Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä muistelisin kans et viime raskauden alussa mulle kirjoitettiin sl lappuun syyksi just joku "vatsakivut",hyvin ne ymmärsi vastaanotolla kun ei halunnut että töissä saadaan tietää :)

Meillä on sen puoleen hyvä, et pomo on aina sanonut et jos oot kipee, ni et tuu töihin vaan parantelet tarvittavan ajan kotona. Ja saikkulappua ei tarvi käydä, mutta painotti, että työterveyshuolto on sitä varten et lääkäriin saa mennä jos siltä tuntuu. Normi flunssat yms saa sairastaa meillä omalla ilmoituksella. Sit jos jotain erikoisempaa niin toki lääkäriin pääsee työnantajan kustannuksella :) Eli jos nyt mulla alkaa pahoinvointi, niin selviän sillä kun soitan pomolle et oon kipee :p

Nythän on tuo influenssakausi niin saikut sen piikkii :wink Meillä tulee aina näin talveen et saa jopa 5 päivää omalla ilmoituksella flunssaan kun sitä kerran on liikkeellä. Vältetään siis turhaa työterveyden kuormitusta.
Hitto ku tympii tää vetämättömyys:mad: Normisti sitä mulla aamupäivän riittää virtaa ja yleensä ku uuni lämmitettynä tulloo tehty leipiä ja ruokia jo valmiiksi. Nyt ei saa ahteriaan liikkeelle olleskaa ku ois aikaa tehä jotai ku esikko nukkuu. Mies kyl useaan kertaan todennu et oo ny ja lepää ku heikko olo. Mut kun tääkään ei oo kivaa. Tuntuu et kaikki asiat vaan venyy ja siivotakki vois ja ja ja... Ehkä sitä vuan pitäs oppii ottaa rennosti ku mahdollisuus. Ei vuan oo koskaan kuulunu meikäläsen vahvuuksiin toi piirre :oops:

Mun on niin vaikeaa uskoa, että tämä raskaus etenisi hyvin loppuun asti. Kuulen kokoajan korvissa gynen äänen elokuulta; "valitettavasti tämä on nyt menehtynyt tänne". Tiedän että alkuraskauden keskenmenot on yleisiä, eikä ne välttämättä toistu, mutta silti pelottaa ihan kamalasti. Kovasti toivottaisiin tätä pikkuista meidän elämään. KUnpa aika menisi nopeata, ja pääsisi ensimmäiseen ultraan..

Muhkumöhkö, täällä kaikuu ihan samat sanat lokakuulta korvissa ja odottavan aika on todella pitkä. Pitäisi kuulemma olla vain ajattelematta asiaa. Olisikin niin helppoa :rolleyes:

Mulla taitaa olla vieläkin jossain ultrasta kuva pelkästä mustasta aukosta. Toivottavasti ei tarvitse sellasta enää ikinä nähdä. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Klisee, mutta onhan sen auringon joskus paistettava risukasaankin.. :)

Missä päin asustelet muhkumöhkö, jos saa kysyä? Pakko ei ole vastata :)

Oon töissä pahalla tuulella koko ajan, varmaan siks kun on sellanen yleisväsymys päällä ja samalla tietenkin stressi siitä onko kaikki hyvin. Tekis mieli huutaa että raskaana ja haluun vaan tietää onko mun vauvalla kaikki hyvin. Mutta ei viitti ja sitten taas samalla hävettää oma käytös..

Parin tunnin päästä ollaan viisaampia, jaiks! Tuli taas paniikki, kun tajusin että meillähän on suvussa kahdetkin kaksoset :D Mun isä on kaksonen ja mun isän veljen tytöllä kaksoset.

Tänään taas aamulla laatta lensi eikä silmät meinaa pysyä auki :D Pitäis laittaa tikut, millä pysyis väkisin. Väsyttää! Kävin juttelemassa töissä ja sovittiin että olen vielä viikonlopun yli saikulla, ettei tarvi sit ressata jos tulee hirveen paha olo viikonloppuna ja mun työt kaatuu sit muiden niskaan. Arkena on sit helpompi, kun ei paljon tarvi ressata niitä resursseja. Viikonloppusin kun on aina vähemmän porukkaa töissä. No hyvä näin. Sit maanantaina onkin eka neuvola. Jotenkin ollu ihan itkupilli koko päivän ja pomonkin kanssa tihrustettiin yhdessä :) Mukavaa et voi avoimesti puhua asioista, helpottaa huomattavasti tilannetta. Ja usko on siihen suuntaan, että ei tää pahin voi enää kauaa kestää. Esikosta oon niinku ens viikolla palannu takas töihin ja sen viikon vielä aamuisin oksennellu, mut sit alkanu helpottaan. Mulla vaihtu viikot esikostakin muistaakseni keskiviikkoisin, niin pystyy aika hyvin vertaileen.

Toivotaan, että illalla on hyviä uutisia kerrottavana :) Mukavaa päivää kaikille!

Pidetänn Anell peukut, varpaat ja se pikkiriikkinen mahakin pystyssä, että saat vain ja ainoastaan hyviä uutisia :)

Anell täälläkin peukut pystyssä et kaikki hyvin siellä ja saat iloisia uutisia mukaasi. :joyful:
Aika huojentavaa et oot saanu työtkin nyt soviteltua, niin voit keskittyä lepäilyyn ja olojen paranteluun vielä viikonlopun :) Ehkä ensi viikko on tässäkin raskaudessa se käännekohta, että pääset taas töihin! :rolleyes:

Osaaks joku sanoo miten viralliset viikot nyt sit määritellään. Kun tänään sanoin siellä lääkärissä, että omien laskujen mukaan on 7+1, kun kierto 30-32päivää. Ja ovulaatio ja ainoa sekstailukerta tiedossa. Vaussa kun laskee hedelmöittymisen ja 32 kierron mukaan, viikot on 7+1. Lääkäri sanoi että lasketaan joka tapauksessa menkkojen mukaan virallisesti ja laski että mulla on 7+3. Ja mitat näytti että 6+6.. Eli siis 28 päivän kierrolla olisin 7+3. Että millähän luvulla mä sit virallisesti on. Vikat menkat alkanut 1.12, kierto 30-32, Positiivisen ovulaatitestin tein 16.12, seuraavana päivänä ovisoireet poissa. Ja tuona iltana heilutettiin peittoja. Eli olettaisin et simppaset on ollut siellä valmiina kytiksessä kun ovis on tapahtunut :D Eli eihän se hedelmöitys nyt siitä kauheesti voi heittää, oletan sen tapahtuneen 17.12. Pikku juttuja, mut kun nää viikot ja päivät on niin perkeleen tärkeitä :woot:

Takaisin