Töihin vai hoitovapaalle?Vai jotain muuta...

Kerranki kela oli nopee, toissapäivänä tein kotihoidontuki hakemuksen ja nyt jo päätös. :)
Toi kuntalisä onki tosi reilu systeemi vai mitä muut on mieltä? Kattelin huvikseen kelan laskurilla.. tällänen pikakatselmus kuntalisästä Helsinki 264e Pieksämäki 100e Sodankylä 200e Kirkkonummi 165e, moni kaupunkihan kuntalisää ei maksa lainkaan, kuten esim. Tampere, Jyväskylä ja moni muu.
 
Jep.. mut Helsingissä se kuntalisä laskee hoitovapaan kuluessa. Mut on se silti reilu, en valita ku kallistahan täällä tosiaan on.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Jäden kommentti ei näy. Näkyykö muille?

Se on kyllä totta, et Helsingissä on kallista asua.
 
Mulle taas näkyy joku kommentti, mut en tiedä kuka sen on kirjoittanut.
 
Jyväskylässä maksettiin esikoisen aikaan sentään 100 euroa. Nyt ei tosiaan mitään. Eikä tuo eläminen missään päin Suomea kyllä halpaa ole. :P Toki jotkut kunnathan varmaan kuntalisälläkin houkuttelevat muuttajia. Ainakin siellä, missä me asuttiin vuos sitten sai kuntalisää 150 euroa, vaikka siellä kyllä halvempaa asua ku täällä.
 
Mä en sit muistanu niitä hiton tulotietoja lähettää sinne kelaan määräaikaan mennessä. Evättiin nyt sit se lisä...
 
Sama juttu Ainukka meillä. Eilen tuli kelasta postia. Taitaa olla niin että miehellä tulee olla alhaiset tulot että sen saa?
 
Minulle tuli postia, että odottavat vielä palkkatietoja yhden työkeikan osalta. Pitää lähettää tän kuun loppuun mennessä, mut miehen palkkanauha tulee vasta ens viikolla. Tiukalle menee. Toivottavasti tuon yhden parin viikon työkeikan lisätulot ei syö noita mun lisiä. Vaikuttaakohan miehen saamat päivärahat tuohon.

Ainukka voit hakee sitä lisää uudelleen, mut lähetä nyt ne palkkatiedot heti sinne. Mullakin evättiin ne lisät jo kertaalleen, mut toisella kertaa marssin suoraan kelaan ukonpalkkatiedot ja uusi hakemus kourassa.
 
Niin se täytyy tehdä. Kaikki vaan irti mitä saa. Meidän pitäis jotain 50e luokkaa saada sitä. Silläkin jo reilu viikon söis :)
Tietty jos teen sillon tällön keikkaa niin se pienentää sitä siltä kuulta...
 
Voih snif, minä aloitan kohta työt. Mietinkin tuota osittaista hoitovapaata esim.lyhennettyjä työpäiviä. Onko kukaan sellaiselle ryhtymässä ?
 
Huoh. Nopeesti se äippäloma meni.
Mutta mä oon ainakin vielä syksyn kotona, katsotaan siitä sitten miltä tulevaisuus näyttää..
 
Mulla ainakin jo rahat loppu. Joku 1,40€ tilillä ja vanhempainvapaa loppu toukokuun viimenen päivä. o_O Onneks kohta tulee, jos tulee, vakuutuksesta rahat ja vammaistuki.
 
Joo, ei tässä rahoissa pyöritä!
Toivotavasti torstaina saa kirppipöydän antimista jotain.. Tosi ne olis kiva säästää lomareissuun ensi kuussa :)
 
Mä aion näillä näkymin palata tammikuussa töihin ja tehdä lyhennettyä päivää. Mies pitää samalla loput isyyslomat pois, niin että tytölle tulee pehmeä alotus päiväkodissa. Vähän jännittää jo, vaikka siihen on hirveesti aikaa!
 
Takaisin
Top