Tänään olen onnellinen siitä...

Aamun järkky olo parantui kun söi tuplamäärän appelsiinia ja väkisin muun aamupalan..
Kai tästä pöpöstä paraneekin!
Aamulla meinas laatta lentää kun oli niin huono olo ja mietin kaikki kauhukuvat läpi näistä influenssista ja muista :/

Olen onnellinen siitä, että raskausviikko 28 ja mulle tuli tunne, että nyt olen valmis aloittamaan vauvavalmistelut kotiin.

Aion mennä tällä viikolla kelaan ja kelantäti saa pistää mun kaikki kelahakemukset kuntoon. Menen ostamaan ikeasta sen halvimman ja pienimmän hoitopöydän ja tuunaan sen makkarin sisustukseen sopivaksi.
Syvennyn varaston uumeniin ja kaivan esikoisen vanhat vauvanvaatteet pesuun.

Mies saa kiivetä vintille hakemaan pinnasängyn. Sitten kartotan vähän tilannetta, mitä pitäisi hankkia ja shoppailen.

Ja tähän kaikkeen mulla on aikaa toukokuuhun asti, joten nautiskelen ja teen näitä juttuja rauhassa, ilman ressiä. Kivaa kivaa!!!

Eilinen harmistus=tämän päivän onnellisuus: mun hampaita kehuttiin! Jee! Oon hoitanu hyvin hampaani (niin varmaan ;D )

Oi ja nam. Mies oli tyytyväinen ravinteli syöpöttelyyn ja mie myös! Ja oi kun oli kiva meikata (nappasin jopa nasmakirjaan uude kuvan. Oon mie aika hot mama vaik ite sanonki;). ) kävin yömekonki hakee ko "anoppi" tulee ens viikolla yötsyyn ja auttelee muutos nii siis ei tarvi sen ees pomppii yöl alasti vessaa :P Ja uudet oikean kokoiset rintsikat ja samaa sarjaa pikkaritki hihii ja paketti söpöjä sukkia! Ja miehen kamu tullee käymää ja illal jos jaksan ni saan käyä hakee vaatepaketin :P Kaikin puolin mukava päivä ja onhan tää rakkaan merkkipäiväki <3 :)

Kävin muistisairaan mummin luona. Eihän se mua enää tunnista, mutta ilahtui monta kertaa huomatessaan mahan. Poikaa se kauheasti toivoo, itse kun aikanaan menetti esikoispoikansa vauvana. Ja palvelutalossa on onneksi aina tosi mukava meininki, on kiva henkilökunta ja mummilla hauska, värikäs kaveriporukka.

29 lähtee käyntiin huomenna! :)
Sain nukuttua viime yönä, sitä edellisenä olikin niin rajut flunssan oireet ettei mitään rajaa..
Paljon vitamiinia niin ehkä pääsee pe hyppäämään spinningpyörän selkään ;)
Ainiin, paino ei ole noussut kuin 100 g tämän kuukauden sisällä, aika huimasti liikunta siis vaikuttaa (nyt syön esim. Enemmän leipää ja puuroa, pähkinöitä kuin aiemmin eli kalorit ovat puolet korkeammat kuin silloin kun tuli 900 g / viikko!!!), seuraavalla viikolla neuvola ja ekaa kertaa ei ahdista mennä siellä vaa'alle ;)

Mä sain serkulta jättimuovipussin vauvan vaatteita. Ja samassa paketissa oli Emilia! Mä olen saanut Emilia-nuken joululahjaksi sinä vuonna, kun täytin viisi. Emppu on sen jälkeen kiertänyt serkkuja ja serkun lapsia, kunnes nyt noin kahdenkymmenen vuoden jälkeen Emppu palasi kotiin! Mä meinasin ruveta itkemään, kun löysin Empun pussin pohjalta.

Voiiiiiiiiiiiiii. Oon pötkötelly sohvalla läppäri sylissä ja katoin eilisen vikan Emmerdale jakson. Ja toi iiiihana tuuletin tos on viilentäny miu oloo! Koska saan iha ihmeellisiä lämpökohtauksia nykyää! Horrmoonit. Ja jaksoin tehä ruuan iha yksin pitkästä aikaa! Ja tänään haen sen miun vaatepaketin mikä eiliseltä jäi hakematta. Toivottavasti ne college housut ois hyvät!!!!! I need some pink! :porc Voih jospa mieki tästä viel piristyisin ja saisin puhtia loppuun.. :)

Mä sain melkoisesta eilisestä rumbasta huolimatta eilisen päivän sairauslomapäiväksi tänään lääkäriltä, huh ja huojennus. Loppuviikko huilia kotona, jonka aion todellakin ottaa levon kannalta. Lisäksi saadaan ystäväperheeltä pinnasänky kun tuli eilen puheeksi johonkin hintaan just se malli jota ollaan toivottu (Brio Two valkoisena). Asioilla on tapana jotenkin järjestyä. Nämä ne hyvät, marinapuolella huonot :grin

Töissä (päikyssä) meidän ryhmän lapset ihmettelee: "onko se vauva vielä sun masussa??". Ihanat! Kiva nähdä kuinka lapset reagoi ja ihmettelee kasvavaa mahaa. Vielä ensi kuuksi jatketaan työsopimusta niin saas nähdä mitä kuun lopussa ja tai mun jäädessä äippälomalle sanovat :)

Selvisin hengissä kehityskeskusteluista!!! Sain vielä pomolta ihan positiivista kommettia vaikka omasta mielestä vuosi olisi voinut olla tuottoisampikin.

Ja eilen löysin facekirppikseltä just sellaisen hoitopöydän kuin oon etsinyt, vielä jopa tästä melko läheltä. Toivottavasti on lähellekään yhtä hyvässä kunnossa kuin miltä näytti kuvissa. Käydään viikonloppuna hakemassa se.

Huomenna etäpäivä, torstaina pääsen töihin miehen kyytissä ja perjantaina lommooooo!!! Jee!!!

Sain tsekattua vaatekomeroa ja lajittelin omat vaatteet keväälle ja syksylle (ne suurimmat koot)..
Onneksi mulla on paljon väljiä tunikoita, joita voi käyttää röllömasun kanssa ja kesämekkoja, jotka joustaa..

Olen myös esipakannut synnärikassia (vaikka la:n on vielä 2 kk, mutta viimeksikin se meni tosta vaan ;) ), kontrollifriikki kun olen ja musta on kiva sitten vaihtaa jotain sinne kassiin jos tajuaa että ehkä sinne vois ottaa toisen vaihtoehdon tjtn.

Tämän päivän hyvä työkin tuli tehtyä: laitoin s.postia turvakodille ja käyn heittämässä sinne vähän verhoja ja muuta pientä joku päivä :)

Muokattu viimeksi:
Lyyti, hienoa että jumi lähti! Mä voisin myös kehua lymfahierontaa. Varasin hieronnan lähinnä siksi, että kaipasin ihan mitä tahansa hemmottelua (hirveät työkiireet, mies parin viikon työmatkalla), mutta oli siitä ihan oikeaakin hyötyä. Jalkojen turvotus on pysynyt lähes poissa jo viikon ja on virkeämpi olo.

Niin, ja itse olen umpionnellinen siitä, että mies tulee tänään reissusta kotiin.

Iskias kivut on pääosin helpottanu, mut veikkaan että ne johtu liiasta makaamisesta kun olin koko viikon aian poissa pelistä kovien ylähengitystieoireiden takia. Nyt vaan liikkumaan niin paljon ku remontin päälle kerkeää ja kun vointi vielä suht. ok jos pysyis ne iskias kivut poissa.

Takaisin