Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kanssa samanlainen kokemus keskenmenosta, oli ihan runsasta se vuoto. Kipuja ei tainnu mullakaan olla. Yks millä nyt ehkä vähän vois tilannetta kotona seurailla on et ostaa useempia liuskatestejä ja seuraa vaikka päivän kahen välein että haaleneeko viivat. Mulla alko jo ennen vuotoa haalenemaan niin tiesin mitä oli tulossa. Toivotaan että teillä olisi vaan ihan sitä harmitonta alkuraskauden vuotelua :Heartred

Jännä tää mun vuoto kyllä, ei nyt läheskään menkkamaisen runsasta ole. Mutta neuvola järkkäsi mulle ens ke ultran niin selvittääkseen missä mennään.
Vuoto näyttää taas loppuvan.

Muokattu viimeksi:
Jännä tää mun vuoto kyllä, ei nyt läheskään menkkamaisen runsasta ole. Mutta neuvola järkkäsi mulle ens ke ultran niin selvittääkseen missä mennään.

Tosi kiva että pääset ultraan :happy:

Mä meen maanantaina tai tiistaina uudestaan verikokeeseen. Eilinen tulos ainaki oli ihan ok, hcg oli 404. Toivottavasti siitä nousee normaalisti :smiley-angelic001

Minkä verran sulla on viikkoja nyt? Tosi ikävää...

Tein digin ja kertoi 2-3 viikkoa eli tilanne on edennyt, toivottavasti jatkossakin. Varaan ehkä ma neuvolaan jos kaikki ok. Tuntuu oudolta vaikka eihän mulla oo kuin 4+1 (vuodosta laskettuna 5+1) ei ole oireita, aamuisin rinnat kipeänä, joitakin repäisykipuja jos yskii tms. Milloin teillä alkanut oireet?

Minkä verran sulla on viikkoja nyt? Tosi ikävää...

Tein digin ja kertoi 2-3 viikkoa eli tilanne on edennyt, toivottavasti jatkossakin. Varaan ehkä ma neuvolaan jos kaikki ok. Tuntuu oudolta vaikka eihän mulla oo kuin 4+1 (vuodosta laskettuna 5+1) ei ole oireita, aamuisin rinnat kipeänä, joitakin repäisykipuja jos yskii tms. Milloin teillä alkanut oireet?

Mulla on nyt 5+5. Mielenkiinnolla seuraan ja odottelee tulevaa. Ei mulla ole ollut oireita paljoa aiemmissakaan raskauksissa, lähinnä pahoinvointia jotka nousi rv 5-6.

Oireita ei kuulu täällä vieläkään, jos tätä korkeaa leposykettä ja pientä vatsan juilimista ei lasketa. Tänään on 5+0 (vuodosta laskettuna 5+5), ehkä ne oireet ja vaivat sieltä tulee. Kamalaa kun stressaa jos on oireita ja yhtälailla myös jos niitä ei ole :banghead:

Kuten aiemmin kerroin, ekassa raskaudessa mulla about rv 5-6 oikein hulahti verta housuihin, piti ihan farkut vaihtaa ja vuoto jatkui pari päivää melko runsaana, piti sidettä pitää jne. Pääsin silloin ultraan ja sykkeet löytyi. Verta tuli yllättäin reippaammin taas pari viikkoa myöhemmin ja sanottiin, että on "normaalia". Terve poika sieltä lopulta tuli. Kipuja ei ollu missään vaiheessa. Joten älkää vielä heittäkö kirvestä kaivoon!

No juuh neuvolasta soitettiin että seuraillaan pari päivää sitte testailen kotona ja jos se nyt positiivinen on niin sit soitto neuvolaan ni katotaa se ultra tai verikokeet. Ootellaan ja katellaan... edelleen kirkasta vuotoa mutta ei tosiaan niin paljoa tule mitä normi menkoissa... hmmm...

No juuh neuvolasta soitettiin että seuraillaan pari päivää sitte testailen kotona ja jos se nyt positiivinen on niin sit soitto neuvolaan ni katotaa se ultra tai verikokeet. Ootellaan ja katellaan... edelleen kirkasta vuotoa mutta ei tosiaan niin paljoa tule mitä normi menkoissa... hmmm...

Kovasti tsemppiä kaikille joilla vuotoja.:Heartred Tiedän, miten kamala olla epätietoisuudessa ja aina alkuraskaudessa vaistomaisesti pelkää sitä pahinta. Harmittomiakin vuotoja silti on (ja yllättävän monella, niistä silti puhutaan vähemmän kuin km)

Itse kuopusta odottaessa vuosin enemmän ja vähemmän alkuraskaudessa noin 4vk ajan ja silloin terkka sanoi ohjeeksi, jos pikkuhousunsuojalla pärjää ja vuoto kirkasta verta, eikä hyytymiä, kipuja, niin on yleensä harmitonta.

Tällä tekstillä ei ole tarkoitus vähätellä ketään eikä kenenkään huolia, halusin vain tuoda esille vuotojen toisen puolen. Ja mulle ei selvinnyt missään vaiheessa, miksi viime raskaudessa vuotoa oli tullut...

Mulla oli noin viikoilla 10-12 vuotoa, kun kaksosia odotin. Tuli seksin aikana ja kovasti säikäytti koska sitä tuli ihan reisiä pitkin. Syytä ei tiedetty, ehkä kohdun asennosta tms johtui. Kaikki oli hyvin ultrassa.

No mulla nyt vähenty tosi paljon toi vuoto. Eli runsaampi vuoto kesti sen päivän ja kipuja ei vieläkään. Toivon niin että tää on jotain harmitonta vuotoa vaan..

Nyt olis ensviikolle varattuna neuvola, menkkojen mukaan laski et la olis jo 21.12 mutta koska kierto 47päivää ja tiedän tarkan hedelmöityspäivän niin tammikuulle menee. Nyt vaan tarrasukkia matkaan kaikille, ärsyttävää tää jännittäminen...

Minäkin uskaltauduin nyt tänne, toissapäivänä tein testin ja vahva viiva tuli heti näkyviin. Viime menkoista laskettuna olisi 5+3 menossa ja laskettu aika 5.1. Kaikki tuntuu vielä niin epätodelliselta ja uudelta kun tämä tuli vähän yllätyksenä. Vauvakuumetta ollut jo pitkään,mutta järki sanonut, ettei vielä hetkeen olis aika. Valmistun nyt keväällä ja aloitan uudet työt kesäkuun alussa, saa nähdä miten käy :D

Olen siis 25v ja ensimmäinen minulle ja avopuolisolleni.

Eilen illalla loppui verinen vuoto, nyt vain rusehtavaa turhua tullut vähän. Oireitakin on vielä, joten elättelen toiveita <3 Kuumeisesti odotan keskiviikkoa:oops:

Moikka! Liityn myös varovaisesti mukaan. Laskurin mukaan nyt olisi rv 5+0 ja la 7.1. Olen 27v ja ensimmäinen siis on kyseessä. Pillerit lopetin maaliskuussa eli nopeasti tärppäsi. Nyt kyllä jännittää. Oireita on ollut jo pari vkoa kipeät rinnat ja lieviä menkkamaisia tuntemuksia. Yhtenä yönä heräsin alavatsan kipuun/kramppiin mutta se meni onneksi aika nopeasti ohi.

Paljon onnea ja tsemppiä kaikille!:happy:

Minäkin liityn mukaan, vaikka vielä kovin epävarmoilla viikoilla mennäänkin. Tänään rv 5+1 laskujeni mukaan. Raskaustestin tein viikko sitten, tuolloin oli vielä melko vaalea, mutta selkeä viiva. Tänään viikkoa myöhemmin tein uuden testin, ja sain tasavahvat viivat. Digi sanoi 3+.
Raskaus on ensimmäiseni, ja olemme yrittäneet 9? kuukautta, joten jännittää kovasti, jopa pelottaa. Varasin jo ajan neuvolaan, toukokuun lopulle. Toivottavasti pysyy mukana.

Moikka, minäkin nyt liityn varovaisesti tänne kirjoittelemaan. Tein tosiaan haalean plussatestin pari päivää sitten. Laskurin mukaan laskettu aika olisi 5.1., mutta imetän vielä edellistä, joka on nyt 6kk vanha, ja kierto epäsäännöllinen joten veikkaan että laskettu aika olisi todellisuudessa vähän myöhempi.

Tämä raskaus oli totaalisen vahinko, koska lapsiluku oli täysi, meillä on ennestään 06/14 poika, 12/17 tyttö ja 10/19 poika. Tämä nyt päätti kuitenkin tulla, ei mikään ihan katastrofi kuitenkaan. Minulla on myös esikoisen ja keskimmäisen välillä ollut kaksi keskenmenoa, joten tottakai se pelko jäytää aina takaraivossa että josko taas menee kesken.

Hei kaikki! :greet025:greet025Uskaltaudun mukaan, la 10.1. Taustalla yksi onnistunut raskaus, josta poika 3 v. 4 kk sekä häntä ennen yksi keskeytynyt keskenmeno viikolla 7+6. Ikää jo 40. Tärppi kuitenkin eka kierrosta yritystä, kuten kahdessa aiemmassakin. Täytyy nyt vain toivoa parasta, vaikka kaikki riskit huolettaakin. Edellisessä raskaudessa löysin vauvapalstan vasta myöhään, nyt ajattelin nyt olla aikaisin mukana. Onnittelut muille plussanneille ja toivotaan kovasti, että nuo vuodot olisivat vain raskausoireita. Meillä oli tuon yhden keskenmenon kanssa niin, ettei ollut mitään vuotoja vaan tuli vaan shokkina eka ultrassa. Siitähän tämä raskaus on niin hurjaa, että on vähän matkustajana itse, ei auta kuin toivoa parasta meille kaikille :Heartred

Onnea uusille ja tsempit <3

Nauran jo tälle mun alkuraskaudelle, taas vuotoa ja aamupahoinvointi maksimoitui oksentamiseen :)

Moikka kaikille! Täällä myös tammikuussa laskettu aika, kävin eilen neuvolassa ja la on 3.1. Varasin varhaisultran helatorstaille, koska haluan olla ihan varma että täällä jotain elämää on. Siskon tuulimunaraskaus on jäänyt mieleen, niin ei ihan hirveästi uskalla vielä intoilla.
Eilen illalla tuntui muutama voimakas vihlaisu tuolla alavatsalla, niitä tuli kahdessa erässä muutama kpl aaltoillen. Pelästyin ja vähän itkeskelin, että mitäs nyt, mutta lienee ihan normaalia? Itsellä siis ensimmäinen raskaus.
Kierukan kävin ottamassa helmikuussa pois, että nopeasti tärppäsi :)
Kovin toivottu pienokainen olisi <3

Takaisin