Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistan viime raskaudesta miten hassua oli, kun toiset oli jo vaikka miten pitkällä ja itse olin loppukuisissa. :joyful: Nyt olen alkupäässä ja se tuntuu oudolta. Mutta siinä vaiheessa, kun synnytykset lähestyy niin ei sillä oo väliä. Vauvat tulee sitten, kun ne päättää.

Mulla sama. Mut tuntu et se ero rupes tasottumaa jo nt-ultrien aikaan kun ne on ihmisillä niin eri aikaan, muistaakseni n. rv11-13, ni niitä voi olla ihmisillä samaan aikaan vaikka olisi se parikin viikkoa eroa raskausviikoissa. Ei se ero musta tunnu isolta ku tässä ihan alkuviikkoina :happy:

Hei onko kellään kokemusta aiheesta raskaus ja moottoripyöräily?
Oon tänään päärryytelly mettäteitä taas ihan urakalla ja vähän vinkeeltä tuntu viimosin reissu jo mahassa. Mulla on siis derbi täällä mökillä ja kilometritolkulla hiljaisia mettäteitä. Lasten kanssa ajellaan päivittäin. Isoin omallaan ja pienemmät kyydissä toisinaan

Pitää neuvolasta tietty kysyä, mut tuli mieleen et onko kellään tietämystä aiheesta? Voikohan se tärinä ja röykytys olla vaarallista jotenkin?

Oon tänään päärryytelly mettäteitä taas ihan urakalla ja vähän vinkeeltä tuntu viimosin reissu jo mahassa. Mulla on siis derbi täällä mökillä ja kilometritolkulla hiljaisia mettäteitä. Lasten kanssa ajellaan päivittäin. Isoin omallaan ja pienemmät kyydissä toisinaan

Pitää neuvolasta tietty kysyä, mut tuli mieleen et onko kellään tietämystä aiheesta? Voikohan se tärinä ja röykytys olla vaarallista jotenkin?

Mulla ei siis oo mitää tietoo asiasta, ite vaa sillon ku esikoista alettii yrittää ni päätin etten sit enää miehen moottoripyörän kyytii istu ku oon raskaana. Ajattelin et jos tulee jotain yllättäviä töyssyjä tai muita, siinähän on kai vaara et istukka repeää jos kova tälli tulee. Tosin en tiiä onks näin alussa vielä sitä vaaraa, tai mitää muutakaa. Ehkä silti jättäisin ne hommat nyt ainaki siihen asti että neuvolasta saa vastauksen et mitä mieltä ne on :) Mut siis ite oonki ehkä enemmänki ylivarovainen tommosten juttujen kanssa :grinAattelen näissä jutuissa aina et mieluummin vähän liian varovainen ku et sitte jotain sattuiski.

Mulle on jostain jääny mieleen, että tärinä ei olis hyväksi. Tää varmaan kyl tarkottaa jotain pitkäaikaisempaa tärinää mut tiedä sitten.
Kysäse neuvolasta huomenna.

Minä ainakin työntelin moottoripyörän talliin kun sanottiin ettei sitä suositella, nyt pelaan varman päälle, kaiken.
8+2 menossa ja km todella monia ja sekundaarista lapsettomuutta 10 vuotta takana.

Täällä kans yks hengästyjä, hep! Todella turhauttavaa, vaikka ei mun kunto mikään super oo ollu ennen raskauttakaan. Nyt en pääse ees parkkihallin portaita ylös ilman että puuskutan perillä. :confused005

Töissä ajattelin kertoa nt-ultran jälkeen. Mun esimies tulee todennäköisesti pökräämään, meiltä nimittäin tässä lyhyen ajaan sisään jäi kaksi tyyppiä äitiyslomalle ja mä teen vähän samoja hommia kuin ne. Lisäksi teen nykyisellään sijaisuutta vähän niin kuin noiden äitiyslomien takia, joka ei ehdi kyllä loppua ennen kuin jäisin pois töistä. Vakipaikka mulla kyllä onneks on, jätän vaan jengin ehkä semisti pulaan ton sijaisuuden takia tässä kohtaa, rekrykiellot ja kaikki. No, kyllä ne pärjää. :grin

Onnea uusille ryhmäläisille ja Sintsille kaksos-onnittelut! Liljalle tsemppiä ja jaksamista!

Itsellä menossa nyt 5+2. Alavatsa juilii välillä ja huimaa jos ei syö tarpeeksi usein. Nälkä on kasvanut, mutta muuten ei vielä muita oireita :D

Tasan 2 viikkoa varhaisultraan, jännitys jo vähän laantunut mutta en millään malttaisi odottaa... Toivotaan että kaikki menee hyvin

Hei. Täällä uuden edessä ilmoittaudun :greet025 Vähän on vielä sulattelemista tässä raskaudessa.

Olen 29 v. ja koko elämäni ajan sanonut etten tule lapsia hankkimaan. No, rakastuin mieheen joka lapsia haluaa ja tässä nyt ollaan. Kymmenen vuotta olen jo pitkittänyt asiaa vaikka mieheni olisi ollut valmis jo heti alkuun. Vuoden alussa ymmärsin että hedelmällistä aikaa ei loputtomasti ole ja kauhistuin netistä luettuani että keskimääräinen aika raskautua on jopa puolesta vuodesta vuosiin. 30 kriisikin alkaa pukkaamaan päälle niin päätettiin alkaa sitten tänä vuonna jo yrittämään. Noin 1kk sitten jätimme ehkäisyn pois ja viikko sitten tein positiivisen testin. Joten nyt on todellakin sulattamista tässä tilanteessa.

Äsken soitin neuvolaan ja lasketuksi ajaksi ilmoittivat 31.1.2021. Lisäksi varasivat heti ajan varhaisultraan. Mieli on maassa kun mies ei saa tulla mukaan. Viikot on ymmärtääkseni 5+1 (tai +2). En ole vielä tutkinut tarpeeksi laskentatapaa. Oireita ei ole ollut muuta kuin rintojen/nännien arkuutta ja menkkamaisia lyhyitä pistoja vatsassa. Huolestuttaa kun niin monet kertoo että on näihin viikkoihin mennessä ollut jo kaiken maailman oireet ja pahoinvoinnit.

Hei. Täällä uuden edessä ilmoittaudun :greet025 Vähän on vielä sulattelemista tässä raskaudessa.

Olen 29 v. ja koko elämäni ajan sanonut etten tule lapsia hankkimaan. No, rakastuin mieheen joka lapsia haluaa ja tässä nyt ollaan. Kymmenen vuotta olen jo pitkittänyt asiaa vaikka mieheni olisi ollut valmis jo heti alkuun. Vuoden alussa ymmärsin että hedelmällistä aikaa ei loputtomasti ole ja kauhistuin netistä luettuani että keskimääräinen aika raskautua on jopa puolesta vuodesta vuosiin. 30 kriisikin alkaa pukkaamaan päälle niin päätettiin alkaa sitten tänä vuonna jo yrittämään. Noin 1kk sitten jätimme ehkäisyn pois ja viikko sitten tein positiivisen testin. Joten nyt on todellakin sulattamista tässä tilanteessa.

Äsken soitin neuvolaan ja lasketuksi ajaksi ilmoittivat 31.1.2021. Lisäksi varasivat heti ajan varhaisultraan. Mieli on maassa kun mies ei saa tulla mukaan. Viikot on ymmärtääkseni 5+1 (tai +2). En ole vielä tutkinut tarpeeksi laskentatapaa. Oireita ei ole ollut muuta kuin rintojen/nännien arkuutta ja menkkamaisia lyhyitä pistoja vatsassa. Huolestuttaa kun niin monet kertoo että on näihin viikkoihin mennessä ollut jo kaiken maailman oireet ja pahoinvoinnit.

Onnea plussasta katjakettu! :happy:

En ois huolissaan oireiden vähyydestä. Niin yksilökohtaista kuitenkin. Ite panikoin juuri samoihin aikoihin et onko kaikki hyvin kun ei mitään hirveitä oireita tullut. nyt menossa 9+2. En vielä tiedä onko kaikki hyvin vaiko ei mutta tän keskiviikon neuvolakäynnillä katsellaan mitä näkyy. Olo on kuitenkin semmoinen että raskaana ollaan vaikka oireet onkin vähäisiä :) enimmäkseen vatsa sekaisin tai ummetus ja aamuyön heräilyä sekä ruokahaluttomuutta nyt ollut. Mut muuten suht normi olo!

Onnea plussasta! Toi oireilu on tosi yksilöllistä. Kaikilla ei ole pahoinvointia tai juuri lainkaan muitakaan oireita ja monilla esim. pahoinvointi alkaa selvästi myöhemmin. Mullakin alkoi vasta joskus seitsemännen viikon lopulla (6+4 tms.) ja alkuun tosi lievänä. Nyt menossa 7+4 ja vasta tänään oksensin aamulla ensimmäistä kertaa, minkä jälkeen päivä mennyt taas suht hyvällä voinnilla. On myös ollut päiviä, joina pahoinvointia ei ole juurikaan ollut. Myös vatsatuntemukset ja rintojen kipuilu vaihtelevat - ei siis kannata turhaa huolehtia oireista (toki helpommin sanottu kuin tehty).

Tervetuloa Katjakettu ja onnea plussasta! :happy:Teillähän kävikin äkkiä kun ekasta kierrosta onnisti! Meillä meni 13 kiertoa tässä neljännessä ja alkoi jo kieltämättä puuduttaa koko yritys välillä:grin

En muistanut aamulla nlaan soitella, mutta googlailin eilen ja ei pitäisi ajelusta tärinöineen haittaa olla. Niin hyvässä suojassa pikkuinen tuolla sisuksissa. Mut ehkä nyt pahimpia töyssyisiä reittejä välttelen ja ajelen vaan paremmilla ja tasaisemmilla hiekkateillä :)

Kiitos kaikille! Mukava päästä jonnekin avautumaan kun ei vielä viitsi kun kellekään kertoa. En edes tiedä miten kertoisin kellekään kun vuosikymmeniä olen saarnannut lapsettomuuden puolesta. En haluais että kukaan tuttu kuitenkaan ajattelisi että olen nyt jotenkin kaksnaamainen. Tapahtu tosiaan niin äkkiä tämä ettei me edes keretty kertoa kellekään että yritetään. Mutta olen siis todella tyytyväinen kuitenkin että tämä näin nopeasti tapahtui kun tiedän miten monet niin kauan joutuvat yrittämään.

Onnee plussasta Katjakettu!
Mullakaan ei ollu alkuun pahoinvointia vaikka edellisessä raskaudessa se alkoi jo hyvissä ajoin ennen kuukautisten poisjääntiä. Mutta nyt alkoikin sitten yhtäkkiä 6+0 eteenpäin semmonen etova olo pitkin päivää että ei tarvi miettiä että onko raskausoireita vai ei :whacky011
Ehin jo sitä ennen roikkua googlessa ihmettelemässä oireitten vähyyttä ja vaikuttais siltä ettei ne oireet tai niitten puuttuminen välttämättä kerro mitään.
Kyllä mä silti odotan malttamattomana ensimmäistä neuvolalääkärikäyntiä jossa tarkistetaan että onko siellä sykettä. :nailbiting:

Hyvä kuulla nuista raskausoireista/oireettomuudesta.

Onko muuten monellako nyt tämä tilanne että mies ei pääse neuvolaan tai ultraan mukaan? Taitaa olla neuvolakohtaisia nämä kiellot?

Mulla ei esikoisesta ollu mitää oireita väsymystä lukuunottamatta ja testasinkin plussan vasta kun viikkoja oli jo 11+

Täällä nyt viikkoja 9+2 hedelmöityksestä laskien. Neuvolalääkäri sai muutaman päivän vähemmän ultraamalla mutta ite meen ton mukaan koska kierto oli pitkä ja tiiän millon ollaa peittoa heiluteltu :laughing002
Välillä on jotenki epäluuloinen olo että onkohan tuolla mun sisällä kaikki ok vaikkakin väsymys on suuri ja muitakin oireita on. Ultra on vasta 25.6 ja pelottaa et sit sieltä ei enää löydykään sykettä.
Töissä oli pakko kertoa ku en pystyny yövuoroja enää tekee mut muuten ollaa oltu aika hissukseen.

Hyvä kuulla nuista raskausoireista/oireettomuudesta.

Onko muuten monellako nyt tämä tilanne että mies ei pääse neuvolaan tai ultraan mukaan? Taitaa olla neuvolakohtaisia nämä kiellot?

En oo ihan varma onko neuvolakohtaisia rajoituksia, mut meillä täällä pikkukunnalla sano neuvolan täti samantien et mies on tervetullut jokaiselle neuvolakäynnille, jos vaan pääsee ja haluaa tulla. Nt ultraan ei pääse, eikä rakenneultraan jos ei oo siihen mennessä rajoitukset poistunut. Nää ultrat on siis isommassa kaupungissa sit. Keskiviikkona olevaan neuvolääkäri ultraan onneksi pääsee paikanpäälle

Nii ja lisäksi vielä se että neuvolaan saa mukaan tulla vaan jos on täysin terve.

En oo ihan varma onko neuvolakohtaisia rajoituksia, mut meillä täällä pikkukunnalla sano neuvolan täti samantien et mies on tervetullut jokaiselle neuvolakäynnille, jos vaan pääsee ja haluaa tulla. Nt ultraan ei pääse, eikä rakenneultraan jos ei oo siihen mennessä rajoitukset poistunut. Nää ultrat on siis isommassa kaupungissa sit. Keskiviikkona olevaan neuvolääkäri ultraan onneksi pääsee paikanpäälle

Nii ja lisäksi vielä se että neuvolaan saa mukaan tulla vaan jos on täysin terve.

Mekin pikkukunnasta ollaan mutta heti sano että niin kauan ku on nämä ohjeistukset niin mies ei saa tulla neuvolaan/ultraan. En oo varmaan ikinä nähny miestäni niin sydän rikki kun mitä se tänään oli kun tuosta ilmoitin. :sad001

Mekin pikkukunnasta ollaan mutta heti sano että niin kauan ku on nämä ohjeistukset niin mies ei saa tulla neuvolaan/ultraan. En oo varmaan ikinä nähny miestäni niin sydän rikki kun mitä se tänään oli kun tuosta ilmoitin. :sad001

Eli tää on siis ihan neuvolakohtaisia :sad001 voin uskoa kuinka paljon miestä harmittaa tilanne varsinkin kun ensimmäinen ois tulossa, ja ihan varmasti haluis olla yhtälailla mukana ja tukemassa! Ei auta ku toivoa et näitä rajoituksia purettas enemmän heti kun mahdollista!

Takaisin