Tammikuun turinat :)

En ole vielä listalle uskaltanut laittaa itseäni. Jännittää yhä että sattuu jotain.
Jos sen kuitenkin pian uskaltaisi laittaa sinne ja uskaltaisi täälläkin jutella enemmän. Seurannut olen listaa heti alusta.
Np ultrssa kävimme jo viime viikoll ja kaikki näytti olevan hyvin kuopuksellamme. Tänään kerromme vanhemmilleni ja viikonloppuna appivnhemmille. Yksi paras ystäväni jo tietää

Itsekään en ottanut influenssaa, mies ja lapsi otti ja nyt jännitän kaikkien puolesta. Sanoivat silloin ettei suositella alkurskudessa piikin ottamista.

Sokerirasituksessa kävin ja toiseenkin joudun. Syinä mm ylipaino, ikäni ja esikoisen syntymäpaino yli 4kg.
 
Aiemmin sitä ei oo alkuraskaudessa suositeltu. Kait se on vähän neuvolatädistäkin kiinni millä linjalla on. :)
 
Hankala ottaa influenssarokotusta, kun koko ajan sellainen pikkunuha ja voimaton olo, eikä tiedä oikein, mistä johtuu, ihan vaan raskaudesta vai yrittääkö tulla joku tauti. :-/ Kipeenähän ei vissiin sellaista voi ottaa...
 
Ranaridibunda, pieni flunssa ei haittaa. Vuosi sitten neuvolasta kysyin, kun rokotteita haettiin. Terkan mukaan oli ok, kunhan ei kuumetta ole.
 
Juu pieni flunssa ei haittaa, mutta kuume on este lähes kaikille rokotuksille. Myös esikoinen rokotettiin vaikka oli pientä nuhaa ja yskää
 
No ei saisi olla, koska siitä on ihan faktaa. Tosi ikävää jos jotkut neuvolassa sitten puhuu vaan ilman parempaa tietämystä. :banghead:

Hmm, mulla kyllä tökkäs sen käsivarteen ekassa neuvolassa jo ja oli tosi varhaiset viikot vielä..
 
Ainakin Taysin erikoislääkäri kielsi ehdottomasti influenssarokotuksen ottamisen alkuraskauden aikana... Tämä tapahtui pari-kolme kuukautta sitten kun ystäväni kävi Taysissa, hänellä on siellä vallan äitiyskäynnit.
 
Sanoko kyseinen lääkäri perusteluja?
Ehkäpä tämäki lääkäri oli vanhanaikanen nimittäin nykyäänhän sen saa ottaa missä vaiheessa vaan :) ja ehkä asiaan vaikuttaa myös joitain muita asioita, kuten esim perussairaudet tai lapsettomuushoidot tms.
 
Sanoko kyseinen lääkäri perusteluja?
Ehkäpä tämäki lääkäri oli vanhanaikanen nimittäin nykyäänhän sen saa ottaa missä vaiheessa vaan :) ja ehkä asiaan vaikuttaa myös joitain muita asioita, kuten esim perussairaudet tai lapsettomuushoidot tms.

En tiedä sen tarkemmin oliko perustellut, mutta oli ohjeistanut että vasta toisella kolmanneksella saa ottaa rokotuksen. Mutta niinhän se on muutenkin, että lekureiden puheet ja ohjeet vaihtelee aika lailla. :p
 
Näinhän se on :) kuten myös neuvoloiden, terkkareiden, labrojen ja sairaaloiden :P
 
Hei ihan muusta asiasta kysyn nyt - onko kellään käytössä Nokian joku Lumia? Mulla ei ole nyt siinä mitään sellaista selainta, jolla Vau.fi toimisi. Millä selaimella käytätte? Tähän Lumia 930:aan, joka mulla on, ei vissiin ole mitään vau.fi -sovellusta, väärä käyttöjärjestelmä.

Internet explorerhan ei toimi, vaan kaatuu, jos sillä yrittää. Mulla oli joku ihme multilanguage browseri, mutta se lakkasi toimimasta, poistin ladatakseni uudestaan kuten aiemmin samassa tilanteessa, mutten löytänyt koko browseria enää ollenkaan. Sit latasin tänään jonkun ns. suositun selaimen, se toimisi, mutta kirjautuessa ilmoitti, että salasana virheellinen ja blokkasi tilin; onneksi tietokoneelta pääsin ilman ongelmia sisään. Se selain lähti poistoon samantien.

Ja mistä salasanan voi vaihtaa jos haluaa? En löydä sellaista kohtaa täältä mistään.
 
RanaRidibunda, mulla kävi tänään tuo sama, että ilmoitti virheellisestä salasanasta ja sulki tilin, ja tää tapahtui ihan tietokoneella. Klikkasin sitten vain "unohditko salasanasi?" -linkkiä, ja sähköpostiin tulleella uudella salasanalla pääsin takaisin sisään. Vähän hämärää silti. Puhelimella oon käyttänyt puhelimen omaa selainta (ei lumia), ja on toiminut tähän saakka ok...
 
Veikkaan et tänään ollu vaun joku oma sähellys päivä. Kun mulla aamulla potkas sovellus mut pihalle ja betin kautta ei kans kunnolla toiminu. Näitä ollu välillä.
 
Mä lensin kans pihalle enkä meinannu takasin päästä. Huh, nyt vasta pääsin ja aamusta asti tapellut tän kanssa! :D
 
Okei, no sit. llmeisesti ollut laajempi ongelma. Mä en siis tietokoneella tän ns. tilin blokkauksen jälkeen tarvinnut salasanaa ollenkaan kun oon koko ajan/ automaattisesti kirjautuneena kun vaan netin avaan; ei siis tarvinnut palauttaakaan salasanaa. Mut aika erikoista.

Edelleen ehdotuksia selaimista, muu kuin IE, otetaan vastaan, että saan puhelimellekin toimimaan. Lumiat on siitä "kivoja", että todella rajattuja nuo sovellusmahdollisuudet. Onneksi kohta vaihtuu tuo duunipuhelin.... Omaa älypuhelinta kun ei ole käytössä. :greyalien:
 
Takaisin
Top