Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paniikki!!! Eilen illalla ja tanaa aamuna tullu pikkasen verta pyyhkiessa... tein digin ja siihen tuli raskaana 1-2. Nyt pitais kylla olla jo 3+. Nyt oikeesti pelottaa. En tiia mita teha, istuakko kotona ja odottaa mita tapahtuu vai lahteakko tarkastamaan :(

Darkmimosa, olisiko sulla mahdollisuutta päästä jonnekin ultraan tarkistamaan tilanne? :) noihin digeihin en luottaisi ihan sata varmasti, ja eikös myös pienet vuodot pitäisi kuulua asiaan. Varmasti pelästyttää kunpa kaikki olisi hyvin:Heartbigred Paljon sulla olikaan viikkoja?

Joku rv 7 talla hetkella. Taytyy soittaa ja kysella minne vois menna naytille. Tanaan on tosin sunnuntai ni tieda sit onko mihinkaa mihin menna :(

Voi ei DarkMimosa! Paljos sulla nyt on viikot? Ootkos aiemmin tehnyt digiä, mitä silloin on näyttänyt? Hirveesti tsemppiä sinne, peukut pystyssä että kaikki on hyvin!

Käy ihmeessä tarkastamassa tilanne! Saat mielenrauhan. Vuodot voi kuulua asiaan ihan hyvin, runsaskaan vuoto ei aina ole merkki huonosta. Saati tuhrut. Ja nuo testit, ne voi tehdä vaan vainoharhaiseksi.
Tsempit sinne, toivottavasti huoli osoittautuu turhaksi!! :)

Voi ei DarkMimosa, toivottavasti pääset jonnekkin tarkastettavaksi eikä olisi mitään vakavaa! Tsemppiä!

Te joilla on aikaisempia lapsia, onko tyttö vai poika ja oliko alkuraskaudessa pahaa oloa? Olen kuullut, että tyttö aiheuttaisi pahaa oloa ja pojasta oireet olisivat lievemmät :rolleyes:

meillä perheessä ollu kumpiakin ja äidilläni ei ollu kenenkään kanssa pahaolo. Siskolla ei ollu tyttöä odotellessa, joten täältä ei ainakaan tuttujen tiedettyjen kokemusten perusteella tuu vahvistusta tuolle teorialle :confused: ;)

Darkmimosa onneks pieni määrä vaan vuotoa, voi olla ihan harmitonta <3 Ja älä mieti digiä, aiheuttaa vaan turhaa huolta. Mä kans kokeilin alussa että muuttuuko 2-3 viikosta 3+ eikä ainakaan muuttunu sillon kun piti. Sit huolestuin hetkeks mut totesin että eihän tämmösiä asioita ennenkän voinu mitata ja odotukset suju hyvin.

Pahoinvointi ja voinnin kuulostelu tuntuu nyt hallitsevan koko elämää :( Aamulla herää, kuulostelee mitkä fiilikset, alkaako etoo jne. Ja pelkää jo valmiiks nousta sängystä. Vois vaan maata koko päivän. No sit päivällä ok, innostuu jo jotain tekee ni sit iltapäivällä alkaa mahassa pyöriä ja masis iskee. Sitä Se onkin sit siihen asti et pääsee nukkuun. Illalla pelkkä lämmin suihku sai oksentaan. Illalla tuntuu just hetkeks helpottavan kun oksentaa, sit taas hetken päästä pakko syödä jotain pientä kun vatsa huutaa ja taas kohta pöntöllä. Nukkumaanmeno on ainoa joka katkasee Tän kierteen, mut eilenkin oli viä pitkään järkky olo sängyssä. Maha huusi pahaa oloo ja tyhjyyttä mut ei uskaltanu mennä syömään.

Tsemppiä DarkMimosa! Epätietoisuus on aina niin raastavaa... Itellä ei oo mitään kokemusta digitesteistä, oon elämäni aikana tehny neljä raskaustestiä, eli kaikilta oon testannu vaan yhesti ja luottanu sitte siihen. Nyt tekis mieli tehä digi, kun tää mun olo niin oudolta, mutta en tiiä teenkö, mikäli siitä menee vaan enemmän "pää sekasi".

Heppunen, mulla oli aivan kamala pahoinvointi ensimmäiseltä lapselta, joka on tyttö. Olin pää pöntössä viikolle 26. Seuraavasta(poika) oksensin kerran, kun avasin maustepussin. Kolmannesta (poika) oli yhdesti etova olo, mutta en oksentanut kertaakaan. En toki voi sanoa, että tytöistä oksentaa ja pojista ei. Saattoihan se olla, että eka raskaus mulla vaan oksetti. Tosin aikanaan itse arvelin sukupuolen juuri tuon etovan olon perusteella ja kolmatta ihan alkuraskaudessa odottaessani laitoin tyttöjen vaatteet syrjään, kun olin varma että odotan poikaa.

DarkMimosa käy ihmeessä ultrassa tarkastuttamassa tilanne jotta saat mielenrauhan! Mulla esikoista odottaessa juurikin noilla viikoilla tuli runsasta vuotoa, mutta ultrassa kaikki oli hyvin ja tuossahan se nyt vieressä tuhisee :) se vuoto kyllä pelästytti pahoin!

Anell, tsemppiä olojen kanssa ❤️

Voi ei DarkMimosa!! :sad001 toivotaan, että olisi osunut kohdalle vaan viallinen testi! Tsemppiä!!

DarkMimosalle kovasti tsemppiä ja pidän peukkuja ettei mitään vakavaa olisi tapahtunut!

Onnittelut myös plussanneille!

Eilen tuli se pelätty kamala oksentaminen. Oksentaminen alkoi klo 5.00 ja loppui illalla 20.00. Oksentelun 15-25min välein, nukuttua sain 2h yhteensä päivän aikana. Muistelin viime raskauksistani että oksentelin paljon ja olin poissa normaalioloista, mutta en kyllä muistanut kuinka karseeta se oli! Kaikenlaista pyöri päässä. Oli rannekkeet, b-vitamiinit, pähkinät, mantelit, mehujäät, jääkuutioita, mikään ei pysynyt sisällä. Lopuksihan sitten oksentelin niitä maha nesteitä. Erittäin napakka muistutus mitä tämä taas onkaan. Edellisistä raskauksista siis kaks poikaa ja oksentelua enemmän kuin riittävästi. Eiköhän kolmas poika tule sitten täältäkin :)

Nyt lepäilemään ja lukemaan tenttiin! Kovasti teille muillekin pahoinvoiville jaksamisia asian kanssa!

Oi kirpula jaksuja <3 mun ei oo sentään niin usein tarvinnut oksentaa, mutta karseeta ollu silti? Tuntuuks että jatkuu vai oliko vaan eilen?

Justiinsa saavuin sairaalaan, nyt odottelen etta tutkitaan. Toivon parasta mutta pelkaan pahinta :( no kohtahan sen saa selville. Kiitos teille kaikille <3

Darkmimosa tsemppiä <3

Mua rupes nyt niin ottaan kaikki päähän että lähetin miehen ja esikon luistelemaan ja rupesin raivolla siivoon. Päätin et vittu en välitä olotiloista :D kämppäkin on hyrskyn myrskyn, kun ei oo mamma ollu huolehtimassa ja muuthan sitä ei voi tehdä! Argggh! Jotenkin kyllä helpottaa purkaa tätä oloi johonkin toimintaan, väkisin pakottaa! Ja mies ei tajua mistää mitään! Eilen totes kun pyysin yhdeen ainoon kerranbtuomaan omenan sänkyyn, ett mikä kahden lapsen vahti hän täällä on. Ei vittu! Mää oon ymmärtänyt että tä on niinku yhteinen projekti pahoja oloja myöten mutta olishan Tää pitäny tietää. Ei auta ku itte jaksaa. Painun nyt siivoon kunnon angstilla :D

Takaisin