Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tuplavaunut on ajateltu pelkästään lenkkeilyä varten. Turha niiden kanssa on kauppoihin mennä pyörimään kun ei oikein mahdu. Voi olla ettei tuleva vauva edes viihdy vaunuissa, ei esikoinenkaan pienenä tykännyt. Mutta onpahan nyt kuitenkin varuilta :)

Orm Onnekas, just noin oon iteki suunnitellu. Muilla systeemeillä hoitaa sit kaupunkireissut. Enimmäkseen mekin päivät pyöritään täällä landella, niin on tärkeetä päästä ulkoilemaan kunnolla. En luota et kaks vee jaksaa/haluaa kävellä lenkkireissuja. Meil esikko taas nukku vaunuis 3-4 tunnin unia, toivotaan et kakkonen on samanlainen. :)

Kohta pääsen kampaajan tuoliin rentoutumaan. Mies ja poika lähtee kuskiks, ei huvita hypätä rattiin tän kehnon olon takia. Menevät sitten mummulaan siks aikaa.

Onnea uusille plussanneille :) Mä en oo ainakaan huomannut mitään vatsan turvotusta, melkein Päinvastoin. Tuntuu et vatta on muutoin aina pömpöllä mut nyt kun ruoka maittanut huonommin ja annokset pienempiä, niin ollut jopa hoikempi olo. Painokin on tainnut pari kiloo pudota, hetkellisesti :D Tässä odotuksessa ei Sais kyllä tulla yhtään ylimääräistä kiloon kun muutenkin on edellisestä ne 16kg jäljellä entiseen. Enää ei viiden vuoden jälkeen voi varmaan vedota raskauskiloihinkaan :D

Sama Anell! Hoikempi olo on taallaki. Mieski sano et oon tainnu laihtua pikkasen plussa jalkeen. Taallaki painoa omasta takaa sen verran ylimaarasta etta riittaa vaikka muille jakaa eika tarvis kiloakaan tulla lisaa.

Kiitos <3. Onko täällä muita joilla alkanut todella nopeasti oireet? Hassua kun esikoista odottaessa ei alussa ollut muutakuin väsymys :D

Missähän vaiheessa sitä uskaltais kertoo esikolle? Toisaalta ei haluaisi kertoo liian aikasin jos jotain käykin, mut sit taas helpottais kertoo kun jo ymmärtäis että ei äitillä oo mikään hätänä vaikkei normaalin reipas jaksa ollakaan. Kovasti sisarusta odotaa..mut miten sit selittää jos jotain käykin..

Mulla on alavatsapömppö aina välillä, kohdun turvotus jotenkin vaihtelee kai. Välillä on littana vatsa, välillä näyttää kuin olisi raskaana (no niin joo, olenhan mä :D ). Paino on lähtenyt laskuun ilmeisesti siksi ettei ruoka maistu. Liikuntaa en nyt ole harrastanut kun on niin kurja olo. Kunhan tää menee ohi niin sitten taas.

Anell, ekan kolmanneksen lopulla? Kyllä kai lapsi ymmärtää jos sanot vain että olet vähän väsynyt, mutta sulla ei ole mikään hätänä.

Joo sitä aikaa mäkin ajattelin. Onhan se totta, että saahan äitikin olla välillä väsynyt ja voimaton. Kai sitä on vaan vaikee hyväksyä tätä olotilaa, kun ei jaksa mitään eikä mikää huvita :(

miukille ihanan rentouttavaa hetkeä kampaajalla!

Täällä myös vatsa on turvoksissa ja ahisti istua töissä koko päivä. Nyt jo! Nälkäkin tuli 1-2h välein ja mietin että miten se napostelu näyttäis vähiten epäilyttävältä. Viime raskaudessa olin samassa työpaikassa ja silloinkin napostelun määrä moninkertaistui kun oli yksinkertaisesti pakko pitää huonoa oloa loitolla.

Meillä on suunnitelmissa hankkia vain seisomalauta vaunuihin. 2v esikko joko seisoo tai sitten katotaan vaihtoehtoja vasta myöhemmin..

Täällä oltais pojan kanssa oltu vapaa päivällä ja me on kyllä nautittu...on nukuttu päiksyt ja ulkoiltu :)
päiksyiltä herätessä mieli teki ihan hulluna paistinpottuja...siispä niitä teimme kera sipulin :P ja kasviksia tietty :)
ja mahan turvotus on kyllä tosi kovaa, mutta muistelen että niin se oli esikoisestakin heti...

Ja siis mikä tuo kielletty asia mistä täällä puhuttu...terv. lonti :D

Täällä istuskellaan kampaajan penkissä, vähän uutta piristystä tukkaan. Mulla on kans maha tänään todella turvoksissa, miestä ihan nauratti. Ja tosiaan viikkoja 6+0. :D Pakko oli kiskasta vaan leggingsit ja tunika niskaan, ahdistaa pelkkä ajatuskin kiristävistä farkuista.

Välil tuntuu turvottavalta ololta, mut aika löysää nahkaahan toi vielä on mikä on jääny synnytyksen jäljeltä.

Mulla oli oireita jo heti oviksen jälkeen ja ihmettelinki miten ne niin pian tuli. Ja sen takia mä vielä enemmän pelkään, jos sielä on tuplat ja ku niin varhain tein plussan verrattuna siihen mitä tein esikoisen aikaan. Nytki on vähän huono olo, piti käydä esikoisen hedelmäsoseita jo syömään ensi hätään. ;D

Jaha täälläkö se on se vilkkain turina meneillään? :)

Liitynpä joukkoon minäkin siis. Ja heti kysymystä pukkaa: Olisko jollakulla suositella jotain hyvää raskausajasta, synnytyksestä, ja vauvanhoidosta kertovaa kirjaa/kirjoja? Näin ensikertalaisen näkökulmasta mahdollisimman informatiivista mutta selkokielistä (eikä liian "lääkärikirjamaista" jolloin meikäläinen tuppaa keksiä kaikki mahdolliset taudit itselleen).

Hih, te jo vaunuasioita pähkäätte. Mä just ja just vasta oon hoksannu, et joku saattaa syyskuussa muuttaa meille.
Miehen kans on puhuttu vaan sen verran, et pitäiskö käydä pankissa kysymässä lisälainaa isompaa asuntoa varten. En kyllä tiedä miten ne pankissa suhtautuu mulle antamaan lainaa, jos jään sit pian mammalomalle... Mut ei me kyllä kauaa ehkä tässäkään mahduta olemaan :P

Onpa ollu tänään oloja. Väsyttää ihan hulluna! Ja nälkä. Vaikka just söin o_O Tolla vaun laskurilla olis nyt 5+0, wipii!! :D

Takaisin