Tänään olen onnellinen siitä...

Mahtavaa Suski! <3

Haettiin nyt ne mökkirattaat. Tosi hyvässä kunnossa ja just mahtavat mökkirattaiksi. Sellanen ruutukuosi ja aika vintaget, mut just ihanat mökille!

Vicks-rasvaa kaulaan ja kaulahuivi päälle = henkilökohtainen taivaani tällä hetkellä. Musta lähti jopa vähän ääntä jo! :notworthy

Apteekissa kun oltiin ko. tuotetta etsimässä, mies kyseli, että mitä oon vailla. Jouduin kuiskaamaan ihan sen korvaan. "Viiksirasvaa?"

Kaikki on kotona valmista vauvaa varten. Vaikka kuinka koitan keksiä tikusta asiaa, enää ei kyllä puutu mitään, mitä ilman ei pärjättäisi! Paitsi tietysti itse päähenkilö, joka majailee edelleen samalla puolen vatsanahkaa (ilmeisen tyytyväisenä, luulen). Nyt on sitten aikaa tehdä kaikkea sellaista, mitä ei yleensä ehdi tekemään, kuten lomalla konsanaan.

Ja kukaan ei-toivottu henkilö ei oo koko raskauden aikana tullut lääppimään mahaa, vaikka lehtijuttujen perusteella aloin kuvitella sen olevan kovinkin yleistä! Ehkä oon vaan onnekkuuttani siltä välttynyt. Enkä ole saanut raskaudesta mitään kielteisiä kommentteja! Ruuhkabussissa oon saanut seistä siinä missä ei-raskaana olevatkin, mutta äitiyslomalaisena ei ole ruuhka-aikaan onneksi tarvinnut enää matkustaa :smiley-angelic003Vähän itseä vanhemmat naiset etenkin on suhtautuneet loppuraskauden ajan muhun tosi sympaattisesti, ventovieraatkin. Toivon niin, että tämä jatkuu vielä vauvan kanssa liikkuessakin! :Heartpink

Että edelleen, vaikka kasvan ja lihoan niin teen hommat edelleen reippaasti ja peruskunto korkea.
Mies kehui, että on upeaa että jaksan edes käydä kaupassa (hänen siskonsa, joka siis odotti ihanteellisessa painossa lapsiaan ei käynyt viimeisenä kuukautena edes kaupassa kun kunto oli niin huono ja hengästyi kun käveli muutaman metrin :D).
Tänään la! Minä se 100 kg painoisena spinnaan joka aamu 30 min - 60 min + jumpat, teen kotihommat, käyn kaupassa ja siivoan ja käytän lapsia ulkona.
Edelleen ärsyttää nuo käsitykset että "tottakai, jos lihoaa isoksi ei jaksa tehdä mitään eikä pysty edes kaupassa käymään" :D
"Mutta, jos saat vain 10-19 kg jaksat paremmin!!!!!", ai vittu, odotan innolla terkan kysymystä "oli varmaan rankka synnytys kun oli niin paljon painoa" :D Vituttaa tää maailman narsistisuus sekä mustavalkoisuus.

Mun äiti painoi 68 kg kun synnytti siskoni - sektiolla, kunto eikä lantio riittäneet.
Kun odotin esikoista ja lihoin ekana kuukautena 5 kg niin mulle sanottiin "lihavan synnytys päätyy todennäköisemmin sektioon kuin laihan, ei kannata ainakaan niitä pähkinöitä syödä kun lihot niin helposti". Paskan syöttöä - vituttaa taas huomenna mennä sinne kuuntelemaan kaikenmaailman paskapuhetta ja epäilyksiä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voi sinuu liii-saaa :sad001 Vaikka kirjotitkin tähän onnellisuusketjuun taas tästä aiheesta, niin mie toivosin et sie pystysit loppuajaks unohtamaan nuo paino- ja laskeutumismurheet ettei ne ihan kokonaan valtais mieltä :)
Tsemppiä, sie olet aika sissi ilman, että tartteis sitä kellekkään todistella!

Täällä liii-saaa ollaan painittu ihan saman painoasian kanssa. Oma äitinkin kehui, että oon ollut todella reipas ja kun oltiin kävelylläkin äidin kanssa niin kiilasin jyrkässä ylämäessäkin ohi. Itselläkin painoa about 100kg. Eipä se hoikkana oleminen automaattisesti tarkota et on hyvässä kunnossa. Neuvolassakin aina välillä terkka on antanut ymmärtää et oon laiska ja läski, mutta eipä oo käynyt katsomassa, mitä teen vapaa-ajalla. Samoin ku olin töissä niin jaksoivat aina muistuttaa että oon tosi reipas ja hyväkuntonen ku jaksoin kävellä töihin ja ollakin viel siellä ja puuhaa niiden lasten kanssa kaikkea.

Nostan sulle hattua siit et oot oikeesti noin reipas ja jaksavainen. Tsemppiä viel loppu odotukseen, kohta se on ohi! :grin

Mä sain tehtä veroilmoitukseen korjaukset! Jesjesjes! Ihan voittajafiilis!

Painosta sen verran, että nämä viimeiset päivät mä olen antanut mennä ihan plörinäksi syömisten suhteen. Pää ei pysy kasassa ilman maraboun mansikkasuklaata. Voi olla, että muutaman kuukauden päästä kiroan tätä päätöstä, mutta juur nyt ei kiinnosta. Painoa tulee ja painoa menee, pääasia mun mielestä kuitenkin on, että pysyy perusterveenä, kykeneväisenä toimimaan ja järjissään.

Huomenta päivää. Sain nukuttua! ! Tietty vessareissuja oli ainakin se 6 ja heräsin joka kerta ku piti kääntyä mut silti sain unta palloon!!!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Ihana oli käydä kaverin kanssa kahvilla ihan kahdestaan ilman kummankaan lapsia. Ehkä vielä ens viikolla ehtis treffaamaan ennen kuin poksahdan tai kaveri poksahtaa. 2 viikkoa eroa lasketussa ajassa. Tiedä vaikka oltais synnärillä yhtä aikaa :)

Oon muuten tosi onnellinen kavereista, jotka on raskaana samaan aikaan! Kun joku muu kysyy mun vointia, vastaan jotain ympäripyöreää – ei ne kuitenkaan halua tietää yksityiskohtia. Raskaanaoleville kavereille kehtaan horista supistuksista ja närästyksestä ja häpyliitoksesta, ja ne vastaavat samalla mitalla takaisin.

Sain imuroitua ja pestyä vessan. Vähän siirtelin eteisenkin tavaroita. Jos kohta vaikka hevosen harjuuseen... Arskakin paistaa mukavasti. Ainiin: max reilu viikko raskautta jäljellä! Yritän ajatella positiivisesti!

Sama täällä! Ajattelin että tää on vaan joku näköharha, että paan nyt vauvauutiset merkille eri tavalla kun ennen... mutta kyllä tää alkaa olla aika huomattava ilmiö. Kaveri järjesti pari viikkoa sitten juhlat kaikille viimeisillään raskaana oleville ystävilleen, meitä oli siellä viisi, LA:t tosi lyhyen ajan sisällä.

Takaisin