Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kirjoista vielä, että tuli vastaan semmoinen opus kuin Odottavan äidin käsikirja. Tästä kokemuksia kellään?

Ja asunnosta tuli mieleen että itsellä pukkaa siitäkin ressiä kun nyt on just ja just tarpeeksi suuri kämppä meillä mutta talo on tuhannen vanha ja vaatii pian kalliita remontteja, ja sijainti ei ole mieleeni varsinkaan nyt enää yhtään. Me ollaan samaan aikaan keskellä ei mitään, ja ihan vilkkaan valtatien vieressä. :grumpy:

Haaveissa olikin talon myyntiin laitto keväällä/kesällä. Mutta taidan olla aika hullu jos yritän alkaa semmoiseen rumbaan paksuna... Ressin välttämiskyky kun ei kuulu muutenkaan parhaimpiin puoliini.

Jotenkin varsinkin nyt plussauksen jälkeen alkanut tulla olo että ois ihana asustaa lähellä muita ihmisiä, että pääsis vaikka vaunujen kanssa suoraan puistoilemaan ja kyläilemään ja kauppoihin... Joo-o, ja minä oon muka oikeasti kauhea erakko. :grin

Meillä taas sijainti ihana. Viihdytään tällä alueella tosi hyvin. Mut neliöt on ahtaat jo oikeastaan nyt, niin en tiedä miten tähän organisoi enää kenenkään pinnistä tai hoitopöytää :P

Mutta niin, mites sit sen mahan kans alat touhuumaan näitä ens kesänä. Pitäis melkein uskaltautua nyt heti tekemään ratkaisut hyvissä ajoin...

Jos mulla olis edessä vain uuden kämpän etsintä ja muutto niin tekisin sen ehdottomasti nyt keväällä mahdollisimman nopeasti. Mutta nyt kun muutto vaatii vähän muutakin puuhaa niin lienee joudun lykkäämään sitä hamaan tulevaisuuteen...

Snuzzle, neuvolasta tulee ensimmäisellä kertaa iso nippu lippuja ja lappuja. 2013 ainakin jaettiin aika kiva Vaun kalenterityyppinen kirja, joka kertoo raskaudesta viikottain ja muistaakseni lasten hoitamisestakin oli infoa. Oikein kirjallisuudesta en osaa sanoa.

Whoa, mitä just tapahtui! Kirjotin viestiä yhteen meidän ketjuista ja kun painoin lähetysnappia, viestiin tuli mun nimimerkin kohdalle tuli mun sähköpostiosoite (etunimi.sukunimi@jotain) ja kännykkä sanoi että käyttäjätiliä ei ole. Kirjauduin ulos ja pikavauhtia koneelle -> sama homma koneella, ei toiminut tili heti. Kauheella vauhdilla tietysti tarkistamaan, että muuttuiko mun nimimerkki mun sähköpostiosoitteeksi kaikissa viesteissä mitä oon tänne kirjotellut :O Oli vissiin ohimenevä bugi, mutta voin sanoa että kylmänhiki ehti tulla. Just olin kirjottelemassa, että kunhan työpaikalla sais piiloteltua asiaa np-ultraan asti vähintään. Siinähän se olis tullut julkiseksi kaikelle kansalle :O Vielä oon mieluusti anonyyminä tässä vaiheessa raskautta ainakin :D

Niin ja tuo vaunuasia... Riittäisiköhän seisomalauta 2,5-vuotiaalle, vai onko pakko harkita tuplia? Koiralenkkien kannalta olisi ehdottomasti parempi vaihtoehto tuplat, hmmm!

Meillä tytöille tuli 2.v3kk ikäeroa, eikä oltais kyllä viime talvea/ kevättä pärjätty ilman tuplia. Meillä sen verran iso koira ettei pelkillä pissatuksilla pärjää. Nyt jo esikoinen jaksaa kävellä hyvinkin 1h lenkkejä niin ei ollu enää niin tarvetta.

Apua Autumnus! Näkyiköhän se kaikille vai vaan sulle?

Snuzzle me muutettiin kaksi viikkoa ennen kuin kuopus syntyi! Pähkäiltiin, että helpompaa se myynti ja muutto on vielä, kun vauva on mahassa! :D Ja ihan kivasti meni. Nyt aateltiin laittaa taas kämppä myyntiin alkuvuodesta ja katella, tulisko kivemmalla sijainnilla jotain vastaan. Johan tässä onkin kohta pari vuotta asuttu...:P
Niin ja kaikkein eniten tietoa raskaudesta ja vauva-ajasta sai aikanaan tietenkin netistä! ;)

Huh, mahtoi säikäyttää Autumnus!! :O

Mun pitää nyt tuottaa kanssatestaajille pettymys ja raportoida pissittyjen tikkujen määräksi nolla! :D

MarjaKu mä luulen, että meidän myös pakko hommata tuplat, että selvitään talven yli. Kaksi isoa koiraa taloudessa lenkitettävänä.

Meillä oli kans kaks koiraa viime talvena. Eikä ajatus esikko rattaissa ja vauva mandukassa talvi pakkasella houkuttanu.

Sannis, me melkein tuplattiin meidän asuntolainan määrä pari kk ennen äitiysloman alkua, kun ostettiin omakotitalo. Silloin ei ainakaan ollut ongelma, tämä siis 2013 kesällä.

Mahtuisikohan mukaan vielä uusi odottaja :) ?
Tänään plussattu ja laskureiden mukaan menossa olisi rv 5+2 ja La 8.9.15. Epäilen tosin että olisi mahdollisesti ollut myöhäinen ovis joten voi olla että vaihtuu myös myöhemmäksi tuo laskettu, mutta siihen asti kunnes toisin todistetaan niin näillä mennään.

Tämä on meille viides raskaus ja jos kaikki menee hyvin niin neljäs lapsi. Että ihan ensikertalainen en ole :D Ikää on vielä hetken verran 28v ja Helsingissä asustellaan.

Kielletty asia? Siis onko täällä jotain sääntöjä mistä ei saa keskustella

Muokattu viimeksi:
PePa kyllähän mukaan mahtuu! Onnea plussasta ja tervetuloa porukkaan :)

Vau.fi raskausviikot-kirja on tosi hyvä raskausajasta kertova. No, onhan siellä mainoksia ja muuta turhaa, mutta joka viikosta oli kerrottu mitä tapahtuu. Ne löytyy täältä netistäkin. MLL:n joku opus oli muistaakseni hyvä missä oli lastenhoidosta.

nuo Vau.fi:n kirjan asiat on varmmaan myös tuossa appsissa, jonko saa appleen ja andridiin? Siinä myös näkee myös oman raskauden kulun :)

Takaisin