tässä kuussa ovuloineet, jännitetäänkö yhdessä? :))

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja etk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääsin pitkästä aikaa nyt koneen äärelle. Täälläkin tänään kp1 ja arvattavissa se olikin. Mutta olen onnellinen siitäkin että menkat tulee niin on alkanut kroppa palautua keskenmenosta. Ja ei kun odottamaan uutta ovista saapuvaksi ;) niin ja ETK:lle kovasti onnea plussasta <3>

Heippa.
Täällä odottelen ovista. Pitäis olla tän laskurin mukaan tänään ja toisen laskurin mukaan eilen ja kolmannen laskurin mukaan ylihuomenna. No en tiedä milloin on. Testaillut olen jo viikon. Tänä aamuna tuli ensimmäinen tummempi viiva testiin, mutta kun töistä tullessa tein testin clearbluen digitaalisella, niin ei tullut hymynaamaa. ja sitten vielä äsken tein taas sen bregcheckin (miten nyt kirjotetaankaan), niin se viiva oli jo tosi tosi haalea, haaleampi siis kun aamulla. Olin kyllä juonut aika paljon vettä. En tiedä vaikuttaako miten. Virtsa oli kyllä tosi haaleaa. Ärsyttää, jos en ovuloikaan tässä kierrossa. No seksiä on ainakin ollut joka toinen päivä menetelmällä jo pitkään.

Onnea kaikille plussanneille :)

ajattelin nyt tänne kirjotella vaikkakin pitäis tuonne odottajien puolelle mennä mutta oon niin kovalla hengellä mukana teidän oviksissa etten malta x) te ketkä ootte jättäny hormonaalisen ehkäsyn pois niin ei kannata hätäillä jos ei ekoina kiertoina tärppää. meilläkin meni tasan puolivuotta ennenku tärppäsi,eilen soitin neuvola-aikaa ja sieltä sanottiin että nopeesti tärppäsi. kuulemma harvoja ihmisiä joilla tärppää ensimmäisissä kierroissa. onneksi meidän kunnalla on ultralaitteet, 21 pvä neuvola ja neukkatäti sanokin että ehdottomasti ultrataan :))) pahoinvointikin nostaa jo päätään kun meinas aamukahvit tulla takasi :D

käy vaan etk kirjoittelemassa tänne välillä kuulumisia xD mä ainaki tykkään.ja toivottavasti ultrassa on kaikki ok :)

täällä meneillään kp 7/30 ja täti alkaa pikkuhiljaa häpymään.jeeeee _o/
eilen ja tänään ollu taas migreeniä, joten pakko oli jäädä kotiin vaan lepäilemään.toihuilutkin vois taas pikkuhiljaa aloittaa..ens viikon la pitäis sit ovis olla (:

Kyllä se vaan sieltä sit tuli kyläileen... Täällä siis nyt kp2. Noh, ei pidä lannistua ja eilen saapuki sopivasti jättihelokitkin  postista! :) josko niistä jotain apua olis...

Ehdottomasti etk käyt täällä kertomassa kuulumisia :)

Noista hormonaalisista ehkäisyistä sun muista puheenollen, et mitäs sit ku ei oo ollu käytössä mitään ehkäsyä esikoisen syntymän jälkeen. Ja esikoinen täyttää kk:den päästä 2v. Onhan niitä kuullu paljon sellasiakin tarinoita, ettei vaan yksinkertaisesti enää tule raskaaksi vaikka se yksi jo oliskin. Vähän on sekavat fiilikset, et tavallaan täysillä yrittää, mut sit kuitenkin on taka-alalla se ajatus etten varmaa enää tule raskaaks. Ja tuo tunne on yllättävänkin voimakas.

kp 26/28.... plääh, tylsää odotella menkkoja, lauantaina pitäs alkaa.

Paljon oon puhunut just ystävien kanssa tosta et se että on ennestään lapsia ei tarkoita sitä et niitä saa lisää, tiedän monia jotka saaneet vaan yhden ja sen jälkeen ei ole tullut yrityksistä huolimatta lisää. Esim mun äiti on ainut lapsi vaikka isovanhemmat olis lisää halunneet :/ Nykyään kyllä aika usein tutkitaan mistä johtuu jos lasta ei ala kuulumaan ja varmasti itsekkin tutkisin et missä vika jos ei alkais vuoden päästä mitään näkyä....

Tsemppiä Mira85! Mullaki tosiaan kp2. Meinasin ite kokeilla sitä greippimehua tässä kierrossa, katotaan onko mitään apua.

Meillä yritetään vasta ekaa lasta ja onhan se käyny mielessä kahden epäonnistuneen raskauden jälkeen että saako jälkikasvua ollenkaan. Ihmisten vihjailut sattuu välillä aika lailla. Viimeksi tänään työkaveri kysyi jotain siihen suuntaan, että koskas meille on tulossa lapsia. On välillä vaikea yhtäkkiä keksiä mitä sellaiseen vastaa.

Kiitos Etk kannustavista sanoista. Tottahan se on, että ei kannata hätäillä. Mekin yritetty jo/vasta 8 kk. On tämä sellaista tunteiden vuoristorataa. Yhtenä päivänä tulvii kirosanoja tuon tuosta ja toisena päivänä itketään silmät päästä ja kolmantena päivänä nauretaan kippurassa sitä, kuinka mä tässä nyt juon millon greippimehua ja millon vehnäalkioöljyä ja tuputan miehellekin niitä. On tämä vauvanteko kyllä ärsyttävää.
Noh, mulla ei tainnu ovista tässä kierrossa olla lainkaan :( Ei näy, ei kuulu. Käy vaan etk kertoilemassa kannustavia sanoja!

Piti muuten vielä kysyä onko kenelläkään tietoa voiko tuo vehnänalkioöljy pistää kuukauiskierron sekaisin? Tai voiko jotenki vaikuttaa ovulaatioon?

tosta vehnäalkioöljystä mä en niin tiedä mut luulisin että ajais vähän samaa kuin tuo jättihelokkikapseli. jättihelokkikapselista luin että jos kierto on epäsäännällinen niin se voi auttaa tasaannuttamaan sitä, se on myös hyväksi näin talvella iholle,hiuksille ja kynsille. ja hoitaa limakalvoja. itse söin niitä eikä todellakaan ole valittamista X) voihan toki olla että kaikki oli vaan sattumaa mutta tulipahan kokeiltua :) mira85 asia varmasti painaa mieltä mutta mulla on tähän hyvä malli: toisella isosysterilläni on 5 lasta, ehkäsyn on alottanu vasta nyt kun lapsiluku kuulemma täynä. eli ovat menneet sillä periaatteella että lapset tulee kun on tullakseen. vuosia en nyt jaksa laskea mutta niiden iät menee näin. 9v,8v,pian 6v,3v, ja viikon päästä 2v. enkä usko että tämä pari on seksittä ollu vuosien välissä :D mun vanhimmalla siskolla on 8 ja 6v pojat ja tätä kolmatta toivoivat 2vuotta ja nyt niilla on kuukautta ennemmin la kun mulla <3

Ja se olis sitten kp 1/27 Odotin huomiseksi vasta menkkoja, mutta näköjään yllättikin jo tänään. Eipä tuolla väliä ole. Se hyvä puoli tuossa testien tekemisessä on et ei sitten tipu kovaa ja korkealta, se pettymys tulee pikkuhiljaa ja nyt kun menkat alkoi niin ei pahemmin harmita.

Ensiksi kiitos Eleanora ja etk tsemppauksesta! kylläpäs se alkokin todenteolla sit kuitenkin harmittamaan :/
Outoa oli kyl tässä kierrossa se, et ne loppu jo eilen ja en joutunu syömään kipulääkkeitä. Tosiaan, ku se endometrioosi meikällä nyt sit kai on.

Onkohan muuten noilla greippimehuilla jotai eroo? onko kukaan tutkinu? :) Ite oon juonu Valion, mut nyt mies oli ostanu verigreippi- mehua. Onko sillä sit niin väliä? on tää tarkkaa hommaa ja melkeimpä jo työstä käy :P Nyt kyllä jostain syystä pelkän seksin aatteleminenki haukotuttaa... mut ehkäpä mieli muuttuu sit lähempänä ovista!

Tsemppiä kaikille tähän kiertoon!! Ei luovuteta eikä vaivuta epätoivoon! :)

Sitä piti viä kysyä noista helokkikapseleista, et ku ite en tollasia jättihelokkeja (sen nimisiä ainakaan) löytäny,  ni tilasin netistä tän nimisiä : Efamol 1000mg. Kuinka "vahvoja" etk ne sun kapselit on?

tähän mun purkkiin on laitettu näin, 4 kapselia sisältää 2000mg helokkiöljyä, 200mg gammalinoleenihappoa ja 24mg E-vitamiinia. ja näit' piti ottaa se 4 kapselia päivässä.

Heippa, täällä kanssa mukaan liittyy yksi raskautta odottava. Meillä on yritys ollut päällä jo 05/12 eikä vieläkään mitään näy. :( Tosi imetin enisimmäistä lasta elokuuhun asti joten se on yksi syy, mutta nyt ei menkat ole säännölliset ja kierto saattaa olla 14-28 päivää.. Ostin nyt ovulaatiotestejä jotta selviäisi milloin ovulaatio oikeasti on. Nyt on kp 5 menossa ja joka päivä teen testin. Toivottavasti nyt vihdoin tärppäisi.
Onnea teille kaikille jotka ovat plussanneet! :)

Hei!
ajattelin kysäistä kun ollaan kesästä lähtien yritetty miehen  kanssa lasta ja kierto on ollu suhteellisen säännölinen 1-2 päivän heittoja on ollu. Mutta asian ytimeen nyt menkat myöhässä viikon ja testit negaa näyttää kuten verikoe myös. eilen labrassa käyty kun väsymystä niin voimakkaana ilmassa. hb 146 eli ei rautakaan ole huonosti veressä. Onko muilla mitään hajua?

etk kirjoitti:
tähän mun purkkiin on laitettu näin, 4 kapselia sisältää 2000mg helokkiöljyä, 200mg gammalinoleenihappoa ja 24mg E-vitamiinia. ja näit' piti ottaa se 4 kapselia päivässä.

Okei... mulla näissä yhessä kapselissa on 1000mg helokkiöljyä, gammalinoleenihappoa 115mg ja 10mg E-vitamiinia.. näitä pitää ekat 12päivää ottaa 3päivässä ja sit yks päivässä. Tiedä sitten mikä se ois se oikeesti tarvittava määrä näissä touhuissa ;) Mut kiitti, ku viitit tarkistaa :)

Jenna90, kuulostaa kyllä merkilliselle... Kuitenkin jos on menkat jo viikon myöhässä, ni luulis ainakin sen verikokeen paljastavan? nuo testithän voi näyttää negaa vielä tossa vaiheessa (ainakin niin oon kuullu). Ettei sit olis mitää stressi- perästä?

Vehnä, ootko kokeillu noita helokkikapseleita? niitten luvataan auttavan myös epäsäännöllisen kierron tasaamisesssa. Siitä syystä mäkin aloin niitä syömään.

Kyllä nää päivät taas kuluu hitaasti. Nyt jotenki masensi sen verran, etten halua ees miehen kanssa puhua asiasta.. ja se kun vaan innostu entisestää :P Noh, nyt kp 7, kohta saa alkaa taas tikuttelut :)

Mielestäni en stressaa mitään... mutta eihän sitä koskaan tiedä.:/ ei ole ennenkään kyllä stressi menkkoja vieny..sanovat eilen hoitajat että omalle lääkärille aika varata mutta ei paljon auta kun 1-2kk jonot :( 

Jenna90: Mulla on aina kans ollut tosi säännöllinen kierto, ihan kun sullakin. Mut aikanaan kun esikoista yritettiin niin välillä saattoi menkat myöhästyä just viikollakin.... epäilen johtuvan siitä stressistä sen asian kanssa :/

kp 5/27 ja menkat ohi :)) Kohta pääsee hommiin :P

Takaisin