Meidän pikkuinen Murmeli yllätti ja syntyi jo rv 40+2. :) Elikkäs 9.10.-13 klo 17:15 syntyi pikkuinen pojannaskali mitoin 54cm / 4600g / py 37,5cm.
Ehdittiin Lohjan sairaalaan ihan liput liehuen, nyt kun synnytys kesti varsin pitkään, 5h15min vesien menosta. Supistusten alkamisesta 4h vähempi.

Puoliltapäivin kun holahti vedet, niin olin ihan pihalla kun ei niin supistuksen supistusta missään. Saatiin pojille pikasoitolla "hätäsijoitus" vuoropäiväkodille siihen asti että Espoossa kissanhakureissulla ollut siskoni (ylläri ettei vapaapäivästään huolimatta ollut heti tavoitettavissa) ehtisi ajaa Hankoon.
Pysähdyttiin L-USin äitipolille varmisteleen että kyseessä oli todellakin vedet,makoilin 10min käyrillä ja pikaisessa sisätutkimuksessa vaivaiset 3cm auki. Mun historiikilla äitipolin kätilö suositteli Lohjalle ajamista vaikka ihan alkutekijöissä oltiin.
Sairaalalla oltiin 14:40,ei vieläkään supistuksia. Makoilin käyrillä 40min ja molemmat torkahdettiin hetkeksi, niin minä kuin insinöörikin.

Jo ehdittiin naureskella, että tämähän on tylsää olla sairaalassa näin ajoissa. Masentavasti käyrämakoilun jälkee 4cm auki,reunat lähes kadonneet. Great. Kätilön kanssa juteltiin ja päätettiin mennä kanttiiniin kahville kun ei tunnu etenevän. Käyriin piirtyi muutama supistus, mutta ne oli sellaista epämukavaa vanne alavatsalla tyylistä painetta. Kanttiinissa ollessa klo 16 alkoi viimein supisteleen. 16:20 lähdettiin tekeen happihyppely parkkikselle, mä kun en todennäköisesti ulkoilmaa haistelisi pariin päivään sen jälkeen. Synnäriä kohti kävellessä supistukset alkoivat tekemään oikeasti kipeää, piti pysähtyä puhaltaan aina niiden tullessa.
Kun päästiin synnärille 16:30, kaikki tutkimushuoneet oli varattuina, joten mut siirrettiin riskillä suoraan saliin (oli siis ruuhkaa ja joku muukin olis sitä saattanut tarvita). Kun olin vasta 5cm auki, alkoi jo tosissaan naurattaa että tästä kolmannestahan tulee ihan maratonsynnytys. Ilokaasumaski kouraan 16:40 kun olin saanut sairaalakuteet niskaan ja pallolle keinutteleen. Mutta eipäs se niin pitkään enää vienytkään,17:08 aloitettiin 7min kestänyt ponnistusvaihe. Lääkäri tuli varoiksi paikalle, kun käyrissä näkyi korjaantumaton sykkeenlasku. Mutta ihan virkeä, joskin hiukan säikähtänyt ja sinertävä, pikkuinen sieltä syntyi napanuora kaulan ympärillä. Istukan synnyttyä syy sykkeenlaskullekin löytyi, napasuonet olivatkin tällä kertaa marginaaliset ja osin sikiökalvoissa kulkevia.
Vanhaan eppariarpeen sain 1 tikin.
Perjantaina päästiin jo kotiin, kun selvitettiin sokeriseuranta ja kotiinlähtötarkastus. Nyt ollaan opeteltu pyörittään arkea 3 pikkuisen voimin. Melkoista sirkusta, kun pikkupätkä tuppaa omimaan isoveikkojen ruoka-ajat imetykselle. Mutta eiköhän tämä tästä. Eilen kävi äipäneuvolantäti kotikäynnillä tekemässä Murmelille punnituksen. Vaaka näytti 4620g. Kotiutuspaino oli 4372g, joten paino nousee sen verran hyvin,että voidaan jatkaa tälleen vauvantahtisella imetyksellä. :)
Nyt sitten nuo isommat pätkät saivat kunnon syyslenssun, jotta saataisin lisää haastetta peliin.

Mutta nyt pitää taas mennä, pitäis alkaa soitteleen ristiäisaikaa yms.