Tammikuun turinat

Tilasin just uuden verokortin tälle vuodelle, sanonpa vaan että huh huh huh. Ei ollut ihan helppoa laskea tuloja, kun on ensin osan vuodesta töissä, sen jälkeen ekoilta äitiyslomakuukausilta saa työnantajalta palkan, osan äitiysrahasta saa sitten vielä Kelalta ja lopuksi vanhempainraha Kelalta. Meni kyllä jo sellaiseksi arpomiseksi tuo, että voi voi. Katsotaan miten käy :D
 
Mä oon just miettinyt kanssa tota verokortti-asiaa, että mitä sen kanssa pitäis tehdä mutta oon kyllä niin umpisurkea uuno kaikkien verojuttujen kanssa, että en varmaan osaa tehdä yhtään mitään :confused:
 
Veroneuvontaan jos soittaa, sieltä kyllä osaavat neuvoa. Eipä tuo mulla edes ehdotetusta prosentista laskenut kuin 2%, joten ei ole kovin iso tuo pienennys. Jotenkin oletin isompaa.
 
Hei te jotka olette synnyttäneet..Ajeleeko ne tosiaan sairaalassa koko alakerran :eek:? Tänään vaan yksi tuttavani sanoi, että hältä raakattu alakerta, kun synnyttämään meni, mutta siitä jo yli 10 vuotta aikaa, jotta vieläkö ne tekee niin?
 
Joo ei ne mitään muuten ajele, elleivät nyt joudu tikkien tai leikkauksen tieltä siistimään tms, eli melko epätodennäköistä.
 
Juu ei ne aja. Mut oon kyl kuullu et joskus on ollu pakko ajaa lyhemmäks. Ihan senkin takii kun bakteerit voi kulkeutuu synnytyksen jälkee helpommin.tai ainakin ennen luultiin. Mut en tiiä.
 
Ai joo kyllähän mulla vähän ajettiin kun ekassa synnytykses repes ihan vähän, ennenkuin ompelivat.eikä ne paljoo kun yks tikki laitettii.

Niinkuin baby blues sanoikin.
 
No joo toi vero% homma...just tilasin myös uuden ja laski kivasti 5%. Tosin nyt vasta miehen kanssa tajuttiin et kotitalousvähennykset jäi laittamatta! Eli uus laskelma ja hirvee selvittely pystyyn...me kun rempattiin täysin tää uus okt putkia ym.myöten viime vuonna, pitäis tulla isot vähennykset/palautukset. Täytyy alkaa tutkimaan ku ei mitään käryä et miten se nyt taas menee o_O
 
Vero%-asiaan, mulla on harkinnassa, jos antais olla vaan. Sais sit hyvät palautukset.. Täytyy eka laskea paljon sitä sit sais/kk.
 
Vero asia; En viitsi ruveta laskemaan kun se on kuitenkin niin vähän, siis se ero % ni tuntuu kivemmalta saada sit palautuksina takas joulukuussa 2016 :) ite tykkään muutenki maksaa pari prosenttia enemmän veroa ku tarveis ni sit saa joulukuussa palautuksia joilla on kiva ostaa joululahjat sun muuta ja ei tarvii miettii et miten se joulukuun palkka riittää kaikkeen :) ja kun ei sitä paria prosenttia palkassa huomaa...

Ajelu; Muutama vuosi sitten mun kaverille sanottiin ettei kannata ajella itse alapäätä ennen synnytystä koska se lisää tukehdus riskiä jos sinne vahingossa jonkun haavan saa aikaseksi. Itselle ei sanottu kyl esikosta mitään tollasta, tosin en ollu kyl ajellukkaan (kun en ylettynyt) viimeisellä lääkäri käynnillä neuvolassa. En myöskään ole koskaan kuullut et synnärillä ajeltais...
 
^Sepä just, että kun ei enää ala ylettymään tuonne alas :D Liikaa onnettomuusmahdollisuuksia. Tuossa mielessä tuo sokerointi on tosi kätevä, että se pitää aika hyvin paikat siistinä (ja loppuvaiheessa ennen seuraavaa kertaa ei kuitenkaan edes itse näe miltä siellä näyttää, joten ei niin haittaa :D)
 
Mä meinasin mennä kans vanhalla veroprosentilla, eipä siitä niin suurta alennusta kuukaudessa kuitenkaan saa.
 
Haha joo. ..kaikenkarvaset keskustelut :grin

Mä kans aikoinaan palkallisena tykkäsin palautuksista ja pidin sillon vero% korkeampana mut nyt eri homma ku osaomistaa ison firman. Niitä veroja ja juttuja on ja maksetaan ihan eri tavalla niin jos osinkojen lisäks nostaa palkkaa niin sen % pitää kyllä minimissään..tulotki laskee ny aika rajusti
 
Näin ne on kaikki jutut yhtä isoja tai pieniä.. ! :grin

Minäkin olen pohtinut pitäisikö veroprosenttia muuttaa, kun sain 13% kortin, mut Kelahan ottaa aina väh. 20. Joten tuntuu turhalta vaivalta soitella kun palautukset kyllä olis tervetulleita... Verotoimistosta vaan tuntuu saavan aina pelkästään korotuksia veroihin, minun kokemuksella, joten myös halut mennä selvittää aika vähissä. Löytävät kuitenkin jonkun porsaanreiän jostain ja nostavat huimasti yli sen 20:n... Siinähän sitä sitten olis. Aion tod.näk. vaan pistää pään pensaaseen ja toivoo et kaikki menee hyvin kun ei teen mitään. :oops:

Minulta ajeltiin parit karvat synnytyksessä tikkejä varten, ja niin huonolla kertakäyttöterällä että oli tosi hellänä ajelukohta monta päivää! Ja miks hitossa sellasella, kun on kai niillä leikkausveitsiä, jotka ois pikkasen terävämpiä ja toimii ihan samalla lailla kun partateräkin??? Siinä on alapää kipeenä muutenkin, niin se oli niin kun piste ii:n päälle. :finger005
Eli menkää siskot ihmeessä sokerointiin tai ajelkaa itse jos vaan mahdollista on minun mielipide!
 
Hitsi mulla venähti polvi. Joka on vaivannu joka ikisessä raskaudessa. Tai siis se alko kun ekassa tuli nii paljo painoa päälle. Aattelin et nyt säästyin polven vihlomiselta. Ni eiku nyt se sit meni ja polvituki taas käyttöön puoleks vuodeks. Että ottaa päähän.
 
Eilen meni hermot ja kävin alemyynneissä HM:ssä. Ostin mamma-toppatakin, siellä alessa 25 euroa niin raaski ostaakin. Kun ei vaan enää meinaa mennä mitkään normaalit takit päälle... Toi sama takki oli nettikaupan alennusmyynnissä 30 euroa? Hassua hinnoittelua. Samoin ostin sitten myös parit imetysliivit. On "vanhat" eli syyskuussa ostetut isommat liivit jo alkaneet ahdistaa, kaarituet painoi tuosta mahan päältä niin ikävästi. Täytyy nyt yrittää mennä sitten näillä tämä pari kuukautta. Saa nähdä, miten noiden liivien koko osui, ostin vähän reilummat, mutta riittääkö... ja pakko vielä sanoa, että vaikka noita imetysliivejäkin on jo edes vähän nätimmän näkösinä kuin vaikka 10 vuotta sitten, niin karsean näköiset ne mun mielestä silti edelleen on :D (nimimerkillä Victoria's Secretin vakkariasiakas).
 
Takaisin
Top