Tammikuun tarinat

Tipoista; voi käyttää sekä Relaa että Disflatyliä / Cuplatonta. Rela on suolistoflooran ylläpitämiseen (niitä hyviä bakteereja) ja sitten Disfl / Cupl on noiden kaasukuplien pieneksi pilkkomiseen, ettei ne isoina aiheuttais vaivoja.

Poika nukkuu ekaa kertaa liikkumattomissa vankkureissa päiväunia, jippii!!! Mennyt jo kohta 2h, joka on päiväunien tähänastinen enkka!! Ja meillä on nyt 2 yötä nukuttu omassa sängyssä, joku täällä neuvoi kapalointikikkaa ja se auttoi. Eli joku (nyt ei kerkee lukea taaksepäin kuka oli) KIITOS vinkistä! [:D]
 
Moi!

Tuttisoppa kiehuu... Meillä tätä keitellään nykyään joka päivä, kun jokaisen imetyksen lisäks menee korviketta, ja pullojahan kuluu... Tiedä sitten, pitäiskö vielä parit pullot ostaa, nyt noita on 7... Saas nähdä, kuinka nousee sähkölaskut, kun tolla hellalla kolme-neljä satsia pitää keitellä ja se viis minuuttia per satsi ainaski. Tuliskohan halvemmaks keittää tolla yhellä isolla kattilalla, jos sais kaikki mahtuu kerralla? Vaan tietty siinä se veden kiehumaan alkaminen kestää myös oman aikansa... Joku ei-niin-humanisti sais laskea tän ;)

maarinen, vai punatulkuksi värjäsit ittes? Hihih, mä vähän oonkin aavistellut, että kyllä nää hormonit on pistänyt pigmentitki sekasin... Omaa lopputulosta ootellessa, huomenna vois kokeilla!

Kiitos Iona ja Tuik, täytyy siis kipasta apteekista myös tota pierunpilkkojaa :D Tosin ei meillä vielä ton mahan kanssa niin kitistä, että ehkä enempi omaks rauhokkeeks tonne kaappiin voisi purtilon hankkia. Jos sitten joku päivä näyttää pahemmalta, niin voiko sitä ottaa "varmuudeksi", vai häiriintyykö vauvan kroppa siitä jotenkin? Ja auttaako se ees, jos päivällä vääntää ja sit tipat tuikkaa vauvalle, niin onko siitä jeesiä seuraavaks yöks, vai mikähän vois olla vaikutusaika?

Halipossu, kiva että sielläkin on arjen rutiinit alkaneet pelittää! Samaa taistelua itellä välillä, et jos sit onkin sellanen kiukkupäivä pojalla, niin alkaa maminki alahuuli väpättää, eikä oikein tiedä miten päin sitä ois...

Kivaa että Rinkkukin on päässyt takas kivoihin vaatteisiin, ja ilmeisesti sopi myös miehen silmään :)

Tänään oon ollut reipas, kun siivoillut kylppärin ja keittiönkin, vielä pitäis jonkun roskatkin viedä, mutta taidanpa jättää sen ilon miehelle :) Avasin myös konvehtirasian, mutta ei enää meinaa maittaa... Kai hormonit alkanu tasaantua sitten jotenkin, kun raskausaikana yltiökulutin maitotuotteita (jugurtteja, jäätelöä, kaikkea!), suklaata ja hedelmiä ja vihanneksia, mutta eilen sain heitellä jälkimmäisiä roskiin, kun olisivat pian alkaneet elää omaa elämäänsä... Jännä kausi tää tällanen!

Ainiin, piti hehkuttaa! Ystäväni, joka on miehensä kanssa yrittänyt vauvaa 1.5vuotta, ilmoitti tuossa lauantaina, että nyt se testi vihdoin sitten näytti plussaa! Olen niin onnellinen hänen puolestaan, ja uskallan taas jo ihan eri tavalla hehkuttaa meidän vauvaakin (yritin hänelle jutella kaikesta muusta, kun tuntui niin pahalta heidän puolestaan). Ja tänään juteltiin pitkään ja oli niin kivaa höpötellä kaikista alkuraskauden jutuista! <3
 
Moi kaikille mammoille!!
 
Tulin vaan äkkiä huikkaamaan..joku kyseli oloasuista vähän aika sitten...kävin kattomassa tollasen uuden postimyyntifirman sivuja...sellain kun bubbleroom.fi, siellä oli vaikka mitä ja aikas edulliseen hintaan...mä meinaan tilata sieltä ristiäisiin mekon ja oloasun ja paljon muuta..oon ansainnu..
 
vinkkinä vaan..kun alkaa mahtumaan taas omat vaatteet päälle, niin pitäähän sitä jotain uutta ja sievääkin saada[:D]
 
Huomenta!

Siis niistä tipoisa vielä. Cuplis ja disflatyl on tosiaan niihin pieruihin. mutta cuplaton kuulemani mukaan enemmän ns.lumelääke. Disflatyl sensijaan on ihan lääke! myös koliikin hoitoon määrättävä.
Ja ne RELA-tipat on ölypohjaisia, joten niistä saattaa olla joillekin vaan enemmän haittaa kuin hyötyä.
toi probioot baby mitä mä aloin syöttämään on jauhetta mikä sekoitetaan pieneen määrään vettä tai maitoa. ja sitä myydään ainakin luontaistuotekaupoissa, sokoksella ja joissain isommissa marketeissa . suosittelen! meillä ainakin auttanut!! [:)]
Ja se nutrilon äidinmaidon korvike jauhe löytyy myös kauppojen hyllyltä. vastaa ent. tutteli omneota josta on suurimmat allergiaa aiheuttavat aineet karsittu pois. TOIMII myös tämäkin meillä!

Siis voisin sanoa että kun noihin kolmeen tuotteeseen vaihdoin (disflatyl, probioot baby ja nutrilon) niin meidän masuvaivat on hävinny melkein kokonaan!!!!!

Mutta siis kaikkihan ei teitenkään käy kaikille... oon kyllä tyytväinen että kokeilin [:)][:)] pierut irtoo helpommin ja ilman itkuja. kipristelyä ja huutoa enää tooooosi harvoin. ja vaikutus jo päivässä!!! jippiiiii!!!!!!
 
ALKUPERÄINEN: terhituuli

Moi kaikille mammoille!!

Tulin vaan äkkiä huikkaamaan..joku kyseli oloasuista vähän aika sitten...kävin kattomassa tollasen uuden postimyyntifirman sivuja...sellain kun bubbleroom.fi, siellä oli vaikka mitä ja aikas edulliseen hintaan...mä meinaan tilata sieltä ristiäisiin mekon ja oloasun ja paljon muuta..oon ansainnu..

vinkkinä vaan..kun alkaa mahtumaan taas omat vaatteet päälle, niin pitäähän sitä jotain uutta ja sievääkin saada[:D]


Terhituuli, kävin kurkkaamassa suosittelemasi linkin http://www.bubbleroom.fi/ ja liityin heti jäseneksi! Sehän on oikea paratiisi! [:D] Ei siellä äitisvaatteita ole mutta tosi kivoja tunikoita ja legginssejä joita voi soveltaa tällaset 15 raskausviikon paikkeilla olevat, vasta paisumassa olevat kuten minä [;)] Ja mikä parasta, lähettävät tilauksia myös ulkomaille. Tätä mie oon ettiny! Joten kiitos vielä kerran [:)]

Niin, kait siellä on jotain teillekin, joulumammat, vaikka kutistuttekin ihan silmissä siellä imettäessänne [;)] Bubbleroomissa on kokoja sekä teille kukkakepeille [:D] että meille valaille [:D][:D]

Juu ja anteeks ku tulin huutelee näin vieraaseen pöytään mutta kun oon seurannu teijän juttuja jo pitkään ja kiitos vaan, oon oppinu tosi paljon, ja juttujanne on tosi hauskakin lukea. Jatkakaa samaan tahtiin [;)]
 
Hei huomenta!

Meijän porukka YRITTI lähteä ajossa liikenteeseen. Neitokaisemme heräsi kasilta. Siinä sitten aamutoimet ja mekot päälle nätisti. Mentäis kaupoille ja siirrettäis rytmiä aamu painotteiseksi. Vaan eipäs meillä ollut kaapissa aikuisille puuroaineksia ja leipäkin oli järsitty loppuun. Mies sipasee ittensä auton rattiin, että kylä kaupasta sämpylöitä...nooh... empä kerinny ees ripsiväriä pussista ottaa, kun tuo tulee sisään synkän näköisenä. Auto ei käynnisty ja laturi on toisella kodilla. Loppui kiire. Tyttö sänkyyn aamu-unille ja mannapuurot muhimaan!
(meillä olis nyt sitten auto myynnissä...vi**u)

 Suloinen lapsosemme on siirtynyt ilta vuoroon. Oikeesti! Eihän tässä pitäis valittaa, kun yöt kuitenki nukkuu 4+4 tuntia. Mutta silti närästä kiikuttaa puoli pökkerössä kinuavaa lasta, ilta toisensa jälkeen, vielä yheltä yöllä ees taas. Viime yönä sanoin neidille, juuri tuossa yhen jälkeen suht napakasti, että nyt on kuule yö ja ihmisten nukkumis aika. Hän siinä hymyilee takaisin ja panee silmät kiinni! Höh! ja höh! Onkohan mun lepertly liian lällyä jo tuon seitsämän viikkoisen mielestä.? Pitäisikö hänen ylhäisyydelleen alkaa oikeen "PUHUMAAN"! niin tai näin, tuo normaali-aikuis-ääninen lausahdus tuotti toivotun tuloksen.

Hei, miten teillä nuo vaunussa nukkumiset? Kyselinkin siitä joskus. Tää kun nukku vaan just sen hetken kun on liikkeessä. Ja en kait minä oikeesti meinaa kahta tuntia kipittää joka päivä tuota kapean tien laitaa.

Semmosta... taitaa olla jonkun verran epäonnea ja harmia ilmassa. Pitää ottaa uus lähtö tähän päivään ja kattoa sitten uudestaa. Pierukin haisee homeelta!
 
Huomenta(päivää)!

Isin siirryttyä takas töihin, on alkanut mamin päivät yhä myöhempään ja myöhempään. Nytkin vasta sain oman aamupalan huitastua huiviin :) Ihanaa, kun tietää kuudelta koittavan helpotuksen, että isi saapuu kotiin ja jos vauva sitten herää, niin isi hoitaa. Meillä oli taas vasta ysiltä aamun ensimmäinen imetys! Nyt nukkuu poika ja isä, toinen tässä sohvalla mun valvovan silmän alla ja toinen kuorsaa järeästi makkarissa. Arvatkaa kumpi kummassa? ;)

Pakkanen kiristyy, eikä taida tänään uskaltaa ulos lähteä, vaikka vaunuissa lämpöistä oliskin... On toi kolmeviikkonen (jep, niin iso poika jo!) sen verran lilliputti rimpula edelleen, että ei kymppiä kovempiin pakkasiin uskalleta. Eikä sillä, mäkin jäädyn sinne ihan pystyyn, että ei kyllä itsekään tee mieli roskakatosta kauemmas hiipiä :)
Toivottavasti ylihuomenna olis leudompaa, että pääsis pk-mammoja ja vauvoja tapaamaan ekaa kertaa!

terhituuli, täytyykin käydä kurkkaamassa hehkuttamaasi sivustoa! Tainnut telkusta tulla jotain mainoksiakin?

Tosin joku on tuhlannut kaikki mun rahat, ja noilla äippärahoilla ei hirveesti hummata... Mä kun edelleen yritän, että meillä olisi ihan oikeesti omat rahat, eikä mies joutuisi elättämään meitä kaikkia. Onneksi oon säästäväinen kauris ja tilillä vielä jonkun verran käyttövaraa :)

sinttu, kiitos noista vinkeistä! Täytyykin kirjata ihan ylös, jos ton vatsaoireilut tästä nyt vielä pahenee. Onneksi meillä edelleen itketään lähinnä nälkää, eikä masukipuja, joten vielä yritetään mahdollisimman luomuna mennä :)

maarinen, teidän tyttöpä onkin fiksu ja kuuntelee jo järkipuhetta! Eli eikun mensan hakemukset vetämään, sitä me tälle omallekin pienelle isolle miehelle ollaan harkittu ;) Toivottavasti järkipuhe tepsii myös siihen, että Venla tajuaa yön olevan uniaikaa :)
Harmi juttu teidän auton kanssa, onneks jotain oli myös teille siellä kaapissa suuhunpantavissa!
 
Hei rakkaat!

Kestipä pitkään lukea teidän jutut, olipas niitä kertynyt paljon, kun mä en ollut taaskaan päässyt tänne aikoihin! Pikkukaveri vie mun päivistä kyllä leijonanosan.. Ja sitten iltaisin kun mies on kotona, ryövää hän tämän läppärin multa aina. Räyh.

Nyt täällä kuitenkin nukutaan päikkäreitä vaununkopassa, toivottavasti vielä ainakin jokunen hetki, että pääsen ainakin pikaisesti päivittelemään omat kuulumiset, ja jos hyvä tuuri kävis, saattaisin ehtiä teidänkin juttuja kommentoimaan.

Käytiin äsken vaunuilemassa tuolla ostoskadulla, kun meillä ei ollut mitään syötävää, ja tällä äipällä oli huutava nälkä. Sorruin ostamaan juustocroisantin, mutta imettäessähän ne kalorit palaa hetkessä, eikö niin? [;)] Täällä kun on pakkaset jo ohi, ja mittari lämmön puolella, uskalsin pukea Benjaminin siihen ihanaan nallepukuun. Saatiinpa sillekin onneksi käyttöä. Muutaman viikon päästä taitaa olla jo liian pieni se puku, Benjamin on nimittäin aikamoinen jötkäle jo. En oo ihan varma tuosta painosta, kun ollaan kotona vaan henkilövaa'alla punnittu, mutta sen mukaan painoa ois pojalla jo 5,5 kiloa. Huomenna mennään neuvolaan mittailemaan ja punnitsemaan tarkemmin.

Muita kuulumisia: meillä hymyillään! Jo viikon verran ollaan saatu ihastella pojan hurmaavaa hampaatonta virnistystä. Voi suloisuutta! Kuvia en ole vielä saanut näppäiltyä, harmi. Ja kovasti on Benjaminilla juttuja, Maarisen Venlan kanssa ollaan kovasti samoilla linjoilla, eli göötä ja guuta, ja joskus myös ögöä ja oota huutelee meidän poika. [:D]

Elegialle paljon onnea pienestä vauvelista!!

Äh, joudun jättämään muut kommentit seuraavaan kertaan, kun kopasta kuuluu ähinää...

Tässä vielä kuva nallekarhustamme:





 
Voi hollannin söpöläinen! Ja mikä tutti nallella!
Vai plussalla? Täällä mennään taas lähemmäs kahtakymppiä, nyt näyttää mittari -15c ja tää nalleperhe jatkaa neljänseinän sisällä köllimistä...  :'(
 
Sinttu aivan valloittava tytteli ja herkullinen asukin! Toivotaan että masuvaivat teillä edes helpottaisi. Minä menin sitten parin viikon tauon jälkeen kokeilemaan ruuassa soijaa ja poika on mielestäni huutanut entistä enemmän ja eri aikoihinkin vielä. Voi raukkaa. En sitten syö sitä taas pitkään aikaan. Köyhää on meikäläisen ruokavalio; perunaa ja porkkanaa, pastaa ja porkkanaa...porkkanaa...no, vähän kesäkurpitsaakin[;)] Onhan noita vaihtoehtoja vähän, mutta kun kaalit otetaan pois niin iso aukko jää! Päivittäpä sitten miten nuo aineidenvaihdot teillä jatkossa vaikuttavat. Meillä kun on välillä tuuletettu just yhden päivän jälkeen tai parin, ja sitten on taas huutoa entistä kovemmalla voimakkuudella.


maarisen miehen imuroinnista tuli mieleeni eka imurointi tässä asunnossa. Sitä oli ensinnäkin siirretty ja siirretty. Poika oli koko aamun taas itkeskellyt ja valvoillut ottaen kymmenen minuutin torkkuja sylissä. Vihdoin hän tuntui alkavan uinahtamaan oikeasti kun mies tuumasi että nyt hän alkaa imuroimaan. Minulta meni herne nenään, koska halusin niin kovasti että poika nukkuu ja saan vaikka teekupposen juoda rauhassa. Sanoin että kun ei ole ennen imuroitu eikä tiedä miten poju siihen reagoi, niin jos ei kuitenkaan nyt. Siitä tuli jonkinlaista naljailua liiasta varovaisuudesta ja kuinka imuria pitää nyt sitten varoa jne. Valo otti ja avasi silmänsä eikä nukkunutkaan, joten kimmastuksissani otin ja imuroin IHAN YKSIN kaikki paikat. Valo ja isänsä olivat keittiössä, toinen sitterissä pöydällä ja toinen tietokoneella. Mitä lähemmäs keittiötä imurin kanssa pääsin, sitä syvempään uneen poika vajosi[:D] Imurointi kannattaa aina! Että ei tarvi olla aina niin kauhean varovainen. Siinä vaan käy niin kun on itkuinen vauva, toivoo että saisi sen pienen hetken omaa aikaa välillä ja vauvan unta vartioi keinolla millä hyvänsä.
Voi tota teidän aamua, kyllä voikin tökkiä pahasti, kun ei menekään suunitelmien mukaan ja vielä auto tilttaa...Siinä ei ole hymy herkässä.
Meillä on suosista otettu Valon rytmi. mIkä tarkoittaa nukkumaan menoa puolenyön jälkeen ja reilusti. Aamupäivästä iltaan hän nukkuu vain torkkuja ja nekin sohvalla, ei puhettakaan omassa sängyssä nukkumisesta. Onneksi yöt menee yleensä pidemmillä pätkillä.

Ailime ihana tutti!! Ja suloinen nallenpentu, pehmoisen näköinen puku.

SannaKoo onnittelut ekasta yöstä pikkupojan kanssa, joka ei enää niin pikkuinen olekaan! Hyvä että kasvaa.Joku on jo voinut vastaillakin tipoista, mutta kertaus on opintojen äiti. Noista tipoista; neuvolasta neuvottiin antamaan sekä rela-tippoja että Disflatyliä. Disflatyl auttaa pierut ulos ja relatipat auttavat ruuansulatusta toimimaan paremmin tehden sinne suolistoon hyvän bakteerikannan. En tiedä onko relat auttaneet, mutta Disflatyl ainakin. Paukkuja tulee vähemmän kovaan ääneen ja itkun kanssa. DIsflatylejä ainakin pitää antaa syönnin yhteydessä, joten silleen jos ajoittaa. Kuulemma on tehokkainta, kun ainetta on suolistossa koko ajan.

Terhituuli kiitos vinkistä, minä vaatteiden perään kyselin!

jaha, vatsavaivoja tuntuu olevan vähän joka kodissa..Taitaa kuulua vauvan kasvukipuihin?[8|]

Mielenkiintoinen värjäyskerta maarisella. Kuinkahan minulle käy, kun saan synttäriyllätykseksi kampaajalle lahjakortin, oma tukkani vetää helposti punertavaksi ja nyt on sitten hormoonitkin.. Viimeksi tuli vain yllättävän tumma. Olin silloin raskaana.

Mitäs vielä? Hm. Päivät menee vauhdilla ja lokoisasti poika sylissä. Viihtyy hän peitollakin ja sitterissä, jos ei vaivoja satu olemaan. Tuollaiset masuvaivat verottavat varmasti voimia pikkuihmiseltä, jos isoltakin. Itse on oppinut ottamaan rennosti vaikka toinen itkee lohduttomasti, pitää vain turvallisessa isin tai äidin sylissä. Onneksi niitä rentojakin hetkiä on ja silloin palkitaan isi ja äiti aurinkoisella hymyllä ja juttelulla.
Meillä on muuten kumma-juhlat lauantaina kumma-tädeillä ja kummakaverille. Pienet Valon juhlat, jotka olisi pidetty helmikuussa Valon päivänä mutta toinen tädeistä on silloin ulkomailla. Meillä siis ei ole kummeja vaan kummia[;)] Leivoin jo herkkuja pakkaseen ja loput sitten perjantaina, jolloin pääsen vielä hierojallekin!!
Niin, ja ekat kuukautiset sitten viime helmikuun tuli nyt. Johan tässä pari viikkoa olikin jälkivuodon jälkeen vuodotonta.Tästä tää ihanuus taas alkaa[&:]

Teekupin keittoon..
 
Kiitti kiitti bubbleroom-vinkistä! Nyt on oloasu tilattu.
Kun noita nettikauppoja olen selaillut, niin paljon ihania neuleita ja muuta on osunut kohdalle, hintakin ok. mutta...iso mutta: voiko niissä imettää? No ei, eli tilaamatta jäi. Ottakaapa tuollainen huomioon tyttelit kun ostatte vaatteita[:D]
 
Moi mammat pitkästä aikaa! Olen pyörähtäny lueskelemassa juttuja, mutta en oo vaan jaksanu ite kirjautua.
 
Täällä menee neitin kanssa hyvin. Pari syöttö kertaa on öisin ja pullosta menee, kun rinnasta ei sitten riittäny alkuunkaan. Nauttikaa te joilla tissistä irtoo maitoo pienokaiselle! Iskä on ollu öisin töissä, niin kiva että on meijän kanssa sit päivisin. Nyt molemmat nukkuu makkarissa. Eilen lähdin yksin käymään työpaikalla ja kun olin oven laittanu kiinni neiti olin päättäny ettei täällä enää nukuta. Eikä ollu eka kerta kun minä jonnekki lähen yksin.
 
Yhden kerran on ollut hoidossa tän mun ystäväni luona. Itse oltiin paikallisessa koiranäyttelyssä ja aika kylmä oli niin ei puhettakaan että vauvan ois mukaan ottanu. Hyvin oli menny kaikkien 4 muksun (3v.kaksoset,6 kk poika ja meitin neiti) kanssa yksin. Nokosetkin oli ehtiny ottaa.
 
Mekin kuulutaan siihen nalle/karhukerhoon. Meillä on lainassa vaalean ruskea nallepuku.
Nimen neiti saa ensiviikon lauantaina tai onhan hälle jo nimi mietitty, mutta julkistetaan se vasta 30.1. ristiäisjuhlien kera. Onpahan syy saada täytekakkua [:)]
 
Täytynee lähtee oma auto tyhjäämään tavaroista, kun tänään saan hieman isomman auton jonne mahtuu rattaat peräkonttiin, clio on aika pieni, mutta on kyllä mahtava kaupunki auto [:)]
 
Siinäpä tämän äiskän kuulumisia. 
 
Moi!

Mitäpä meninkään sanomaan, ettei ton vatsavaivojen takia valvota... Eilen sitten kiukkus vähän enempikin, tai rauhottu kyllä, kun sai vatsallaan maata jonkun rinnan päällä. Niin torpedoitui kaikki ajatukset, että oltaisiin lähdetty kaikki yhdessä kaupoille... Isi meni ja me jäätiin rääkyn kanssa kaksin sylittelemään. Samaa jatkui sitten koko ilta, aina kun laski pojan yksikseen johonkin, niin alkoi huuto, mutta rinnanpäälle rauhoittui ihan parissa minuutissa! Siinä me sitten syliteltiin sohvalla aamukolmeen, vauva nukkui ja mä yritin saada torkuttua, vaan asento ei todellakaan ollut miellyttävin mahdollinen. Iltapalaakaan en saanut, aamupalalle en oo vielä ehtinyt ja nyt on sitten kurniva nälkä, kun oon syönyt edelisen kerran eilen joskus klo 17 ruoan ja illalla pienen kupillisen hedelmäsalaattia ja aamulla imetysevääksi nappasin gefilus-juoman.. Eli heti kun toi ukkeli (nyt taas rauhallisena sohvalla köllii ja killittelee lamppuja) tosta simahtaa, niin mä taidan skipata aamupalan ja lämmittelen eiliset safkanjämät lounaaksi. Ennen pojan nukahtamista on turha ruokaa lämmittää, koska silloin se aina alkaa karjumaan, vaikka muutoin ois ollut ihan tyytyväisenä ;) Taitaa aavistaa, että nyt mami aikoo syödä :P

Pranalle ja muille vielä kertaalleen kiitos noista tippa-vinkeistä! Tänään jos sinne kaupoille päästäis, niin täytyy se disflatyl-puteli hakea, sen verran oli taas eilen vaikeaa ukkelilla saada kaasuja ja tuotoksia ulos.
Ja kivaa kumma-juhlaa teille! :) (Oon edelleenkin todella viehättynyt tosta teidän kumma-kaveri ajatuksesta, ihanaa!)

Kodin äänistä lapsen nukkuessa, alkaa omat korvat kohta kyllästymään siihen jatkuvaan älämölöön, mikä täällä vallitsee! Koko aika telkkua tai radiota päälle, että poika tottuu ääniin... Mä itse mieluusti olisin välillä vaikka äänettäkin, etenkin tässä koneella ollessa. Ja sama tuntuu täälläkin olevan, että mitä kovempi ääni, sen rauhallisemmin penska nukkuu! :) Onneks iskä sitten musiikkia ja leffojakin kuuntelee kovalla!

Nyt taitaa olla se hetki, että mä pääsen vihdoin syömään! Palataan!
 
Haa, ihme! Pääsin taas koneelle! Benjamin simahti kesken syötön niin sikeeseen uneen, että mä laitoin sen sänkyynsä tuutimaan kovimpia väsyjä pois... :) Pitää kohta alkaa taas herättelemään syömään lisää, kun pitäis sinne neuvolaan punnitukseen mennä.

Imuroinnista ja muusta älämölöstä vauvan unien aikaan: meillä kanssa Benjamin nukkuu päivisin sitä paremmin, mitä enemmän melua on. Siispä telkkari on päällä mölisemässä koko ajan, vaikka mä en sitä sen kummemmin katselisikaan. Ja imuriakin uskallan heilutella ihan tuossa toisen kopan vieressä, vaikka siellä sitten nukuttaisiinkin. Yöllä sitten valot pois ja hissuksiin, niin saadaan koko perhe kunnon unet. Viime yökin olisi muuten mennyt varmasti sikeästi nukkuessa, mutta syömisen jälkeen niskaryytelit yllätti, ja pakkohan se oli vaippa vaihtaa.. Siinä sitten puolisen tuntia ihmeteltiin maailmaa, kunnes uni taas vei.

--
tauko välissä, käytiin siellä neuvolassa. Ei siellä tehty muuta kuin punnittiin. Benajaminin paino on siis 5465g tällä hetkellä. Ensi viikolla on sitten ihan oikea neuvola-aika, ja siellä ne kuulemma mittailevatkin. Jännää jännää! Kyselin neuvolatädiltä imetyksestä samalla, Benjaminhan syö korkeintaan sen 10 minuuttia kerrallaan, ja vain yhdestä tissistä. Tädin mukaan ei oo mitään ongelmaa, kun poika on noin hyvin kasvanut. Ainoastaan se saattaa tädin mukaan olla ongelma, että kun Benji syö vaan yhdestä tissistä, toiseen pakkautuu sitten kaamea määrä maitoa... Tottahan se onkin.. Mutta minkäs teet.

Pranametri: Sanoit jättäneesi soijan pois ruokavaliosta. Tarkoitatko nyt siis sitä maustekastiketta vai soijarouhetta/tofua/jne.? Mä en oo mitään noista syönyt nyt Benjaminin syntymän jälkeen, ja nyt vähän pelottaa alkaa niitä maistelemaan, jos niistä tuleekin masuvaivoja. Huomiseksi ois soijarouhetta tuolla kaapissa... Kivalta kuulostaa teidän kumma-juhlat! Tulehan kertomaan niistä sitten viikonlopun jälkeen!

Amppu: mä olen myös todennut hyväksi ratkaisuksi väsymykseen tuon, että aamut rauhoitetaan kotona lööbailuun vauvan kanssa. Saa rauhassa sitten nukkua pidempään, jos vauvaakin nukuttaa. Benjamin nukkuukin usein kymmeneen tai yhteentoista saakka! Mä kanssa haikeena viime viikolla mietin, että nyt ei meidän poikakaan oo enää vastasyntynyt! Hitto, kun aika menee nopeasti. B on tänään 5 viikkoa vanha!
 
maarinen, mullakin oli pelko että tyttö nukkuu vaunuissa vain sen ajankun on liikkeessä vaan tänään kärräsinkin vain noin 20 minsaa, noo tyttö on nukkunut tyytyväisenä tähän asti nyt vasta heräilee äänistä päätellenjoten pitää olla nyt nopeena kommenteissaan. Siis noin 4 tunnin päikkärit huikeeta!! Yöt menee kukkuessa ainakin tuonne kolmeen asti, ja se on kyllä todella rasittavaa... jaha snyt on pakko mennä palaan myöhemmin asiaan...
 
Nopea huutelu yhdellä kädellä, kun rääky roikkuu taas sylissä...

Pranametri ja muut mahdolliset kasvissyöjät, ootteko nähneet tän sivun: http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10182  Varmaan ihan perustietoa, mutta ajattelin nyt kuitenkin jakaa. Noi on muutenki muuttunu noi espoon neuvola-sivut ja paljon tullu uutta odottajille ja imettäjille!
 
Heippa mammat!
 
Meikäläinen uhos tossa reilu viikko sitten, että kun oma äitini tulee kylään, niin sitten on aikaa lukea kaikki rästiin jääneet kirjoitukset ja pistää vielä omat kuulumiset päälle. Ja pyh! Äiti oli kyllä suuri apu ja sain nukuttua tosi hyvin ja myös käytyä asioilla (ihanaa päästä käväisemään vaan keveästi lähikaupassa/postissa/pankissa) MUTTA jos vain olin kotona äitini lähettyvillä niin en saanut hetkenkään rauhaa sen pajatukselta [:D] Eli kuulumiset täyty kerrata viiteen kertaan ja tietysti ihmetellä jokaista ähkäisyä ja parkaisua ja ilmettä, jonka mummo bongasi pojan päästävän... Ei siis hetkenkään rauhaa äidiltä, vaikka poika oiskin nukkunut!
 
Omaa napaa siis vain tälläkin kertaa: Meillä menee mukavasti, poika on tullut vähän itkuisammaksi parin viikon iässä mutta sekin on aika selkeää ja vain lyhyen aikaa kestävää vatsan kipristelyitkua. Joskus meilläkin tosin tulee iltaisin sellaisia yliväsymyskohtauksia, mikään ei ole silloin hyvin, paitsi jatkuva kierrättäminen pitkin poikin asuntoa ja lamppujen tiirailu - sillon pysyy herran suu ihmettelevässä supussa.
 
Mistä tulikin mieleeni hymyt: missä vaiheessa bongasitte ensimmäisen? Olen ihan varma, että eilen poika hymyili oikeasti ensimmäistä kertaa, silmät syttyivät ja hymy tuli selvästi hereillä! En vain ehtinyt sitä sen kummemmin miettimään, kun se oli jo ohi ja hämmästellen jäin pohtimaan, että olikos nyt sitten kyseessä tosiaan kunnon hymy..
 
Luin aiemmin täältä teidän baby blue -fiiliksiä ja tunnistin kyllä itsessäni ne oireet tosi voimakkaina. Toivottavasti teillä se on mennyt ohitse hormonimyrskyn laannuttua - itselläni ainakin helpotti ihan todella selvästi juuri kahden viikon aikoihin. Nytkin on tietysti väsynyt ja sen takia pinna joskus kireällä mutta sellaista mielialaheittelyä ei enää ole, kuin silloin aluksi. Sillon sitä sitte itkikin kaikkea hyvää ja ihanaa ja kauheeta ja liikuttavaa ja joskus ihan muuten vaan. Huomasin myös tosi inhottavia pelkotiloja sillon, mitä jos jotain tapahtuu vauvalle? Ne onneks on kanssa väistyny ja on vaan sellanen "järjellinen pelko" tai siis varovaisuus vauvan kanssa.
 
Meidän poitsun yhdeks nimeks ainakin tulee Olli, joten sitä voin alkaa täällä käyttää vain "pojasta" höpöttämisen sijaan. On niin mahtava huomata, että täällä juttu senkun hersyää, vaikka odottajia meistä tuskin on kukaan enää? Olen kyllä välillä miettinyt, että onko meidän Olli jotenkin poikkeuksellisen työläs kaveri, kun en ole meinannut edes sähköpostille ehtiä (silloinkaan, kun äiti ei ole pulisemassa). Kun vertaan itteeni teihin, jotka kirjotatte niin paljon ja usein!
 
Mulla varmaan osin asiaan on vaikuttanu se, että mies palasi suoraan isyyslomalta järkyttävään työsumaan ja on tehnyt töitä kaiken valveillaoloajan ja oon sen takia antanut sen täysin nukkua yöt. Joten olen todellakin hoitanut Ollia täysin yksin 24 h vuorokaudessa sen jälkeen, kun äiti lähti takaisin kotiin. Onneks oon jotenkin malttanut nukkua päivisin, jos yöllä on joutunu valvoon, niin sit oon vetäny päivällä unet lähes joka välissä, kun poitsu vaan on nukkunut.
 
Nyt kun Olli kerran vieläkin nukkuu (jo ruhtinaallisesti kolmatta tuntia!!) niin alanpa lukea teidän kuulumisianne menneiltä viikoilta.
 
Voimia vaan vauva-arkeen!!
 
TÄÄLLÄ OLLAAN TÄNÄÄN TASAN KUUKAUDEN VANHOJA!!! [:)]

Meillä on kanssa toi rytmi menny jotenkin siihen että valvotaan siihen kolmeen asti yöllä.. ja siltikin noustaan aamulla jo viimeistään seiskan-kasin aikaan ylös. neiti on yökukkuja ja pyhittää päivät pitkille päikkäreille. sais kyllä alkaa rytmi jo pikku hiljaa muuttumaan, mut eihän sitä vielä noin pikkaselta voi vaatia..

Meijän pitäis alkaa pikkuhiljaa päättämään sitä nimeä. ei olla vieläkään päästy yhteisymmärrykseen. on niiin paljon ihania nimiä. vaikka onhan tässä vielä tasan kuukaus aikaa ristiäisiin. Tuntuu vaan että on niin hirmusen vaikeeta päättää [8|]

niistä kuukautisista... koskas ne sitten pitäis oikein alkaa? ei kyllä oo yhtään ikävä [;)]

täälläkin on tänään imuri heilunut ja tyttö sen kun veti sikeitä. melua siis vaan ilmoille niin uni maistuu [:D]
sama kun päästään autoon niin silmät menee samantien kiinni. mikä on tietty tosi hyvä homma. olishan se hiukka hankalaa jos aina ajaessa joutuis samaan aikaan hyssyttelemään. eipä sitä siitä syliinkään oikein voi ottaa.

Se olis taas kylpyreissu edessä.. jos tällä kertaa ei tulis kakka sinne veteen [:D][:D]
 
Terppa!

Nakkasin tytön sängylle, isin kanssa vierashuoneeseen, telkkaria kattomaan. Siellä on nyt lapsen likkana tuo meidän isompikin tyttö... joten ilmoitin ottavani hieman aikaa itselleni. (ihmisten aikaan)

Mukava kuulla niitä ETELÄN kuulumisia! Marianna ja Olli-poika. niinhän se vähän tahtoo olla täälläkin kun mummu tulee kylään, että sitä omaa aikaa ei juurikaan ole. Minustakin tuntuu, että ei oikeen ees kehtaa koneelle istua! Mutta mukavaa, että pääsit siellä lähi kaupassa tuulettumaan!

Ampun reissut kuulosti kanssa kadehdittavan tervehdyttävältä!

JA Pranametrin imurointi ja tuo sana pisti silmään: Kimmastuksiaan!!!! Semmostahan se on!

----------------pöh---------------------

se meni kitinäksi ja nukumisen tekemiseksi ja nyt on nälkä, koko väellä. nukahettiin itekin.....
tuun tänne taas, ku kerkeen!-----------------MOI!
 
Iltaa vaan ja hyvää yötä samalla!

Uhosin että kun kerkeen niin juttua tulee. Nyt kerkeen, mutten jaksa! Täähän on näköjään keskiyö! Tyttösemme vetelee unia! Ihmeellisen aikaisin. Varmaan väsynyt päivän rääkistä! Reissua sinne ja tänne ja takaisin....

Isi keitti meille aikuisille teetä ja sekaan loraus rommia. Mulle korkillinen on riittävästi! Lämmittää! Kohta se uni tulee!

Huomiseen!
 
Takaisin
Top