Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Tammikuiset!! :greet025

Ihan ensin haluan sanoa lämpimät onnittelut teille kaikille plussista!! 🥰🤗

Olen täällä taustalla muutaman päivän lukenut teidän viestejä ja nyt ajattelin erittäin varovaisesti liittyä mukaan. :)

Täällä onkin ollut niin ihana tohina päällä! 😍
Ja saitte salaisenryhmänkin jo auki. 🤩
Toivottavasti ette kuitenkaan hylkää tätä puolta vielä ihan kokonaan. 😉🙂

Tänään on 4+2 eli tammikuisten häntäpäätä pidellään. ☺️
Heiii tervetuloa joukkoon! :smiling face with heart-eyes:

Mä taas oon käyny viikottaon joogassa. Oli aikomuksena ostaa 10 kerran joogapassi (eli n. 10 viikkoa) mutta taidan nyt ostaa vain tunti kerralla, kun viimeksikin jouduin jo hölläämään liikkeitä ettei tunnu epämukavalta.

Harkitsin kyllä, että jos varhaisultrassa on kaikki hyvin, niin laitan jooga ohjaajalle viestiä, kerron olevani raskaana ja kyselen vähän että millasia tunteja jatkossa on tulossa. Vatsalla olo ja kovat venytykset on epämukavia 🤢
mäkin oon haaveillut raskausajan joogasta. Joskus on tullut joogattua, mutta nyt ollut pari vuotta tauolla. Mut ois kiva nyt raskauden ajan ja siitä eteenpäin vahvistaa kehoa joogalla. :smiling-eyes:

Tervetuloa, Pillow! Ihana nähdä sinutkin täällä! :smiling face with heart-eyes: Ja Ria98 samoin! :smiling-eyes:

Juu, kyllä ohjaaja osaisi kyllä, mutta itselle tuntuu kivemmalta tehdä nyt ihan raskaana oleville tarkoitettuja pilatesharjoituksia. Huomasin jo eilen, että kaikki vähänkin hengästyttävä tuntui aika epämukavalta (samoin mahallaan oleminen, kun tissit olivat lattiaa vasten :No Evil Monkey:). Ja kun meillä on tosi pienet pilatesryhmät (yleensä 3-4 ihmistä kerrallaan) ja ohjaaja tekee juuri sille porukalle sopivan treenin, niin tuntuisi jotenkin epämukavalta, että ne muut sitten tekisivät treenejä minun ehdoillani. En myöskään tiedä, miten hyvin olen pilateskunnossa seuraavat 10 viikkoa, tuleeko pahoinvointia jne., niin tämä oli itselleni paras vaihtoehto. :smiling-eyes: Raskaudesta ja synnytyksestä palautumiseen pilatesohjaajallani onkin sitten omat ryhmänsä.
Toki jokaisen kannattaa tehdä sen mukaan miten itsestä tuntuu mukavimmalta ja turvallisimmalta :smiling-eyes: Mä oon siis tavallaan tehnyt aina samoja harjoitteita kuin muut, mutta esim vatsallaan tehtäviä konttausasennossa jne, pienillä muokkauksilla. Ohjaaja on käynyt mulle aina antamassa ne vaihtoehtoiset jutut ja hyvin ne sit itsekin jo muutaman kerran jälkeen osaa soveltaa.

Hengästyminen mulle ei oo koskaan ollut mikään ongelma, vaan oon pystynyt tehdä kyllä sykettä nostattavaa treeniä synnytykseen asti, varsinkin kuopusta odottaessa kun en itse stressannut supisteluista samalla tavalla.

Palautumiseen pilates on kyllä tosi hyvä laji, sen avulla saa coren kivasti kuntoon ennen hyppypompputunneille palaamista. Ja toki vastaavasti jooga myös :smiling-eyes:

Ihanaa, että tänne satelee uusia tammikuisia!😍 Onnea ja tervetuloa @Pillow ja @Ria98!❤️

Oi mäkin aloin nyt vähän innostua tuosta joogasta. Onko kenelläkään suositella jotain hyvää ohjelmaa YouTubesta?😊

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Celesta! 😊

Mustakin tuntuu, etten muista enää mtn vauvajuttuja, vaikka esikoinen on vasta 2,5v 😂 Voin vaan kuvitella, miten kaukaiselta tuntuu 13v jälkeen 😅

Siskolla on nyt vauva ja joudun siltä kyselemään vaik et, mitenkäs ne menikään ne alle 1-vuotiaan ruokarajoitukset tms. Samoin oon nyt lukenu vauvakirjan täyttöä varten mun esikoisen lasketun ajan ryhmän viestejä. Siellä oon sujuvasti selittäny jtn et "tässä iässä vauvallahan yleensä kehittyy asia x" ja huuli pyöreänä luen, et oonko mä tienny joskus jotain tollaista 😂

Mut eiköhän ne sit palaudu mieleen ja opi uudestaan, kun on taas ajankohtaista. 😅

Muistan kun esikoisen kanssa synnärillä ollessani ihmettelin että miksi ihmeessä hoitaja käy neuvomassa jonkin navanpuhdistuksen kolmannen lapsen saaneelle, en osannut edes kuvitella miten nopeasti kaikki tuollaiset haihtuu mielestä kun jäävät "tarpeettomaksi". 😅

Mä muistan kans miettineeni siellä esikoisen ryhmässä, kun tokaa, kolmatta, jne odottavat ei osannu aina vastata meidän ensikertalaisten kysymyksiin tai kysyivät ite jtn vinkkejä, et miten niin, ette muista 😂 Jep jep...

Palautumiseen pilates on kyllä tosi hyvä laji, sen avulla saa coren kivasti kuntoon ennen hyppypompputunneille palaamista. Ja toki vastaavasti jooga myös :smiling-eyes:
Sitä se kyllä on! Sitä kautta itse asiassa päädyinkin koko pilatekseen, kun menin synnytyksestä palautumiseen tarkoitettuun pilatekseen. :smiling-eyes:

Siis tää rurvotis on ihan mieletön! Ihan ku olis jo 16vk raskaana.
Alavatsa on myös koko ajan enemmän ja vähemmän kipeä. Pistävää ja viiltävää kipua. Odotan siis neljättä , enkä muista mitään tällaista!
(Repäisykivut tuttuja)
Edellisyönä jo googlettelin kohdunulkoista raskautta. Vuotoa ei siis ole ollut.
Nyt vk 6+2.
Onko jollain kokemusta tai kuullut tällaisesta?

Siis tää rurvotis on ihan mieletön! Ihan ku olis jo 16vk raskaana.
Alavatsa on myös koko ajan enemmän ja vähemmän kipeä. Pistävää ja viiltävää kipua. Odotan siis neljättä , enkä muista mitään tällaista!
(Repäisykivut tuttuja)
Edellisyönä jo googlettelin kohdunulkoista raskautta. Vuotoa ei siis ole ollut.
Nyt vk 6+2.
Onko jollain kokemusta tai kuullut tällaisesta?
Pistävät ja viiltävätkin tuntemukset on ihan normaaleja ja viittaa kohdun kasvuun ja kiinnikkeisiin. :) Mullaki on välillä sellasia viiltokipuja ja ihme pistelyä, mutta en olisi huolissani!

Tänään pitäisi alkaa menkat. Alkaa siis se maaninen pöntön ja paperin tuijottelu jokaisella vessareissulla ja pieni ahdistus että pysyykö pieni nyt kiinni. Toki cyclogestien pitäisi pitää menkat poissa, mutta niin se vuoto tuli mulla terolutienkin läpi. :No Evil Monkey: Ihan hiukkasen ahdistaa, mutta täytyy silti koittaa ajatella positiivisesti ja pitää itsensä raskauskuplassaan. Jos menee kesken niin sille ei vaan voi mitään.

Jäinpäs tänään saikulle väsymyksen ja pahoinvoinnin takii ja esihenkilö vaan totes, että pitää varmaa lääkärii mennä selvittää mikä vaivaa ku saman vaivan takii paljo poissa😅

Uskaltaako sitä kertoa esihenkilölle näin alkuvaiheessa? Varmasti ymmärtäis sit paremmin poissaoloja.. 🤨

Jäinpäs tänään saikulle väsymyksen ja pahoinvoinnin takii ja esihenkilö vaan totes, että pitää varmaa lääkärii mennä selvittää mikä vaivaa ku saman vaivan takii paljo poissa😅

Uskaltaako sitä kertoa esihenkilölle näin alkuvaiheessa? Varmasti ymmärtäis sit paremmin poissaoloja.. 🤨
Varmasti riippuu paljon esihenkilöstä ja työstä noin muuten. Toiset työnantajat ymmärtää ja haluaa tukea odottajaa, mutta sit on toki myös niitä jotka rupeaa sit hankaliksi.

Itse melko varmasti tulen kertomaan esihenkilölleni aika varhaisessa vaiheessa, hän on muutenkin tietoinen meidän hoidoista ja aiemmista keskenmenoista ja muutenkin on ollut kiinnostunut kaikista vaiheista ym. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mua just jännittää ihan hirveesti se miten mun esihenkilö suhtautuu.. Vuoden alusta asti vasta ollut tuolla töissä ja just sain vakkaripaikan sieltä 😅 mul on näitä poissaoloja jo ehtiny kertyä ja varmaan kertyykin niin mietin suhtautuuko muhun ja poissaoloihin paremmin ku tietäis, että raskauden takia. Mulla vielä työ missä liikkumista tulee paljon..

Mua just jännittää ihan hirveesti se miten mun esihenkilö suhtautuu.. Vuoden alusta asti vasta ollut tuolla töissä ja just sain vakkaripaikan sieltä 😅 mul on näitä poissaoloja jo ehtiny kertyä ja varmaan kertyykin niin mietin suhtautuuko muhun ja poissaoloihin paremmin ku tietäis, että raskauden takia
Hmm no mitään kovin tietäväistä vastaustahan tähän ei osaa sanoa, kun ei tiedä tai tunne esihenkilöä, mutta jos sulla on itellä yhtään sellanen olo, että se voisi helpottaa sua ja auttaa esihenkilöä ymmärtään poissaoloja, niin kyl mä rohkaisen kertomaan. :) Mä oon kyl ite sellanen et mä kerron aika avoimesti asioista myös työyhteisössä ja oon kyl ite ainaki kokenut että se tyyli sopii mulle ja mun työyhteisö ymmärtää mua hyvin!
Kuitenkin kannustaisin sua toimimaan just niin miten sun oma tuntuma sanoo! :)

Takaisin