Täällä mies vakityössä ja palkka heiluu siinä kolmen tonnin hujakoilla per kuukausi, minulla palkka on parin tonnin hujakoilla per kuukausi. Minun työsuhteen jatkumisesta ei ole vielä mitään varmuuksia, määräaikaisessa työsuhteessa olen sijaistamassa, töitä pitää alkaa hakemaan lokakuussa jos ei nykyisessä paikassa jatku. se vaan ottaako kukaan töihin pariksi kuukaudeksi raskaana olevaa jos helmikuussa sitten jään äippälomalle kaiken mennessä hyvin.
Samalla mietityttää se että miten kelassa laskevat äippärahan jos ennen äippälomaa olen työttömänä muutaman kuukauden, haluaisin kuitenkin että ottaisivat huomioon reilu 9kk työsuhteen eivätkä laskisi äippärahoja mahdollisen työttömyyskorvauksen mukaan. Sekin lienee selviää joskus.
Säästöjä on, mutta ne on se hätävara, harrastaakkin haluan vaikka vauva syntyy. Kimppa hevosiin saa rahaa kiitettävästi kyllä upottaa ja varsaprojekti on tiedossa ensikesänä, samaan aikaan kun meillä on pieni nyytti.
Ajatuksena on säästää paljon hankinnoissa hommaamalla käytettyä uuden sijaan. Saadaan paljon käyttökelpoista tavaraa myös tuttavaltani. Mm. turvakaukalo, rintapumppu, harsoja... Kirpparit ahkerassa syynäyksessä samoin tori. Pientä (tutteja ja tuttipulloja ja muutaman ihanan bodyn) olen uutena kaupasta ostanut.
Vaunut ja pinnis ajateltiin ostetaa käytettynä, hoitotasoa tuskin tullaan hankkimaan kun on aika turhakapine ellei sitten löydy jostain aivan sikahalvalla joku pieni kompaktin kokoinen taso. Muutoin tavaroiden sijaa saa hoitaa lipasto.