Taidot

Meillä poika ei oo tajunnut (tai ei jaksa välittää..), että ruokinta-automaatin edessä on yleensä aina vaatetta. Käy kiinni niin kovalla vimmalla, että voi syödä paidankin päältä, jos ei ole itse tarkkana :wink

Nyt tyyppi on oppinut pyörittämään tommosta yhden lelun päässä olevaa palloa, niin että pallon värit vaan vilisee. Jotain aivotoimintaa siis on olemassa :grin Monkey see, monkey do, hyvin on mun opetukset menny perille.

Varpaita ei ole vieläkään löydetty, mutta aika lähellä on ollut :p

Meilla kun poika laittaa varpaat (niin monta kun sopii) suuhunsa, niin niiden maku ei ilmeisesti ole kovin herkullinen, silla poika rypistaa naamalleen sellaisen tfyi-ilmeen. Aikansa irvisteltyaan tekee saman uudestaan, ja yhtakkia ne varpaat ovatkin hyvan makuisia. :grin

Ja tuosta vauvan istuttamisesta, jos vauva "painuu kasaan" istuessa, eika selkaranka pysy suorana istuessa viela... Muutama viesti taaksepain taallakin siita puhuttiin...
Meilla mummi pelotteli skolioosilla, jos vauvaa istuttaa liian varhain! Aikaisemmin en ollut sellaisesta kuullutkaan...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Skolioosi
o_O

Meillä oli lääkärintarkastus koulussa 10-vuotiaina, niin muistan kun tarkistettiin ryhti ja katsottiin onko selkä vinossa, juurikin skolioosin vuoksi. Se voi olla ihan synnynnäinen vika tai tulla myös jonkun sairauden myötä. Aika yleinenhän se kai on tosi lievänä muotona?

Niin, en ma usko, etta meidan vahaisilla istuttamisilla nyt mitaan pysyvia selkarangan kieroutumia oltaisiin saatu aikaiseksi. Poika istuu koko painollaan vain syottotuolissa ruokailun ajan, ja sitten leikin/jumpan yhteydessa myos. Sitterissa, sylissa ja vaunuissakin ollaan puoli-istuvassa asennossa... Mutta mitenkas muuten vauva oppisi istumaan ellei sita joskus edes kokeiltaisi? o_O

Eiköhän jokainen nää itse omasta vauvastaan, mihin vauva pystyy ja mihin on valmiuksia. Muksut kun kehittyy niin eri tahdissa, niin vaikeaahan se on antaa tarkkoja ohjeita vaikka neuvolasta. Treenatahan voi, ja varmaan kannattaakin, mutta kyllä se on vauva joka päättää milloin istutaan tosissaan :grin

Me harjoitellaan päivittäin pieniä hetkiä istumista pojan kanssa, kun näyttää hyvin viihtyvän nyt istuvillaan. Heiluu kuin heinämies, eli tukea tarvitaan vielä tosi paljon. Samoin tuo hyppiminen :smiley-bounce013 ja seisominen tuettuna on ihan lemppari puuhaa, sitäkin tehdään monesti päivässä, mutta vain pienen aikaa kerrallaan.

Pojan liikkuminen on tuonut mukanaan kaikkia enemmän ja vähemmän mukavia taitoja. Eilen mm. roikuttiin jo verhoissa ja lipaston laatikonnupeissa :eek: Onneksi vauhti ei ole vielä mikään huikea :)

Nyt myös kaikenlaiset napit ja nappulat kiinnostavat, kokeiltu on jo säätää lattialämmitystä ja pakastinta (haloo pakastinvalmistaja, ketä - paitsi 5,5kk vauvaa - palvelee se, että pakastimen virtakatkaisija on melkein kiinni lattiassa?), sylissäkin kurotellaan yleensä tekniikan perään :)

Ma en ois koskaan uskonut, mutta meidan aikaisemmin tummasta pojasta on kehkeytymassa BLONDI !!! :p
Minun sukulaiset ovat aina ihmetelleet vauvan tuuheeta kuontaloa, mutta nyt ma olen itsekin ihmeissani miten vauvan tukka voi muuttaa niin paljon varia (tai ei se nyt mikaan eloveena-blondi edelleenkaan ole, mutta huisisti vaaleempi.)
:) Todistusaineistoa:
lokakuu.jpg joulukuu.jpg huhtikuu.jpg
Eka heti lokakuussa laitokselta kotiin, toka joulun jalkeen, kolmas tuorein eli nyt huhtikuussa! Hieman tukka ehti harveta tuossa valissa. On edelleenkin harvempi kuin aikuisen tukka, mutta kasvanut hurjasti pituutta ja vaalentunut. Karstaa on edelleen, siita me ei koskaan paasty kunnolla eroon, mutta ei sita huomaa ellei sita erikseen ala etsimaan. :)

Meillä ollaan juurikin eloveena-blondi ja tukkaa on toooosi paljon. Ihanaa jos poika perii hiusten määrän ja laadun isältään, ja meikäläisen vaalean värin :)

Liitteet

• tukka.png
    tukka.png
    255.2 KB · Katsottu: 21
^Ainakin tunnistatte omanne jo kaukaa, silla on teidan pojalla tosi eksoottinen tukka paikallisessa variskaalassa. :grin Meilla poika on perinyt isansa tuuheat kiharat, paitsi isi on tosi tumma ja mun kuontalo lahinna maantien varinen rotanhanta. o_O Tosin mies pitaa siistia siilitukkaa, joten poika on meilla se ainoa kikkarapaa. Hurjan janna seurata, etta vaaleneeko viela tuosta. En usko, etta kovin paljon on edes mahdollista, silla pojalla on kuitenkin ruskeet silmat ja oliivi-iho. :) Mutta se on varma, etta ma en leikkauta tuota tukkaa ennen kuin alkaa kasvaa silmille. Ma rakastan sita peikkotukkaa! :p

Meidän pikku blondilla ei ole vielä edes tukkaa pahemmin. Edelleen melkein kalju pläntti takaraivolla, siinä ympäristössä lyhkästä, mut otsalla ja päälaella (irokeesialueella) jo n 6 cm pitkiä haituvia. Päänahka silti paistaa. Osittain sikskin, että hiukset on saman värisiä. Ihan blondi! Saa nähdä millaiseks tulevaisuudessa, vanhemmilla on tosi paksu ja nopeesti kasvava tukka ja blondeja lapsuudessa, isänsä edelleen. :)

Ihania kuontaloita Sophien ja Littleredin pojilla! :) Mä luulin, että meidän pojalla on verrattain paljon tukkaa, mutta lähempänä ollaan kyllä tuota Murmeliinin kuvausta, joskin tummempia :grin

Poika on nyt keksinyt miten noustaan istumaan. Tänään ei ole sitten muuta tehnytkään :) Kyljen kautta toisen käden nojaan ja siitä sitten kunnolla istumaan. Istuu kyllä tosi napakasti itsekseen, mitä nyt satunnaisesti kellahtaa selälleen niin että pää kolisee mutta osaa kai jotenkin jo "jarruttaa" sitä kaatumistakin niin ettei kaadu enää ihan miten sattuu ja täydellä painolla.

Nyt myös ryömitään käsivoimilla. Toistaiseksi pysytty yhden huoneen sisällä mutta sitäkin enemmän löydetty kaikkea jännää :)

No niin, neiti ryömii taaksepäin. Lisäksi minä väitin miehelle jo viikko sitten, että hän sanoo "äiti", vaikka oikeasti luulen, että kuulen mitä haluan. No nyt täällä ollessa mies on alkanut väittää, että tyttö sanoo "isi". Ehkä kyse on jonkinlaisesta "titi"-äänteestä, jonka me molemmat kuulemme haluamallamme tavalla? Mutta nyt sitten Ukkikin on sitä mieltä, että neiti sanoo "Ukki". :rolleyes: Ja vaippaa vaihtaessa sekä minä että mies olemme kuulleet sanan "kakka". Onkohan meidän koko suku päästään vialla?? o_O Tai sitten tuo on tullut äitiinsä, ja asiaa on niin paljon, että pitää aloittaa hyvissä ajoin? :laughing021

Takaisin