Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Heips kaikille,
vauva nukkuu ihanan sikeästi ja äiti valvoo :D Eipä ole järkeä tässäkään, mutta aika ihanaa, kun on vain ihan pirteä olo (kostautuu varmasti aamulla). Pirteä kun sain eilen aamulla nukkua yhteentoista saakka. Mies heräs pojan kanssa ja antoivat mun viel nukkua, yli ihanaa. Eilen tuntui muutenkin olevan aivan ihana päivä. Oltiin vain ja köllöteltiin kotona koko päivä, tuollaisia päiviä kiitos lisää!
Viikonloppuna muutetaan. Vähän on muuttaminenkin erilaista näin vauvan kanssa, kun ei voi vaan kantaa ja pakata, vaan pikkuherra vie siitäkin ajasta aina puolet. No onneksi ollaan jo viety uudelle asunnolle pari kuormaa tavaroita, niin ei ois niin kova homma enää. Jännittäviä aikoja kuitenkin, kun kaikki tutut ja kaverit jää tänne ja uudelta paikkakunnalta ei tunne oikein ketään.
Meillä kanssa käytetään vauvan kanssa kantoliinaa ja reppua. Olen ollu niihin tosi tyytyväinen, kun saa kädet vapaaksi. Tuo pikkuherra kun ei tässä vaiheessa viihdy oikeestaan ollenkaan yksin omissa oloissaan. Ei puhettakaan, että makaisi vain sitterissä ja olisi tyytyväinen. Kantorepussa se on aika paljon ja siinä pikkuherra viihtyykin hyvin.
Iines* kurja jos teillä vauva näkee painajaisia. Itsekin olen huomannu, että meillä poika näkee tosi paljon unia, mutta onneksi ei viel painajaisia. Tosin hereillä ollessaan poika säikähtää välillä tosi helposti. Esimerkiksi kun hänet ottaa syliin, niin jos nopeasti nostaa tai laskee, niin säikähtää.
Itse en kyllä malta olla reagoimatta vauvan itkuihin, kun musta tuntuu, että noin pienen itkuihin pitää viel reagoida tosi helpostikin. Kuitenkin se rakentaa sitä turvallisuuden tunnetta ja vaikka sanottaisiin mitä, niin en kyllä antaisi pojan vain itkeä lohduttomasti yksin, kun kerran voin syliin otolla rauhoittaa pojan hetkessä ja saada hänelle hyvän mielen.
On se kyllä jännä, että tietää mukamas hirmuisen hyvin miten vauvoja tulisi kasvattaa, mutta sitten kun tuo tuhisija on maailmassa, niin harakoille menee kaikki hyvät neuvot. Että pääsisi helpommalla myöhemmin, kun nukuttaa vauvan heti omaan sänkyynsä ja ei reagoi jokaiseen itkuun ja kitinään ym… No joo meillä vauva nukkuu meidän välissä ja reagoin kyllä kaikkeen… Että se niistä fiksuista neuvoista. Musta vaan tuntuu tällä hetkellä, että on pojalle parhaaksi että se saa tuntea mahdollisimman paljon rakkautta ja läheisyyttä.
Niin ja sen tutin kanssa, jota päätin olla käyttämättä, kävi sitten niin, että en malttanu olla antamatta pojalle tuttia, kun se haki lohtua imemällä omia käsiään… No poika on niin tyytyväinen, kun sai tutin ja annan sen myös nukkumaan mennessä ja juu heräileehän se välillä kun tutti meinaa tipahtaa suusta ja minä nukun vieressä ja laitan tuttia aina takaisin pienen suuhun, mutta kun se vain ihan selvästi tykkää siitä.
Niin ja samoin kun Säde niin olen antanu myös lohtutissiä, jos sitä toisen pahan olon saa pois niinkin helposti niin taasen siihenkin olen sortunut. Että se niistä kaikista hyvistä vauvan hoitovinkeistä… Minkäs sille mahtaa, kun haluaa vaan, että toisella ois kaikki hyvin. Kyllä ne vinkit varmaan toimisi, jos olisi hiljainen vauva, mutta meillä kun poika alkaa lohduttomasti itkeä, niin ei äiti malta sitä kuunnella. Varsinkaan, kun pian se itku muuttuu sellaiseksi, että koko poika huutaa ihan punaisena ja kun sen ottaa syliin, niin se painaa päänsä äitiä vasten ja hymyilee.
Heips!
Mä oon pukenut vauvalle vaunuihin bodyn, sukkahousut ja sukat, villasukat, tumput, kypärämyssy, villapipo ja kunnon pakkasella villahousut ja villatakin. Sitten vielä toppapuku ja äitiyspakkauksen pussiin vielä ja lämmin on ollut. Hienosti on pärjänny ilman tuota villapukuakin vaikka on ollu pakkasta. Mulla on vaunuissa lämpömittari jolla oon vähän seurannu hengitysilman lämpötilaa.
Itkusta.. Mä en anna vauvan itkeä, ei vaan pysty kuunteleen sitä yhtään kun tulee niin paha mieli itelle.. Myös lohtutissiä on nyt muutaman kerran saanu nukkuun mennessä. Jotenkin tuntuis kamalalta jättää vauva vaan itkemään.. Oon myös sitä mieltä että se rakentaa nyt sitä turvallisuuden tunnetta ja sen haluan hänelle antaa.
Onko kaikkien vauvat jo saanut nimen?
Mä haluaisin käydä vauvauinnissa mutta en tiedä pääseekö tääläpäin... Taitaa ryhmät olla aika täynnä ja vielä kun ei omalla paikkakunnalla sitä järjestetä niin voipi olla vielä hankalampaa kun aina oman paikkakunnan vauvat on etusijalla... :/
Pitäs kyllä alkaa jo selvittään asiaa koska pianhan sinne vois jo mennä :)
Samoin oon ajatellut että ois kiva mennä vauvamuskariin! Ne vaan on jo aamusta ja me ei oikein olla aamusta siihen aikaan päästy vielä mihinkään :D
Minkälaisia ristiäisiä/nimiäisiä ootte järjestänyt?
Ja toinen kysymys: Kun teiän vauva on hereillä niin mitä te puuhaatte? Jutteletteko te koko sen ajan vauvan kanssa ja "leikitte" tai jotain vai onko vauva itekseen esim sitterissä? Mä oon yrittäny olla koko sen ajan vauvan kanssa mitä se on hereillä ja oon höpötelly vaikka mitä juttuja, mutta eihän sitä tietenkään aina kokoaikaa voi :) Tuntuu vaan jotenkin siltä että jos jättää vauvan yksin sitteriin vaikka niin luulen että se on yksinäinen tai jotain vaikken kyllä tiedä voiko se olla niin :D