Äh, minä muistan myös, miten äitini vastasi yhteen jos toiseen kysymykseen "koska minä sanon niin". Vihasin sitä syvästi, minulla kun pitäisi aina olla perusteet kaikkeen. Itse haluaisin välttää tuota, mutta luulen, että se tulee lipsahtamaan omasta suustakin silloin tällöin, ja sitten vihaan itseäni.
Meillä ei vielä hirveästi autella kotitöissä. Uutena juttuna on tullut se, että vie roskia roskikseen, mutta ei tietenkään osaa lajitella ollenkaan. Ja tietysti huomaa sieltä biojätteestä kaikkea, mitä haluaisi pistää suuhunsa.
Tyttö on muuten oppinut päiväkodissa turun murretta!
Maitolasi kaatusi ja minä nukkusin todella paljon.
Ihan vieras murre minulle, ja tuntuu hullulta kuulla sitä oman lapsen suusta.
Leikit on meillä myös kehittyneet viime aikoina enemmän sellaiseen mielikuvitussuuntaan. Usein tulee luokseni sitruspusertimen pikkukannun kanssa ja kysyy "haluatko lisää kahpia, äiti?" ja sitten kaataa minulle johonkin kippoon ilmaa. Ilokseni huomaan myös, että sitä mukaan kun leikit kehittyy, on lastenohjelmien katsominen vähentynyt. En siis enää koe syyllisyyttä siitä, miten paljon tyttö katsoo lasten areenaa. :) Ja tanssiminen on tällä hetkellä tosi kova juttu, koko ajan pyytää musiikkia, ja sitten pyöriin onnellisena ympäri ja hokee "minä tanssin". Onneksi kelpaa äidin musiikit.