Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jee, mulla neuvola aikaistu viidellä päivällä, kun terkalla joku meno. Eli ny pääsenkin sitten jo 9+0 sinne. :) Tai neuvolan mukaan se on 8+6, mutta pitäydyn itse vielä tuossa omassa laskennassa ainakin ultraan saakka. :D

:) Tervetuloa Annelii!!

Toi tipatonhan tammikuuhan vois olla hyvä!! :D Just oon miettinyt, että millä verukkeella sitä olis juomatta, kun pitäis tässä juhlistaa synttäreitä kaveriporukalla parin vkon päästä ja toisetkin juhlat tiedossa...

Milloinkohan sitä soittelisi neuvolaan. Ihme, että oon näin pitkään malttanut! Tänään testasin vahvimman viivan pregcheck-testillä. Yksi jäljellä ja sen teen vielä sunnuntaina ja sitten olen tyytyväisenä raskaana! :)

Kiitos :happy:
Murteen saa ku yhistää pitkän elämän Oulun murteen alueilla, johon lisää viännettäväksi savvoo. Eli loppupeleissä sekoitus jossa kukaan ei sua mitää mistää selevää :headphone:

Tipaton tammikuu on kyllä hyvä :D ja oon nyt vähän kahen vaiheilla että varaanko mitä ja koska.. onko se eka ilmainen ultra julkisella silloin 8-10 vikon paikkeilla? ja seuraava se rakenneultra viikoilla 22 ilmainen?

Neuvolaa en oo vielä varannu, ens viikolla sitten.

Hampaiden hoidosta. Ni viime raskaudessa hoidettiin muutama paikkattava hammas ja yks hammas juurihoidettiin. Toinen hammas juurihoidettiin kun olin synnyttänyt, sillon vielä imetin. Hampaat ois hyvä hoitaa ennen raskautta, mutta jos ei ole silloin hoitanu, niin jotain pieniä toimenpiteitä tekevät raskaudenaikana ja se olisi kuulema jopa suotavaa. Koska raskaus itsessään pahentaa äidin hampaiden kuntoa. Jos ei raskauden aikana hoida, niin sitten kannattaa heti raskauden jälkeen käydä tarkistamassa. Puudutteita on olemassa myös sellasia että voi ottaa raskauden aikana. Rötgenkuvia eivät ota mielellään. Nyt kävin paikkauttaa yhden hampaan ennen raskautta, kun siitä hampaasta lähti palanen, kokonaan toinen sivu ja toinen sivu oli alkanu lohkeilee. Tarkistusaika pitäis varata. Oma suosikki hammaslääkäri on nyt äitiyslomalla, ainakin syksyyn asti. Joten täytyy käydä kunnallisen puolella; olin siis aiemmin käynyt yksityisellä.

Huh onpas ollu juttua! Kaks päivää ollu aika haipakkaa joten nyt vasta ehin tänne höpöttelemään! :) ensinnäkin tervetuloa hirmuisesti kaikille uusille!<33
Toisekseen meillähän muutti tänään phil&teds sport sisarusrattaat :D :D joo vähän hätäistä mutta oli niiiiiiiin edulliset ja hyväkuntoiset. Plus noi menee esikolle matkarattaina ennen pikkuista! :) ja tein myöskin tänään testin vaikka verikokeet ja kaikki jo todistaa että paksuna ollaan mutta halusin nähä sen kivan tumman viivan vielä :D Hih hupsua..
Huomenna on miehen kanssa ihana kahdenkeskeinen päivä! Sisko tuli hoitamaan esikkoa ja lähdetään päiväksi Helsinkiin ja illalla kutsuu barona areena ja APULANTA!! :D Jeij!!! Mitäs muiden viikonloppuun?
Ja tosiaan hammaslääkäriin kannattaa ehdottomasti kertoa rttä on paksuna! Miulta ois kans yks takahammas lähtölistalla ja eilen meinasivat sen repiä pois mutta jättivät paikoilleen koska särkylääkkeeksi tarvisi jo jotain muuta kuin panadolia, tulehduskipulääkkeitä. Röntgeniin mennään vasta jos aivan pakko. Suojaavat mahan säteiltä suojaavalla peitolla :) mutta kannattaa siis kertoa!

Onnea plussista uusille ja tervetuloa:)

Mulla on Eka neuvola rv 7+5 jos oikein laskin. Eka ultra tais olla viimeks 11-12 viikoilla.

kauheet olot jatkuu tai tuntuu tänään ne oikeestaan vasta iskikin! Jotenkuten sain kyllä nukuttua mut noi aamut on vaan niin myrkkyä. Aamulla ennen töihin menoo tungin väkisin aamupalaa suuhun ja ajattelin että kyllä Se olo siitä helpottaa kun vaan lähtee töihin. Mut eipä helpottanukkaan! Meinasin jo kurvata työmatkalla pysäkille oksentaan, mut selvisin töihin asti. Siellä sit pöntön kautta kentälle ja pari käyntiä menikin ihan ok, mut sit kun yritin syödä vähä välipalaa niin eikös myöhemmin ollu taas pakko mennä oksentaan. Oli Kyl niin voimaton ja surkee olo. Etominen on kyllä Yks maailman hirveimmistä oloista kun Se on semmosta vellovaa. No lopun päivää on ruoka pysynyt,sisällä mut Tää väsymyskin on ollut jäätävää. Onneks mies ollut nyt kotona ja huolehtinut esikosta. Masentavia olotiloja vaikka kuinka ihana palkinto onkin. Marssin sit esimiehen luo ja sanoin että nyt ei Tuu mitään mun hoitotyöstä ja haen sairaslomaa, piti siis viikonloppu olla töitä. Saapahan ainakin kotona kärsiä. Nyt on vaan niin kuitti!
Ja kaiken kukkuraksi mun raskaudesta ei pitänyt tietää muiden kun mun lähiesimiehen mut kummasti vaan alueesimies tuli tänään onnitteleen että pikkulinnut oli laulanut! Voihan perse sanon minä, että millähän oikeudella ne oli laulanut!!!!

Huh kylläpä helpotti! Toivottavasti muilla on ollut hieman parempi päivä :)

Ja nyt siis 5+2 vasta :D mut katoin että esikosta alkoi kamalimmat olotilat 6-7 viikoilla ja pahinta kesti ehkä kolme viikkoa. Kummasti Se aika kultaa muistot :) Mut kyllä mää miehelle jo totesin moneen kertaan, että tämä on viimeinen raskaus tälle emännälle! Toisaalta hauska seurata meneekö oireet erilailla vai samalla lailla ekan raskauden kanssa ja voiko siitä päätellä esim sukupuolta.

Voih Anell, hurjasti jaksamisia! Ei yhtään kiva kärsiä tuollasista oloista :/

Anell: onpa hurja alku. Josko se siitä tasottuisikin pian :)

Täällä vielä odotellaan mihin suuntaan olot kääntyy...

:winkJuhlista raskaana. Minäkin mietin, että vetoanko tipattomaan tammikuuhun vai olenko juovinani seuraavissa juhlissa tammikuun lopulla. Tipaton olisi kyllä selkeä vaihtoehto ja kyselyt varmasti loppuisivat lyhyeen. Toisaalta voisin ottaa myös tarjotut juomat käteen ja huomaamatta päästä niistä eroon. Tuskin kukaan seuraa tarkasti, että mihin ne juomat kaadetaan.

Mä sanoin pokkana kaverille, et oon tipattomalla. Fantaa litkin sit siinä, vaikka olevinaan siiderille lupauduin lähtemään :) Mut tais mennä läpi, kun selitin miten tuli pikkujouluaikaan muka rilluteltua liikaa :P

Voihan väsymys sentään. En muka muistanutkaan, että raskausaikaan kuuluu unettomuus. Viime yönä en saanut kunnolla nukuttua. Kiva, kun pitäisi jaksaa illalla töihin mennä. Ei oo tullu oltua siellä pitkään aikaan sijaisena ja on muutenkin pihalla asioista ja nyt on entistä enemmän pihalla, kun väsyttää :D

Takaisin