Tammikuussa Tapahtuu :)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rozie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oh-hoh onpa vauvoja tullut oikein urakalla! Onnitteluja kaikille tasapuolisesti!

Täytyy myöntää, että vähän kateellisena täällä odotellaan omaa vuoroa. No, aikansa kutakin! Wii, meitä loppukuun odottajia on ainakin vielä paikalla, älä huolestu!

Roziella aivan liikuttavan suloinen kuva vauvasta. On muuten aivan tytön näköinen, ei voi erehtyä!

Surkea yö takana! Vauva mylläsi aivan mahdottomasti, aiheuttaen supistuksia. EI "oikeita" mutta sen verran tuntuvia, että pitivät hereillä. Lisäksi tavanomaisia vaivoja: närästystä, suonenvetoa ja käsien puutumista...

Vauva on onneksi laskeutunut jo hieman. Kiinnittynyt ei ole, pää liikkuu vielä. Ensi viikolla saan lähetteen synnytystapa-arvioon vauvan ison kokoarvion vuoksi.

Tänään ohjelmassa käynti työpaikalla ja ruuan tekemistä pakkaseen valmiiksi, siksi aikaa kun olen sairaalassa. Iso, pian 6-henkinen perhe vaatii pötyä pöytään!
 

Täällä kaikki vaan poksahtelee ja meillä ei tapahdu mitään emoticon

Neuvolassa ne on siis uhkaillut jo pitkään et muksu tulee hetkenä minä hyvänsä, mut nyt ne on perunut puheitaan...pää on kuulemma ollut kiinnittyneenä, mut nyt muksulle on tullut paniikkia ja se on vetänyt päätään ylemmäs eikä olekkaan lähtövalmiudessa! 

Mut viimestään 21pv on aika kysille käynnistykseen jos ei rupee ihmeitä tapahtumaan...

Käytiin eilen keilaamassa ja jäällä rämpimässä mut ei ollu mitään hyötyäemoticon

Onneksi olo ei ole tuskainen, ainoastaan malttamaton!

 

 Täälläkin tulee aina välillä itku kun lukee, että joillain on jo se oma pikkunen saatu syliin.
Niin ilonen sitä osaa olla muiden puolesta ja kun tietää, että itsellään se on vielä edessä<3
EI vaan millään jaksaisi odottaa. Varsinkaan kun poikaystävän serkun nyytti syntyi eilen<3

Tuskin tässä enää pitkään joutuu odottelemaan, varsinkaan kun viimeyönä oli jo jotenkin kummallinen tunne
ja uni ei meinaa oikeen enää yöllä tulla

Ei auta muuta kuin odottaa emoticon
 
Jeh, päivät tuntuu kyllä tuskaisen pitkiltä. Mutta olo on tällä hetkellä ihan mainio! Siis ei kolota, ei paina, tuntuu että raskaus ei olisi vielä puolessavälissäkään  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a055.gif[/img]

Viimeinen neuvola oli tänään, pää ei ole vielä ihan kiinnittynyt mutta on jo kovasti alhaalla. Toivotti vain jaksamista loppuun asti, kyllä se sieltä tulee... Laittoi lähetteen yliaikakontrolliin joka on varmaankin ens viikolla, katotaan mille päivälle saan ajan.

Kamalalta kuulosti, kun täti sanoi että joskus on annettu mennä jopa 3 viikkoa yli lasketun ajan, ennenkuin on ruvettu käynnistelemään. Huh huh! Eikö se 40+ ole jo ihan tarpeeksi kunnioitettava odotusaika...

Mutta mikäs tässä on odotellessa. Ai niin, mun painokin oli pudonnut viime viikosta 700 g ! Itestäkin on tuntunut siltä, että olo jotenkin keventynyt. Nyt varmaan siis lähtee se vauva siellä kutistumaan, ja kohta en enää raskaana olekaan!!  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a030.gif[/img] 
 
Mekin täällä vielä odotellaan. Pari viikkoa olisi vielä laskettuun.. No hyvää kannattaa odottaa emoticon

Ihanaa kun yöllä on tullut vasempaan perskannikka/selkälihakseen joku megajumitus. Eli kävellessä vasen jalka aiheuttaa kipua perskannikkaan ja oikea jalka toosan kohdalle. Ei käy elämä ainakaan tylsäksi..

Pitäis tänään varmaan pakata sairaalakassi viittä vaille valmiiksi jos ja kun se lähtö joskus tulee eteen. Tai ainakin viritellä lappuja mitä sieltä puuttuu että saa heitettyä ne nopsaan sinne sitten.
 
Niin muuten, palstalta bongasin jonkun laittaman linkin, josta saa erilaisia hymiöitä kun ei nää palstan omat ole aina niin kivoja.

Että JOS on tylsää niin osoitteesta http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=0&ziel=froehlich  saa erilaisia.

Klikkaa haluamaasi hymiötä ja kopsaa alareunasta se img-alkunen koodi tähän viestiin, [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/k020.gif[/img] 
 
Täytyy myöntää, että oon hieman kateellinen teille muille vielä odotteleville, joilla ei ole muuta tuskaa kun malttamattomuus. Ensin täälläkin tuntu, että ei vaan jaksa odottaa, mutta kun maanantaina alkoi tää selkätuska, niin olisin niiiiiin ilonen, jos selkäkipu lähtis, tulkoon vauva millon tulee. emoticon
Maanantaista lähtien on siis lähinnä vietetty sängyn pohjalla, kun ei kivuilta pääse ylös. Tänään on kyllä ollut hieman parempi päivä, ja kävinkin tuollaisella noin 500 metrin kävelyllä ulkona, saavutus sekin mutta seurauksena tuska!
Kyllästyttää tämä telkkarin kattominen ja netissä surffailu... =/
 
Niin inhottavalle kuin kuulostaakin, niin onneksi on muitakin kärsimättömiä loppukuun tammimammoja! Tuntuu, ettei kenenkään muun raskaus ole kestänyt näin pitkään!

Olen vasta liittynyt mukaan keskusteluun, mutta "vakoillut" ja hakenut vinkkejä täältä jo kesästä asti. Itselläni LA 25.pvä ja esikoistani odotan. Kaikki on mennyt suunnilleen oppikirjan mukaan, nyt vaan vaaditaan kärsivällisyyttä.

Mustikille erityisjaksamista, itselleni tuli sama vaiva vasempaan pakaraan/takareiteen viime yönä. Liekö syynä lenkki, jolla ajattelin jouduttaa synnytyksen käynnistymistä..
emoticon
 
Apua ! täällä melkeen kaikki jo saaneet vauvansa.. meillä vasta kahen viikon päästä sektio :/ Olo ei onneksi ole kipeä muutako vähän lonkat kipeät mutta ei muuten ja pystyy liikkumaan hyvin joten ei tämä odottaminen tuskallista ole ainoastaan jännittää tuo leikkaus kun siihen on vielä aikaa :/

Onnittelut kaikille jakautuneille :)
 
Täälläkin yks kärsimätön loppukuun tammimamma!
Kaks viikkoo vielä laskettuun, oon ihan varma et mennään vielä pari viikkoo yliajalle...
Reilun viikon nyt tullu kipeitä supistuksia lähes päivittäin, mutta aina loppunu ku seinään..
 
Mullakin tulee kipeitä supistuksia, jotka sitte loppuvat yllättäen kuin alkavatkin. Lenkillä niitä tulee vähän väliä ja sitten iltaisin, mutta kun rauhoittuu nukkumaan ne loppuvat.

Tänään neuvolassa täti kertoi vauvan jo laskeutuneen tosi alas ja pää on melkein kiinni. Veikkas, että viikonloppuna jos kokeilis, ois jo kiinnittynyt kunnolla. Muutenkin viimeviikkoiseen lääkärikäyntiin (kait... ehkä... mahdollisesti -lääkäri, josta kirjoitin ainakin ultra- ja neuvolahöpinöihin) oli kirjoitusanniltaan huomattavasti parempi kuin suullliselta ulosanniltaan. Minulla on siis riittävän tilava lantio synnytystä varten ja kohdunkaulakin lyhentynyt ja pehmentynyt jo kovasti. Nyt sitten seurataan vain raskausmyrkytysoireilua eli vauvan liikkeitä, pissatikkuilla proteiineja, verenpainetta ja turvotusta. Toivottavasti sitä ei tule.

Tänään EHKÄ hiukan kärsivällisempi mieli odotuksen suhteen kuin eilen. Enää en ole varma, että vauva jää mahaan iäksi. KAIT se sieltä tulee joskus.

Mitenkä tuoreitten äitien fiilikset tässä vaiheessa? Kuinka ihanaa se on????!!
 
Meitin neiti putkahti laskettuna päivänä, eli 9.1., meitä viihdyttämään <3 On se vaan niin ihana! Synnytys tosin oli aika rankka, mutta tarinoin siitä erikseen, jahka saan aikaiseksi... 
 
Wii: Sanotaan vaikka näin että tuo vieressä köllöttävä kahden vuorokauden ikäinen tuhiseva otus on maailman ihanin!
emoticon
Mutta vielä ei ole aika kullannut muistoja synnytyksestä itsestään ;)
 
Taisin onnistua lähettämään viestin jo kerran jollekin teistä henkilökohtaisesti, se oli vahinko, pahoittelut :) Kirjoitan ekaa kertaa vaikka olenkin jo jonkun aikaa lukenut tekstejä..

Mutta siis täällä kans yksi loppumetreillä oleva (39+6) odottelee synnytyksen alkamista. Piti ihan mielenkiinnosta kysyä, kun itselle terkka sano muutama päivä sitten ettei vauva ole kiinnittynyt niin ei tarvi viikkoon odotella synnytystä alkavaksi, että mitenkä teillä muilla, onko tietoa onko kiinnittynyt jo?

Ja onnea kaikille synnyttäneille ja vielä odottaville!
 
Terve Lumienkeli!

Mulla ei siis ole vieläkään ihan kiinnittynyt, mutta mulle terkka sanoi viimestä edellisellä kerralla että ei ne välttämättä kaikki vauvat ehdi kiinnittyäkään ennen synnytystä. Kun kysyin just sitä että pitääkö kiinnittymistä odotella ennenkuin on toivoakaan synnytyksestä.

Mikä lie sitten lopulta oikea tieto, onkohan niin monta käsitystä kuin on sanojaa...

Mukavia loppuodotuksen hetkiä sullekin!
 
Kun kysyin sit viimeks neuvolassa, että voiko syntyä ilman et on etukäteen kiinnittynyt ni terkka sano et ei voi, ellei sitten ala lapsivesillä, mikä on kai taas paljon harvinaisempaa kuin supistuksilla alkaminen. Ja sanoi vielä, että hänen aikanaan on ollut yksi ensisynnyttäjä jolla alkanut synnytys vaikkei vauva ole kiinnittynyt. Hän oli siis aivan varma että näämme taas ensi viikolla ihan kaksin.. Mutta jotenkin uskoisin ettei tässä nyt enää yli viikkoa menisi, jännää....

Ei tässä tosin muitakaan oireita ole ollut, mitä nyt alavatsaa on parin päivän ajan vähän särkenyt, ja vatsaa mutenkin kivistänyt pari päivää, mutta varsinaisia supistuksia on ollut vain muutaman kerran (jos sitäkään, jos olivatkin jotain muuta).

Raskaus on muuten mennyt kivasti, ei ole yhtään tuskaista tms. ollut, mutta nukkuminen on todella huonoa emoticon ! Tuntuu että sitä vain torkahtelee läpi yön, ja ehkä aamuisin saa jonkun pitemmän pätkän unta, mutta siis yhteensä ei varmasti unta kyllä riittävästi saa... Että sen puoleen ei jaksaisi mitään 2-3viikkoa enää.. Tosin helpottaako synnytyksen jälkeen, sitä on vaikea sanoa emoticon
 
Täällä synnytyksen käynnistymistä myöskin odotellaan kovasti. Tänään on siivottu ja saunottu ;) Maanantaina olis la. Itse oon kuullut että monet vauvat kiinnittyy vasta synnytyksessä, eli ei tarvitse olla etukäteen kiinnittynyt. Kuten limatulppakin voi mennä vasta synnytyksessä.

Lumienkeli Huonosti nukkuminen kuulostaa erityisen tutulta. Mä oon jo useita viikkoja nukkunut todella huonosti. Ei meinaa millään saada unta ennen aamuyötä. Aamuun asti nukun todella pätkissä ja levottomasti. Wc:ssä joutuu käymään välillä kuusikin kertaa yössä. Viime yönä havahduin monta kertaa siihen, että olen ollut jo pitkään hereillä ihan omissa ajatuksissani. Koira on herättänyt nyt viikon ajan klo 7.45 lenkille. Koiran ulkoilutuksen jälkeen on sitten uni maistunut paremmin. Millään ei jaksais sängystä nousta. Tänään nukuin aamulenkin jälkeen tunnin pätkissä klo 13:sta saakka. Tässä sitä treenaillaan yöheräilyjä varten.
 
No nyt sitten tunti sit meni vedet!! ja sitä todella tuli, ja tulee vähän välilä oikeen lorinalla...aamulla viimestään pitää mennä kuulemma sairaalaan...apua :/ mutta toisaalta emoticon
 
Kirjottelin pitkät pätkät ja sitten painoin jotain ja kaikki katosi.. ARGHH!!

Lumienkelille siis tuli lähtö eteen ja kohta maailmassa on taas yksi pikku tuhisija lisää emoticon

Tutun kanssa juttelin yksi päivä. Kertoi että hänellä ei ole kumpikaan lapsi ollut kiinnittinyt ennen synnytystä. Silloin on työtä vaan vähän enemmän kun ovat tosiaan siellä ylhäällä vielä. Päät ovat vaan siinä tapauksessa kauniin pyöreitä eikä sellaisia suippoja. :D

Kahdelta olisi äippäpolilla se kokotutkimus tiedossa. Vähän jänskättää mitä lääkäri sanoo. Mitenköhän isoksi pikkuinen on ehtinyt jo..? Edessä olisi maksimissaan enää kuukausi kun pienen pitäisi tulla maailmaan. Painoakin kaveri ehtisi kerätä vielä kilon verran jos ei suostu suosiolla tulemaan ajoissa.
 
Mulle sanottiin jo joskus kuukausi sitten, että vauva on kiinnittynyt... Nyt siis rv 40+4. Ja tosi alhaallakin tämä on ollut jo varmaan kaks kuukautta... Ja syntyväksikin on jo epäilty mistä lie viikolta 25 saakka.... Että sellasta. emoticon
Täällä nyt vihdoin tapahtuu jotain muutakin, kun hullua selkäkipua. Supistukset alkoi yöllä, kestävät noin minuutin, mutta toki tulevat tällä hetkellä vain noin tunnin välein. Pientä paineen tunnetta myös... Toivon siis kovasti, että vievät asiaa eteenpäin ja päästäs jo synnyttämään! Mun tuurilla tosin loppuvat taas piakkoin. :D
 
Takaisin
Top