Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kovasti kirjavinkistä Heppunen! :)

Mulla on neuvola 7 + 6 mutta siellä ei ultrata joten mietin tässä josko menis varhaisultraan yksityiselle... Mieli tekis kovasti.

Ja eipä ole oireita pahemmin täälläkään ainakaan tässä vaiheessa. Ainoa on vatsan nippailut pari kertaa päivässä... Jotenkin sitä alkaa miltei jo kaipaamaan jonkinlaista muutakin oireitta että alkaa tajuta että tässä ollaan raskaana. Niin eihän ne 5 plussattua testiä vielä mitään kerro... :rolleyes:

Hih, miten se onkin et ei usko niitä testejä vaikka miten selkeitä plussia sieltä perä jälkeen tupsahtelee :) Jotenkin en usko, ennenkun nään, eli ultraa ootellaan.
Mun pitää maanantaina nyt ottaa asiakseni hoitaa nuo neuvola-asiat. Varhaisultra kiinnostais kyllä kovin, täytyy kysellä hintoja jossain vaiheessa.

Aaria: kiitos tiedosta. Ilman puudutusta en anna mun hampaita porailla, hyvä ettei se puudutus ole vaaraksi... Kyllähän ne röntgenit taitaa olla nykysin niin kehittyneitä, ettei ole vaaraksi sikiölle.

Minulle hammashoitaja sanoi, että raskaudesta kannattaa mainita hammaslääkärissä. Esim. minulla ei poistettu viisaudenhammasta raskauden ja imetyksen aikana, kun puudutetta olisi pitänyt käyttää enemmän. Ja meillä päin ei röntgenkuvia oteta hampaista odotusaikana :)

Juu pitää muistaa mainita hammaslääkärille, ettei mene tekemään mitään luvatonta :stop

Tuntuupa typerältä kertoo ensimmäisten joukossa hammaslääkärille et oon paksuna :think005

Hammaslääkäri, apteekin täti, mitä näitä ensimmäisiä nyt itse kullakin on :D Mulla iski just ennen plussaa flunssan päälle (oisko ollu oire), ja jouduin sitten apteekista hakeen semmoset c-vitamiinit ja lääkkeet että pääsen töihin, niin pakkohan se oli sille naiselle kertoa ett en muuten sit ainakaan ibuprofeiinia huoli :D en ois kyllä kuvitellu hänen olevan ensimmäinen joka asiasta kuulee

Mulla olis kans ollut viime raskaudessa aika viisaudenhampaan poistoon, mutta se sitten peruttiin. Ja samoin, kun kävin hammaskuvissa aikaisemmin, niin varmisti etten oo raskaana.

Mullehan paukahti hieman ennen raskautumista vuosien tauon jälkeen taas kunnon atopia päälle, ja eiköhän se yltynyt entisestään raskautumisen myötä - sekä sen, että jouduin jättämään kortisonirasvat pois (pienen määränhän sitä tohtisi käyttää mutta siitä ei ole mulla apua sillä ihottuma on käsissä ja jaloissa kaikkialla eli liian laajalla alueella).

Nyt tuntuu että kun tässä joutuu käpälät punasena kulkemaan niin jatkuvasti meinaa jäädä "kiinni" kun ihmiset kyselee että mikset laita kortisonia. Tai että kokeile edes allergialääkepilleriä... Siihen kun joutuu lisäämään samalle kysyjälle vielä sen että nyt ei kahvit ja siideri maistu niin johan sitä alkaa tehokkaimmilla ynnäilijöillä raksuttamaan. :nailbiting:

Itse myös eilen kerroin hammaslääkärilleni, että olen raskaana. Ensi viikolla olisi ollut viisaudenhampaan poisto, joka nyt sitten siirrettiin tulevaisuuteen, jos ei nyt raskausaikana käy pahemmin oireilemaan. Tällä hetkellä ollaan siis kerrottu tilanteesta naistentautien polin hoitajalle, hammaslääkärin ajanvaraukseen ja hammaslääkärille. :)

En ole vielä neuvolaa tilannut,josko ensi viikolla sitten:) toivon myös josko pääsisin sitä kautta varhaisultraan kun kiertojen pituudet heitellyt,mutta jos en pääse pohdin sitten yksityiselle menoa..sama juttu ku Sanniksella ettei osaa uskoa ennen kun näkee :rolleyes:

Mun hammaslääkäri sanoi että kaikkialla ei kuvata mutta se on turhaa varovaisuutta ku laitteet on jo niin hyviä ja suojaa voi käyttää, mutta se meinas että kannattaa kuvata vain "pakolliset" ja semmoset määräaikaistarkastuskuvat jättää myöhempään. Sain tupla-annokset puudutetta ja mulle tehtiin juurihoito, vaikka olisin saattanu olla raskaana. En kyllä silloin ollu, oli pelkkä kemiallinen. Se hampaan poisto taitaa olla isompi juttu kun ikeneen jää haavakin pidemmäks aikaa, se tais lisätä km riskiä alkuraskaudessa.

Snuzzle: Joo kyllä tässä alkaa olla selittelyn makua ja kiinni jäämisen riski korkealla. Ystävä laitto just viestiä, et käytäiskö tänään "yksillä" pitkästä aikaa rupattelemassa. No, kyllähän mä lupasin mennä, mut miten mä nyt sit selitän et oonkin limulinjalla :grin

Huomenna on kaverin synttärit, piti keksii liuta tekosyitä, et mä tuun vaan piipahtaa kahvilla...

Tipaton tammikuu! Ja siitä tulee (alituista yökkäilyä lukuunottamatta) niin hyvä olo et voiki jatkaa suoraan tipaton 2015 :grin

Tosiaan ainakaan ensimmäisen kolmanneksen aikana ei kai kannata "turhaan" tehdä hampaanpoistoja tai muita isompia toimenpiteitä juuri tuon keskenmenoriskin takia, mutta ilmeisesti toisella kolmanneksella on taas vähän turvallisempaa. Mutta tokikaan itsellä ei ainakaan ole mitään haluja ottaa riskejä tämän suhteen, kun tuota yritystä on takana jo hieman pidempään.

No joo, tuota tipatonta mietin, mut ei tuu kyllä menee läpi noilta kavereilta jotka mut tuntee. :laughing025

En oo koskaan mitenkään erityisen paljoa alkoholia käyttäny, mut toisaalta en myöskään kieltäydy koskaan hyvistä bileistä ja boolista :laughing005

Mä olin eilen isommalla porukalla syömässä (ja juomassa). Kovasti selitin että tipattomalla ollaan. Helpotti kun yhdellä toisella on myös tipaton päällä (varmastikin ihan oikeasti tipaton, kyseessä mieshenkilö :D ), ja sitten kun muut alko kysellä perusteita tipattomalle niin tämä mieshenkilö varasti koko shown niin että multa ei sitten enemmän kyseltykään.

Täällä ultra 8+0 ja neuvola 9+0, neuvolan olisin saanut aikaisemmalle viikolle mutta haluan ensin mennä varmistamaan että masussa oikeasti on jotain ja oikeassa paikassa :)
Viimeksi kun olin neuvolassa käynyt ennen ultraa, niin ei ollut kiva sitten alkaa perumaan jo varattuja uusia neuvolakäyntejä muutenki koko kämppä pursusi vauva aiheisia lehtisiä mitä oli sieltä saatu..

Mä taidan odotella neuvolaan soiton kanssa vielä hetken. Jotenkin vaikea uskoa vielä koko raskautta, jos vaikka tässä viikon parin sisällä ilmaantuis jotain kunnollisia oireita niin sitten uskaltaisi sinne neuvolaankin soitella :P
Varhaisultraan tuskin ollaan menossa, ei olla aikaisemminkaan käyty.

Minäkinpä ilmoittaudun sitten mukaan tänne syyskuulaisiin :) Onnia vuan kovin kaikille muillekkin plussanneille.

Meillä plussailtiin eilen ja sen verran vahvoilla viivoilla, että taitanee jäädä tuo varmistustesti tekemättä. Tokkiisahan sen voipi vaikka huvin vuoksi kokeilla joku päivä :D Jotenkin osasinkin odotella plussaa. Kaksi aiempaa raskautta takana (joista ensimmäinen keskeytettiin ihan oman tahdon vuoksi ja jälkimmäisestä pieni poika). Kuitenkin kummassakin on olo kertonut että joku siellä koittaa elämäänsä aloitella jo ennen testien tekoa. Miun kohdalla ei noista kierroista tai ovuista tai mistään ole oikeen mitään taikaa. Kierto ollu koko elämän sen 25-55 päivää...

Nyt siis laskureiden mukaan olisi se H-hetki 8.9. Saas sitten nähdä. Esikoinen syntyi 5.6.14 ja rv:t oli 41+1. Hänen kohdallaan laskurit antoi eka neuvolassa rv:t 9+0, mutta sitten tehtiin ar ultra jossa mitat viittas vasta 8+1. Näillä siis mentiin ja lopputulemana reipas poika <3

Neuvolaan aattelin soitella ensi viikolla. Joskos nappais yhteen poijan 8kk lääkärineuvolan kanssa. Viikkoja siinä pitäs olla sitte 8 kasassa. Ar ultraa täällä sivukylillä ei saa, mutta vois kysellä jos tonne isolle kirkolle siihen pääsisi. Tai sitten odottelee sitä np ultraa ja koittaa kuulla kotidobblerilla. Sellaisen hankin esikoisen aikaan ja kivahan se oli :)

Yhdessä olemme olleet noin 4 vuotta. Tällä välin molemmat muutelleet paikkakuntaa ja työtä ja opiskelua ym. jo muutamaan kertaan, mutta nyt asetuttu mualle. Aiemmin joku tuolla puhui asuntolainasta ja meille hyvinkin myönsivät lainaa, vaikka äitiysloma tuloillaan ja mies vielä opiskelija viimeisiä kuukausia.

Esikoisen kohdalla ei vielä palstoille tullut kirjoiteltua, ennemminkin seurailtua taustalla. Nytten jos sitä vaikka "ryhdistäytyisi" ja osallistuisi.

Takaisin