Töihin vai hoitovapaalle?Vai jotain muuta...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja @sukki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joululahjat turvattu täälläkin. Kyllä reilulla 400e ostaa lahjat oikein hyvin :) tai ainakin osan niistä...

Miten ihmeessä voi saaha nelinumeroisia palautuksia? vai tekeekö siinä koko vuoden todella korkealla veroprosentilla?

Maksaa liikaa veroja vaa koko vuoden. Nii ja vaikutti myös et mulla on omistuksia, joista saa verohelpotusta. En oo koskaa loppu vuodesta joutunu nostaan. Joku viisas mies sano jossain, et turha maksaa liikaa veroja palautusten toivossa.. siinä häviää. Mut iha sama mulle... Maksan aina tarkoituksella enemmän nii saa olla rauhassa eikä tarvi murehtia vuoden lopussakaan. Sen verran köyhä ja pihi akka, et ihan kiva saada jouluna aina niin sanotusti "ylimääräistä" et saa ostaa lahjoja. Tänä vuonna tosin menee iso osa sukan varteen palautuksista taas. Vissiin ois itte tehtävä tänä vuonna taas joululahjat. Toissa vuonna tein saippuaa lahjaksi sukulaisille.. mitähän sitä tänä vuonna keksis.. paljo kuuluu tähän ketjuun. :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
miehen veli saa kans paljon veronpalautuksia kun sillä on niin paljon lainaa.
mun täytyy tehä tohon ne työmatkamuutokset ja pistää takaspäin menemää...ärsyttävää sitte taas oottaa sitä lappusta takas.

Minäkin saan 630 e, mut olihan se tiedossa, kun en jaksanu kelaan toimittaa uutta verokorttia ja mulla lähti 20% veroa äitiysrahoista vaikka olis pitäny lähtee ehkä jotain 5-7%. Mut parempi se on munkin mielestä näin, että rahaa tulee takas kun, että joutus maksaa takas. Mies sai parina vuonna isot palautukset, kun oli yli puoli vuotta ulkomailla, jolloin verot maksettiin sinne maahan, missä hän työskenteli. No veroja ei siellä maassa tunnettu, niin hänelle maksettiin kaikki verot takas.

mä vedän veroprossan niin minimii kun saa,ennemmin otan joka kuukausi enemmän rahaa kun joku joulu enempi.sitä ne verotoimistossakii sano et saa enempi palautuksia jos on isompi prossa mut ne palautukset ei hirveesti vaikuta mun joka kk laskuihin.

Miusta on kyllä kiva saada palautuksia, mutta ei meilläkään niin suurelti tuota rahaa ole, että niiden takia voisi veroprosentin hirveän suureksi laittaa. :D Eli jotain siltä väliltä. On se veroprosentti kuitenkin sen verran reilu, ettei vaan vahingossa tule mätkyjä. Viimeksi tuli isot palatukset, siis miulle isot, kun sain toista tonnia palautuksia, kun olin unohtanut verokorttiin raksia sen kohdan, että yksi tuloraja vuodelle... Meni sitten sillä toisella tavalla ja maksoin muutamalta kuulta "vähän" turhan paljon veroa. No, kyllä se viime jouluna lämmitti. :) Nyt en vielä edes tiedä palautuksista. Toivottavasti jotain tulee, ettei maksamaan joudu. Oiskohan ne laput tulleet postissa, pitäis jaksaa hakea ne postit. :D En lenkiltä palattua jaksanut niitä hakea, kun piti Kiirakin kantaa sisälle.

Muokattu viimeksi:
Mä olen myös katsonut veroprosentin niin, että palautuksia mielummin tulisi kuin menisi. Ihan mukavia summia on viime vuosina tullut palautuksia :)

Mullekin tulee onneks palautuksia eikä mätkyjä! Pitäis vaan tosiaan jaksaa näpytellä ne hemmetin työmatkat, jotenkin niin vihaan sitä hommaa. :grin

Ah, joulu turvattu täälläkin. Vajaa 900e tuleepi. Tosin tulee varmaan tositarpeeseen kun kituutellaan sillä kotihoidontuella sillon...

kelassa käyty kotihoidontuki-paperi täyttämässä.ei ollu kelantäti varma et saanko hoitolisää,jos en saa ni kotihoidontuki verojen jälkee 279e/kk,ei sillä rikastumaa pääse.ehotti se sitä työmarkkinatukea,mut jos kieltäytyy tarjotusta työstä ni sit tulee karenssi= 3kk/0e. eli nou tänx.

On se kyl mitätön tuo tuki... mua alkaa aina nii korventaa tällaiset asiat, ku köyhää kansaa ei tueta, mut elostelijajohtajat kyl nostaa kaiken maailman etuuksia yms...

Jäde, eihän se karenssi tuu ku siihen työmarkkinatukeen. Kh-tukea ei voi evätä sen takia ettei ota työtä vastaan.

saako sit niiku työmarkkinatukea JA kh-tukea samaa aikaa?mä oon ymmärtäny et ei saa tai et kh-tuki vähennetää sitte siitä työmarkkinatuesta.

Niitä saa yhtä aikaa, mutta se kotihoidon tuki tosiaan vähennetään sitten työmarkkinatuesta. Eli kokonaisuudessaan tuen määrä on sama kuin pelkkä työmarkkinatuki. Mutta tosiaan tuollaisessa tilanteessa, jos ei ota työtä vastaan, niin kotihoidontuki tulee silti. Koska kuitenkin maksetaan kahta tukea, työmarkkinatuki vaan pienempänä. Miulle ei oo työttömyysaikoina työkkäri koskaan tarjonnut työtä, ihan olen rauhassa saanut itse etsiä. En sitten tiedä, mikä on meno nyt. Ja vaihtelee varmaan paikkakunnittain myös.

Takaisin