanalle!
 
Tänään vihdoin soitettiin äippäpolilta, mennään perjantaina katsomaan minkäs kokoinen pikkukaveri meille onkaan tulossa. Ultralla tutkitaan että saadaan siis nähdä miten meidän toukka on muuttunut edellisestä ultrauksesta. Mieskin pääsee hyvällä syyllä lähtemään aikaisemmin töistä. Ei tulisi enää mieleenkään että lähtisin ajamaan yli puolta tuntia itse. En saa enää edes siirrettyä auton penkkiä eteenpäin. Mulle riittää ajeluiksi nämä kylän sisäiset matkat eli lähinnä neuvolaan.

Huomenna olisi neuvolareissu tiedossa ja saa taas nähdä mites sitä painoa on tullu lisää. Jalat on kamalan turvoksissa. En oikein tiedä mikä sitä turvotusta helpottaisi. Juon kamalasti mutta ei se tunnu auttavan ja silti janottaa koko aika. Oisko hyviä vinkkejä? Eihän se tietty menoa haittaa kun omat kengät menee vielä jalkaan.

Omalla mummolla on tänään synttärit, täyteen tuli 85. Teräsmummo saa siis nähdä ensimmäisen lapsenlapsenlapsen mitä ei olisi varmaan uskonut ollenkaan. Pitää saada sitten sellainen hieno kuva missä on neljä sukupolvea emoticon . Mummo kertoi miten häneltä oli tullut maitoa vaikka toisille jakaa. Paksu pyyhe oli kastunut hetkessä kun vähän rinnat vuotivat. Olisi kuulemma voinut vaikka juottaa vasikoita. Vähän jänskättää kuinka mun käy.
 
Takaisin
Top