Tammikuun turinat

Onhan tää raskaana oleminen omalla tavallaan ihanaa aikaa, mut kyl mie haluan vauvan mieluummin mahan ulkopuolelle kuin ikuisesti mahassa. Ja normia liikkumista innolla odottaen vaunujen kera :P
 
Mä kävin eilen ekassa perhevalmennuksessa (tai se oli siis toka tapaaminen mutta mulle vasta eka kun en ollut siinä ekassa), ja täytyy sanoa et aivan turha visiitti.
Siellä piti olla fyssari mutta ei ollu, joten oli vaan suuhygienisti ja neuvolantäti. Ja just sen fyssarin takia mä eniten tonne halusin mennä.

En tiiä oonko mä ihan hölmö mut mä myös luulin että noissa jutuissa olis jotain kahvia ja teetä ja semmonen "rennompi" meininki kun vaan kovalla tuolilla puoltoista tuntia istuminen... :D
 
Ihana Mimi etten ole ainoa, joka koki sen turhaksi ja ahdistavaksi! Edellisellä kerralla piti olla psykologi, joka ei tullutkaan ja nyt sama ton kiinnostavimman osuuden kanssa... Mä koen koko homman todella turhaksi, miksei niitä tapaamisia sitten siirretä jos vetäjä ei pääse paikalle? Tekee mieli murista :mad:. Sitten kaverit muilta paikkakunnilta kertoilee kuin kivaa ja hyödyllistä tietoa he ovat vastaavissa jutuissa saaneet...
 
Meillä noi valmennukset on vasta maaliskuussa ja niitä on kolme + tutustuminen synnäriin. Kertojen aiheet on synnytys, imetys ja "kun kahdesta tulee kolme" (hä?). Ei mitään fyssarin, psykologin tms. luentoja luulen ma. No näkee sit kun alkaa, mut en mä noita kauheella innolla odottele.
 
Cedju sä siis olit samassa kun mä? En kehdannu kysyy koko huoneelta et "kukahan teistä on se tyyppi sieltä vauvapalstalta?" :D Kun ei mitään hajua ulkonäöstä.
Harmi, olis ollu kiva moikata :)
 
Sama vika, en sit kehdannut huudella kun en tunne sitä ryhmää ollenkaan :p Mulla oli punainen paita ja tummansininen neuletakki, istuin lähellä sisäänkäyntiä. Nykäse hihasta, jos törmätään jossain!
 
Eli olitko Cedju yksin siellä? Sit olit siinä mun vieressä, se jolla oli kivat kynnet :D
 
Sit mä tiedän kuka sä olit :D Joo, mies oli töissä (sanoinkin ettei stressaa, on niin turhaa kuitenkin).
 
Mun mies kysy et "olitko sä ainoo jonka sika mies ei ollu mukana" ja että "siellä ne nyt pariskunnat mietti et voi sitä raukkaa kun ei oo empaattista ja tukena olevaa miestä" :D
Mulle on ihan sama tuleeko mukaan mihinkä noista, tunnen sen ja tiedän että sitä kyllästyttäis, ei ole sellanen luennoilla hiljaa istuva tyyppi ja muutenkin en itekään oo niin tarkka tollasista, se tukee mua kyllä ihan hyvin muilla tavoin :)

Se seuraava eli "vauvan maailma" onkin sitte 2h kestävä, mitenhä mä sen jaksaisin kun nyt jo tuskastutti istuminen :P
 
Joo hauska lukea ku porukka kohtaa toisiaan valmennuksissa ym :D Maailma onkin pieni vaikka aika iso onkin! :)
 
Miehen muksut vetää hiki hatussa ympäri meidän minikolmiota ja kailottaa niin että ikkunat helisee (nää saapumispäivät on aina tälläsiä) mutta mulla on niin täydellinen zen-olo pumpin jälkeen että jaksaa jopa hymyillä niiden kouhotukselle. Varsinkin kun meitsi saa lötkiä sohvalla kun mies laittoi ruokaa nyt se tuolla pyykkää mun kirpparilöytöjä :Heartred
 
Kävin tänään ekaa kerta suolahuoneessa. Mielenkiintoista. Ärsyttää vaan kun kysyin soittaessa että onko raskaus este niin se kysyi vaan millä viikolla olen ja et onko supistanut? No sit jälkikäteen luen netistä et ne firmat missä suolahuone on niin ei suosittele tai pyytää kysymään lääkäriltä ennen. No en kysynyt! Huomenna seuraava käynti ja ens viikolla ma ja ti. Täytyy maanantaina kysyä sit töissä lääkäriltä et onks se jotenkin vaarallista? Luulis kyllä että ei... Siinähän vaan ollaan ja hengitellään sitä suolaa... Noh, onpahan kokeiltu sit ainakin kaikki mahdollinen tän tukkoisuuden poistamiseksi. Jos ei tarttis toukokuuhun asti olla kipee!
 
Hirmu balanssissa täällä meillä nää asiat. Mies veti eile punkkupullon ja sillä ei tietysti mitää krapulaa ole, mutta mie kyllä senki eestä pitkästä aikaa ykäilen ja istun vessassa. Oiskohan lie kosto viime öisen unen takia, kun olin ostamassa lonkku sixpackii ja sit tajusin juuri ennen kun kassa veti viivakoodin koneelle: " Et en mie voiiiiiiiiiiiii, miehä oon raskaana!" :P
 
Mulla on laskettuun aikaan alle 100 päivää. o.O

Saako nyt ruveta jo jännittämään ihan tosissaan?
 
Mullakin sadan päivän rajapyykki lähestyy (nyt 103).

Tänään tuli aamulla töihin ajellessa ekaa kertaa sellainen tunne ettei yhtään haittais vaikka äitiysloma alkais jo. Tähän asti ajatus kotiin jäämisestä on ennemmin ahdistanu.

Vähän suunnittelin niin että käyttelen parit vanhat lomapäivät ja kellokorttisaldot siihen että otan tästä eteenpäin yhden lomapäivän viikossa. Siihen päälle yksi päivä etänä niin helpottuu kummasti kun ei tarvii ajaa kuin 360 km työmatkaa / viikko.
 
Seesteinen olo! Ihanaa että aurinko paistaa :) Esikoisen kanssa pitikin heti käydä pidemmällä vaunulenkillä. Olo on kyllä mahtava vaikka loppupuoli raskaudesta piakkoin alkaakin :D Toivottavasti hyvä olo jatkuu loppuun saakka. Vielä ois tulokkaalle pinnis ja patja hankkimatta, muuten olis kaikki. En pistäis siis pahitteeksi jos vaikka olisi jo huhtikuu :wink

Ihanaa maanantaita mammat! :)
 
Mä olin eilen kolmannessa perhevalmennuksessa ja juteltiin esimerkiksi kylvettämisestä. Kysyin sitten, että minkä ikäisenä vauvan voi kylvettää saunassa. Tarkensin vielä, että esim. ennen yhtään heitettyä löylyä mökillä lämpöisessä saunassa alemmilla lauteilla. Kuulemma alle vuoden ikäistä lasta ei suositella vietäväksi saunaan. Aikamoista! Vai ajattelenko mä nyt asian jotenkin oudosti? Mites te jo lapsia saaneet äidit, minkäikäisinä teidän jälkikasvu on päässyt saunomaan ensimmäistä kertaa?

Nimim. asun mielelläni kesän mökillä.
 
eiköhän tuokin mene maalaisjärjellä:), jos kerran paljon saunassa käy, oppii lapsiki siihen ajoissa. eikä se alalaude varmaan hirveen kuumaksi mene.. kaikkea ei kannata kysyä neuvolasta, sormituntuma on paras monessa:grin
 
Takaisin
Top