Tammikuiset 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Badgyal
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä lopetin kahvin kun tein positiivisen raskaustestin. Elimistö tottui kyllä nopeasti, pari päivää särki päätä ja oli väsymystä. Sitten muki teetä päivässä riittänyt.

Mullakin pahoinvointi paheni tällä viikolla ja tänään sain lääkkeet pahoinvointiin. Joku bonjesta ja omeprazol. Katsotaan auttaako tähän kamalaan oloon.

Perustin facebookkiin salaisen Tammikuiset 2026-ryhmän, joka näkyy vain jäsenille. Mikäli haluat mukaan ryhmään, laita mulle yksityisviestiä.

Sain onneks tänään iteki reseptillä lääkkeen pahoinvointiin, Xonvea tais olla nimeltään. Illalla pääsen aloittaa ja toivon todella, että siitä on apuja tähän 24/7 pahoinvointiin ja pystyis taas touhuta normaalimmin. 🥳😅

Mulla oli tänään varhaisultra ja tässä kohtaa kaikki oli niinkuin pitikin. ❤️ Toi paljon helpotusta itselle kun sai poissuljettua kohdunulkoisen raskauden tai tuulimunan. Yksi siellä vain näkyi ja syke löytyi 😍 ihan eri tavalla jotenkin konkretisoitui itselle ja puolisolle raskaus kun omat oireet on ollut aika maltilliset. Mulla ei oo ollut vielä ollenkaan pahoinvointia, joten sormet ristissä ettei myöskään tule 😁 nyt siis rv 7+0 itsellä. Omat oireet on ollut turvonneet ja arat rinnat, sekä raskausnuha 😄 pientä väsymystä havaittavissa ja hengästymistä herkemmin. Kahvikin maistuu aamuisin edelleen hyvältä 😁

Mulla oli tänään varhaisultra ja tässä kohtaa kaikki oli niinkuin pitikin. ❤️ Toi paljon helpotusta itselle kun sai poissuljettua kohdunulkoisen raskauden tai tuulimunan. Yksi siellä vain näkyi ja syke löytyi 😍 ihan eri tavalla jotenkin konkretisoitui itselle ja puolisolle raskaus kun omat oireet on ollut aika maltilliset. Mulla ei oo ollut vielä ollenkaan pahoinvointia, joten sormet ristissä ettei myöskään tule 😁 nyt siis rv 7+0 itsellä. Omat oireet on ollut turvonneet ja arat rinnat, sekä raskausnuha 😄 pientä väsymystä havaittavissa ja hengästymistä herkemmin. Kahvikin maistuu aamuisin edelleen hyvältä 😁
Ihana kuulla tämmösiä kuulumisia! Mulla about samanlaiset oireet, eli ei juurikaan oireita. Meillä on tiistaina varhaisultra ja sillon on 7+5, kovasti jännittää onko siellä kaikki hyvin.

Moikka! Siirryin tänne joulukuisista-25 kun ultrassa viime keskiviikkona löytyikin pari viikkoa pienempi sikiö. Tänään siis 11+0. Neljäs lapsi tulossa, miehelle ensimmäinen. Tänä vuonna kaksi keskenmenoa joten melko alavireinen ollut tämä raskaus.

Täällä on alkanut viikko 16 ja nt-ultrakin jo takanapäin. Siellä ei näkynyt mitään huolestuttavaa, pieni vauva vain. Sokerirasituksesta myös selvitty puhtain paperein. Pahoinvointi on edelleen läsnä, mutta ehkä hivenen helpottamaan päin. Pahoinvointilääkkeet ei kokonaan vienyt pahaa oloa pois.

Täällä on rv 13 ja huomenna nt-ultra vihdoin 🤗 Pahoinvoinnit on kans itellä onneks alkanut vähentyä vaikka eilen kuumuus ja automatkailu sai oksentamaan useamman kerran 🤢😅 lääkkeet auttoi kans itellä vähän, mutta ei oo poistanut oloja kokonaan joten ihan kiva, että alkaa helpottaa pikkuhiljaa ja saa nauttia vaan raskaudesta 😇😍

Täällä on nyt viikko nt-ultrasta. Eilen alkoi viikko 14. Kaikki ok, tosin isohko pään mitta jäi mietityttämään. En ole vielä saanut tuloksia verikokeesta. Kauankohan siinä menee? Välillä piinaavaa tämä odottaminen.

Täällä on nyt viikko nt-ultrasta. Eilen alkoi viikko 14. Kaikki ok, tosin isohko pään mitta jäi mietityttämään. En ole vielä saanut tuloksia verikokeesta. Kauankohan siinä menee? Välillä piinaavaa tämä odottaminen.
Mulla meni neljä päivää verikokeiden tuloksissa, vaikka arvioivat että 1-2 vkoa.

Mulla meni neljä päivää verikokeiden tuloksissa, vaikka arvioivat että 1-2 vkoa.
Verikokeiden tulokset löytyivätkin Kannasta, mutta riskiarvio (vai miksi tätä nimitetään) puuttuu vielä. Googlettelin jo kyllä kärsimättömänä. Ei ainakaan ihan huonolta vaikuta. Ajattelin kysyä huomenna, miten kauan vielä menee.

Ootteko varsinaissuomen alueelta että NIPT kuuluu normaaliin tutkimuksiin? Meille kuuluu vain yhdistelmäseula. Täällä alkoi 17+0 ja edelleen oksettaa. Yritin vähän purkaa bonjestaa mutta tuli heti kamala olo päälle.

Ootteko varsinaissuomen alueelta että NIPT kuuluu normaaliin tutkimuksiin? Meille kuuluu vain yhdistelmäseula. Täällä alkoi 17+0 ja edelleen oksettaa. Yritin vähän purkaa bonjestaa mutta tuli heti kamala olo päälle.
Täälläkin kuuluu vain yhdistelmäseula, vaikka olen HUSin alueella, mutta en Helsingissä. Melko eriarvoistavat käytännöt. 😕

Hei kohtalon toveri, mäkin oksensin tällä viikolla ja nyt on 16+4. 😁 vaikka jo vähän parempi niin näköjään vieläkin

Kuulostaa hurjalta ja kurjalta, että edelleen jatkuu pahoinvoinnit 🫣🥺 ite oksensin viimisen kerran 12+2 ja siihen loppui muutenkin aikalailla pahoinvointi olot. Mutta tuo 6 viikkoa mitä sitä kesti oli jo yhtä tuskaa ja itketti kyllä monta kertaa, että miten voikin olla niin kamala olo. 😑
Tsemppiä teille oloihin ja toivottavasti helpottaa pian!

Takaisin