Tammikuun tarinat

Tänään huomasin aamulla tulleen NetPostiin kirjeen seulatuloksista, vajaa kaksi päivää ultran jälkeen. Nopeaa toimintaa! Kirjeessä luki, ettei seuloista löytynyt mitään normaalista poikkeavaa Down riskin suhteen Luulin, että verikoeseulalla & niskaturvotuksella oltaisiin katsottu myös trisomia 18 kohdalla olevaa riskiä, siitä ei ollut mitään mainintaa.. Muistelenkohan ihan omiani?
 
Tänään huomasin aamulla tulleen NetPostiin kirjeen seulatuloksista, vajaa kaksi päivää ultran jälkeen. Nopeaa toimintaa! Kirjeessä luki, ettei seuloista löytynyt mitään normaalista poikkeavaa Down riskin suhteen Luulin, että verikoeseulalla & niskaturvotuksella oltaisiin katsottu myös trisomia 18 kohdalla olevaa riskiä, siitä ei ollut mitään mainintaa.. Muistelenkohan ihan omiani?

Siitä mulla katottiin 13 18 ja 21 ainakin. Ja papereissa kaikki näkyi.
Omalla paikkakunnalla kätilö ultrauksen yhteydessä jo laskee noi seula tulokset. Eli saa heti jo tietää.
Ihmettelin kovasti kun joudun opiskeluiden takia käymään toisella paikkakunnalla nt-ultrassa juuri tuota kun saa vasta parin päivän päästä. Mutta taitaa olla muuallakin tuollainen toimintatapa.
 
Hei täällä uusi liittynyt :)

Mulla näemmä olemassa vanha profiili vuosien takaa, kummallisen profiilinimen vaan antaa :playful:

Mutta täällä siis kolmatta odottava, parasta ennen- lastensaanti-iän ohittanut odottaja :eek:

Viikkoja tänään 11+1 mutta viime viikon ar-ultrassa mitat vastasi muutaman päivän isompaa, mutta vielä ei muutettu, koska nt-ultra olis vasta ensi viikolla :) La siis 16.8. ja synnytyspaikka K-HKS.

Viime viikolla siis ultrassa kaikki hyvin, liikkuvainen vesseli siellä :) Sunnuntaina sitten kotidopplerillakin löytyi sydänäänet ihan alhaalta. Nyt 3 päivää etsinyt turhaan.. o_O mahakin jotenkin pienentynyt... muuten oireet ennallaan, eli valkovuoto on runsasta ja rinnat hieman aristavat (tosin nekin tuntuu vaihtelevan niin että välillä tosi kipeät ja välillä vain vähän :dummy: ) vähäisiä nippailuja silloin tällöin jossain alhaalla... yritän ottaa iisisti... Helpommin sanottu kuin tehty!!:eek: Pitäisikö huolestua???:anyone

Ps. ihana palsta, olen lukenut jo monta viikkoa kaikkien kuulumisia, mutten aiemmin rohjennut tulla mukaan :joyful:
 
Ihanaa, sain vihdoin nukuttua! 3vk on mennyt jatkuvasti heräillessä (siis pahimmillaan 30min välein). Nyt heräsin vain 2 krt koko yön aikana :) Alkaa taas tuntea itsensä melkein ihmiseksi :D Pahoinvointi riivaa edelleen, ja nuo oudot mielihalut. Kaapit on nyt täynnä kaikkea mahdollista mitä tekee mieli kaupassa. Kotona ei sitten enää mikään maistukaan.. Appelsiineja ja maitosuklaa vanukkaita menee kyllä ihan tolkuttomasti :D
 
Noi vanukkaat rupes kuulostaan hyvältä... Mut jos lähden nyt hakeen niitä, mulla käy just noin - ei tee enää mieli ku tuun kotiin :D
 
Hei täällä uusi liittynyt :)

Mulla näemmä olemassa vanha profiili vuosien takaa, kummallisen profiilinimen vaan antaa :playful:

Mutta täällä siis kolmatta odottava, parasta ennen- lastensaanti-iän ohittanut odottaja :eek:

Viikkoja tänään 11+1 mutta viime viikon ar-ultrassa mitat vastasi muutaman päivän isompaa, mutta vielä ei muutettu, koska nt-ultra olis vasta ensi viikolla :) La siis 16.8. ja synnytyspaikka K-HKS.

Viime viikolla siis ultrassa kaikki hyvin, liikkuvainen vesseli siellä :) Sunnuntaina sitten kotidopplerillakin löytyi sydänäänet ihan alhaalta. Nyt 3 päivää etsinyt turhaan.. o_O mahakin jotenkin pienentynyt... muuten oireet ennallaan, eli valkovuoto on runsasta ja rinnat hieman aristavat (tosin nekin tuntuu vaihtelevan niin että välillä tosi kipeät ja välillä vain vähän :dummy: ) vähäisiä nippailuja silloin tällöin jossain alhaalla... yritän ottaa iisisti... Helpommin sanottu kuin tehty!!:eek: Pitäisikö huolestua???:anyone

Ps. ihana palsta, olen lukenut jo monta viikkoa kaikkien kuulumisia, mutten aiemmin rohjennut tulla mukaan :joyful:


Ei tarvi huolestua vain tuon takia! Oireet tulee ja menee ja ei näin pientä sinttiä vielä joka kerta dopplerilla välttämättä löydä. :)
 
Ei tarvi huolestua vain tuon takia! Oireet tulee ja menee ja ei näin pientä sinttiä vielä joka kerta dopplerilla välttämättä löydä. :)
Niinhän tuo varmaan on kun valmistajakin luvannee että rv12 lähtien kuuluisi ja on taaksepäin kallistunut kohtukin. Järki sanoo et pitäis rauhoittua, mut ei se aina auta
 
Merivesiväri: ohhoh! Mulla ei ensimmäistä odottaessa juurikaan tuon isommaksi vatsa kasvanut. Pojalla oli kuitenkin kokoa 3310 g ja 50 cm
 
Minua ahdistaa jo valmiiksi, vissiin viikoilla 26-28 ollaan tuplien kanssa samoissa mitä esikoisesta viimeisillään ja kaikki loput lisää siihen :D. Vielä ei erota oikein mitään, rv 13+1, mutta eiköhän tuo pian kasva.
 
Itellä esikoisesta meni vielä omat farkut ru jälkeen. Nyt eilen lähti vikat omat housut varastoon. Ja kaikki äippähousut tervetuloa. Viikkoja nyt 12+6. Kaveri just eilen sano, että hänellä kanssa tokasta maha pomppas tosi aikasin esiin. Vähän lohdutti tuo tieto. Mutta painoa on tullu vain ekan nlan jälkeen 200 g :)

Merivesi, ihana masu :Heartred
 
Päivän kevennys.
Googletin linea negraa ja osuin vanhaan artikkeliin.
Niin, mites teillä - onko ollut miehellä siittämishetkellä oikeassa kivespussissa sininen nauharuusuke vai vasemmassa vaaleanpunainen?Entä käyttikö hän kintaita? Jestas, nauroin ääneen: http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288522337159.html

Ihan lopussa oli faktaakin, eli se, että mikäli odottava äiti on erityisen pahoinvoiva, voi olla kaksoset tulossa suurempien hormonimäärien vuoksi.

Onneksi nuo oli ihan kivat ja hassunhauskat vanhan kansan uskomukset. Arvatkaas, miltä on tuntunut törmätä 40-luvulla syntyneeseen naiseen (ystävättären äiti), joka väitti kiven kovaan suoraan minulle, että mä en alitajuntaisesti halua tulla äidiksi, en tule olemaan hyvä äiti, koska mulla oli raskauspahoinvointia. Kuulemma ihan yleinen vanhan kansan uskomus. Nice. Arvatkaapas, tekikö mieli hutaista pesäpallomailalla, kun siinä yritin syketta rauhoittaa, hengittää raitista ilmaa ystävättären terassilla.
 
Bobcat, enpä oo tollasta uskomusta kuullut! :D Käsittämätöntä. Jos mä en haluais äidiks, niin tän pahoinvoinnin kanssa olisin jo jumankauta tehnyt abortin :D
 
Siis muut on saanu noin nopeesti nuo seulontatulokset, että jopa ultrauskäynnillä tai parin päivän sisällä siitä? Mulle sano ultraaja, että sit seuraavalla lääkärikäynnillä saat tulokset. Ja lääkäri on ultrasta vasta 4 viikon päästä! Tosin ymmärsin, että jos jotakin hälyyttävää siellä olis, niin soittasivat aikaisemmin. Mutta kuitenkin vähän harmittaa, ku jos ne tulokset kerran olis jo olemassa, nii miks niitä ei vois lähettää ihan asiakseen tiedoksi mulle?

Sokerirasituksessa kävin tällä viikolla ja sen tulokset tuli heti seuraavana päivänä tiedoksi, että kaikki kunnossa. :)
 
Mulle sanoi aamulla ultran yhteydessä että ens viikolla tulee tulokset..
 
Kannattaa käydä katsomassa kanta.fi:ssä, jos siellä näkyy tulokset. Itse katsoin sieltä, samana päivänä tuli kirje kotiin, ettei ole kohonnutta riskiä. Tämä siis kaksi päivää ultran jälkeen.
 
Verikokeiden tulokset kyllä näkyy siellä, mutta ei näy muuta. Enkä noista verikokeen arvoista oikein itse osaa lähteä päättelemään. :sad001
 
Infity, olisiko näistä mun tuloksista apua tulkintaan? Tossa näkyy aluksi millä suhdeluvuilla on riski. Eli jos sieltä kannasta löytyy 1:johonkin, niin ne on ne seulontatulokset.

ImageUploadedByVau Foorumi1454066990.025841.jpg

Kuva on valitettavasti vähän huono.
 
Kiitos JN89, mutta ei löytynyt mun tiedoista tuollaisia, ainoastaan nuo S-PAPPA ja SHCGBV arvot oli. Eli ilmeisesti ei ole sitä tulkintaa tehty tai tallennettu tuonne. Taidan laittaa neuvolaan tuosta viestiä, ei riitä kärsivällisyys, jos pitää vielä kolme viikkoa odotella noita tuloksia!
 
Takaisin
Top