Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei muakaan haittaa jos joku tunnistaa ;) tavallaan aika tunnistettavasti kirjotan :) siis jos sattuis joku muu ku hyvanpaivantuttu, joka ei pahemmin tunne, tanne eksymaan. Toisaalta suurin osa tarttis nopeesti opetella suomea jotta saisivat selvaa mita kirjotan :P

Mulla on ainakin ovis kivut voimistuneet raskauksien myötä. Ennen esikoista ei ollu mitään ja nyt oli ihan hirveet.

ehkäpä mieki sitten vuoden päästä tiiän miltä ne oviskivut tuntuu ;) tähän asti vaan limat ja halut antaneet asiasta osviittaa :)

Oon esikoisen ryhmästä saanut niin ihania ja elinikäisiä ystäviä että siksikin haluan mukaan :) mutta en siis tarkoita että täällä keskustelu on jotenkin huonompaa! Osa minusta tarvitsee "kasvot" henkilöille joiden kanssa juttelee :)

Kyllä me aikanaan päästään kaikki sinne toisellekin puolelle juttelemaan.. :)

Vinkatkaas te jotka satutte siellä kielletyssä asiassa olemaan että ois tulijoita! :D ei saa viestein kiinni joten jos joku laittais sanaa liikenteeseen että ois halukkaita tulijoita tai edes ilmoittaisi jos ei enään pääse.

Ääh. Nyt pitäisi päättää, että miten meinaan esittää asiani yhden asiakkaan kotona. Toimin tosiaan henk.koht avustajana asiakkaiden kodeissa.

Yhdellä asiakkaalla pahat allergiat (3kk menty työvuorot aina syömättä, kun ei oikein voi mitään tuoda mukanaan..). Lisäksi ei kestä flunssia, vatsatauteja yms. Itsellä yhtenä oireena tämä tukkoisuus, joka saa asiakasta nyt varpailleen..

Nyt sitten pitäisi keskustella hänen kanssaan ja ainakin saada ruokapuoli jotenkin sovittua. En tahtoisi kertoa raskaudesta, mutta toisaalta se selittäisi tämän..

Mulla on nuo ovistuntemukset vahvistuneet iän myötä. Olivat siis selkeitä jo ennen edellistä raskautta. Nuorempana en muista havainneeni. Voi olla, että ovat olleet olemassa haaleampina, mutta en ole kiinnittänyt huomiota. Myös liman olen huomannut niihin aikoihin muuttavan koostumusta. En siis tiedä miten tarkka ovulaatioajankohta ajoittuu näihin nähden, mutta ainakin suurinpiirtein tiedän, koska se on.

Mä uskoin kyllä heti ensimmäisestä plussasta, että raskaana ollaan. Mutta koko ajan on jotenkin pessimistinen olo ollut, että tämä menee kesken ja varhaisessa vaiheessa :(. Ekan km jälkeen epäilinkin, että pientä pessimistisyyttä seuraavan raskauden alkuun tulee. Toivottavasti tästä pääsee kohta yli. Asiaa ei helpota se, että olen ollut lähes oireeton. Selkeimpänä pientä menkkamaista juilintaa ja paineen tunnetta alavatsassa. Tämä alkoi jo 4 päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja olinkin jo siinä vaiheessa ihan varma raskaudesta eikä edes yksi negatiivinen raskaustesti horjuttanut sitä uskoa. Viime aikoina tissit alkoivat näihin aikoihin jo olla kipeät, sitä odottelen kovasti... Lisäksi nyt parina päivänä on ollut hieman ruskeaa vuotoa, mikä kovasti pelottaa :(.

Minä myös mielelläni kirjoitan tällä puolella anonyymisti ja liityn suljettuun ryhmään kun pääsen :).

Moi vaan kaikille :) Mäki liityin tänne vähän sen kielletyn asian toivossa (:D) kun esikoisen aikaan sieltä saanu niin paljon :) Että tulijoita riittää jos sellanen on olemassa.

Onpas täällä turistu paljon :) Onnea kaikille uusille plussille! Mä oon nyt kyllä ihan ulalla tästä kielletystä asiasta

Mulla oli viimeks paljon vv mutta nyt sahara..
Oviskipuja ei ennen ollu ollenkaan, nytkin lieviä. Menkkakivut oli ennen ihan mielipuoliset mutta raskauden jälkeen kivuttomat.. saapa nähdä muuttuuko taas jotenkin. En tainnu ennen kiinnittää mitään huomiota ovisjuttuihin mutta esikkoa "tjottaillessa" (=yrittäessä) tajusin että mulla silloin tällöin esiintyvä selittämätön ahdistuspäivä liittyyki ovikseen.. en ollu tienny ku pms oireista eikä sopinu semmoseks niin en tajunnu et liittyy kiertoon.

Lisäsin LAn jo tuonne toiseen ketjuun, mutta tosiaan ilmoittaudutaan nyt varovaisesti mukaan näihin keskusteluihin. Omien laskujeni mukaan LA olisi 4.9. (tikutettu ovulaatio), mutta ed. kuukautisista laskettuna 11.9.

Tässä kierrossa oli siis todella aikainen ovulaatio ja kaiken lisäksi taukokierto lapsettomuushoidoista. Yritystä on takana 1,5 vuotta ja 2014 lopputalvesta pääsimme julkiselle puolelle hoitoihin. Kesän ja syksyn aikana on tehty yhteensä 4 inseminaatiota, joista toisessa inseminaatiosta saatiinkin jo plussa, joka harmiksemme todettin varhaisultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi (keskeytynyt noin 5+5) ja jouduttiin tekemään lääkkellinen tyhjennys.

Nyt oli tarkoitus vaihtaa Letrotzolit pistettäviin hormooneihin ja jatkaa vielä insseillä, mutta tosiaan alkukierron ultrassa havaittiin (kp 4) 18mm rakkula, jota lääkärit epäilivät edellisen kierron jäämistöksi (keltarauhanen tms), mutta joka sitten kuitenkin paljastui follikkeliksi. Yllätykseksemme saatiin plussa r-testiin tapaninpäivänä ja tämä on siis ensimmäinen luomukierrosta saatu plussa.

Nyt sitten jännätään varhaisultraa ja löytyykö sieltä tällä kertaa viikkoja vastaava alkio + syke vai meneekö kesken tälläkin kertaa. Polin ultra-aika on vasta 27.1., kun laskevat viikot tietysti noista ed. kuukautisista, mutta itse tässä pohdiskelen, että varaisinko joka tapauksessa myös yksityiselle ajan ja pääsisin näin ollen jo ensi viikolla tuohon ultraan.

Oireita ei oikein vieläkään ole paitsi väsymys ja olenkin useampana päivänä joutunut nukkumaan päikkärit, jota en normaalisti tee. Lisäksi rinnat ovat olleet normaalia aremmat ja repäisykipuja ilmenee myös melkein päivittäin. Joten tietysti huolettaa onko tälläkään kertaa kaikki kunnossa.

Tänään olisi siis menossa juuri tuo 5+5 (jolloin ed. raskaus on päättynyt) ja suunnittelin tosiaan sen yksityisen varhaisultran varaamista ensi viikon torstaille, jolloin kasassa olisi 6+6, muutoin pitäisi vielä jaksaa odottaa kolmisen viikkoa julkisen puolen varhaisultraa.

Likatsu, onneksi olkoon! Toivottavasti kaikki menee hyvin tällä kertaa :)

Väsyttää. Tahtoisin nukkua vähintään kesään saakka. Olen ollut jo/vasta kolme tuntia hereillä tänään enkä jaksais enää minuuttiakaan.

Mä en saa mitään tehtyä.. Google anto mulle kivan pelon keskeytyneestä keskenmenosta ja nyt ei pyörikään mikään muu päässä. Jos teen testin niin näkyykö mahdollinen keskenmeno miinuksena vai näyttääkö joka tapauksessa plussaa?

Voihan siellä olla tuulimuna ja seki ilmenee ihan normaalina hcgn nousuna eli plussaa näyttäs ja myös keskenmenosta voi näyttää plussaa

Mäkään en oo yhtään sillä fiiliksellä vielä että me lasta saatais kun niin monta asiaa voi mennä pieleen.

Takaisin