Tammikuun tarinat

Zoe

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Lokakuunmammat 2015
Hyvää uutta vuotta kaikille! Jatketaas jutustelua täällä. :)
 
Uusi vuosi uudet kujeet. Huomenna tasan neljä kuukautta laskettuun aikaan. Hurjaa, toukokuu tuntuu olevan nyt paljon lähempänä, kun vuosi vaihtui. :D

Meillä vuosi vaihtui rauhallisissa merkeissä. Poika on ollut flunssassa joulusta lähtien ja itelläki oli enemmän ja vähemmän nuutunut olo, joten ei viitsitty lähteä minnekään uutta vuotta vastaanottamaan vaan oltiin vain kotona. Saunottiin, herkuteltiin ja kateltiin naapureiden raketteja. Vaihtuhan se vuosi näinkin. :)

Mulla on myös istukka edessä ja vauvan liikkeet tuntu aluksi sivuilla. Nyt monottaa jo niin voimakkaasti, että tuntuu istukan läpikin. Painoa mulla ei oo kai juurikaan tullut. Lähtöpainosta on vaikea sanoa mitään, kun raskaus tuli ilmi niin myöhään, enkä ollu puntarilla käyny aikoihin. Eka neuvolakäynnillä kuitenkin painoin sen, mitä ennen esikoista ja nyt on tullut siihen yhteensä vajaa kilon verran lisää.

unbelebt: varmasti stressaava tilanne, voimia! Onneks suurimmalla osalla istukka nousee ylöspäin raskauden edetessä. Toivotaan, ettei vuotoja enää tulis. Mäkin stressaan vieläkin niitä mun alkuraskauden vuotoja, vaikkei niitä enää lokakuun lopun jälkeen oo tullut. Silti pelottaa. Täytyy vaan yrittää olla liikoja huolehtimatta, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty.

Lyydi, tervetuloa mukaan! :) Kiva saada tytön odottajiakin joukkoon, kun aika poikavoittoiselta toukokuu näyttäis ainakin ultrien mukaan. :)

 
 
Täällä meni kans eilinen rauhallisissa merkein. Vanhempi likka oli kaverilla yökylässä ja nuorimmainen simahti puol yhdeltätoista. Itekin mentiin sit jo pian sen jälkeen unten maille ja raketit jäi tänä vuonna kokonaan kattomatta. Kuulu kyllä,  kamala jyske ja pauke. Ite kun oon niin herkkäuninen vielä, niin ei voinu olla huomaamatta. Tyttö ei kyl heränny mistä olin tosi ihmeissäni. Hän on nyt kolme yötä nukkunu uudessa jatkettavassa sängyssään ja hyvin näkyy uni siinä maistuvan. Pinnasänky vietiin varastoon korjuuseen uutta tulokasta varten. Vähän sitä tarttis hiota ja maalata vielä ennen ku otetaan uudelleen käyttöön. Haluun hampaanjäljet piiloon.


Tuntuu kuopus jo niin isolta ku se nukkuu isossa pedissä. Ite juoksi sinne onnessaan illalla ja kahtena iltana aiemmin ja niin kiva ku pääsee sieltä sit ite poiskin. Aamulla joskus puol yhdeksän jälkeen se heräs, juoksi meen makkariin ja kömpi viereen. Iso tyttö jo. Aamulla käytiin kattomassa pinnasänkyy varastossa ja selitettiin, et ku vauva tulee masusta pois, ni sit se saa nukkua siinä. Vähän se kummasteli ja katteli kummissaan, kunnes kyllästy ja läks takas sisälle leikkimään :D Lapset on ihanii. Kasvaa vaan niin nopsaan, et sais pidempään pysyy vauvoina ja taaperoikäisinä.

Toukokuuhun tuntuu olevan huomattavasti lyhempi aika ny, kun on vuos vaihtunu. kummallista kyllä miten se vaikuttaa vaan alitajunnassa. Mut jeps, nyt kahvin keittoon ja jorinat sikseen. So long!
 
Rauhallisesti meni vuoden vaihde, meillä kun osa koirista on paukkuarkoja niin ilta meni aika pitkälle sohvalla noin kolmen karvapalleron maatessa sylissä koko illan emoticon

Välipäivinä käytiin jo shoppailemassa. Vaunut ja turvakaukalo löysi tiensä kotiin ja vähän muuta pikkusälää, unipussia yms yms... Vaunuja olin käynyt jo katselemassa aiemminkin ja kyllä niissä oikeasti eroja tosiaan on, vaikka ensialkuun tuli sellainen tunne, että apua, näitä on miljoona ja kaikki samanlaisia
Oran Taiga malli siis valittiin ja katsotaan nyt sitten käytännössä oliko sopiva, ainakin omaan käteen ja miehenkin ne tuntuivat kaikkein parhaimmalta ja muiden kokemuksia luettuani tuntuu, että ihan tyytyväisiä käyttäjät on olleet.

Huomenna olisi taas neuvolan aika, ihana päästä kuulemaan sydänäänet taas. Ja ensi viikolla sitten se rakenneultra. Kyllähän se jännittää, ihan hirmuisesti.... Mitä jos- ajatukset vain hiipii välillä mieleen. Mutta ei auta hermoilla, sitten se selviää ja yritän ajatella, että kaikella on aina tarkoituksensa mutta onhan se hermoja raastavaa.... Vaikka kaikki on tähän asti kunnossa ollutkin niin ei koskaan voi tietää...

 
Heipä hei taas ja hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Meilläkin meni uusi vuosi aikas rauhallisesti, miehen äiti ja sisko oli meillä ja syötiin hyvin sekä istuttiin ja rupateltiin. Puolen yön aikaan käytiin vilkaisemassa muiden ostamat raketit ja sitten illanistuminen kesti vielä viiteen asti :)

Meillekkin on alkanut kerääntymään tuota vauvakamaa, vaikkei juuri mitään olla ostettu ;D Saatiinn ilmaiseksi pinnasänky ja iso kasa vauvanvaatteita. Ja aikaisemmin ostettiin ystäviltä se telakallinen turvakaukalo 20 eurolla. Ja anoppihan tietysti on ostanut jo leluja ja matkasängyn... :) Kai se pitää alkaa uskomaan, että on meille vauva tulossa!

Vielä olis tää viikko lomaa, pitää ottaa kaikki ilo irti. Jos sitä lueskelis kesken jääneet kirjat ja lenkkeilis haukkujen kanssa :)
 
Tervehdys täältäkin  Meillä kans vuosi vaihtui erittäin rauhallisesti kotosalla oman pesueen kesken ja koira ei ollut moksiskaan paukuista, joita ulkona pamahteli. Onneksi asutaan maalla, nii saa olla eläimetkin suht rauhassa.

Kerroin muuten sitten julkisesti sukulaisille/kavereilleni, jotka eivät raskaudestani tienneet, Facebookissa ja sain todella positiivisen vastaanoton, vaikka esikoiseni suhtautuminen oli niin tyypillistä teiniä, että! Tuumasi, että kait olen ottanut sen kuvan netistä - joopa joo 

Me ei olla vielä hankittu mitään vauvakamaa, ne kyllä kerkeää. Vaunut haluan ehottomasti ne Emmaljungat, leveillä ilmakumirenkailla ja löysinkin jo yhet käytetyt, mutta en vielä hätäile niitten kanssa eli en ostanut vielä. Vauvanvaatteet oon kaikki myynyt/antanut pois, joten niitä alan tossa joskus keväämmällä hommaileen. 

Mulla on muuten kans alkanut toi rakenneultra jotenkin "jännittään". Että jos löytyykin sitten jotain, mutta se on vaan elettävä sitten sen mukaan. Tasan viikon päästä ois se sitten.
 
Moi!

Me oltiin vielä Rukalla kavereiden kanssamökillä uusvuos, ens vuonna voi olla eri kuviot... ;) Ihan hyvin kestin, vaikken tietty samalla tapaa voinu juhliakkaan ja menin sitten aiemmin kuin muut nukkumaan. Joka päivä kävin hiihtämässä ja nautin siittä kyllä vaikken kaikista hurjumpia mäkireittejä mennytkään.

Meillä on keskiviikkona UÄ ja jänskättää tietty, toivotaan että kaikki hyvin. Halutaan sukupuoli kyllä tietää jos näkyy. Massu mulla kasvaa vauhdilla ja jouluna olen kyllä syönyt ainakin kahden edestä, jos en useammankin...;) Potkut tuntuu kivalle, niitä tuntuu vaihtelevasti. Jouluaattona tunsin ensimmäisen sellasen oikein kunnon potkun.

Mitään suurempia hankintoja tehny, mutta jotain pieniä juttuja saatiin joululahjaksi. Vaunun hankinta voi olla haasteellinen. Haluaisin sellaset monipuoliset ja kestävät vaunut. Joilla vois esim. lenkkeillä.

Ok, Hyvää Vuoden alkua kaikille!
 
Hyvää alkanutta vuotta vaan kaikille!

Mulla meni myös tavan mukaan uudenvuoden aatto rauhassa kotona. Ystävä kävi moikkaamassa illalla. Syötiin juustoja ja tehtiin "drinkit" spritestä ja limelohkoista.

Meillä on satanut lunta tänään koko päivän. On ihanaa, kun tulee valkoista ja talvisen näköistä vihdoin. Tuli tuiskussa autolla  ajellessa mieleen, että onneksi ei tarvitse lähteä lumituiskuun synnyttämään. Tai paketoida vastasyntynyttä paksuihin toppapukuihin ulos. Ei ole siitä kokemustakaan, mutta nyt tuntuu että toukokuu on aika sopiva kuu saada vauva!

9 kuukautta on aika sopiva odotusaika, sillä tässä ehtii itse ymmärtää tämän raskauden. Ei tule kova hätä järjestää kaikkia asioita ja jos hyvin käy, myös lapsen isä ehtii sopeutumaan tilanteeseen... (siihen voinee silti tarvia 9 vuotta...)
 
Moi kaikki! :) täällä kirjoitellaan taas pitkästä aikaa.. Vihdoinkin rauhoituttu joulu ja uuden vuoden -hulinoista vaikka molemmat olen töissä ollutkin niin kuitenkin on siihen lisäksi pitäny keksiä kaikenlaista touhua koska ajattelin että ens joulu mennään vauvan ehdoilla niin nyt vielä saa olla itsekäs ja touhuta muita juttuja :)

Masukin on pullahtanut näkyviin, vihdoin. Sitä vaan koko ajan odotti ja odotti. Tuli hyvä mielin kun viimeviikolla ensimmäinen joka ei tiennyt mitään raskaudesta huomasi asian. :) Eikä edes kysynyt "oletko raskaana" vaan piti asiaa mahan perusteella itsestään selvyytenä.. JEE! Mutta vielä mä tulen kiroamaan mahan takia, luulen! :)

Nyt menossa rv 20+2 enkä tunne vieläkään selkeitä liikkeitä tai potkuja. Mutta rauhallisesti odottelen koska joulun aikaan kävin kättärillä päivystyksessä masun takia ja ultrassa kaikki oli hyvin ja sykkeet kohillaan.. Mulla siis alkoi jouluna outo, kirkas, verinen vuoto ja soitin päivytykseen mitä tehdä. Olin pyörällä kaatunut ja ilmeisimmin vaan joku verisuoni vaarattomasti antoi vähän säikytystä. En ainakaan liukastele enään pyörän kanssa vaan olen siirtynyt kävelemään! :) Mutta siellä kuitenkin selvisi että istukka on edessä joten siksi liikkeiden tuntemiset vielä poissa. Pientä myllerrystä tuntuu toisinaan mutta harvemmin.

Huomaan että olen virkistynyt paljon viimeisen kuukauden aikana. Paino edelleen miinuksen puolella mitä oli ennen raskautta, mutta hb on tainnut lähteä nousemaan ja sen huomaa. :) Nyt jaksaa jo touhuta. En kestä kotona minkäänlaista sotkua taikka epäjärjestystä.. Epänormaalia mulle, vaikkakin perussiisteydestä oon aina pitäny huolta mutta nyt tuntuu että menee jo överiksi. :)

Keskiviikkona rakenneultra, jänskää! :)

Ihanaa vuoden alkua kaikille ja myöskin loppuvuotta kaikille. Tämä vuosi tuo ainakin mulle maailman ihanimman ja toivotuimman asian! <3emoticon
 
Oikein hyvää Uutta Vuotta toukomammoille :)

Meillä uusi vuosi meni rauhassa, muutamia raketeita ammuttiin ja syötiin tietty hyvin. isommalla neitillä alkoi perjantaina korkea kuume, joka jyllää edelleen ja pienempi aloitti sairastamisen sunnuntaina. Unettomia öitä takana monta, huoh! :/ Eilen käytiin jo lääkärissä, kun kuumetta esikoisella edelleen 39, adeno-virukseksi lääkäri epäili tätä.

Hankinnoista: Muutamia vauvan vaatteita olen alesta ostellut, joitakin myös kirpparilta tarttunut matkaan. Teutonian spirit vaunut olen ostamassa työkaveriltani. Turvakaukalosta en vielä tiedä minkä hankkisin. Meillä on autossa ne isofix systeemit, joten luultavasti telakan isofix kiinnityksellä. Mikä se näin tänä pvänä on paras kaukalo??? onko kellään kokemusta brion primosta?

vauvan liikkeistä. Meidän ukko on välillä ihan mahoton menijä, ihan mahottomasti potkii ja meuhkaa.. välillä tuntuu että sais rauhottua vähän, kun tuntuu että läpi tulee. :)

Mutta jos sitä sais itsensä nyt suihkuun ja päivä vaatteet päälle. Ollaan koko konkkaronkka vielä yökkäreissä.

Hauskaa päivää kaikille! =)

-Marde ja ukkeli 22´+5
 
Hyvää uutta vuotta toukomammoille minunkin puolestani!

Täällä odotellaan kuumeisesti rakenneultraa, joka koittaa vihdoin ja viimein tasan viikon päästä! Masussa tuntuu jo semmoinen möyrintä ja muksiminen, että isäkin eilen hämmästyi tunnustellessaan masuani vaavin pitäessä jokailtaista muksimismaratoniaan. :'D Ihanaa tämä on. <3

Vointi on minullakin ollut suhteellisen hyvä, ainakin fyysinen puoli. Mielialat taas ovat heitelleet välillä aika pahastikin. Siis hirveitä itkukohtauksia ihan mitättömistä asioista, ensin tuntuu, että itku ei lopu koskaan vaikka kuinka yrittää, kunnes se sitten loppuukin yhtäkkiä kuin seinään. Mielenkiintoista tämä ainakin on, koskaan ei tiedä mitä seuraavaksi tuntee!

On se nyt vaan kiva, kun saa sanoa, että tänä vuonna meille tulee vauva! :'))
 
Tervehdys taas :)

Pitää heti aloittaa valituksella. Mulla on nyt ollu sellaista vaivaa jo pitemmän aikaa, että en saa unta enää keskellä yötä. Nukkumaan mennessä nukahdan hyvin, mut sit herään joskus 1-2 aikaan ja en saa enää unta kirveelläkään. Sit oonkin suosiolla noussu ja lukenu jotakin aina 4-5, jopa 6 asti. Sit aamun puolella oon ihan sikaväsynyt ja on pakko mennä nukkumaan. Vielä se onnistuukin, mutta ens viikolla alkaa taas opinnot ja sit kyllä kuolen jos tätä samaa jatkuu...

Muuten olo ollut hyvä ja edelleen tosi normaali ja potkuja ei tunnu vieläkään kuin silloin tällöin. Onneks rakenneultra on jo viikon päästä, näkeepähän onko mahassa joku.
 


Fianna kirjoitti:
Tervehdys taas :)

Pitää heti aloittaa valituksella. Mulla on nyt ollu sellaista vaivaa jo pitemmän aikaa, että en saa unta enää keskellä yötä. Nukkumaan mennessä nukahdan hyvin, mut sit herään joskus 1-2 aikaan ja en saa enää unta kirveelläkään. Sit oonkin suosiolla noussu ja lukenu jotakin aina 4-5, jopa 6 asti. Sit aamun puolella oon ihan sikaväsynyt ja on pakko mennä nukkumaan. Vielä se onnistuukin, mutta ens viikolla alkaa taas opinnot ja sit kyllä kuolen jos tätä samaa jatkuu...


Minulla ihan samantyyppisiä ongelmia, paitsi että nukkumaan mennessä nukahtaminen on kaikista vaikeinta. Sitten nukun yleensä suhteellisen hyvin siihen asti, kunnes herään pissahätään, ja vessassakäynnin jälkeen uni ei taas tunnu millään tulevan... Nukahdan taas jonkun ajan päästä, mutta nukun sitten todella pitkään, jopa klo 13 asti. Luennot alkavat minullakin ensi viikolla, odotan suorastaan kauhulla sitä...
 
Hei vain täältäkin ja hyvää uutta vuotta !

Mä vietin vuoden vaihdetta yöpuvussa ja aamutakissa ja parvekkeelta tutkailin vähän raketteja, aamulla kun piti töihin :)

Mä panikoidun hetkeksi yks päivä kun tajusin että ihan juuri on puoliväli, eikä mulla oo oikeastaan mitään hankittuna. Sitten tajusin, että ehkä ehdin siltikin. Suunnittelin alennusmyynteihin menoa ens viikolla joten jos sieltä tarttuis jotain mukaan. :) Nyt sitten vain ei muka enää yhtäkkiä tiedä ollenkaan, että mitä kaikkea sitä pitäiskään hankkia ! Tai siis nimenomaan kaikki pitäis hommata, kun mitään ei oo valmiina.. :D

Mun flunssa se ei ota laantuakseen, viime viikolla jouduin hakea jo antibioottikuurin kun iski poskiontelotulehdus, ja nyt ollut taas pari päivää ihan tukossa ja nenä vuotanut ja aivastuttaa. Sais jo loppua.

Muuten kuuluu hyvä, maanantaina oli neuvola ja kaikki oli hienosti. Sydän jumputti Minillä 144-154 ja kova oli liikkumaan ku sydänäänet kuului milloin mistäkin kohtaa. Potkujakin sateli doppleriin, joten menoa ja meininkiä riittää, osan siitä onneksi myös tunnenkin. :)
Mullakin hemoglobiini 122, eli samassa pysynyt.

Huh, tuntuu että laskettu aika läheni vuoden vaihtumisen ansiosta ihan hurjasti. Niinkun joku sanoikin niin tänä vuonna se vauva sitten syntyy. :)
 
Iltoja tiistaihin!

Mulla ei oo mitään ongelmia uudelleen nukahtamisen kanssa, ko öisin joudun kerran käymään vessassa ja joskus nuorimmainen kähisee yöllä. Iltasin uni tulee samantien, ko oikoseen vaan itteni väännän. Tosin sitten loppuraskaudessa se sama vika tulee mullekkin ja sitähän sanotaan, että kroppa alkaa valmistautumaan vauvan tuloon ja yövalvomisiin. Eli luonto kyllä hoitaa...

Nyt täytyy kyllä sanoa, että omalla kohalla oli kyllä tosi hyvä ostos toi kotidoppleri, just ton istukan takia. En tunne mitään monotuksia, vaikka doppleriin tuleekin aina mahottomasti monoa, ko kuuntelen syänääniä. Meän nuorimmat lapsetkin haluaa aina kuunnella ja eilen 3 vee kyseli, että onko vauvalla sydän ja mistä se vauva syntyy. Isosiskonsa 4 vee sano, että no pyllystä tietenkin - hauskoja on noi ipanat 
 
Piti tuohon JeRoSen kommenttiin sen verran sanoa että noilta pieniltä kyllä kuulee aina kaikkea hauskaa. :D Mun kummipoika 6 v sanoi Minin np-ultrakuvan nähtyään että aika lyhyet jalat sillä kyllä vielä. Äitinsä mukaan oli huolissaan että voikohan tuo tuleva serkku pelata sitten jalkapalloa ollenkaan kun kintut niin lyhyet :D Samaiseen perheeseen on kuukauden sisällä syntymässä kolmas poika, vielä kun sukupuolta ei tiedetty niin isoveljet oli yhteistuumin äidilleen ilmoittanut että jos ei vauva olekaan poika niin se sitten palautetaan takaisin äitin mahaan. :D
 
Inna: Toi on nii tosi, että lasten suusta tulee kaikkea hauskaa  Tää meän samainen 3 vee kysy vasta, että voiko se vauva tulla meän kans leikkimään ja tulla heän kans uimaan. No, ehkä ei ihan hetkeen kuitenkaan.
 
Hellouta vaan kaikille taas pitkästä aikaa :)
En muista oonko sanonu, mutta pojua täälläkin odotellaan :) Koko ajan ollu ihan semmonen poika tunne, unissakin joka kerran ollu poika ja kaverikin näki unta että saan pojan. Ainut vaan, että pojalle mun on jotenkin vaikeampi keksiä nimeä :D

Näytin tuossa ennen joulua pojun isälle ru-kuvat ja edistystä on tullu sen verran, että enää se ei suuttunu mulle asiasta. Jouluaattona hän vei mut ekan kerran tapaamaan vanhempiaan (mikä on sekin edistystä) mutta vauva-uutisia ei kerrottu..no eihän tässä olekaan laskettuun aikaan ku vähän alle 4 kuukautta :D Olishan se tietysti ihan kiva pikkuhiljaa jo rueta tietämään, että mihin rupee laittamaan pikkuselle kotia.

Ootteko te jo miten paljon kerenneet hankkia vauvalle tavaroita? Mä oon aina ollu tämmönen viime tinkaan jättäjä eikä mulla ole hankittuna ku vasta ensikaukalo ja senkin sain ilmatteeks työkaverilta. Mutta onhan tässä vielä aikaa... :)

Töistä vielä sen verran, että millon voi kieltäytyä tekemästä jotain? Meillä tuolla kotihoidossa kun pitää joillekin asiakkaille käydä kaupassa ja joillekin kantaa puita. Ei noissa töissä sinällänsä ole mitään, mutta jos puitakin pitää kantaa hirveen paljon jollekin niin mulla rupee selkään ja mahaan koskemaan. Pieniä määriä vielä jotenkin pystyy kantamaan, mutta 7 ihmisen viikon kauppatavarat yhen päivän aikana alkaa jo tuntumaan. No onneks mun kohalle ei ihan joka viikko satu noita tollasia vuoroja.

Hassua kyllä aatella, että poju tuolla masussa kuulee jo mitä täällä "ulkomaailmassa" puhutaan. Nytkö sitä mootsarttia pitää rueta kuuntelemaan ;) Huh, ja ne monotukset. Oikein kovaa kun intaantuu potkimaan niin näkee jo ulospäin kun maha oikein heilahtaa <3


 
Jostain syystä munkin on paljon vaikeampi keksiä nimeä pojalle kuin tytölle. Tytölle olisi ollut nimi valmiina, mutta pojan nimestä ei oo aavistustakaan. Tulokas kuitenkin on ultran mukaan todennäköisesti poika, niin ollaan tässä eri nimivaihtoehtoja pyöritelty. Ainakaan vielä ei oo oikeastaan yhtään sellaista nimeä löytyny, mitä vois ees tosissaan ajatella. Onneks tässä on vielä aikaa!

Eilen tuli tehtyä ensimmäinen hankinta tulokkaalle, kun alennusmyynnistä tarttui mukaan muutamat housut. Mun pitäski tehä inventaario esikoisen vanhoille vaatteille, kun en yhtään muista minkä verran niitä viime keväänä myin.. Kävin eilen myös vaunuliikkeessä testaamassa Carenan double swing- tuplarattaita, ja vaikutti kyllä sen verran näppäriltä kulkupeleiltä, että eiköhän me sellaiset hommata. Ainoa miinuspuoli oli, että rattaisiin tarkoitettu vaununkoppa oli aika pieni, joten sinne ei varmaan kovin kauaa vauva mahdu. Onneksi kesällä ei kuitenkaan tarvi koppaan mahtuakaan niin paljo toppausta ku talvivauvalle.

Fianna: Noita nukahtamisongelmia on täälläkin. Jos poika herättää yöllä tai joudun heräämään esim. vessaan, niin en millään meinaa saada enää unta. Samaa oli esikoista oottaessakin etenkin loppuraskaudesta, ja sillon mulle sanottiin kans noin kuin joku jo mainitsikin, että kroppa vaan alkaa totutella yöheräämisiin.. Kai sitä on taas. :) Vauvan syntymän jälkeen mulla ei kyllä enää nukahtamisongelmia ollut. Ensimmäisen kuukauden olin niin väsynyt, että nukahdin kyllä heti, kun sain tilaisuuden. Äkkiä niihin yöheräämisiin kuitenki tottui, kun meillä ei esikoista juurikaan tarvinut yöllä kannella, vaikka poika heräsikin monta kertaa yössä pitkälle yli puolen vuoden ikään.

ttintte:  Eiköhän sitä voi kieltäytyä tekemästä jotain vaikka ihan raskauden alussa, jos se aiheuttaa esim. supistuksia.
 
Heippa!

Ei oo ehtiny kirjottamaan tai jos olen käynyt urkkimassa muiden kuulumisia, ei ole napannu näppäillä :D Koulutöistä saa ihan tarpeeks näppäilyä :/

Meillä oli rakenneultra 21.12, ja meille tulee TODENNÄKÖISESTI tyttö <3 Esikoinen on poika joten jos ei enää lapsia tehdä/tule niin on molemmat sitten paketissa :D Esikoisen ( 1v 9kk ) reaktio oli hyvä kun kysyin että onko kivaa kun tulee pikkusisko niin vastaus oli " EI EI EI EI ", tämä " EI " huutaminen jatkui jonkin aikaa :DD

Painon nousua on taas ollut( yht. 9kg ) , mut en ota paineita vaikka niitä kiloja tulis taas se 24kg, pääsin niistä eroon viimeksi niin miks ei nyt? Ja toiseks on ruvennu taas tulemaan liitoskipuja niin pitkien lenkkien kävely tai salilla käynti on lähestulkoon mahdotonta. Taitaa olla suvussa toi runsas raskaudenaikainen painonnousu, koska isosisko joka odottaa tällä hetkellä, rv 35, niin hänelle on tullut tähän mennessä 18kg.

Meillekkin taitaa tulla vähän haasteellinen kevät kun mies menee lonkkaleikkaukseen jonka jälkeen on oikeastaan aika avuton koiran hoidossa ja muksunkin hoidossa. No kait noikin sutviutuu, pitää vaan ite ottaa virkavapaata jollei muu auta ennen äippälomaa.
 
Takaisin
Top