Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soitin maanantaina kun oli 4+0. Ei kannata ainakaan tuon pidemmälle venyttää että ehtivät varata ajan. :smiling-eyes:
Juu! Haluaisin odottaa ensin, että menkkojen alkamispäivä (tänään tai huomenna) on ohitettu ja sit vasta soittaa. :)

Ainiin heräsin muuten aamulla vähän krapulaiseen oloon. Ekassa raskaudessa oli kans samaa alkuun. Siis semmoinen nestehukkainen, ei paha olo. Pitää ehkä pitää parempaa huolta nesteytyksestä.

Mä varasin ajan sähköisesti neuvolaan heti plussapäivänä. Täällä Maisa käytössä, ihanan kätevää.

Ainiin heräsin muuten aamulla vähän krapulaiseen oloon. Ekassa raskaudessa oli kans samaa alkuun. Siis semmoinen nestehukkainen, ei paha olo. Pitää ehkä pitää parempaa huolta nesteytyksestä.

Mä varasin ajan sähköisesti neuvolaan heti plussapäivänä. Täällä Maisa käytössä, ihanan kätevää.
Onpa kyllä kätevää! :)

Olispa kiva, jos saatais pian salainen ryhmä. 500 viestistä puuttuu vielä aika monta. :D

Tämä on nyt sitte viimeinen :Grinning Face With Smiling Eyes: (pitihän se käyttää, kun kaapissa oli)
5+1
Oireina on väsymys.
Pientä jomotusta vatsalla , turvotus, ummetus ja pieni rintojen Kivistys. Ja kahvin etominen

Minä siis juon töissä sellaisen jumbomukin kahvia - aina. Tiesin , että "jään kiinni". 15 vuotta samassa työpaikassa kaikki tietää jo toisten tavat. Ei varmastiolisi mennyt selittelyt läpi, ja enhän osannut kuin hymyillä onnellisena.

Meillä kyllä paljon kysellään suoraa raskauksista ja haaveista..
Se on sellaasta eteläpohjanmaalla..

Liitteet

• 20220512_080729.jpg
    20220512_080729.jpg
    745.3 KB · Katsottu: 4
Onnea kaikille plussista! :folded::Two-hearts: Itse tein ekan plussan tiistaina ja nyt menkoista laskettuna 5+1. Testit tummentuneet kivasti mutta pelko keskenmenosta on silti kova. Edellinen raskaus joka meni kesken oli lokakuussa.
Yksi ensikuussa 2v lapsi ennestään joten vähän tietää mitä odottaa saattaa.
Oireet mistä aloin epäillä raskautta oli vuoto nänneistä (??!!) (joka on jo kylläloppunut) ja arat rinnat.
Neuvolaan en ole soitellut enkä soittele vasta kuin joskus varhaisultran jälkeen kun tiedän varmasti onko siellä joku mukana. Varasin ultran kuun loppuun jolloin pitäis olla 7+6.

Ainiin ja edellisestä raskaudesta sen verran että alkuraskaudessa aina viikolle 12 tuli usein vuotoja... tosi raastavaa kun ei löytynyt mstä johtui joten toivon että tämä ei vuotaisi :Person With Folded Hands:

Tervetuloa Leaf!

Ihasteletteko te muut muuten noita positiivisia testejä? Mä pidän niitä lavuaarin reunalla ja aina vessassa käydessä kattelen niitä. Kysyin eilen illalla mieheltä, et ihasteleeko se niitä kans. Se ihan vilpittömästi vastas, et ei, mitä ihasteltavaa niissä on? :Face With Tears Of Joy: :Face With Tears Of Joy: Vaikka on kyllä siis innoissaan vauvasta.

Tervetuloa Leaf!

Ihasteletteko te muut muuten noita positiivisia testejä? Mä pidän niitä lavuaarin reunalla ja aina vessassa käydessä kattelen niitä. Kysyin eilen illalla mieheltä, et ihasteleeko se niitä kans. Se ihan vilpittömästi vastas, et ei, mitä ihasteltavaa niissä on? :Face With Tears Of Joy: :Face With Tears Of Joy: Vaikka on kyllä siis innoissaan vauvasta.
Mulla sama taktiikka. :rolling: :rolling: Mies tuumas lähinnä testit nähdessään, että eikö jo riittäisi ettei IHAN JOKA PÄIVÄ testais.

Mitenkäs muuten, tässä kun väsymys ja pahoinvointi nostaa päätään niin mietin että millä verukkeella voi olla sairaslomalla jos vaikka oksentaa aamusta iltaan? Kun ei haluaisi töissä vielä asiasta kertoa.

Mä soitin neuvolaan heti kun tein plussan (dpo17) ja eka neuvola on jo parin viikon kuluttua!

Oireita: tissit kasvanut ja arat, jalkoväli välillä jomottaa (liitoskipuja?), vatsassa välillä pistoja kun liikkuu ja jonkun verran väsymystä.
Väsymyksestä tosin vaikee tietää mikä on raskauden aiheuttamaa, mikä huonosti nukkumista ja mikä treenien aiheuttamaa väsymystä. ‍♀️

Mut koska pahaa oloa ei oo juuri ollut ja väsymys ollut siedettävää, oon edelleen sitä mieltä et oon lähes oireeton!

Mitenkäs muuten, tässä kun väsymys ja pahoinvointi nostaa päätään niin mietin että millä verukkeella voi olla sairaslomalla jos vaikka oksentaa aamusta iltaan? Kun ei haluaisi töissä vielä asiasta kertoa.
Oksennustauti? Mistä sitä voi varmaksi tietää, jos runsaasti oksentaa!

Mä olin täl viikolla flunssan verukkeella kaks päivää poissa, koska olin jo viimeviikolla pahoinvoinnin takia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Seuraavalla kerralla haen vaa suoraa saikkua työterveydestä/terveysasemalta:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Nyt on juhlat juhlittu. :smiling-eyes: Olikin aika erilaista kuin ajattelin! Meillä oli ensin yksityinen ratikka, jolla ajelimme pitkin kaupunkia, ja sitten menimme eläintarhaan, jossa meillä oli ensin kierros ja sitten söimme neljän ruokalajin illallisen elefanttitalossa. Ratikassa leikin juovani prosecccoa ja sitten "unohdin" lasini, mutta illallisella join kyllä ihan vain vettä. Ei se nyt ihan jäänyt huomaamatta, mutta onneksi se työkaveri, joka tuntee minut pisimpään, ei tullutkaan mukaan - hän olisi varmasti ihmetellyt, miksen juo viiniä. Muut meidän firmasta olivat sen verran uusia, etteivät osanneet sitä sen kummemmin ihmetellä. Jotain hyvää siitäkin, ettei ole koronan takia ollut firman pikkujoulujakaan pariin vuoteen. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Sen verran kyllä rikoin raskausajan suosituksia, että söin pääruokana ollutta naudanfilettä, vaikka se olikin mediumia. Totesin, että riski on kuitenkin tosi pieni. Se kun ei ole samalla tavalla suoraan haitallista kuin alkoholi. Oli ihan kivat juhlat kyllä, ja nyt on taas ihanaa olla kotona. :smiling-eyes:

Liityn tänne joukkoon. Eli positiivisen testin tein jo ennen äitienpäivää ja äitienpäivänä vielä cb testin :) mulla ei ole kuukautisia ollut tässä välissä kun pienintä oon imettänyt vielä alkuvuodesta, mutta oviksen perusteella laskurilla katsoin että la olisi 16.1.
Oireita on ollut mm. repäisykivut, palelu, vähän väsyneempi ja nälkäisempi

Tää on jo meidän neljäs, ja viimeinen samalla❤️

Liityn tänne joukkoon. Eli positiivisen testin tein jo ennen äitienpäivää ja äitienpäivänä vielä cb testin :) mulla ei ole kuukautisia ollut tässä välissä kun pienintä oon imettänyt vielä alkuvuodesta, mutta oviksen perusteella laskurilla katsoin että la olisi 16.1.
Oireita on ollut mm. repäisykivut, palelu, vähän väsyneempi ja nälkäisempi

Tää on jo meidän neljäs, ja viimeinen samalla❤️
Tervetuloa mukaan!! Ja onnea plussasta :smiling face with heart-eyes:

Olipahan yö. Heräsin klo 23 ihan läpimärkänä hiestä vessaan ja oli sen jälkeen hankala saada unta. Aamuviideltä lapsi herätti sit. Viiva oli onneksi vahvistunut taas. En tiedä, milloin maltan lopettaa testaamisen. Ehkä huomenna viimeisen kerran testaan. :)

Takaisin