Töihin vai hoitovapaalle?Vai jotain muuta...

No kyllä miultaki kyseltiin, olinko esim. hakenut tiettyjä paikkoja, mutta olivat oman alani paikkoja, joita toki olin hakenut. Ei ainakaan mihinkään muuhun kuin oman alan työhön vielä ehditty kannustaa. Open paikkoja nyt ei täällä turhan paljon ole tarjolla ja kun on, on hakijoitakin riittävästi. Alastakin varmasti riippuvaista.
 
mun iho ei kestä oman alan työtä mut siitä ei ole lääkärinlausuntoa.ja sittehän ne tyrkyttää kaikkea muuta.
 
Mun pää ei kestä oman alan työtä. :p

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä kyl kestän tämän hetkistä työtä.. :D Oon oikeelta ammatiltani talonrakentaja mut kas kummaa ku ei oo ylimääräistä jalkaa haarovälis niin ei saa millää töitä... Isä soitti mut töihin ku asuin sillä hetkellä Seinäjoella.. No nyt täällä tuppukylässä ihmetellään ja asennellaan pitkin lähiseutuja keittiöitä, vessoja jne :) En tiiä.. vaik oonki isällä ja äidillä hommis niin on paljon helpompaa puhua ja välillä vähä huutaa toisille myöskin sille siskolle mikä kököttää toimistossa :DD
 
Voi kun saiskin töitä niin sais vihdoinkin sitä kaipaamaani omaa rahaa. Ei vaan oel vielä tärpännyt vaikka kuumeisesti olen hakenut. Koulutusta kun en omista :sad001 Noh.. Saapahan ainakin imettää pidempään jos jotain hyvää pitää hakea. Haen siis uusia töitä sen takia kun sain raskausaikana vakkaripaikasta potkut kun saivat kuulla et odotan :angry1
 
No miulla on koulutus, mutta täällä on hemmetin monta muutakin koulutettua ja pätevää kollegaa hakemassa samoja töitä. Joten tuskinpa olen täältä päin töitä saamassa. Olisin kyllä valmis muuttamaankin töiden takia, mutta vielä vuosi pitäisi ainakin täällä pysyä, koska miehen pitäisi saada lopultakin ne opintonsa päätökseen. Vähän välillä meinaa ketuttaa, kun toinen vieläkin opiskelee. Lähinnä siksi, kun toki se sitten kuormittaa meidän taloudellista tilannetta, kun toinen ei tienaa mitään. Ja itse saan yksinäni stressata raha-asioista. Näin on ollut kuitenkin jo kolme vuotta. Mutta ei siinäkään olisi ollut järkeä, että toinen olisi opiskellut tutkintoon asti alaa, joka ei yhtään enää kiinnostanut. Jossain kohtaa olisi alanvaihto ollut takuulla edessä. Ja mikään hoppu ei täältä ole pois, viihdymme kaikki hyvin Jyväskylässä, mutta töitä olisi toki kiva saada!
 
Voi kun saiskin töitä niin sais vihdoinkin sitä kaipaamaani omaa rahaa. Ei vaan oel vielä tärpännyt vaikka kuumeisesti olen hakenut. Koulutusta kun en omista :sad001 Noh.. Saapahan ainakin imettää pidempään jos jotain hyvää pitää hakea. Haen siis uusia töitä sen takia kun sain raskausaikana vakkaripaikasta potkut kun saivat kuulla et odotan :angry1

Eihän raskaus oo mikään syy irtisanoa! :mad: Niin ei edes sais tehdä...
 
No eihän se ole ei.. muuuutta kun ei ole voimia alkaa valittamaan niin en ala.. Muutenkin parempi vaan olla hiljaa koko asiasta ja muistaa ettei mene enää ikinä enää hakemaan sen puljun vapaita työpaikkoja :wink
 
Mihin tää äippäloma katoaa.."kohta" alkaa työt ja kiinnostaa kun kilo pskaa..hoitovapaalle jäisin jos ois varaa..vaikka mulls onkin joustava työ kun siivoushommii teen nii äääh...:). No onneks kun äippäloma loppuu niin on vielä mahdollisuus pitää kesä ja talviloma ennekö hyppää oravanpyörään :)
 
Minut irtisanottiin myös raskaana ollessa. Nyt en ole edes etsinyt töitä. Katsotaan muuttuuko mieli kun ensimmäinen hoitovapaan raha tulee.
 
Sitä minäkin nyt täällä pelkään. Pomo ei varmasti tykkää kun on ootanu mua jo töihin ja sanon että oon taas paksuna...

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mä irtisanoin esikoisen hoitopaikan ja heinäkuusta lähtien molemmat ipanat saa olla mun kans kotona, ainakin syksyn. katotaa miten pärjätään että jatketaanko vielä kevät vai pitääkö sitte lähteä töihin.
viime syksynä helpotti että esikoinen oli hoidossa, silloin kun vauva oli oikeesti pieni. sai vähän levähtää yms.
syksyllä odotan kun vauva on jo 1-vuotias ja esikoinen reilu 3 niin voidaan oikeesti tehdä erilaisia juttuja yhdessä mitä ei oikein olla voitu tehdä kun kuitenkin vauva vaatinut omansa, jo ihan pelkästää syömisee tuhraantuu aikaa päivässä :) hain mä kyllä esikoiselle kerhopaikkaa missä kävis 3h 3 kertaa viikossa. se olisikin varmasti kivaa puuhaa kotona olon keskelle :)
 
tuli kelasta se kotihoidontuki päätös,en saa hoitolisää koska tulot on liian isot.saan siis vaa sen 341e/kk. huhheijaa.kai se ois yritettävä hakee sitä työttömyysmikälierahaa.
 
Vaikuttikos siihen kotihoidon lisään puolison tulot? Ne kun niitä kyselee taas, vaikka tiedot sinne on lähetetty sillon kun isä oli vauvan syntymän jälkeen kotona 3 viikkoo.
 
Siihen piti muistaakseni olla tämän ja edellisen vuoden tulotiedot

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Tiutsi: Mä ilmoitin myös meidän esikoisen syksyllä alkavaan päiväkerhoon :) Meillä on kerho vaan kahtena päivänä viikossa ja 3-vuotiaille vaan 2 tuntia kerrallaan. Mutta varmasti esikoiselle piristysruiske arkeen! Hän ei ole koskaan hoidossa käynyt, mutta ohjatussa puistotoiminnassa käy useampia kertoja viikossa, joten ilman äitiä meneminen ei ole uusi juttu kuitenkaan. Toivottavasti kerhossa olisi askartelua ym. pikku puuhaa. Tiedän että tyttö niin kovasti sellaisesta tykkää, mutta itse en oikein ole osannut hänen kanssa askartelemaan ryhtyä. No sain mä sentään virpomisvitsat tehtyä ja kyllä me väritellään ja piirrellään yhdessä :)
 
Me saatiin joku 80€ sitä hoitolisää. Tehtiin eilen laskelmia miehen kanssa ja läiskäsin sille sen osuuden kuluista. Sain sen aika hiljaiseks. Sais ton koulun hoidettua loppuun niin vois hakea sitä työttmyystukea/ansiosidonnaista.
 
mä en taidakkaa hakea sitä työttömyysmitälie rahaa,aattelin et säästän sen siihen ku oon oikeesti työtön.
 
Takaisin
Top