Tammikuiset 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Badgyal
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies oli kyllä iloinen ja yllättynyt kun kerroin että positiivinen se digi on nyt. Ja näytin tietty. Odotin hetken kun tuli kotiin kunnes kerroin ja piilottelin testiä rintaliiveissä. 😆 Sieltä sitten kaivoin sen ja näytin hänelle kun en muuta tapaa keksinyt. Oli jo aamulla varmistelemassa että mitä voin ja en voi syödä nyt sitten. Ja sanoi että kahviahan piti rajoittaa ja olin että juu ja sanoinkin juovani vain pari kuppia tänään. Normaalisti menee kyllä monta kuppia pitkin päivää. 😂
Kuulostaa ihanalta! 🥹😍 Munkin mies on niin innoissaan kaikesta, kun eka lapsi hänelle ja varmistelee oloja ja on lukenut paljon kaikkia raskaus juttuja jo. 😅 Ja tyttäret on tarkkoja noista syömisjutuista ja muistuttelee koko ajan mitä en saa syödä tai juoda 🤣
Kahvia onneks vielä pystynyt aamuisin juomaan, koska ilman sitä ei lähde päivä käyntiin ja itselläkin menisi normaalisti pitkin päivää monta monta kuppia, nii on vähän outoa, kun juonut max 2 kuppia per päivä 🫣

Kuulostaa ihanalta! 🥹😍 Munkin mies on niin innoissaan kaikesta, kun eka lapsi hänelle ja varmistelee oloja ja on lukenut paljon kaikkia raskaus juttuja jo. 😅 Ja tyttäret on tarkkoja noista syömisjutuista ja muistuttelee koko ajan mitä en saa syödä tai juoda 🤣
Kahvia onneks vielä pystynyt aamuisin juomaan, koska ilman sitä ei lähde päivä käyntiin ja itselläkin menisi normaalisti pitkin päivää monta monta kuppia, nii on vähän outoa, kun juonut max 2 kuppia per päivä 🫣
Ihana kun lapsetkin on siellä innoissaan mukana! 😍

Mies lähti viemään autoaan korjaamolle ja samalla käymään vanhempiensa luona, en itse mennyt mukaan ja en olisi kyllä jaksanutkaan. 😅 Mutta mies lähtiessä muistutti mua että syön vielä varmasti jotain iltapalaksi koska menee myöhään varmaan. 🥹 Tuli jotenkin ihana olo kun tuolleen huolehtii mun syömisistä nyt. Itsellä pahana tapana unohdella välillä syödä. 😂 Joskus hyvä kun kerran päivässä syön, sitä pitäisi kyllä parantaa varsinkin nyt.

Mies lähti viemään autoaan korjaamolle ja samalla käymään vanhempiensa luona, en itse mennyt mukaan ja en olisi kyllä jaksanutkaan. 😅 Mutta mies lähtiessä muistutti mua että syön vielä varmasti jotain iltapalaksi koska menee myöhään varmaan. 🥹 Tuli jotenkin ihana olo kun tuolleen huolehtii mun syömisistä nyt. Itsellä pahana tapana unohdella välillä syödä. 😂 Joskus hyvä kun kerran päivässä syön, sitä pitäisi kyllä parantaa varsinkin nyt.
Ihana kun huolehtii! 😍 Meillä ei varmaan oo vielä sisäistänyt asiaa. 😂

Missä vaiheessa kukakin on uskaltanut lähiperheelle kertoa? Meillä menisi heinäkuun alkuun asti että 12 viikkoa täynnä. Ollaan menossa keskiviikkona Kreikkaan puolison vanhempien kanssa viikoksi ja tässä nyt mietitään että miten tämä asia pysyisi salassa 😅 tuntuu jotenkin niin aikaiselta kertoa, kun tuntuu että kaikki aina suosittelee odottamaan sinne 12 viikkoon saakka.

Missä vaiheessa kukakin on uskaltanut lähiperheelle kertoa? Meillä menisi heinäkuun alkuun asti että 12 viikkoa täynnä. Ollaan menossa keskiviikkona Kreikkaan puolison vanhempien kanssa viikoksi ja tässä nyt mietitään että miten tämä asia pysyisi salassa 😅 tuntuu jotenkin niin aikaiselta kertoa, kun tuntuu että kaikki aina suosittelee odottamaan sinne 12 viikkoon saakka.
Mä oon siskolle jo kertonut, koska se on sellanen, että arvaa aina kaiken eikä siltä pysty mitään salata. 😮‍💨😂 Muille perheenjäsenille ja läheisille ystävilläe kerrotaan varhaisultran jälkeen, jos siellä kaikki ok ja silloin on rv 7+1.🤗
Itse mietin sitä niin, että ketkä ovat sellaisia keille voisin sitten myös kertoa, jos jotain käy ja saavat olla tukena! 💕

Sitten muuten vasta aletaan kertoa, kun on ylitetty vko 12 ja ollaan turvallisemmilla vesillä 😊

Itse kerroin jo kahdelle ulkomaalaiselle ystävälleni joiden kanssa läheisiä. Sekä isoäidilleni ja omalle isälleni. Muille en vielä hetkeen kerro, paitsi ehkä kolmannelle kaverilleni saatan kertoa pian. Minulla ei paljoa kavereita ole siis ja kaikki 3 asuvat ulkomailla. 😔

Okei, joo voipi olla että tämä salaisuus paljastuu jo matkan aikana heille jo ihan itsestään, kun ei viinilasia näy koko loman aikana kädessä. 😄 Ovat meille kovin läheisiä joten ehkäpä heille voisi kertoa, sillä koen että voisin yhtälailla jakaa heidän kanssa tiedon jos jokin menisikin vinoon. Meillä varattuna varhaisultra 6.6 kun 7 viikkoa tulee täyteen 😍 oon kyllä niin kärsimätön että taitaa tulla pitkät 9 kuukautta 😂

Mä en uskalla kertoa vielä, ettei ehdi kukaan innostua. Pyrin pitämään salaisuutena sinne rv 12 asti. Saa nähdä miten onnistuu 😊

Okei, joo voipi olla että tämä salaisuus paljastuu jo matkan aikana heille jo ihan itsestään, kun ei viinilasia näy koko loman aikana kädessä. 😄 Ovat meille kovin läheisiä joten ehkäpä heille voisi kertoa, sillä koen että voisin yhtälailla jakaa heidän kanssa tiedon jos jokin menisikin vinoon. Meillä varattuna varhaisultra 6.6 kun 7 viikkoa tulee täyteen 😍 oon kyllä niin kärsimätön että taitaa tulla pitkät 9 kuukautta 😂
Meillä on 9.6. varhaisultra, joten ei enää kauaa 😍 Ja tiedän tuon tunteen, että on kärsimätön ja tulee tosiaan pitkät kuukaudet 😮‍💨😂

Me käytiin viime viikonloppuna varhaisultrassa tarkastamassa, että kaikki on niin kuin pitää. Oli onneksi, ja yksi ihmisenalku kasvoi mahassa. Koon puolesta oli neljän päivän viive, eli neuvola ei sitä lähde muuttamaan eli laskettu aika on 5.1.2026. Koon puolesta olisi 9.1.2026.

Ihanaa, kun pääsee ajoissa näkee pienen tyypin mikä siellä masulissa kasvaa 😍 mua jännittää vähän, että montako siellä on tai ajattelen, että olis vaan yksi, mutta ei voi tietää varmaks, ku meillä on äitin puolelta kaksogeeni, nii aina sitä jännittää 🫣😅 Vaikka kaikki siellä olijat on toki tervetulleita 🥹💕

Meillä ei suvussa kaksosia juuri ole (mun puolelta ei yhtään), mutta hauskasti näin yksi yö unta että siellä olisi kaksi... 😂🤭

Meillä äidin puolen suvussa kans kaksosia ja itse olen aina kovasti halunnut kaksoset. Kahdessa aiemmassa raskaudessa oon ollut aavistuksen pettynyt, kun ultrassa ollut vain yksi. 😅 Nyt vikan kohdalla siihen tietoon suhtautui neutraalisti, kun kaksoset olis ollu sillä oviksella ja testien vahvuuksilla kyl ihme. Plus kun 3 olis meidän lapsiluku, niin olis menny kaksosilla yli, mut kyl mä silti salaa vähän haaveilin vieläkin kaksosista. 🤭

Mä oon kertonut joillekin ystäville ja pomolle jo. Perheelle kerrotaan vasta kun eka kolmannes ohi. Oon pitänyt sitä hyvänä mallina, että kerron heille, joille voisin kertoa myös mikäli jokin menisi tässä pieleen. Muutenkin haluan, että lähimmät ystävät on mukana mun elämän iloissa ja suruissa, niin mä haluan elää. Pomolle kerroin, koska töissä meillä on toimistolla joku remontti ja siellä oli liuottimia yms jotka voisi olla haitallisia tässä vaiheessa. Sain lähteä kotiin, kun oli sen verran vähän infoa, millaisia aineita rempassa käytössä.

Mun sisko toivoo meille kaksosia ja varmaan monet muutkin, kun on niin monta innokasta hoitajaa, että sit olisi useampi ketä hoivata ja sylitellä! 😍😂
Sain kyllä melko aikasin plussan jo ei herkkään testiin ja oireet on voimakkaita mutta uskon silti, että yksi tuolla vain on. 🤔😅 Varhaisultraa siis odotellessa. 🤗

Onko muilla muuten millaisia oireita ollut alkuraskaudessa tai onko jo esim pahoinvointia/oksentamista ollut? Itellä alko eilen pahenee ja meinasin oksentaa koko päivän. 🤢 Etenkin ennen ja jälkeen syömisen on todella kuvottava olo.

Mä sain kans aikaisin plussan testiin (dpo9) ja tosi selkeitä oireita oli jo ennen plussaa ja sen jälkeen ollut yllättävän lamaannuttavia oireita. Sillä mäkin mietin et onko tuolla kaksi mut varhaisultrassa löytyi vaan yksi sikiö. Ehkä ihan hyvä kun aiempia lapsia on jo kolme ja oma jaksaminen on ollut viime vuosina pohjalla rankkojen elämäntapahtumien takia.

Täällä siis plussasta saakka ollut jäätävä väsymys, kuvotus ja närästys. Nyt menossa rv 7+1 ja pahin väsymys on tainnut väistyä mut aaltoilee nuo olot ihan päivän sisällä.

Varovainen moi kaikille. Voimakkaat raskausoireet iski kuin salama kirkkaalta taivaalta ja uskottava kai se on, että taas ollaan raskaana. Taas tarkoittaa, että monta alkuraskauden keskenmenoa takana, niin vielä ei uskalla riemusta hihkua. Pahoinvointi, väsymys, palelu, jatkuva nälkä...näillä mennään!

Miten saada jatkossa päivä käyntiin, kun enää ei pysty juomaan kahvia tippaakaan, kun pelkkä haju alkaa oksettaa ja todellinen kahviaddikti, kun olen, niin kyllä saa keksiä korvikkeita, että olen inhimillinen aamuisin ilman ☕🫣😅

Onko muut keksiny mitään tapoja millä helpottaa pahoinvointia huomattavasti? 🤢 Itsellä pahoinvointi on aamusta iltaan kokoaikaista ja vaikka olen syönyt usein pieniä välipaloja yms, niin aivan kamala olo on ja ei pysty oikein mitään tekemään, kun pelkkä liikkuminen saa oksennuksen nousemaan kurkkuun ja olo tosi voimaton koko ajan. 😮‍💨

Takaisin