Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mina poistun teidan seurasta :'( ultrassa ei nakyny mitaan, testi viela positiivinen joten verta otettiin ja katsotaan tarviiko kesk8viikkona tulla takas uuteen veri kokeeseen.

Toivottavasti teilla kaikilla menee kaikki hyvin loppuun asti. Kayn teita taalla vakoilemassa.

Kiitos teille kaikille tsempeista <3

:hug013
DarkMimosalle hyvää vointia ja jaksamista jatkoon! :sad010 Toivottavasti kuullaan vielä sinusta myöhemmin :Heartblue

Kaikkea hyvää sinulle darkmimosa ja voimahaleja:Heartbigred

Mä tulin just lääkäristä ja sain sairaslomaa torstaihin asti. Sitten katsotaan taas tilannetta uudestaan ja lisää sairaslomaa sit tarvittaessa. Mua korvensi eilen pitkään sisuskaluja sen oksentamisen jälkeen ja mainitsin siitä että ehkä tuli vähän limasta vertakin. Työterveyslääkäri rupes sit heti vauhkoon siitä että ei kuulu tulla ja rupes kauheesti kyseleen. Nyt onkin ristiriitaista, kun määräsi somacia otettavaks vatsansuojaks ja sitähän ei suositella raskaana :meh:Tietysti lääkärin määräämänä on eri juttu, mut ajattelin nyt kuitenkin huomenna soitella neuvolaan ennen kun sitä haen. Ne varmasti tietää enemmän raskauden aikasesta oksentelusta ja että missä vaiheessa kannattaa lääkkeitä vatsan ärsytykseen syödä. Mulla on raskauden ajan käytössä yks lääke, joka saattaa vatsaa muutenkin ärsyttää. Mut oon sitä syönyt myös esikoisen odotuksessa, et oletan et mitään ongelmaa ei siitä olisi. Esikoisen loppuraskaudessa muistan kun oksensin joka yö, kun närästys pääsi vaaka-asennossa pahaksi ja silloinkin tuli jotain pientä verilimaa jossain vaiheessa oksennuksen mukana. Sit kun soitin siitä paniikissa johonkin päivystykseen niin naureskeli sieltä vaan kätilö, että normaalia ja kuuluu asiaan. Että tiedä nyt sitten. Enhän mä nyt kuitenkaan kun max kaks kertaa oo päivässä ykänny. Hain nyt kaupasta kaikkee mahollista, mikä olis mahalle hyvää :) Mustikkapiimää, mansikkakeittoa ym. Rannekkeet heitin aamulla käteen ja oli kyllä orastavaa huonoo oloo, mut sain asiat hoidettua ja olo on nyt ihan kohtuullinen. Kattotaan mitä ilta taas tuo tullessaa :depressed: Ai niin lääkäri määräs kuitenkin verikokeet, et haluaa niistä jotain kattoo. Huomenna pitää raahautua, kun tänään en jaksanut jonotella. Kaikki mummot ja papat liikenteessä ja yks pappa vetäs herneet nenään, kun sen numero oli mennyt jo aikoja sitten mutta hänen mielestään on huudettu liian hiljaa :)

Ooh, nuo papparaiset :rolleyes:
Toivottavasti Anellin vatsa pian rauhoittuu. Jännä kun noinkin "vähäisestä" oksentamisesta jo ärsyyntyy.

Täällä on aikalailla taas oireeton meininki, voisin ihan hyvin ottaa edes murto-osan teiltä, joilla oireita on jo turhankin paljon... :oops: Ihan hyvin voisin vaikka edes kerran päivässä käydä oksentamassa, jos sillä sais mielenrauhaa et kaikki on hyvin... Huolestuttaa tämä normaali olo :confused:

Sannis niinpä! Tai sit voi olla että kun nyt oon kuitenkin jo parin viikon ajan oksennellu, niin on sit pikkuhiljaa ärtyny. Alkuun ei mitenkään korventanu oksentamisen jälkeen... Täytyy nyt yrittää vaan pysyä vaakatasossa kun tosi paha olo tulee, ettei tarvis oksentaa ja ruokatorvi sais toipua.

Ja niin ne menee raskaudet kuin vauvatkin, helppo tai vaikee :) Viime raskaus oli fyysisesti lopulta melko helppo, vaikka vaivoja olikin. Vauva olikin sitten taas haastava ja itki paljon. Jospa mä nyt saan helpon vauvan :rolleyes: Sitä tottu niin että koko ajan sai olla kantamassa ym niin eihän me varmaan osattais hoitaakaan semmosta vauvaa joka nukkuis vaan. Oltais koko ajan kyttäämässä :p No toisaalta nyt ainakin tiedetään mitä se valvominen ja itkeminen pahimmillaan on ja ollaan siitäkin selvitty. Ja ollaan vanhempia ja viisaampia?

Voi DarkMimosa, meidän oma irkku :'( Oon niin pahollani sun puolesta! Voimia, toipumista ja pikaista paluuta :hug013

Anell mulla on refluksi, menee hampaat ja ääni eikä raskaus ainakaan helpottanu tilannetta joten söin lääkettä raskaanakin. Mulla vaihdettiin Somac Omeprazoliksi vaikka sano kyllä et se on vaan varovaisuutta, lääkkeet on saman tapaiset mutta omeprazolin turvallisuus raskausaikana on jo todettu.

:joyful: Voi ei! Jos tuo Anellin teoria pitää paikkansa, niin meillehän tulis ihan hirviövauva oireettomuuden perusteella!!

Olen tosi pahoillani DarkMimosa. Plussatuulia sinulle jatkossa.

Mulla tuosta oksentamisesta on ekalta kokemusta ihan urakalla. Oksentaminen ei loppunut millään, tuntu että kaikki mahanesteet tuli ulos. Kun viikkoja oli takana yli kakskyt sattui se mahaanki aivan hirveesti.

Sannis hoi, älä maalaile piruja seinille, täälä toinen oireeton. Minä vanha akka en jaksa enää koliikkivauvaa...

Kiitos kaikille <3 kylla tama tasta. Taytyy yrittaa silta kannalta ajatella etta jotai vikaa oli ja nain parempi ku et mahdollisesti vaikeestikki vammanen ois syntyny. Onneks ultran mukaa ois tyhjentyny kohtu kokonaa eika tarvii mitaa muuta ku aikaa.

Voi ei :( Voimia DarkMimosa! Onneksi osaat ajatella noin positiivisesti, vaikka raskasta se on varmasti silti <3 Toivotaan,että plussatuulet taas pian puhaltaa jos niin toivotte :Heartbigred

Muokattu viimeksi:
Voimia sinne mimosa!
Itse tulen nyt avautumaan kun käy tuo mies niin hermoon! Tänään ollut erittäin pahoinvoiva sekä eilen kiskotun viisaudenhampaan jäljiltä suussa jomottaa niin mies päätti lähteä pelamaan sählyä. Pyysin jos vaikka ottais esikon mukaan ja veisi omille vanhemmilleen kun asuvat matkanvarrella mutta ei millään voinut asiaa hoitaa kun ei jaksa vaikka se olisi vienyt vain 10min! Mehen ollessa ovella ilmoitti muuttavansa kohta pois jos en lopeta pahoinvoinnista "valittamista" ja väittää kaiken olevan vain mielestäni kiinni että kehitän itse koko olotilan!!!! Minun puolesta saisi olla tulatta kotiin tänään ollenkaan! Ei itse sietäisi päivääkään tätä olotilaa. Aamut alka aina oksentelemalla sekä etova olo tulee heti kun ei ole 2h syönyt ja pahoinvointia ja pksentamista illallakin.. Mutta mielestähän kaikki on vain kiinni... Tässä pieni avautuminen

Olen tosi pahoillani darkmimosa! Ihailtavan positiivinen asenne sulla silti. Tsemppiä tuleviin päiviin.

Takaisin