Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuuku87, Onnistuuko nukkua päikkärit ennen töitä? :> itse joinakin öinä nukun kuin tukki ja joinakin öinä en juurikaan..

Inhottavia noi repäisykivut, viime yönä käänsin kylkeä ja vihlas niinku olis puukolla pistetty :/ Aina vähäsen säikäyttää vaikka tietääkin että kuuluu asiaan.

Ja näköjään iltapahoinvointi alkaa tekemään tuloaan, eilen illalla oli niin huono-olo. Kiva kun tänään olis iltavuorokin sopivasti :P
Esikoisesta oli samaa, ensin oli iltapahoinvointia sitten aamu ja sitten koko päivän kestävää :D

Mulla taas tuntuu uni maistuvan, ei pääse sängystä ylös milllään vaikka yön nukuin kun tukki. Mulla aina viikonloput vapaata, niin saa huilattua ainakin. Kuukulle tsempit iltavuoroon, yritä saada päikkärit järkättyä :)

Pepalle samoin! :) Pidän peukkuja et pahoinvointi ei yllätä töissä :)

Kuuku toi unettomuus on kyllä kamalaa! Mää ku muistelin että raskaana nukutti kun tukki mut eipä tainnukkaan :D Jakusuja tähän päivään!

Mä nukuin viime yönä parhaat unet pitkään aikaan. Oli rentoutunut olla ja sai nukkua ton pahimman aamun yli. Nytki vielä köllin ja olo tuntuu ihan ookoolta. Tää päivä saa olla Semmonen, et saa tehdä mikä,hyvältä tuntuu. Univajekin varmasti vaikuttaa paljon tohon pahoinvointiin...

Täällä myös valvotaan,nukuttu huonosti jo kohta viikon ajan.Illalla ei väsytä,kun vihdoin nukahtaa heräilen usean kerran yössä ja käyn vessassa,sitte taas aamulla aikasin herään jotenkin ihan ykskaks havahtuen enkä enää saa unta.:confused: En tiedä sitte mistä johtuu,jännitänkö tätä tilannetta niin paljon että käyn ylikierroksilla vai mitä ihmettä:grin

Lily mulla johtuu kans huono nukkuminen ihan varmasti siitä, että keho ja mieli on ylivirittynyt ja jännittynyt uudesta tilanteesta.

Tsempit teille vähäunisille :)

Minnuu ois niiin vaan nukuttanu, niin eilen illalla kun tälle aamua. Esikko vaan illalla päätti et kunnon iltavilli eikä unille millään. Ja sehän sitten männöö yliväsymykseen niin senhän tietää... Aamusta sitten railakas kalakatus alkoi 5.20 joten eiku ylös vuan. Tokkiisa olihan se muutoinkin noustava vauvauintiin menon vuoksi.
Muutoin onneksi ollut huomattavasti tuon esikon odotusaikaa pirteämpi. Hänen kohdallaan oikeastaan en muuta tehny ku nukuin ja nukuin. Töissä koitti selvitä mut kotona olo oli yhtä unta. Tää kesti sinne viikoille 9-10. Nyt tän väsyn tilanne näköjään saanu pahoinvoinnin. Etova olo vaivaa ihan kokoajan. Mieskin jo eilen totesi et näkyy kyl päällepäin :depressed: Vielä se eväs minkä saa syötyä pyssyy sisuksissa... Suas nähä kauanko... Todettiin eilen et oireet niin erit kuin edelliskerran et ihan varmaan on tyttö :D Kuulemma äiteekin on ollu aikaajoin niin kiukkuinen ettei voi edes erehtyä :angel4

Noista hammasläkäreistä. Edellises raskaudessa mulla oli mahdollinen alkava reikä, jota kuitenkaan eivät mielellään kuvanneet ja kerran sen kanssa eli niin annettiin olla. Ei kylläkään ollu lopulta edes reikä vaan vanha paikka halkesi... Hammaskiveä poistelivat ja kehoittivat toki olemaan yhteydessä jos kipua on. Syynä lähinnä tuohon odotteluun oli ne röntgenit.

Mä pyrin hoidattamaan hampaani jo syksyllä kuntoon just sitä varten, et olis sit kunnossa kun raskaudun. Mut yks hammas tarviskin sit useamman käynnin ja ison remontin, joten hoidettavaa jäi vielä.
Helmikuun alussa seuraava käynti, tiedän jo nyt että juurihoitoa on tulossa yhteen hampaaseen. Saa nähdä onko muuta. Jännittää kyllä miten tuo hammaslääkärillä olo luonnistuu jos pahoinvointia yms...

Kylläpä on jotenkin väsynyt olo. Kävin alesta kattelemassa töihin vaatteita, ihan kivoja löytöjä -50%, pitkiä väljiä villatakkeja lähti hyvään hintaan, niihin saa mahan kiedottua piiloon ehkä ainakin nyt alkuun. Menee varmaan myös sit aikanaan isomman mahan kanssa auki :) Teki mieli jo katella mammahousujakin nyt kun niitäkin sais alella, mutta enpä vielä rohjennut
.. :P Väsähdin kyllä moisella kaupunkireissulla jo nyt, miten sitä kesällä enää helteessä pääsee minnekään o_O

Jotenkin tuntuu muuten nyt, että kaupungilla kävellessä niitä vauvamahoja kävelee vastaan ihan älyttömästi!! Samoin vaateliikkeissä tuntui myyjät olevan mahat pystyssä monessa paikkaa. Ja kahvilassa oli iiiihana pieni vauva naapuripöydässä. Melkein liikutuin :)

Ens kesä tulee kyllä olemaan raskas.. Esikoinenkin syyskuussa syntynyt, vielä on muistissa elokuun helteet. Huhhuh. Ja me muutettiinkin vielä, 3.9., esikoinen syntyi 12.9. :)

Mulla oli parikin kaveria viime kesänä viimeisillään, muistan hyvin miten tuskaista heillä oli. No, ei kai tässä vaiheessa auta kun toivoa tuota olotilaa, että sinne asti meillä kaikilla pysyy toverit kyydissä ylipäänsä. Sit aletaan toivoa viileää kesäsäätä ;)

Se hyvä puoli tässä on, ettei tarvi toppatakkeja jne ostaa nyt mahan takia uusia. Hinnakasta touhua olis.. Kesällä voi kulkea sit trikoomekoissa, ne ei paljoo maksa :)

Taalla onneks kesat vahan viileempia mut jos samallaista ku viime kesalla ni ei tuu taallakaan olemaan hauskaa.

Ihan toot olo, viime yona ei tullu nukuttuu paljo. Lapsilla nyt flunssa joten nukkuvat huonosti viime yon ni en minakaan sitte saanu nukuttua :/ ja naa ei enaa nuku paikkareita joten en minakaan. No enaa 7h ennen ku lasten nukkumaan meno aika ;)

Mieki kävin hypistelemässä jo mammahousuja, mutta onhan tää massu vielä aika onneton semmosiin mittasuhteisiin. Tyhmää, ettei oo semmosia alkuraskauden housuja, joissa ois siis vaa vähän sivuilla masukiilaa. Vai onko josssin, tiiättekö?

Mie mietin Sanni ihan samaa, että onneks ei mee talvitakit uusiks, mutta kyllä nuo kesän helteet hiukkasen jännättää, varsinkin ku meillä oli toimistossa viime kesän helteiden aikaan 35 astetta lämmintä :(

Meillä on onneks toimistossa ilmastointi. Tosin kovalla helteellä sekään ei jaksa enää viileää pyörittää. Kotona ilmalämpöpumppu niin saa kyllä varmasti kodin viileäksi... Mut silti, kyllä jänskää ens kesän olot. :P

Mutta itseaiheutettua ja toivottuahan tämä on, ei passaa valittaa nyt. :)

Jaahas ei näköjään voi enää käydä ruokakaupassakaan, kun kaikki etoo. Ei pysty suunnitteleen yhtään mitään ruokajuttuja :D Nyt iskikin sitten iltapäiväyökötys, kattotaan koska sitä on mentävä pöntölle. Mun on nyt erityisesti tehnyt tässä rskaudessa mieli kaikkee kirpeetä, erityisesti sitruunalimsa tuntuu helpottavan. Samoin raikas vesi ja jääpalat on hyvä juttu. Ja suolasta kans tekee mieli. Mut ei yhtään makeeta!

Mun oli kans pakko tehdä tänään testi ja vahvoja viivoja näytti :) Alapäätä on nyt pakottanu ja alamahassa nippailuja. Iskias hermo tuntuu kans oikkuilevan. Mut ihanaa että saa olla kotona ja levätä.

Mun esikko synty keväällä ja kesä oli tosi kuuma. Mö koin ne ekat kuukaudet taas vauvan kanssa ahdistavina, kun hormoonit jylläs ja hiki oli koko ajan kun vauvaa joutu kanniskeleen. Liinassa pidun paljon ja tuntu aina oltiin molemmat märkinä. Vaunuissakin oli ihan hiessä.Et nyt toivottiinkin syysvauvaa vaikka ei Se kesä varmaan helppo vattankaan kanssa oo. Mut sit ihanaa kun saa syksyllä vaunutella raikkaassa säässä, päiväkoti aukee Ym arki käynnistyy. Kaikki aina hehkutti että Eiks oo ihana kun ei tarvi vauvaa pukee Ym. Mä en sitä nähnyt niin. Musta vauva nukkui paljon paremmin kun Se oli kylmemmil keleillä kääritty paketiksi vaunuihin, nukahti aina jo pukemisvauheessa. Ei tykännyt nukkua vaan pelkässä bodyssa kun ei ollut semmosta pesää ympärillä.

Meillähän alkaa kaikki aika alusta. Esikko käy jo yksin tuossa pihassa leikkimässä ja on kavredien kanssa. On varmasti paljon avuksikin vauvan kanssa. Toisaalta kiva että voin antaa vauvalle kans aikaa niinku esikollekin. Voidaan sitten käydä jossain aina kun esikko on päiväkodissa jne. Voi apua mihin Tää aika on mennyt! Justhan toi Eka vasta synty <3

Sannis saa valittaa vaikka oma valinta :D sitähän varten täällä ollaan, et saadaan valittaa ja fiilistellä vuorotellen :)

Anell: Sama juttu, ruokakauppa oli tuskallinen paikka tänään. Kalatiskin ohi piti kävellä hengitystä pidätellen, ja leipäosastolla oli joku esittely, mun mielestä siellä tuoksui joku lantun ja kaalin sekotus, hyi hemmetti. Mies jäi ottamaan tuotemaistiaisia, minä painelin suoraa tietä toiseen päähän kauppaa karkuun :p

On varmaan ihan totta, että helteellä se vauvan kanssa olo on vielä raskaampaa kuin mahan kanssa. Hyvä kun kerroit kokemuksia, niin voi ainakin yrittää asennoitua sit siihen paremmin kun ahdistaa mahan kanssa...

Edit: joo valitetaan vaan täällä, onneks on ees tää foorumi mihin voi purkaa olonsa :D

Sannis89 heh, juuri tossa lanttu-kaali-porkkana jonkinlaista sekoitushommaa kokkailen :D Vaikkakin kaikki etoo ja ainoastaan vesi tuntuu olevan hyvä niin noit kasvispöperöitä, pienellä lihalla höystettynä on saanu kohtuudella alas.

Ei ollut viime heinäkuu kaikkein mukavinta vauvan kanssa, mutta melkee oli tosiaan tuskaisempaa ne toukokuun lopun helteet ihan viimesillään. Mut niin tai näi, molemmissa ajankohdissa taitaa ne hormoonit ja kaikki muukin sitä hikkee pukkailla. JOten koittaa van täytynee nauttia ja valittaa kohtalotovereille jos muille ei kehtoo :happy:

Annellii: Sori nyt vaan, mut ei uppois tänne nyt :D Voi tosin olla et huomenna tekee jo mieli :)

Mä laittelin makkarakastiketta ruuaks, sitä ja suolakurkkuja tänään listalla... :P Aika valikoiva on tän neidin nenä nyt, makkaraakaan en normisti juurikaan tykkää syödä, nyt ihan taivaalliselta maistui ja tuoksui... :)

Minä tulen varovasti tänne teidän seuraan turisemaan :p tänään tein positiivisen testin. Voimakasta väsymystä kummempia oireita ei ole :) esikoinen on syntynyt joulukuussa 13 joten vuoden täytti juuri :)

Takaisin