Talousasiat

Oon edelleen aika tuohtunu ja loukkaantunu miten ilkes sanoo mulle perjantaina et tää jää mun ainooks lapseks ku kerta ei kroppa kestä..painoin koko kesän töitä ja otin vastuun liikkeestä ku muut lomaili ja siinä välissä oli toinen keskenmeno enkä jääny saikulle enkä valitellu enkä ees pomolle kertonu sillon! Jälkeenpäin ku kerroin keskenmenosta ainut kommentti tais olla että kyllä se tuo työnteko auttaa vaa kaikkeen! :mad: mutta mulla ei vaan oo rohkeutta alkaa taistelee ku on pieni paikkakunta kyseessä niin eipä niitä töitä paljon oo tarjolla muutenkaa ja huonon maineenha minä siitä saan.
 
Jos Lyytillä on hyvät näytöt niin kuules, anti mennä liittoon, se ois oikein :)
Toinen on uhkaus pomolle, jos uskallat: sanot että olet asiaton kun uhkailet ja samalla toimit pomo kuules laittomasti, (jos ei ota sitä mitenkään niin hmmmm..)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mä mietin kans, et tost pitäs tehä juttu, toi on naisten oikeuksien polkemista! Ymmärrän ettei sulla voimia nyt, mut jos sitten vaik lapsen syntymän jälkeen? Et sä voi saada mitään mainetta fiksujen ihmisten keskellä ainakaan siitä et sua on kohdeltu laittomasti. Voi hitto et ottaa pannuun tommonen työnantaja. Ja harmi myös jos sun paikkakunnalla ei oo töitä, mulla on tilanne ihan eri niin en ehkä ymmärrä täysin mitä toi voi olla. Mut saamari, kyykkyyn tommoset paskat
 
Noo ehkä mää soittelen liittoon ja kyselen sieltä vähä neuvoja..kaverit on kyllä sanonu kans et iha kylmän viileesti hakee loppu ajalle saikkua ja näpäyttää sillä keinon kun eihän se sille mitään maha ja saa turhaan napista. On se henkisestikki tosi raskasta tuossa olla ku saa "pelätä" joka välissä et millon tulee mistäki asiasta haukut,kiitosta ennoo kuullu kertaakaan. Kai se on jonku sortin narsisti! Ja eihän se työntekijän ongelma ole jos firma on veloissa ja pomon panos yritykseen on n. 12 työtuntia/viikko. Musta se on aika outoa.. Mut soittelen huomenna liittoon, tänään oon jo niin katkipoikki enkä kivuiltani enää jaksa!
 
Noo ehkä mää soittelen liittoon ja kyselen sieltä vähä neuvoja..kaverit on kyllä sanonu kans et iha kylmän viileesti hakee loppu ajalle saikkua ja näpäyttää sillä keinon kun eihän se sille mitään maha ja saa turhaan napista. On se henkisestikki tosi raskasta tuossa olla ku saa "pelätä" joka välissä et millon tulee mistäki asiasta haukut,kiitosta ennoo kuullu kertaakaan. Kai se on jonku sortin narsisti! Ja eihän se työntekijän ongelma ole jos firma on veloissa ja pomon panos yritykseen on n. 12 työtuntia/viikko. Musta se on aika outoa.. Mut soittelen huomenna liittoon, tänään oon jo niin katkipoikki enkä kivuiltani enää jaksa!


Tykkään siis vaan siitä että jaksaisit taistella vastaan!! Tsemppiä!
 
Ja jos saikkua on kirjoitettu, ei saa mennä töihin!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Lääkäri oli niillä puheilla kun sen kaks viikkoa kirjotti et oman voinnin mukaan töihin. Jos yks viikko riittää niin ok, itehä sitä vointinsa paremmin tietää mut tän päivän perusteella saattaa olla että ei töihin tartte..

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Jos on kirjoitettu kaksi viikkoa, niin en suosittele menemään töihin. En tiedä työstäsi, mutta jos sairaslomalla töissä ja sattuu tapahtumaan jokin tapaturma, niin mikään vakuutus ei korvaa, koska pitäisi olla saikulla.......

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Ainakaan kunnallisella puolella ei pidä enää paikkansa moinen vakuutushomma! Sairasloma on vain terveydenhuollon ammattilaisen SUOSITUS siitä kuinka kauan olisi hyvä olla töistä pois. Työnantaja MYÖNTÄÄ sairasloman (tai ei myönnä). Siitähän pitää tehdä hakemus työnantajalle mikä hyväksytään ja sairaslomatodistus on vain liite hakemukseen.
 
Joo noi vakuutukset ei ainakaan kunnallisella puolella päde. Sen takia lääkäri sanoiki et oman voinnin mukaan töihin, se on vaan lääkärin suositus se saikun kesto.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Juurikin näin eli saa mennä töihin, kannattaa ottaa selvää oman työpaikan käytännöistä. Mutta useammissa paikoissa vakuutus korvaa kuten spiraali kirjoitti.
 
Tuo on aivan huuhaata tuo vakuutuksen voimassa olon päättyminen sairausloman aikana alalla kuin alalla. Terveysalan ammattilaisen kirjoittama saikku on tosiaan suositus siitä, kuinka kauan toipuminen työkuntoiseksi kestää. Jos tarve sairauslomaan jatkuu, haetaan sitä lisää ja jos tuntee olevansa työkuntoinen jo ennen sairausloman loppumista, voi työnantajan kanssa asiasta sopimalla palata töihin jo ennen sairausloman loppumista.
 
Palailen tuon työnantaja ja saikku ongelman kanssa. Eli olin yhteydessä aamulla liittoon ja liitosta setä sano että kun sairasloma on kirjotettu kaheks viikkoo niin sit sairaslomalla ollaan kaks viikkoa ja piste. Eilen pomo ehotteli et alkaa vähentää mun työpäiviä et teen vaan enää 3päivää/viikko ku oon raskaana ni tuskin enempää jaksan! :oops: en suostunu, tarttee munkin saaha laskut maksettua ja liitosta sano et tuoki on laitonta,raskaus ei ole mikään syy ja tunnit jaetaan työntekijöiden kesken tasasesti vähentäen. Oon ens viikon pois vielä töistä,niinkö on määrättyki. Liitosta sano että mun sairasloma tulee jo työnantajalle halvemmaks ku se saa siitä korvauksia.(!?) Ja jos työnantajan kanssa on vielä ongelmia niin sit liiton lakimieheen yhteyttä. Mietin oonko iha vaa nyt niin mulkku että oon jäljellä olevat kakski työviikkoo saikulla vai menenkö vaan sinne haukuttavaks kui paska ihminen oon ku en ajattele yrityksen parasta. Oon jo nyt "alistunu" tekee vajaata työviikkoa ku yritys on nii veloissa että ei sillä polosella oikeesti oo ees millä maksaa palkkaa. Irtisanos mut perkele jos ei muuta keksi!
 
Ja lonkkien puolesta voisin olla ilman "tekosyitä" saikulla koska työpäivän jälkeen en enää kykene juurikaan kotihommiin. Mitä enempi rasitusta sen kipeempi oon ja työ on pääasiassa seisomatyötä..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Sinuna lyyti kyllä tekisin liiton neuvojen ja omien tuntemusten mukaan. Pomosi ei ole ainakaan omalla käytöksellään paljoa myötätuntoa ansainnut että sun sen takia tarvitsisi voimia pinnistellen ja hammasta purren siellä olla. Uutta saikkua hakemaan jos oma vointi lepoa vaatii.
 
Niinpä mutta ku se on se ylpeys..en halua kenenkään pitävän minua laiskana jos saikulle jään, se siitä tekee niin vaikean hakea sitä saikkua..mut vauva on tärkein ja sen voinnin laitan kaiken muun edelle.en usko että tämä stressi on hyvästäkään jos ei nyt niin pahastakaan..

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Lyyti, aivan saman asian kanssa painin aikaisemmin. Pidän itseäni tunnollisena työntekijänä, ja kuvittelin muiden pitävän minua laiskana kun saikulle jäin ensin kuukaudeksi. En kuitenkaan ollut sen jälkeenkään työkunnossa, enkä olisi jaksanut töissä kuunnella sitä jokapäivästä mussutusta siitä miten hidas olen ja pitäisi tehdä sitä ja tätä.
Pitkän mietinnän jälkeen marssin lääkärille avautumaan olostani ja olen nyt sairaslomalla mammaloman alkuun asti.
Stressasin niin paljon töiden takia, että alkoi ahdistamaan. Rikon itseni sellaisten pikkusieluisten pomojen takia.
Mutta nyt annan itselleni luvan ottaa rennosti, en halua uhrata aikaani enää työpaikan murheiden miettimiseen. :)
 
Sitä paitsi jos jäät uudelle sairaslomalle suoraan jos se kuitenkin kerta on tarpeen niin se tulee työnantajallekin halvemmaksi kuin että kävisit päivän kaksi töissä ja sitten toteaisit, ettet jaksakaan. Kun se omavastuuaika miltä kela ei maksa mitään korvauksia tulee silloin vain kerran, mutta jos palaat töihin välissä, niin taas tulee omavastuu uudelleen ensimmäisiltä päiviltä. Sairauspäivärahaa kun aletaan maksaa vasta 9 päivän jälkeen niin pätkäpoissaolot ne vasta kalliiksi työnantajalle tulevatkin. Jos sinulle maksetaan palkkaa poissaolosi ajalta sinun sairauspäivärahasi maksetaan työnantajalle, ja sairasloman jatkuessa TES:issä kirjatun palkallisen jakson ylitse alat saada suoraan kelalta sairaspäivärahasi.
 
Antaisitteko itellenne ikinä anteeks, jos vauvalle tai teille itellenne sattus jotain, vaan sen takia että ette ole halunneet olla ylpeyden takia poissa noinkin ihanista työpaikoista!?

Nyt herätkää! Ette te ole vastuussa niistä yrityksistä.
Ymmärrän kyllä että haluaa tehdä työnsä hyvin, varsinkin pienissä työpaikoissa kun vastaavassa olen itsekkin työskennellyt ja todella läheltä kattonut yrittäjän arkea ja ahdinkoa.
Mut nyt joku raja.
 
Takaisin
Top