Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meillä mies pienituloinen duunari ja mulla kotihoidontuki+lapsilisät tuloina, niin ja asumistuki. Eletään nuukasti, säästöön jää satanen tai pari kuukaudessa, mutta ne yleensä menevät sitten johonkin isompiin hankintoihin. Hyvin pärjätään, vähemmän on enemmän, vihataan kulutushysteriaa ja pyritään elämään ekologisesti. Haaveissa ois lähes omavarainen talous maalla, onneks se ei vaadi isoja lainoja, lähinnä vaan kun löytyisi se just meidän koti :) Meillä muksuja siis kolme nyt, neljäs tulossa. Hankinnat tehdään kirpparilta/torista/saadaan kavereilta, kaupat on se viimeinen jos ei käytettynä löydy. Kestovaippaillen säästetty pitkä penni. Mulla ajatuksena sitten tehdä lyhyttä päivää töissä kun nuorimmainenkin vähintään sen 3v.. Tässä tämmöinen pikaselostus nykyhetkestä ja tulevaisuudesta :)
Hei onko ikeassa minkä hintaisia nuo pinnasängyt?
elätte herroiksi ja elätätte vaikka 10 vauvaa.
Vauvahan ei OIKEESTI vaadi sijoituksia, on sit vanhempien kulutustottumuksista kiinni,paljonko törsää lapseen. Kyllä sen rahan kulumaan saa vakuutan.
Karkee laskelma sulle tässä
Vaunut 800e
sitteri 100e
Hoitopöytä jos sellasen haluu 200e
Vaatteet 300e
Tutit pullot ym 50-100e
Kantoliina 50e
Uusien hintoja nää,jos siis hövelillä kädellä ostaa. Mut uuden sitterin voi saada 30eurolla ja kaikkia muitaki paljonkin halvemmalla jos vaan kelpaa
Et tosiaan on vanhempien kulutushingusta kii paljonko saa meneen vauvaan
Morris, meillä vuokra 1118e autopaikan kans, 4h+k+s. Tulot taitaa olla jtn reilu 3000e/kk nettona. Suurimman osuuden lohkaisee tietysti asuminen, prismaan uppoaa 700-800e/kk, tehdään kaikki ruoka itse. Meillä tosiaan aivan itse valittu elämäntapa, ainahan sitä on joku surkuttelemassa kuin on meillä asiat huonosti... :)