Tammikuun turinoita :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niille kaikille jotka kamppailee öiden kanssa, niin kyllä se helpottaa. Meillä oli yöt yhtä tuskaa tossa aiemmin, korkeintaan 3 tuntia pojat nukku putkeen. Nyt joulun aikoihin ne ymmärs ett yö on nukkumista varten. Eli menevät nukkumaan 21-23 välillä ja heräävät 6-7 aikoihin ja aamusinkin ne yleensä juo maidot ja jatkaa viel muutaman tunnin unilla.

Mä en oo viel käyny bilettämässä kertaakaan, mut pojat on ollu kerran yökylässä ja olihan se outoa, mut oli kyl ihanaa nukkua aamulla pitkään=). Mun mielest on ihan turha potea huonoa omaatuntoa jos itse lähtee juhlimaan ja vie vauvan hoitoon...tarviihan ne vanhemmatkin "hoitoa";)

Satu, jos siltä tuntuu ett töihin haluat niin etsi töitä ja mene, sulla on ihana tilanne kun on isi joka haluaa jäädä kotiin vauvan kanssa. Mulla on varmaan se että ikää on jo niin paljon ett töitä on ehtiny tehdä jo niin hirmu monta vuotta ett mitään hinkua ei mulla ole takas.

ai niin joku kyseli ett miten sais päikkäreille sisällä. Meil kans ollu ongelmallista yks minkä oon huomannu ett rauhottaa on musiikki, eli rauhallista musiikkia soimaan...nytkin mulla soi jotain lasten tuu-tu lauluja ja kumpikin poika nukkuu =)...ei kyl musiikikaan aina meil auta...

Mä olen antanut itselleni luvan ottaa rennosti! Ihmettelen et joku jaksaa shoppaila tai bilettää!!! Mieli kyllä virkistyy ihmisiä nähdessä, mut jos meen tonne ihmisvilinään en osaa ku tuijottaa eteen ja unohdan kaiken. Mua helpotti myös tieto et alle 3kk rytmiin ei vaan voi vaikuttaa. Mennään siis tällä.. rytmi muuttuu kans joka viikko

Kannattaa lukea se "vauvan kello" artikkeli!!

emoticonJEI! Ensimmäiset viiden siis 5 !!! tunnin yhtäjaksoiset yöunet viime yönä! Tähän asti tytär on nukkunu yöllä maks. 3,5 putkeen niin arvatkaa olinko ihmeissäni kun katoin kelloa 03.30! Nukutellessa menikin tosin tunti, raukkapieni oli ihan ylikierroksilla kun oli valvonu iltapäivästä asti vaan pienillä välitorkuilla. Jospa hän nyt alkais löytää tuon pidemmän nukkumisen riemut (tai sit mä taidankin tänäänkin valvotella vähän reilumin iltasella ;))

Ihana kun teillä on aikaa kirjotella tänne noin paljon, mulla tuntuu kaikki aika hupenevan käsistä...aina kun saa tuon murkulan pois käsistä niin alkaa joku ihme häärääminen...tänään piti vihdoin siivota joulu pois huushollista. No kuusi tönöttää vielä pirtissä mutta se heivataan jonkkaan jahka seuraavan kerran viritellään imuria seinään.

Mun ei tee kyllä yhtään mieli minnekään viihteelle, shoppailemaan kyllä. Ja sinne lähdetäänkin täs joku päivä. Pitäis löytää lapselle kunnollinen toppahaalari. Tuo pussukka on ihan kätevä vaunuillessa mutta mä en saa sitä kunnolla viritettyä turvakaukaloon kun se on vielä vähän turhan iso vaikka tyttö kasvaa ihan kohisemalla!

Meidänkin tytär nukkuu heti kun saa ulkovaatteet päälle, olipa ulkon tai sisällä :) Tänään oltiin lähdössä vaunuilemaan ja pukiessa sai ihan ihme hepulin, mutta sammu heti kun vetäsin myssyn nauhat ja toppiksen vetskarin kiinni. Tietty sisällä voi tulla vähän kuuma nukkuessa...

Miten muuten, röyhtäytättekö te yöllä jos imetätte sängyssä? Mä en ja aamuyöllä on hyvät pörinät peiton allaemoticonOnneksi ei oo kivuliaita nuo ilmavaivat!

En mä ainakaan röyhtäytä öisin, tyttö tuntuu vaan heräävän siihen. Tuntuu muutes, että tyttö on nyt parin viikon aikana vasta tajunnut että miten röyhtäistään. Ennen se oli vaikeeta, nyt käy ihan muutamassa sekunnissa-minuutissa syömisen päätteeks.

ihanaa, sain miehen suostumuksen alkaa tehdä muutamina päivinä viikossa töitä :D se siis uskaltaa nyt jäädä tytön kanssa päiväks kahdestaan, jos meikä lähtee tienaamaan.
Huomenna het ilmoitan töihin, et oon käytettävissä varsinkin sunnuntaisin ja pyhinä :D Sunnuntait ja pyhäpäivät ei tainnut vaikuttaa kelan tukiin?
Olis mahtavaa päästä edes välillä töihin, sais ajatukset hetkeks ihan muualle ja näkis kivoja työkavereita, palkasta puhumattakaan :)

Oon kyllä kai vähän sekaisin, luulin että en kaipailis töihin hetkeen. :)

Mä nautin kun pääsen kauppoihin kierteleen. Tänäänki kävin pari tuntia shoppailemassa kaikenlaista.  Ostin itelle kahvakuulan (!!) jos sitä innostus kahvakuulaileen. Ei kyllä oo mitään kokemusta ennestään tästä kyseisestä lajista. Miimiltä sais varmaan hyviä vinkkejä miten sillä alottelis ?!

Mä oon kans ihan sillä lailla aatellu et nyt mennään niinku vauveli haluaa ainaki 3 kk:n ikään asti. Rytmi menee välillä ihan päälaelleen ja välillä se on ihan ok.

Ollu mahtava ku on mies ollu lomalla koulusta niin ite saanu mennä aikasten nukkuun ku hän on jääny Benkun kans valvoon. Aamusta herään sitte aikasemmin pojan kans ja isi saa nukkua pitkään :)
Ankia vaan ku ens viikolla taas alkaa koulu. Tietää sitä et pitää taas valvoa :P

Täältäki tuuletuksia, poika nukku viime yönä eka kertaa 4.5 tuntia putkeen:) Ja kuiten on jo kohta 8 viikkoa.
Ihan ku eri ihminen itekki oli aamulla. Toivottavasti ei jääny yhteen kertaan. En tiiä johtuko siitä että jätin ihan kaikki pois iteltä.
Tai siis kaikki mausteet, maidot ym. Ihan mautonta ruokaa vaan syöny ja maitoa ei missä muodossa. Melko kuivat eväät on, mutta jos se takaa
vähänkään pidemmät yöunet nii ihan sama :)
Tupakkaa tekee täälläki mieli ihan järjettömästi välissä, mutta meinaan pysyä lujana. Luulis tosiaan, ettei näin kohta vuoden jälkeen tekis
mieli, mutta TEKEE!! Ulos ei oo ees tehny mieli. Työporukan kans kävin pikkujouluissa ja kaks tuntia ja takas kotona :) Ei malttanu olla pois kotoa..
Se on ollu aika villi tunne, ku oon ihan järjettömän mustasukkanen tai jotaki ko joku muu pitää poikaa sylissä. Ei tietenkään lapsen isän kans nuin oo,
mutta melkein kaikki muut. Mistäköhän tuoki johtuu? Anoppilassa oltiin 4 päivää ja tuntu et pitää anoppi kolkata et sai oman lapsen ottaa syliin.

kolkata anoppi :D Itselläni ei ole kyl ollut mustasukkaisuutta pojasta :)

Mä oon aina ollut kans menevä tyyppi enkä ole paljon viettänyt kotona aikaa. Se vähän pelotti, mut nyt oon kyl ihan hyvin viihtynyt kotona, kunhan käy vaunulenkeillä ja kavereita käy kylässä. Kyl sit huomaa jos pari pv ollut neljän seinän sisällä, et alkaa seinät kaatuilee päälle..

Meilläkin on 2 yönä nukuttu 5h!!! Mut sit taas viime yönä normi 3h, 2h ja sit tunnin pätkiä...

Itse olen ottanut pari kertaa saunasiiderin ja uutena vuotena oltiin kaveripariskunnalla joilla myös lapsi. Siel tuli otettua vähän enemmän. Mies ei ottanut siis mitään, kun poika mukana.

Mies oli ostanut ihanan joululahjan: hotelliyö Flamingossa ja suklaahoidot spassa :) Sen systeri hoitaa yön sit poikaa. Poika on silloin yli 3kk jo ja eka yö hoidossa.

Voi SATU, samassa veneessä ollaan. Mullakun loppu toi imetys homma ekan viikon jäljeen niin viikon jaksoin taistella vielä etenpäin ja sitte retkahdin siihen helkkarin tupakkaan! Olen luuseri! Alkoholia maistoin nyt vuoden vaihteessa ystävien häissä, join ruuan kanssa viiniä! Muuten ei kyllä ole tehnu edes mieli! En ole koskaan edes harrastanu noita sauna juomia. Tarkoitus olis kuitenkii tossa helmikuussa kävästä vähän jossain.

Inhaa, nyt kun saatiin flunssat viimein voiton puolelle niin eikös se vesirokko saapunut taloon. Poitsulla ei tosin vielä ole näppyjä mutta kuumetta on ja serkkunsa on vesirokossa ja on vietetty aikaa heidän kanssa aika paljon viime aikoina niin melko varmasti vesirokko on kyseessä!

Melela, minkä painoisen kuulan ostit? Kahvakuulailussahan on olennaista, että kuula painaa tarpeeksi, jolloin automaattisesti käytät koko kropan lihaksia sen liikutteluun. Joten yleensä suosittelen kokokropan liikkeisiin naisille 8-12kg kuulaa ja sitten pienille lihaksille 6kg.
Kahvakuulailussa myös tehdään toistojen sijaan treeniä ajan kanssa. Yleensä yhtä liikettä tehdään 1min. Patteritreeni on hyvä, siinä valitaan 3-5 liikettä ja jokaista liikettä tehdään 1min ilman taukoa. tauko pidetään sitten vasta, kun kaikki liikkeet ovat suoritettu. Kierros toistetaan 1-3 kertaa.
Periaatteessa kahvakuulalla voi tehdä samoja liikkeitä kuin salilla. Hauiskäännöt, ojentajapunnerrukset, soutuliikkeet selälle, kyykyt ym, mutta nämäkin on hyvä tehdä yhdistelmäliikkeinä esim. kyykky+ojentajat: vie kuula niskan taakse (kyynärpäät kohti kattoa), tee kyykky liike ja liikkeen lopussa tee ojentajapunnerrus niskan takaa. Kyykystä voi helposti myös tehdä pystysoudun tai hauiskäännön.
Parhaita kahvakuulaliikkeitä ovat kuitenkin välineelle tehdyt oikeat liikkeet : etuheilautus kahdella ja yhdellä kädellä, kahdeksikko sekä pysäytetty kasi, rinnalleveto ja tempaus. Näistä löytyy varmaan netistä kuvapankkeja, mutta jos joku voi opettaa liikkeet kädestä pitäen niin aina parempi.

Sitten vauva asiaa... Meillä nukuttiin eilen illalla ensimmäisen kerran 4h!! aivan loistavaa. Muutenkin yö meni hyvin, kolmen tunnin välein syötiin. Kerrankin on levännyt olo! Mä en yöllä röyhtäytä ollenkaan Aleksia. Ainoastaan silloin vain, jos pitää vaippa vaihtaa samalla.

Meillä on huomenna nimiäiset. Vaikka sinne tuleekin vain meidän molempien perheet ja muutama läheinen kaveri, mua jännittää ihan hirveesti, koska tällä kertaa mä joudun pitää puhee: kertoa siis nimen, mistä nimi tuli ja myös tuo erikoinen synnytystapahtuma, mihin mies ei päässyt mukaan. Samalla myös jaetaan muistolahjat mun tukihenkilöille (mun isälle, äidille ja mun siskolle), jotka osallistu synnytykseen. Miten pystyy pitää puheen ilman itkua? Meillä kun tulee Aleksin toinen nimi miehen isältä, joka siis haudattiin kun aleksi syntyi... vaikeeta tulee olemaan.

Hei vaan kaikille,

kyllä tämä on aivan ihanaa aikaa, vaikka välillä onkin yli väsyksissä. Pojan kanssa on ihana seurustella ja päivästä tulee aina hyvä kun poika hymyilee ja vinkkaa äitille silmää J

Ikävä kyllä täällä vatsavaivat senkun jatkuu ja poika on aika kipeä välillä ja itkuinen. Kurja katsoa vierestä, kun toinen valittaa vatsaansa, kun ei pysty mitään tekemään. Ilmeisesti cuplaton ja rela kuitenkin auttaa, kun välillä on parempiakin päiviä. Kurjaa vaan kun toisella on nuin pahoja ilmavaivoja. Toivottavasti ne menis pian ohitte.

Pojan isukki kävi tänään hakemassa pojalla koliikkipullon, kun osan juo suoraan tissistä, mutta osan juotamme pullosta, kun lypsän. Näin minä saan nukkua yöllä yhden syötön ja isukki yhden tai kaksi J Olen vaan huomannu, että poika nielee ilmaa juodessaan, joten testaamme nyt oisko tuo koliikkipullo parempi. Onneksi mies löysi lasipullon, kun tykkään käyttää lasipulloja, joissa sitten lämmitämme  maidon vedellä, kun mikroa en halua käyttää.

Itse en mysökään malta antaa pojan itkeä juuri ollenkaan.  On jotenkin niin sydäntäsärkevää kuunnella, jos toisella on paha mieli. Ehkä kuitenkin jossain vaiheessa pitää hiukan alkaa opettamaan, ettei heti rynnätä paikalla, jos toinen vähän ääntelehtii.

Annatteko muuten D-vitamiinit aina yhdellä kerralla? Kun meidän neukkatäti neuvoi niin, mutta poika puklaa aivan kamalasti ja heti pian d-vitamiinin annon jälkeen, jos annan koko 5 tippaa kerralla. Jos taas annan 2 tippaa kerralla ja myöhemmin loput, niin puklua ei tule.

Voi vitsi, katsoin juuri, että msj.n vauvat on jo nuin vanhoja :D Vähän tämä aika menee nopeesti. Meidänkin poika on jo kuukauden ikäinen ja kasvanut hurjasti. Nyt menee vaatteistakin sellaiset 60cm

Meillä kans poika ei oikein tahdo nukkua päivällä sisällä. Helpoimmalla olen päässy, jos olen lähteny käymään jossain, niin poika nukkuu autossa kuin tukki vaikka kuinka monta tuntia. Olemme siis kyläilleet ja shoppailleet ahkerasti.

Itsekään en ole viel ulos lähteny. Pari kertaa olen käyny ulkona ilman poikaa. Kummallakin kerralla meidän omakotitalolla ja ollu pois 1,5h. Omituista on ollu näin aluksi ja kun ei toisaalta malta poikaa juurikaan jättää :D No pian alkaa mun koulu, joten tulee väkiinkin enemmän omaa aikaa ja joutuu olla enemmän erossa pojasta. En ois kyllä aikaisemmin uskonu, että on näinkin vaikeeta olla erossa tuollaisesta pienestä tuhisijasta J

Peukaloinen, ihanaa, että teilläkin nukutaan jo pidempiä yöunia. Meillä menee myös noin 3-5h unilla yö ja yleensä parilla syötöllä. Meillä yöllä röyhtäytetään, jos vaihdetaan vaippa, mutta jos poika nukkuu sikeästi, niin ei herätetä sitä enää syötön jälkeen, kun saattaa nukahtaa syödessään. Toivon, että tuo koliikkipullo auttaa nyt siihenkin, ettei se röyhtäyttämisen pois jättäminen ois niin paha, kun meillä noi ilmavaivat pojalle tosi kivuliaita.

Alina, tosi mukava, että teilläkin mies jää osaksi kotiin ja sinä pääset töihi. Itse ainakin olen tosi tyytyväinen ku koulu alkaa. Vähän hirvittää, miten osaan yhdistää opiskelun ja vauvan hoidon, mutta mieshän on kotona sitten koko ajan. On tässä vaan elämässä paljon uutta opiskelua, kun tuo pikkuinen on pistäny kaiken sekaisin J Positiivisella tavalla!!!

Oi, että ois viel paljon asiaa ja tekis mieli kommentoida kaikkien sanomisia, mutta pikkuherra taas kaipaa äitiä J Tsemppiä ja jaksamisia kaikille!

Miimi, oliko isäs, äitis ja siskos kaikki mukana synnytyssalissa? Itse en ois kehdannu ottaa sinne kun mieheni, käyttäidyin siellä suunnilleen kuin 4vuotiaat, joilla on paha kasvuvaihe päällä :D 

Satu’lle toivon kaikkea hyvää, ei muuta ku mies kotiin vain, kyllä sitä välillä vähän pienemmilläkin tuloilla toimeen tulee, kun saa elää sellaista elämää mitä tahtoo (kertonee hän, jonka tulot on 1.2 lähtien 251€ miinus verot :D Niilläpäs tuloilla eletäänkin sitten oikein herroiksi)

Tarunen tuolla Joulukuun keskusteluketjussa muistaakseni Ermu oli laittanut vinkit jonoon, miten niillä helpotti lopulta ilmavaivat ja itku! Kannattaa tsekata!

Miimi luin sun synnytystarinan tossa jouluna ja se on kyllä ihana! Ei se mitään vaikka kyyneleet valuu, hienoo et pidät puheen :D

Mä sain naapurilta lainaks trikoisen kantoliinan. Se opetti sitomisen ja meidän poika viihtyy tässä tosi hyvin!! Massu täyttä ja kuiva vaippa niin ottaa nokoset heräämättä ja mulla on kaksi vapaata kättä, jee!! Haluisin ostaa kans tälläsen Kimperin liinan, mut pitää viel testata kun ongelmana on että pojalle tulee hiki :( oon yrittäny vähentää vaatetta. Onko täällä muita liinailijoita? Voin kyllä suositella, jos on varsinkin ongelmaa ettei vauva ota päiväunia jos jättää yksikseen makoilemaan. Kantoreppukin on ollu testissä ja sekin toimii!

Tarunen, mulla oli synnytyksessä mukana mun äiti ja isosisko. Isää muistetaan sen takia, että hän oli varmaan kuukauden lähtövalmiina mua kuskaamaan sairaalaan tai hakemaan esikoista hoitoon, joten hän ei voinut ottaa "lääkekonjakkiaan" iltaisin varmaan kuukauteen ja sitten hän hoisi koko synnytyksen ajan meidän esikoista.
Äiti ja sisko taasen oli koko synnytyksen mukana. Ainoastaan ponnistusvaiheen halusin hoitaa yksin, joten sen he odottivat salin ulkopuolella. Ja mahtava kokemus oli! Meillä oli jopa niin hauskaa, että välillä joutui sanomaan, että nyt muijat hiljaa, jotta voin keskittyä supistuksiin! Oli meinaan vaikea ottaa supistusta vastaan kun nauroi samalla :). Ja mikä parasta, huolto pelas hyvin koko synnytyksen ajan. Kun oli suihkussa, he vuoronperään toi mulle sinne suklaata ja mehua. Samoin katsottiin yhdessä mäkihyppyä ja sisko vielä hoiti tiedotuksen miehelle, missä milloinkin mentiin synnytyksen suhteen. He myös hoiti ensi kylvetyksen vauvalle sillä aikaa kun mä olin itse suihkussa.
Noin masuvaivat ovat kyllä kurjia. Meillä tosiaan helpotti, kun hetkeks jätettiin kaikki mahdolliset vitamiinit pois. ei siis käytetty viikkoon cuplatonta, relaa eikä d-vitamiinia. Ja kun vatsavaivat helpotti, niin sitten aloitettiin vain d-vitamiini, eikä pahoja vatsakipuja enää ole tullut. Ilmaa vieläkin on pojalla masussa, mutta nyt tulee helposti ulos ei kitise kivusta.

Moikka!

Aika kuluu siivillä ja tääläkään ei ehdi juurikaan pistäytymään.. Unohdan varmasti kaiken mitä piti kommentoida ja eiköhän tuo neitikin tuolta heräile ihan justiinsa :)

Itkusta.. mä en anna vauvan itkeä yhtään ns ylimääräistä. Mitä nyt jotain pieniä kitinöitä ja sen että saan "ruuan" esille. Ja tokihan on niitäkin tilanteita että vauva ei vaan meinaa rauhoittua.. Mutta siis en jätä itkemään yksin. Ja syliä ei vauva voi liikaa mielestäni saada joten kyllä on sylissä kannettu :) 

Viihteelle ei tee yhtään mieli lähteä. Yhtään en oo alkoholia ottanu kun ei vaan oo tehny mieli. Ei mun mielestä siinä oo mitään pahaa jos ottaa parikin saunasiideriä tms. Uusivuosikin vaihtui ihan vaan kotosalla ja just sain pidettyä itteni hereillä puoleenyöhön :D 

Niin tosiaan muuten HYVÄÄ TÄTÄ VUOTTA! :D 

Kysymys taas tähän väliin... Meillä vauva on nyt alkanu näkeen jotain painajaisia..tai siis siltä se vaikuttaa vaikka en mä kyllä tiedä onko se oikeesti niin... Mutta siis vauva herää ihan hirveeseen huutoon/kiljumaan eikä meinaa aina edes rauhoittua. Ja ihan selvästi on nähnyt unta kun on unissaankin jo mölynnyt ja vinkuu aika surkean kuuloisesti... Tuntuu ihan kauheelta!! Onks teillä ollu sellasta ja mitä ihmettä pitäs tehdä?? Ihan kamalaa jos noin pieni näkee painajaisia ja tuntee vaikka olonsa turvattomaksi tai jotain... :( 

Päivällä meillä on kans nyt tullut ongelmaks ettei malttais nukkua sisällä vaikka olis kuin väsynyt.. Pieniä pätkiä torkkuu mutta ei kunnon unia. Ulkona nukkuis kyllä useemmankin tunnin mutta eipä noin kylmällä oikein voi.. Pitääkin kokeilla kans tota musiikin soittamista..meillä muuten tuppaa oleen varmaan turhankin hiljaista sisällä.

Röyhtäyttämisestä.. Mä en oo röyhtäyttänyt yöllä just ettei vauva heräis liikaa. Samoin vaippaa en oo vaihtanu ennen kun aikasin aamulla. Meillä onneks yöt on sujunu ihan kivasti suurimmaks osaks. Nyt vaan on tullut nukahtamisen vaikeus... Vauva ei millään nuku omaan sänkyyn, olis vaan tissillä ja nukkuis siihen.. Vaihtelevasti on nukuttu välillä 5h putkeen, mut suurimmaks osaks varmaan muutaman tunnin välein on neiti herännyt hetkeks syömään. 

Ja niinhän se heräsi nytkin, sainpas kuitenkin pitkät tekstit aikaseks :D

iines meillä kans silloin tällöin poika nukuksissaan alottaa pienen korkealta, surkean itkun. Se on niin surkean kuulosta, että melkein itku tulee iteltä.. Se ilme! Alahuuli rullalla ja silmät sikkurassa! Olen aina ottanu syliin ja lohduttanut ja jos on ollu vaippa tai nälkä ongelmana niin hoitanu. Aattelin, et se liittyis jotenki turvattomuuteen. Samoin välillä on väsymysitkua. Ei halua nukahtaa ja pitää auttaa nukkumaan: Sylissä tai tissille. Oon tarjonnu useesti myös ns. lohtutissiä eli tiedän ettei oo nälkä, mut on saanu turvaa siitä. Kenellä se olikaan se itkukirja??

Toi kantoliina on nyt auttanu parina iltana just tohon yliväsymykseen kun vaan itkee eikä osaa nukkua niin kantoliinassa on nukahtanu tosi nopsaan. Tykkään! :)

Itkuja voi opiskella Tracy Hoggin Opi kuuntelemaan vauvaasi -kirjasta. Mä muuten luin jostain, että noihin vauvan öisiin valituksiin ei kannata reagoida. Se on ihan normaalia, se surumielisyys unessa. Ei johdu mistään vakavasta, ja vauvan kannattaa antaa vaan olla ja jatkaa unia. Jossain kirjassa tai missä nyt olikaan, kannustettiin mahdollisimman vähän reagoimaan, jottei siitä tule sitten ongelmaa myöhemmin. Joutuu sitten juoksemaan jatkuvasti vauvan luona jos tottuu hyssyttelyyyn. Vaikeaahan se on, kun näyttää niin surkealta ja suloiselta pikkuinen...

Meän poitsulla on nyt muutaman päivän ollu vihreää ja limasta/vetistä kakkaa. Neuvolassa sano et olis joku infektio nuha tms. ja menee ripulille siitä. Mut joku taas sano, että se on merkki ettei saa tarpeeksi ravintoa. No oon syöttäny nyt useesti ettei kuivu ja muuten poika ollu ihan virkeä ja hyvinvoiva. Ikää nyt 8 viikkoa ja paino kotipuntarilla n.6.3kg. Maito on kyllä ollu jo jonku aikaa vetisen väristä. Tarttee vissiin alkaa antaan korviketta lisäksi. Jokainen vaan sanoo eriä, että mistä johtuu. Ei kait se auta ko vaan kokeilla mikä auttaa.
Tänään ristiäiset :) Kyllä meitä jännittää, että minkä nimen pappi on pojalle keksiny ;)

Ei tarvitse korviketta antaa jos kakkaa tulee!! Kakka on merkki että ravinyoa on tarpeeksi. Vihreää meilläkin on välillä ja se voi olla ilmaa tai bakteerikannan muutos. Jos vauva on tyytyväinen niin kaikki hyvin. Kuka noita ihme neuvoja jakelee? Huhhuh...

Vielä Carina, että maidon koostumus muuttuu juuri 8 viikon kohdilla. Se on ihan normaalia, johtuu hormooneista. Korvikkeista voi puhjeta allergioita, joten ei todellakaan kannata niitä antaa ellei ole pakko. Mulle puhkes vauvana aivan kamalat allergiat niistä, ja jatkuivat noin 9 vuotiaaksi asti...

Hei meidän tyttö kans 8viikkoinen ja kakka muuttunut limaisemmaksi ryynisinapiksi. Luulen että normaalia? Ainakin muuten voi hyvin ja on tyytyväinen. Mutta...? Tiedä sitten.

Takaisin