Hei vaan kaikille,
kyllä tämä on aivan ihanaa aikaa, vaikka välillä onkin yli väsyksissä. Pojan kanssa on ihana seurustella ja päivästä tulee aina hyvä kun poika hymyilee ja vinkkaa äitille silmää J
Ikävä kyllä täällä vatsavaivat senkun jatkuu ja poika on aika kipeä välillä ja itkuinen. Kurja katsoa vierestä, kun toinen valittaa vatsaansa, kun ei pysty mitään tekemään. Ilmeisesti cuplaton ja rela kuitenkin auttaa, kun välillä on parempiakin päiviä. Kurjaa vaan kun toisella on nuin pahoja ilmavaivoja. Toivottavasti ne menis pian ohitte.
Pojan isukki kävi tänään hakemassa pojalla koliikkipullon, kun osan juo suoraan tissistä, mutta osan juotamme pullosta, kun lypsän. Näin minä saan nukkua yöllä yhden syötön ja isukki yhden tai kaksi J Olen vaan huomannu, että poika nielee ilmaa juodessaan, joten testaamme nyt oisko tuo koliikkipullo parempi. Onneksi mies löysi lasipullon, kun tykkään käyttää lasipulloja, joissa sitten lämmitämme maidon vedellä, kun mikroa en halua käyttää.
Itse en mysökään malta antaa pojan itkeä juuri ollenkaan. On jotenkin niin sydäntäsärkevää kuunnella, jos toisella on paha mieli. Ehkä kuitenkin jossain vaiheessa pitää hiukan alkaa opettamaan, ettei heti rynnätä paikalla, jos toinen vähän ääntelehtii.
Annatteko muuten D-vitamiinit aina yhdellä kerralla? Kun meidän neukkatäti neuvoi niin, mutta poika puklaa aivan kamalasti ja heti pian d-vitamiinin annon jälkeen, jos annan koko 5 tippaa kerralla. Jos taas annan 2 tippaa kerralla ja myöhemmin loput, niin puklua ei tule.
Voi vitsi, katsoin juuri, että msj.n vauvat on jo nuin vanhoja :D Vähän tämä aika menee nopeesti. Meidänkin poika on jo kuukauden ikäinen ja kasvanut hurjasti. Nyt menee vaatteistakin sellaiset 60cm
Meillä kans poika ei oikein tahdo nukkua päivällä sisällä. Helpoimmalla olen päässy, jos olen lähteny käymään jossain, niin poika nukkuu autossa kuin tukki vaikka kuinka monta tuntia. Olemme siis kyläilleet ja shoppailleet ahkerasti.
Itsekään en ole viel ulos lähteny. Pari kertaa olen käyny ulkona ilman poikaa. Kummallakin kerralla meidän omakotitalolla ja ollu pois 1,5h. Omituista on ollu näin aluksi ja kun ei toisaalta malta poikaa juurikaan jättää :D No pian alkaa mun koulu, joten tulee väkiinkin enemmän omaa aikaa ja joutuu olla enemmän erossa pojasta. En ois kyllä aikaisemmin uskonu, että on näinkin vaikeeta olla erossa tuollaisesta pienestä tuhisijasta J
Peukaloinen, ihanaa, että teilläkin nukutaan jo pidempiä yöunia. Meillä menee myös noin 3-5h unilla yö ja yleensä parilla syötöllä. Meillä yöllä röyhtäytetään, jos vaihdetaan vaippa, mutta jos poika nukkuu sikeästi, niin ei herätetä sitä enää syötön jälkeen, kun saattaa nukahtaa syödessään. Toivon, että tuo koliikkipullo auttaa nyt siihenkin, ettei se röyhtäyttämisen pois jättäminen ois niin paha, kun meillä noi ilmavaivat pojalle tosi kivuliaita.
Alina, tosi mukava, että teilläkin mies jää osaksi kotiin ja sinä pääset töihi. Itse ainakin olen tosi tyytyväinen ku koulu alkaa. Vähän hirvittää, miten osaan yhdistää opiskelun ja vauvan hoidon, mutta mieshän on kotona sitten koko ajan. On tässä vaan elämässä paljon uutta opiskelua, kun tuo pikkuinen on pistäny kaiken sekaisin J Positiivisella tavalla!!!
Oi, että ois viel paljon asiaa ja tekis mieli kommentoida kaikkien sanomisia, mutta pikkuherra taas kaipaa äitiä J Tsemppiä ja jaksamisia kaikille!
Miimi, oliko isäs, äitis ja siskos kaikki mukana synnytyssalissa? Itse en ois kehdannu ottaa sinne kun mieheni, käyttäidyin siellä suunnilleen kuin 4vuotiaat, joilla on paha kasvuvaihe päällä :D
Satu’lle toivon kaikkea hyvää, ei muuta ku mies kotiin vain, kyllä sitä välillä vähän pienemmilläkin tuloilla toimeen tulee, kun saa elää sellaista elämää mitä tahtoo (kertonee hän, jonka tulot on 1.2 lähtien 251€ miinus verot :D Niilläpäs tuloilla eletäänkin sitten oikein herroiksi)