Ymmärrän ton pelkoajattelun. Pelkäsin läpi esikoisen raskauden. Ar-ultra sitä, ettei ole ketään, nt-ultrassa että on kuollut, rakenneultrassa että on viimeistään vakavia kehityshäiriöitä, synnytyksessä että ainakin kuolee siihen ja synnäriltä lähtiessäkin mun viimeinen pyyntö taisi olla, että voitaisko vielä käydä ne vauvan elvytysohjeet läpi pitkä yritys oli silloinkin.
Hirmu kuluttavaa jälkikäteen ajateltuna se jatkuva menettämisenpelko (vaikka onkin täysin inhimillistä) ja harmittaa etten keskittynyt positiivisiin ajatuksiin enemmän. Tässä olen ottanut toisen asenteen. Yritän nauttia joka päivästä, kun tämä mahdollisuus minulle vielä suotiin. Eilenkin vähän väliä herkistyin onnenkyyneliin, kun katselin möykkyä ultrakuvassa
Palasin jo kolmatta kertaa lukemaan tän sun viestin, kun tämä on niin ihanan toivoa tuova ja samaistuttava! Mulla on hirveä pelko keskenmenosta, ja nt-ultraan tuntuu olevan ikuisuus. Oon erehtynyt lukemaan keskusteluja, joissa ihmiset kertoo kuinka keskeytyneestä keskenmenosta ”merkkinä” oli ainoastaan se, että jotenkin tuntui siltä ettei kaikki ole hyvin... Ja mullahan on se pelko koko ajan! Eli ihanaa kuulla, että peloista huolimatta kaikki voi kuitenkin mennä hyvin.
P.S. Päätin tänään, että en lue enää yhtään keskenmenoja käsittelevää keskustelua/artikkelia ennen seuraavaa ultraa. Ne tekee mut vain hulluksi.