Tammikuiset 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Badgyal
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tuntunut liikkeet jo jonkun aikaa, en ole ihan varma, millä viikolla ne alkoi tuntumaan kun aluksi oli niin pieniä hipaisuja. Huomenna alkaa viikko 21 ja puoliväli ohitettu! Keskiviikkona sitten rakenneultra. Sovin yhden kakuntekijän kanssa, että se valmistaa gender reveal kakun ja sunnuntaina grillijuhlissa tarjoilen sen jälkkärinä.

Tänään oli vihdoin rakenneultra! 😍 Tuntu, että sitä sai odottaa ikuisuuden 😅 Mutta kaikki hyvin ja vauva kasvaa kuten pitää. Ja saatiin tietää, että akkavalta säilyy, koska tulee taas tyttövauva 🩷 Ihanaa 🥹😍🩷

Muokattu viimeksi:
Tänään oli vihdoin rakenneultra! 😍 Tuntu, että sitä sai odottaa ikuisuuden 😅 Mutta kaikki hyvin ja vauva kasvaa kuten pitää. Ja saatiin tietää, että akkavalta säilyy, koska tulee taas tyttövauva 🩷 Ihanaa 🥹😍🩷
Ihanaa, onnea! 🥰😍

Meillä oli myös keskiviikkona rakenneultra ja kaikki oli hyvin. ❤️ Me odotellaan myös todennäköisesti tyttöä. Ihan ei ollut selvä näkyvyys, mutta tyttöä epäiltiin jo 15+3 ultrassa. 🤭

Mies kysyi jo heti ultrasta lähtiessä, että onko tulossa lisää ultria vielä. Ehkä pohditaan jos käytäisiin jossain yksityisesti vielä ”hupi”ultrassa myöhemmin raskauden aikana. 🤭🩷

Ihanaa, onnea! 🥰😍

Meillä oli myös keskiviikkona rakenneultra ja kaikki oli hyvin. ❤️ Me odotellaan myös todennäköisesti tyttöä. Ihan ei ollut selvä näkyvyys, mutta tyttöä epäiltiin jo 15+3 ultrassa. 🤭

Mies kysyi jo heti ultrasta lähtiessä, että onko tulossa lisää ultria vielä. Ehkä pohditaan jos käytäisiin jossain yksityisesti vielä ”hupi”ultrassa myöhemmin raskauden aikana. 🤭🩷
Ihanaa, onnea sinnekin 😍🥳

Joo ainahan se vähän jännittää, että jos ostaa kauheesti tyttöjuttuja ja sitten synnärillä paljastuukin, että vehkeet oli vain hyvin piilossa ja poika tulee 🫣🤣
Mutta useammasta kuvakulmasta zoomaili ja sanoi, että kyllä tää melko vahvasti on tyttö 😍

Ehkä voisi itsekin harkita vielä yhtä ultraa loppuvaiheille, kun on niin kauhean pitkä aika synnytykseen ja vauvan näkemiseen muuten 🥹😅

Onko muita keillä alkanut jo puolessa välissä raskautta tulee kovia supistuksia? 🤔 Itellä ollut jo useampi viikko ja tänään 22+3. Ensin ne oli hyvin laimeita, mutta nyt kyllä tuntuu oikein kunnolla, kun supistaa. Ei onneks säännöllisesti, mutta useita kertoja päivässä 🫣 Toki tässä on ihanasti kauhea työstressi/kiire ja muutto päällä vielä tämän viikon, että ehkä ne voi vaikuttaa. Täytyy ehkä huomenna myös neuvolassa mainita asiasta 😅

Onko muita keillä alkanut jo puolessa välissä raskautta tulee kovia supistuksia? 🤔 Itellä ollut jo useampi viikko ja tänään 22+3. Ensin ne oli hyvin laimeita, mutta nyt kyllä tuntuu oikein kunnolla, kun supistaa. Ei onneks säännöllisesti, mutta useita kertoja päivässä 🫣 Toki tässä on ihanasti kauhea työstressi/kiire ja muutto päällä vielä tämän viikon, että ehkä ne voi vaikuttaa. Täytyy ehkä huomenna myös neuvolassa mainita asiasta 😅
Ei ole kyllä ollut supistuksia vielä. Täällä on 25+1 menossa ja pientä jomotusta iltaisin röllykässä. Kasvukipuja lienee.

Ei ole kyllä ollut supistuksia vielä. Täällä on 25+1 menossa ja pientä jomotusta iltaisin röllykässä. Kasvukipuja lienee.
Joo kohtu varmasti kipuilee kasvaessaan ja voi tulla liitoskipuja yms. 😊
En muista, että olisi itselläkään aiemmissa raskauksissa näin aikaisin ollut ja tälläisiä kipeitä supistuksia. 🤔 Ehkä tosiaan täytyy jutella neuvolassa, että mikä on normaalia ja millon ei enää oo ja pitää käyä tutkimuksissa 🫣😅

Hei kaikille!
Olen pitkään ajatellut, että alan kirjoitella täälläkin. Lukenut oon pidempään. Alunperin en vain uskaltanut kirjoitella, jos kävisikin huonosti. Perjantain rakenneultrassa kuitenkin kaikki oli hyvin.
Mulla laskettu aika on siis 1.2. ja mahdollista on, että lapsi syntyy tammikuussa. ☺️ Esikoinen syntyi aikanaan viikkoa ennen laskettua.
Teillä on varmaan kova tohina jo päällä salatulla puolella, että saa nähdä saanko tänne tarvittavan määrän viestejä kirjoiteltua. 😅

Täällä alkoi kipeät supistukset nyt lauantaina (20+6). Nyt niiden takia sairauslomalla. Kävin tänään tarkastuksessa ja kohdunkaula oli hieman lyhentynyt. Hyvä fiilis kuitenkin, että ei ollut pahempi tilanne.
Esikoisesta oli kanssa kovia supistuksia aikaisin, mutta silloin ne ei aiheuttanut mitään. Ja aiemmin tässä raskaudessa kun oli supistuksia, niin taustalta löytyi tulehduksia.

Täällä alkoi kipeät supistukset nyt lauantaina (20+6). Nyt niiden takia sairauslomalla. Kävin tänään tarkastuksessa ja kohdunkaula oli hieman lyhentynyt. Hyvä fiilis kuitenkin, että ei ollut pahempi tilanne.
Esikoisesta oli kanssa kovia supistuksia aikaisin, mutta silloin ne ei aiheuttanut mitään. Ja aiemmin tässä raskaudessa kun oli supistuksia, niin taustalta löytyi tulehduksia.
Onneks pääsit sairauslomalle! Vaikka toki inhottavaa, että alkoi noin aikaisin kivuliaat supistukset 🥺 Toki hyvä, että ei ollut vielä sen pahempi tilanne, mutta hyvä ottaa silti iisisti 😊

Itse kans mietin, että eihän ole mitään tulehduksia miksi tulee supistuksia, mutta olen toki myös ehkä nyt rehkinyt ja ressanut liikaa muutosta 🫣😅

Hei kaikille!
Olen pitkään ajatellut, että alan kirjoitella täälläkin. Lukenut oon pidempään. Alunperin en vain uskaltanut kirjoitella, jos kävisikin huonosti. Perjantain rakenneultrassa kuitenkin kaikki oli hyvin.
Mulla laskettu aika on siis 1.2. ja mahdollista on, että lapsi syntyy tammikuussa. ☺️ Esikoinen syntyi aikanaan viikkoa ennen laskettua.
Teillä on varmaan kova tohina jo päällä salatulla puolella, että saa nähdä saanko tänne tarvittavan määrän viestejä kirjoiteltua. 😅
Tervetuloa joukkoon mukaan! Joo keskustelu on siirtynyt päaasiassa salaiselle puolelle, mut autetaan kyllä saamaan tarvittavat viestit kasaan! Kiva saada lisää kirjoittelijoita mukaan. 😊

Kipeät supparit on salaisella puolellakin puhuttanut. Itellä tulee kohtuu paljon harkkasuppareita, mut ei oo kovin kipeitä onneksi vielä ollut. Liitoskivut enemmän tahtia haittaa. :Grimacing Face: Tuleeko sulle jotain uutta tsekkausta ton kohdunkaulan tilanteen kattomiseen?

Vihdoin muuttopäivä ja täytyy toivoa, että supistelut ei pahene enempää. 🫣 Ollut aika kipeitä tämän viikon ja tulee siis joka päivä, monta kertaa päivässä ja vaikka olisi jo siirtynyt lepäämään. Neuvolassa sanottiin, että, jos vielä muuton jälkeen jatkuu supistelut, pistävät saikulle! 😑 Muuten ei haittaa, mutta tälläisenä adhd ihmisenä, joka touhuaa paljon, olis kamalaa, jos joutuis vaikka vuodelepoon 😱😅 Toki vauvan takia olen valmis mihin vaan, mutta kyllä siinä pää kärsis, kun lääkkeitäkään ei saa käyttää mikä rauhoittaisi sitten mieltä ja kehoa.😮‍💨 Noh ei auta, kun toivoa parasta! 🤞😊

Pari päivää on ollut inhottava paineen tunne tuolla alapäässä. Millainen paineen kuuluu ns. asiaan? Tunne pahenee iltaa kohden, mutta helpottaa levossa. On alkanut mietityttämään kohdunkaulan tilanne. Kivuttomia harjoitussupistuksia on myös ollut satunnaisesti. Viikko 23+0.

Ensimmäinen raskaus, niin lähes kaikki oireet aina mietityttää. 😅 Muutoin olen päässyt tähän asti helpolla ilman isompia kipuja tai pahoinvointia. Unettomuudesta kärsin tosin. Johtuu varmaan hormoneista.

Pari päivää on ollut inhottava paineen tunne tuolla alapäässä. Millainen paineen kuuluu ns. asiaan? Tunne pahenee iltaa kohden, mutta helpottaa levossa. On alkanut mietityttämään kohdunkaulan tilanne. Kivuttomia harjoitussupistuksia on myös ollut satunnaisesti. Viikko 23+0.

Ensimmäinen raskaus, niin lähes kaikki oireet aina mietityttää. 😅 Muutoin olen päässyt tähän asti helpolla ilman isompia kipuja tai pahoinvointia. Unettomuudesta kärsin tosin. Johtuu varmaan hormoneista.
Onko ne kivut ihan alapäässä vai tossa vähän ylempänä?
Itellä ei ihan alhaalla asti oo paineen tunnetta ollut, mutta liitoskipuja on mitkä tuntuu ikävältä tossa häpyluun kohdalla ja alavatsalla (joskus selässä). Ja ne ainakin itellä pahenee liikkeessä ja rasituksessa, mutta helpottaa levossa. En tiiä voisiko niistä olla kyse 🤔😊

Ja joo unettomuus on itellä kans läsnä raskaudessa. Välillä nukuttaa hyvin, mutta välillä on vaikeuksia nukahtaa tai sitten heräilen yöllä tai tosi aikaisin aamulla 🥱😅

Onko ne kivut ihan alapäässä vai tossa vähän ylempänä?
Itellä ei ihan alhaalla asti oo paineen tunnetta ollut, mutta liitoskipuja on mitkä tuntuu ikävältä tossa häpyluun kohdalla ja alavatsalla (joskus selässä). Ja ne ainakin itellä pahenee liikkeessä ja rasituksessa, mutta helpottaa levossa. En tiiä voisiko niistä olla kyse 🤔😊

Ja joo unettomuus on itellä kans läsnä raskaudessa. Välillä nukuttaa hyvin, mutta välillä on vaikeuksia nukahtaa tai sitten heräilen yöllä tai tosi aikaisin aamulla 🥱😅
Voi olla sitäkin. Eilen tsekattiin kohdunkaulan tilanne. Kaikki ok. Nyt olen alkanut hahmottaa, miten päin hän on. Vauva tykkää olla pää alaspäin. Sekin varmaan lisää paineen tunnetta alapäähän. Lisäksi on melkoinen jumppa lähes koko ajan meneillään. Hyvä merkki tosin. Yksi hienoimmista jutuista - pikkuisen liikkeet! 😍 Saatan fiilistellä niitä minuuttikaupalla päivittäin.

Voi olla sitäkin. Eilen tsekattiin kohdunkaulan tilanne. Kaikki ok. Nyt olen alkanut hahmottaa, miten päin hän on. Vauva tykkää olla pää alaspäin. Sekin varmaan lisää paineen tunnetta alapäähän. Lisäksi on melkoinen jumppa lähes koko ajan meneillään. Hyvä merkki tosin. Yksi hienoimmista jutuista - pikkuisen liikkeet! 😍 Saatan fiilistellä niitä minuuttikaupalla päivittäin.
Hyvä, että kaikki oli hyvin 🤗
Siis samaa mieltä, vauvelin liikkeet on parasta! 😍 Iteki tulee joka kerta niin hyvälle tuulelle, kun tuntee ne pienen potkut ja liikkeet ja sit mä aina juttelen masulille ja tuntuu, että se lisää liikkeitä. 🥹🩷 Ja ihana kun mies ja lapsetkin päässyt niitä tuntemaan ja heillekin tulee taas todellisempi fiilis tästä vauvasta. 🥹

Ootteko muuten tehnyt jo paljon hankintoja vauvalle? 🥰 Vai ootteko enemmän sillä linjalla, että lähempänä laskettua aikaa hankitaan ja laitetaan? 😅
Meillä on jonkun verran jo vaatetta, kaukalo+telakka ja vaunut hommattuna. Sänky laitettiin tänään tilaukseen ja parin viikon päästä lähetään Ikeaan ostaa hoitopöytä ja muuta sälää. 🥳
Jotenki hullua, että itellä viikkoja jo 26+0 eli noin 3 kk ja Nallevauva syntyy 🥹😍

Me ei olla kyllä hommattu mitään, koska esikoiselta kaikki on varastossa ja käyttövalmiina. Esikoinen siis syntyi viime vuonna, niin ei ole kauaa ehtinyt pölyä keräämään.

Takaisin