Töihin vai hoitovapaalle?Vai jotain muuta...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja @sukki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea työnhakuun! Mä pohdin vakavissani, et ottaisin sitten jossain välissä ehkä yhden hoitolapsen meille.. kunhan eka päästään isompaan kämppään ja jos en ihan heti tuu raskaaksi. :D

Äääh, tää on asia mikä mulla pyörii niiiiin paljon päässä.
Hoitopaikkaa on haettu 1.8.2014 alkaen, mutta en mä halua vielä silloin mennä töihin. Olen miettinyt, että onnistuisko kituutella jos muuttais alkavaks 1.1.2015. Ei mulla kyllä ole työpaikkaakaan, mutta elokuusta taatusti saan helpommin. Tammikuusta vaikeammin, mutta sitte vois jäädä viel kotii ettii niitä töitä.. En mä tiiä. Pystyisipä joku muu päättää mun puolesta.

Mä aloitan koulun 25.8 ja toivon, että mies pitää siihen päälle vielä 6 vk isyysvapaita ennen kun laps tarvii laittaa päiväkotiin. Juuri ehtii vietellä 1-v synttärit ennen kun tarvii jatkaa opintoja.

Kovasti kyllä haluaisin jäädä kotiin, mutta taloudellisesti ei ole mahdollista. Onneksi miehen äiti on opettaja ja on koko kesän lomalla eli hoitaa meijän jäpikäistä<3 Minun töihin meno varmistu oikeastaan tällä viikolla. Ei ole vakipaikkaa minne palata, mutta laitoin kesätyöhakemusta menemään ja nappas :) Onneks tiedossa on päivä työ 3-vuorotyön sijaan, niin ei tartte poitsun olla hoidossa iltamyöhään tai päivisin, jolloin itse olen nukkumassa jne. Odotan kesäkuun alkua, jolloin työt alkavat hieman sekavin fiiliksin. Toisaalta on kiva palata työhön josta tykkää ja jossa haluaa kehittyä, mutta toisaalta se, että jos minulta jää näkemättä ne ensimmäiset jotkut asiat mitä jäpälä tekee. Siksipä nautin nyt todellakin näistä hetkistä erimielellä, vaikka välillä väsymys meinaa nostaa päätään ja ärrimurri iskeä.

Mä siis hain kodinhoidontuen sinne asti, et poika on 3-vuotias. Nähtäväksi jää, millainen taapero pojasta kasvaa. Ehkä onkin vilkas tyyppi ja kaipaa virikkeitä ja vuoden päästä lähteekin hoitoon. Silloin mä kyl lähden opiskelemaan.. saa sit tosiaan nähdä, miten menee. Sukanvarressa on rahnoo säästössä lapsia varten, mut mieluummin käytän niitä rahoja vain tosi tarpeeseen.

Ja jos se typerä esitys siitä hoitovapaan jakamiseta menee läpi, niin sit meillä mun on pakko lähteä töihin (tai opiskelemaan). Mies ei aio jäädä hoitovapaalle.

Mä myös haluaisin olla kotona siihen asti että tyttö täyttää 3-vuotta :) Näillä näkymin se on mahdollista mikäli kaikki tukiasiat pidetään ennallaan. Mun mies ei varmaan olisi myöskään halukas jäämään kotiin, ei se varmaan mahdollistakaan olisi kun hänellä on oma yritys.

Myö miehen kans pähkäiltiin et pitäskö tytsylle hakea perhepäivähoitopaikkaa kun mulla loppuu äippäloma..Kun ei hoitovapaaseen oo "varaa" nyttenkin välillä oleskellaan rahan kans aika tiukilla...Päätettii että ei vielä nii pientä mihkään hoitoon vaan itte teen sillon muutamii tunteja töitä kun mies on kotona....:) paljon helpommalla pääsee ja kun mulla on joustava työ :)

tietääkö kukaan paljon se kodinhoidontuki on?kun kaveri sano et voin ottaa sen kodinhoidontuen tai työmarkkinatuen...en kaipais enää yhtää päänsekottajaa...

Ja työmarkkinatukea voi saada hoitotuen ohella jos oikein ymmärsin. Mut vaatii sitte sen että oot työtön työnhakija samaan aikaan, ja että menet työkkärin pillin mukaan töihin, jos niitä tarjotaan.

Takaisin