Tammikuun törinät

Meillä kans vauva huutanut taas kun tekee kipeää noi lääkkeiden nostot aina.. Tänään taas pakko kokeilla kuitenkin nostaa annostuksia tai ei päästä ikinä sinne oikealle tasolle niissä..

Alkaa iskeä vähän paniikki kyllä kun ei ole vielä mietittynä mitään tarjoilua tai muuta nimiäisiin.. Oon kutsunut lähemmäs 20 henkeä paikalle ja mietin että mihin ihmeeseen saadaan kaikki mahtumaan ku ei meillä ole edes tuoleja tarpeeksi! :D
 
Meillä meni taas eilen yhteen saakka kun vauva nukahti ja mä nukuin sohvalla puoli seiskaan saakka ja sitten siirryin sänkyyn nukkuun tunniksi.

Kiva lukea että muillakin on sovinistisikoja miehenä . Joskus kyllä menee hermo niihin juttuihin ja siivoomisesta tulee aina hirvee raivo päälle.
 
Mitä te puuhastelette vauvojen kanssa? Tuntuu että yritän saada ajan kulumaan ja rytmittymään syöttöjen mukaan. Vauva on siis nopea syömään, viihtyy rinnalla max vartin. Ja syö 2-3h välein. Päivisin nukahtaa oikeastaan vain rattaisiin tai rintareppuun. Eli jos ollaan kaupungilla tai vaunukävelyllä niin vauva nukkuu tai ainakin on rauhassa. Kotona käkisee ja kitisee koko ajan, eli oikeastaan vaan kantelen ympäri kämppää. Jos istun, alkaa huuto. Pieniä aikoja viihtyy vauvakeinussa että pääsen nopeasti suihkuun tai vessaan.

Etenkin nämä alkuillat ovat yhtä miehen odottelua töistä kotiin. Vauva on vaikea pitää tyytyväisenä, harvoin nukahtaa syliinkään että voisin edes katsoa telkkaria. Välillä viihtyy hetken selällään leikkimatolla ja silloin yritän seurustella vauvan kanssa ja jumpata ja hieroa poikaa ilmavaivojen helpottamiseksi.

Hohhoijaa, vaipan vaihtokin tuntuu mielenkiintoiselta vaihtelulta muttei niitäkään viitsisi turhaan vaihtaa vain oman viihdytykseni vuoksi :meh:.
 
20litraa valkoista maalia tallin lattialla ja pään kokoinen mustelma esikoisen selässä tän päivän saldo... Tuolla ne hirviöt pesee uutta eteisen lattiaa valkoisista varpaanjäljistä... " nii paljoko tätä fairya äiti??" "muutama tippa" "aijaa... Siks tää vaahtoaa...." Mein taloon tuli ikunen piiloleikki kielto...ja vauvalle kelpaa vaan tissi... Ja mies lähti töihin.... Pää hajoo.
 
Mitä te puuhastelette vauvojen kanssa? Tuntuu että yritän saada ajan kulumaan ja rytmittymään syöttöjen mukaan. Vauva on siis nopea syömään, viihtyy rinnalla max vartin. Ja syö 2-3h välein. Päivisin nukahtaa oikeastaan vain rattaisiin tai rintareppuun. Eli jos ollaan kaupungilla tai vaunukävelyllä niin vauva nukkuu tai ainakin on rauhassa. Kotona käkisee ja kitisee koko ajan, eli oikeastaan vaan kantelen ympäri kämppää. Jos istun, alkaa huuto. Pieniä aikoja viihtyy vauvakeinussa että pääsen nopeasti suihkuun tai vessaan.

Etenkin nämä alkuillat ovat yhtä miehen odottelua töistä kotiin. Vauva on vaikea pitää tyytyväisenä, harvoin nukahtaa syliinkään että voisin edes katsoa telkkaria. Välillä viihtyy hetken selällään leikkimatolla ja silloin yritän seurustella vauvan kanssa ja jumpata ja hieroa poikaa ilmavaivojen helpottamiseksi.

Hohhoijaa, vaipan vaihtokin tuntuu mielenkiintoiselta vaihtelulta muttei niitäkään viitsisi turhaan vaihtaa vain oman viihdytykseni vuoksi :meh:.
Meidän seurustelu/touhuaminen on sylittelyä, tuijottelua, välii helistimen heiluttelua, neuvolasta saatujen kuvien kattelua, välillä istutaan sitterissä mutta se ei oo kovin kiva paikka.
 
Meillä ei ole sitteriä, pidetään lattialla lelukaaren alla tai sohvalla tai sängyllä, hieron massua, luetaan loruja ja satuja, laulelen välillä, neuvolan kuville ja värikkäälle tilkkupeitolle juttelee itse ja viihtyy yksinään jonkun aikaa noiden parissa. Sitten on oppi ja ilo vauvan kanssa kortit myös. Osastolla sanoivat että voi lukea vaikka päivän lehden vauvalle jos ei muuta keksi.
 
Lukemista pitää kyllä aloittaa. Tää vaan on niin aktiivinen tissittelijä, ettei muuta aikaa ookaan :D ..no katellaan me kuvakirjoja, lauletaan, vauva kattoo mobilea, makaa hetken matolla tai sitterissä. Ehkä sitä ääneenlukemista vois harjoittaa tissittelyn yhteydessä.
 
Mie imetän tai pidän muuten vaan vauvaa sylissä kun luen esikoisen kanssa kirjaa.. vauvan kans jutellaan, mies yrittää leikittää, on välillä leikkimatolla.. on pääasiassa aika tyytyväinen vauva ja viihtyy sitterissäkin (on siis sellainen minkä saa makuuasentoon)..
Jumppapallo on täällä todettu hyväksi keinoksi jos vauvalla paha mieli.. ja tulee itsellä kiinnitettyä huomiota ryhtiin kun pomputtelee pallolla..

Ihana hiljaisuus. Mies lähti tänään töihin ja vei esikoisen perhepäivähoitoon.. vauva heräilee hyvän yön jälkeen.. tänään on hyvä aika tehdä rästihommia koneella..
 
Tänään pitäisi myös saada otettua tytöstä hyvä kasvokuva paikallislehden vauvaliitteeseen. Siihen tulee siis viime vuonna syntyneet "uudet kaupunkilaiset"..
 
Onkohan meidän vauva vaan harvinaisen tyytymätön tapaus, sillä en tosiaan muutamia harvinaisia hetkiä lukuunottamatta voi istua sohvalla vauva sylissä virkeänä ja tyytyväisenä. Viihtyy muutaman minuutin hoitopöydällä, leikkimatolla tai sohvalla maaten ja silloin seurustellaan, lauletaan ja hymyillään. Sitten alkaa taas huuto ja kävellään ympäri kämppää ja hyssytellään. Nyt kuorsaa rintarepussa niin sain aamupalan tehtyä ja syötyä (seisten). Kohta herää itkemään, sitten taas kävellään ympäri kämppää ja hyssytellään. Laulelen vauvalle paljon. Mutta esim vauvalle lukeminen ei käytännössä meillä kyllä onnistu. Sillä joko vauva itkee/kitisee ja venkoilee sylissä tai nukkuu.

Imetyshetket on juhlaa koska silloin voin edes istua alas vartiksi :grin

Joka päivä on kyllä lähdettävä ulos sillä muuten pää leviää. Vaunuissa on tyytyväinen ja syö niin nopeasti ja nätisti että saan imetettyä melkein missä vain.
 
Meillä ainakin itkua ja huonoa oloa vauvalle aiheuttaa ilma. Paljon ilmaa masussa ja sit kipristää kovasti joten ainoa hyvä paikka on syli..
Toki olis Joo kiva tehdä muutakin kun kanniskella lasta ympäriinsä mut ei auta.. Tää on varmaan ohimenevää kun imuote huomattavasti parempi kuin ihan alussa ja kunhan pienen masu tottuu noihin lääkkeisiin niin kaikki pitäisi olla hyvin.
 
Ilmeisesti tytön kanniskelusta heräsin aamulla kuin hakattuna. Selkä, takareidet, hauikset... Polvikipu ja kaikista erikoisin aivan törkeä kipu oikealla alamahalla... Pelkään jo umpparia... Burana panadiol enkä voi ku maata peiton alla ku nii kipee :sad001 onneks vauva aamutissin jälkeen nukkunu.
 
Onkohan meidän vauva vaan harvinaisen tyytymätön tapaus, sillä en tosiaan muutamia harvinaisia hetkiä lukuunottamatta voi istua sohvalla vauva sylissä virkeänä ja tyytyväisenä. Viihtyy muutaman minuutin hoitopöydällä, leikkimatolla tai sohvalla maaten ja silloin seurustellaan, lauletaan ja hymyillään. Sitten alkaa taas huuto ja kävellään ympäri kämppää ja hyssytellään. Nyt kuorsaa rintarepussa niin sain aamupalan tehtyä ja syötyä (seisten). Kohta herää itkemään, sitten taas kävellään ympäri kämppää ja hyssytellään. Laulelen vauvalle paljon. Mutta esim vauvalle lukeminen ei käytännössä meillä kyllä onnistu. Sillä joko vauva itkee/kitisee ja venkoilee sylissä tai nukkuu.

Imetyshetket on juhlaa koska silloin voin edes istua alas vartiksi :grin

Joka päivä on kyllä lähdettävä ulos sillä muuten pää leviää. Vaunuissa on tyytyväinen ja syö niin nopeasti ja nätisti että saan imetettyä melkein missä vain.

Kuulostaa ihan samalta kun mun esikoinen! paitsi ettei viihtynyt vaunuissakaan :D Kantoliina ja -reppu oli ehdoton ja kävelin ympäri kämppää hyssytellen, taputellen peppua ja laulellen. Tuollainen erittäin energinen ja aktiivinen kaksivuotias tuosta on kasvanut, eikä vieläkään jaksa kuunnella satuja tai olla paikallaan paria sekuntia kauempaa :p Mutta ihana touhottaja tuo on :Heartred
Vauvan kanssa jutskaillaan, pusutellaan ja pyöritellään käsiä ja jalkoja. Vauva seuraa veljensä tohinaa sitterissä, lattialla tai sylissä. Ei tässä kahden pienen kanssa tule puutetta tekemisestä :grin
 
Meijän vauvaa ei kiinnosta seurustelu... Hereillä ollessaan on ainoastaan tissillä. Tai vaipanvaihdossa. Neiti on melko huumorintajuton kaveri kun kaikki seuranpitämis yritys saa aikaan mahtavan huudon. Saattaa välillä suostua makaamaan tutti suussa sylissä nenä osoittaen muualle kun tissiin mutta harvinaista on :P
 
Mies on polttanu tupakkaa mun autossa. Väitti kyl ettei olisi mutta kyllä mä haistan. Ärsyttää jo se kun kielsin polttamasta autos ja se että vielä valehtelee... Aargh. Poltelkoon omassaan muttei mun millä kuljetan lapsia. Mä en taida antaa mun autoa sen käyttöön enää.
 
Äh pitäis löytää jostain mekko nimiäisiin.. Ja käydä sinooperissa.. Mahtaakohan keretä viikonloppuna kirpparille ku mies haluaa että mennään anopille saunaan..

Ällöttää muuten ihan mielettömän paljon ajatus että jättää tupakan katkuisen anopin vahtimaan poikaa siksi aikaa kun käyn saunassa..
 
Minä en kanssa tykkää yhtään että haistaan röökille ja olen sanonut että eivät just ennen vierailulle tuloa polttaisi. Aika hyvin mennyt jakeluun ja ymmärrystä löytynyt kun kuitenkin keskosesta kyse. Sairaalaan en ois röökinhajuisena ees päästäny.
 
Anoppi oli kyl just ennen sairaalana tuloa polttanut.. Haisi ihan kamalalle.. Ja siis kuitenkin ite lopetin yli vuosi sitten tupakoinnin niin jotenkin entistä pahemmin ällöttää se haju..
 
Mä oon polttanut kans kauan. Alotin 13v ja lopettanut oon raskauksien ja imetyksien ajaksi ja jotenkin aina ajautunut takaisin polttamaan. Viimevuonna uv lupaus oli että lopetan ja sain lopetettua, vielä ilman mitään korvaustuotetta. Tänävuonna lupasin etten aloita uudestaan. Hajuaisti ja makuaisti on aivan toista luokkaa. Haistan ehkä jopa pelottavan hyvin ja tekemäni ruoka kuulema mautonta polttelevan miehen suussa. Pah. Iteppä pilaa aistinsa.
 
Takaisin
Top