Tänään minua harmittaa, koska..

Joo mut muistelin että jossain laissa olis ollu jotain tosta että jos sähkö tai vesi suljetaan asunnosta rempan takia niin pitää ilmoittaa.. En ole ihan varma mut jotenkin kolkuttaa päässä että olis..
 
Mies on idiootti.. Anoppi soitti ja meille on ilmeisesti tulossa uus joku sohva ryhmä tai jotain muuta paskaa.. Meidän nykyiseen sohvaan siitä ei ole voinut edes ostaa uutta päällistä koska kissa on repinyt tän ihan kamalaksi..
Toi mies on kyllä niin tossun alla!! Jos anoppi sanoo jotain niin pakko tehdä..
Ja vituttaa se että anopin täytyy ylipäänsä puuttua asioihin.. Miksei se vaan pitäis huolta omasta elämästään eikä puuttuisi muiden asioihin..
 
Muokattu viimeksi:
Fuji siis sun tai siis teidän kotiin anoppi valinnu sohvaryhmän?! Toivottavasti sulla ja anopilla on samanlainen maku.... Ei käy kateeks..
 
Ei vaan miehen kumpikin eno on ostamassa uudet sohvaryhmät ja nyt tästä jälkimmäisestä anoppi soitti miehelle ja käytännössä mies totesi että joo kyllä se käy..
Mut siis suurin ongelma on se että anoppi toteaa asioita tyyliin "te sit otatte sen" tai "sun täytyy tehdä näin" jne.. Se ei koskaan kysy mitään vaan käskee.. Mietin taas että millaista helvettiä tulee olemaan tän muksun kanssa ku en suostu viemään sinne hoitoon..
 
Ei kyllä kuulosta kovin hyvältä tuommonen.. Vaikka meilläkin mun äiti on aikamoinen hössöttäjä, niin kyllä tässä silti mennään niin, että kysytään meiltä ensin eikä kukaan tule vaan laukomaan, että näin teette ja olette.
 
Anoppi oli tossa pari viikkoa sit todennu kauppareissulla miehelle kun oli puhetta joulusta että tottakai minä myös menen joulua viettämään anopille olin raskaana tai en.. Ja nyt viimeisin oli että miehen täytyy käydä laittamassa anopin tekokuusi kuntoon.. Ja ilmeisesti nyt vielä puhelimessa oli jotain koneen päivityksestä juttua että miehen täytyy hoitaa se..

Meillähän oli anoppi aiemmin tulossa pesemään ikkunat.. Siis oli vaan todennu miehelle että joo hän tulee ja pesee.. Sanoin siihen jo että ei muuten vittu tule! Ja pesin ite..
Se onkin sit kiva ku lapsi oppii kans ton ettei tartte ikinä pyytää mitään ku voi käskeä..
 
Voi kamala fuji :grin otan osaa!!

Harmittaa lähes kaikki. Mä oon kurja äiti esikoiselle kun en jaksa oikein mitään. Mun kärsivällisyys on täysin lopussa, en kestä hänen uhmahepuleitaan tms kiukkuiluja. Ja siitä tulee niin paha mieli ja olo. Tuntuu että esikoinen on eilen ja tänään vaan ja ainoastaan itkenyt ja kiukunnut. Ei maistu ruoka, tv ohjelma on aina väärä, ei halua pukeutua, ei halua ulkoilla ei sitä ja ei tätä jne. Samaan aikaan koirat on jaloissa ja sekin ärsyttää mua kun oikeasti kompastun niihin. Mies oli kuuteen asti töissä ja kun tuli niin hakkasi Xboxia tunnin, viihdytti poikaa hetkisen ja lähti sitten salille. Mulla sattuu kroppa ja oksettaa tämä närästys. Vatsakin kipeä. Ärsyttää kun miehenkin pitää olla tollanen kakkapää. Ja oon tosiaan saanu vollotuskohtauksia tänään kaikesta. Luin jonkun uutisenkin välinpitämättömistä äideistä ja sehän oon just kun minä. En jaksa noita esikoisen hepuleita, hän huutaa ja vaikka yritän lohduttaa niin en kelpaa. Otan syliin ja lyö ja potkii kiukkuisena. En yhtään haluaisi jättää häntä parkumaan yksin tunnekuohujensa kanssa (koska koen siitä pahaa mieltä) mutta niin oon vaan välillä tehnyt. Menee hetki ja tulee sitten paremmalla mielellä luokseni. Siltikään en jaksa oilein mitään leikkejä, rakennella majoja tai painia sohvalla. Tekis mieli suklaata jos siitä saisi voimia muttakun närästää:grin
 
Hienoa.. Ei tarvii mennä sänkyyn nukkumaan tänä yönä.. Yksikin väärä sana niin homma räjähtää ja olen paska vaimo joka vaan valittaa ja syyttää..
 
Ootko Kotimama puhunu miehes kanssa asioista? Kuulostaa että enemmän omaa aikaa vois tehdä sun jaksamiselle gutaa.
 
Aina nuo anopit on tuollaisia juonittelijoita. Ne saatana tietää ettei minijältä kannata kysyä mitään vaan asiat sovitaan selän takana, kun nuo tissiposkipojat ei pane missään vastaan.
 
Meille anoppi toi tänään pienet kauppaostokset (ohikulkumatkalla, eli lenkkiä 10km) tyhjensi ja täytti tiskikoneen, joi kahvit jotka keitin ja läks. Motkotin tiskikoneesta mut käski mun levätä. En ottanut pahalla kun ei sen takia häärinyt keittiössä ettei mun tyyli kelpaa vaan et ite oli samassa flunssassa kuin minä nyt ja halus auttaa. Fujin anoppia en sietäs pätkääkään... meillä on appivanhemmilla omat avaimet tänne et pahimmillaan saattas tulla omilla sisään kysymättä mut ei onneks tee niin.
 
Joo mulla on kyllä muitakin syitä miksi en anoppia siedä.. Ja siis ei tolle uskalla antaa avainta.. Se on ollu ties miten pitkään sairaseläkkeellä ja olettaa aina että asiat tehdään just niinku hän sanoo.. Joten sehän ravais täällä varmaan joka päivä Pojun synnyttyä ja tiedän jo valmiiksi että se haluaa päästä sairaalaan jo kattomaan tai viimeistään sit heti kotiutumisen jälkeen..

Eikä oikeastaan millään oo sillai muuten väliä mut sen laukomiset ja pään aukomiset saa mut stressaamaan.. Pahinta on esim se että stressaan siitä että sinne on pakko mennä aina jouluna ja tosta stressaaminen alkaa yleensä jo elokuussa!
 
Voi kamala fuji :grin otan osaa!!

Harmittaa lähes kaikki. Mä oon kurja äiti esikoiselle kun en jaksa oikein mitään. Mun kärsivällisyys on täysin lopussa, en kestä hänen uhmahepuleitaan tms kiukkuiluja. Ja siitä tulee niin paha mieli ja olo. Tuntuu että esikoinen on eilen ja tänään vaan ja ainoastaan itkenyt ja kiukunnut. Ei maistu ruoka, tv ohjelma on aina väärä, ei halua pukeutua, ei halua ulkoilla ei sitä ja ei tätä jne. Samaan aikaan koirat on jaloissa ja sekin ärsyttää mua kun oikeasti kompastun niihin. Mies oli kuuteen asti töissä ja kun tuli niin hakkasi Xboxia tunnin, viihdytti poikaa hetkisen ja lähti sitten salille. Mulla sattuu kroppa ja oksettaa tämä närästys. Vatsakin kipeä. Ärsyttää kun miehenkin pitää olla tollanen kakkapää. Ja oon tosiaan saanu vollotuskohtauksia tänään kaikesta. Luin jonkun uutisenkin välinpitämättömistä äideistä ja sehän oon just kun minä. En jaksa noita esikoisen hepuleita, hän huutaa ja vaikka yritän lohduttaa niin en kelpaa. Otan syliin ja lyö ja potkii kiukkuisena. En yhtään haluaisi jättää häntä parkumaan yksin tunnekuohujensa kanssa (koska koen siitä pahaa mieltä) mutta niin oon vaan välillä tehnyt. Menee hetki ja tulee sitten paremmalla mielellä luokseni. Siltikään en jaksa oilein mitään leikkejä, rakennella majoja tai painia sohvalla. Tekis mieli suklaata jos siitä saisi voimia muttakun närästää:grin

Kotimama, mä niin ymmärrän!! Mä myös oon potenut huonoa omaatuntoa, kun on niin hermot kiireellä ja äksyilee esikoiselle ja miehelle. Ja kun on tota uhmaa alkanut olemaan. Yksi päivä huusi tunnin, kun halusi ja ei halunnutkaan kaikkea ja mitään. Ja niinä päivä,kun on itse super-väsynyt, niin totta kai tuo on vielä huonommalla tuulella! Voimia ja armoa itseä kohtaan vaan!
 
Kotimama ja Tuhlaajatyttö, minkä ikäiset esikoiset teillä on? Meillä esikoinen täyttää nyt marraskuussa 2v3kk jaon kyllä kunnon uhma aluillaan. On normaalisti tosi kiltti tyttö mutta nyt on jo pari kuukautta testaillut vähän kaikessa. Lisäksi on alkanut jättämään päikkäreitä väliin mikä on tosi huono kun itse tarvitsisin päikkärit kyllä joka päivä. Eilen ei suostunut päikkäreille ja alkoi sängyssä potkia mua ja jouduin olemaan tosi tiukkana ja kertomaan miksi myöskään äitiä(niin kuin ei ketään muutakaan) potkita. Olin ite nukkunut edellisenä yönä koiranunta von 4.5h ja olisin todell tarvinnut ne päikät. No, toivottavasti tänään parempi päivä, yö nukuttiin molemmat hyvin.
Tsemppiä kaikkien arkeen!
 
Pähkinä, meidän poika on 2v 1kk, eli aika samoissa mennään! Yleensä on myös kiltti ja aika helppo tapaus, mutta sit varsinkin väsyneenä iskee kauheat uhmakohtaukset. Se on kurjaa, kun tietää, että pitäisi olla kärsivällinen,mutta sattuu ties mihin, supistelee ja väsyttää eikä aina osaa silloin toimia oikealla tavalla. Onneksi nukkuu vielä päiväunet, vaikka itse en nukkuisi, niin kyllä sen lepohetken tarvitsee!
 
Huonosti nukuttu yö takana. Näin stressiunta siitä miten tavaroita ei saada pestyä / laitettua paikoilleen tarpeeksi nopeasti ja paljon ja olin sellaisessa puoliuni-horroksessa kun samalla molemmissa pohkeissa veti suonta huolella. Jotenkin sain sen käännettyä unissa niin, että jos vaan pesen enemmän ja nopeammin niin pohjekipu vähenee. No ei vähentynyt ja lopuksi heräsin ja kävin laittaa pesukoneen pyörimään :D

Mä nyt vasta teen inventaariota noista vaatteista - ollaan ilmeisesti saatu kaksi untuvapussia ja mä urpo menin tilaamaan yhden fleece-version lisää... No ei tuu ainakaan lapselle kylmä!
 
Mä nyt vasta teen inventaariota noista vaatteista - ollaan ilmeisesti saatu kaksi untuvapussia ja mä urpo menin tilaamaan yhden fleece-version lisää... No ei tuu ainakaan lapselle kylmä!


Meillä on ollu etsinnässä untuvapussi! Eli täällä olis innokas ostaja jos haluat/päätät myydä:rolleyes:
 
Kotimama ja Tuhlaajatyttö, minkä ikäiset esikoiset teillä on? Meillä esikoinen täyttää nyt marraskuussa 2v3kk jaon kyllä kunnon uhma aluillaan. On normaalisti tosi kiltti tyttö mutta nyt on jo pari kuukautta testaillut vähän kaikessa. Lisäksi on alkanut jättämään päikkäreitä väliin mikä on tosi huono kun itse tarvitsisin päikkärit kyllä joka päivä. Eilen ei suostunut päikkäreille ja alkoi sängyssä potkia mua ja jouduin olemaan tosi tiukkana ja kertomaan miksi myöskään äitiä(niin kuin ei ketään muutakaan) potkita. Olin ite nukkunut edellisenä yönä koiranunta von 4.5h ja olisin todell tarvinnut ne päikät. No, toivottavasti tänään parempi päivä, yö nukuttiin molemmat hyvin.
Tsemppiä kaikkien arkeen!
Meillä poika täytti nyt marraskuussa 1v10kk. Normaalisti rauhallinen ja kiltti poika mutta nyt juuri kun en kykene tarjoamaan niin paljon virikkeitä niin juurikin haluaisi kaikkea ja sitten ei haluakaan. Kitisee vaan kaikesta mahdollisesta. Uhmaahan tämä on, pitäisi yrittää olla itselleen armollinen. Ja tämäkin on vaan vaihe ja uskon että pian helpottaa. Väsyneenä ja kivuliaana, tämmöisenä liikkumisrajoitteisena on vaan kovin vaikea olla 100% kärsivällinen mutsi.

Kiitos pähkinä ja tuhlaajatyttö, helpottaa paljon kuulla että muilla samanlaista ja samanlaisia tunteita. Ehkä meidän poikakaan ei mene rikki vaikka elämä nyt on juuri tämmöistä.
 
Nyt kyllä meni hermot! Kävin aamulla labrassa antamassa pissanäytteen. En syöny, enkä juonu, kun lähdin extempore suoraan sängystä samalla kyydillä kun mies läks töihin. Edellisen kerran olin käyny 8h aiemmin ja vuoronumeron odottelu meni hyvin, ei ongelmia. Mut siellä vessassa rupes hajottamaan: 1. Aina on vesi kylmää ja pitää odotella kusihädässä pitkään. 2. Papereita on vaikea ottaa yhdellä kädellä 3. Kusta suihkuaa sinne tänne ja purkki on yltä päältä kusessa. 4. Yrität pestä pöntöltä käsin pissaiset kätesi ja käsipaperitelineestä saat vain paperisilppua.

Mikä hemmetti siinä on että pissi ei voi osua kuppiin silloin kun pitää ottaa näytettä. Normaalisti se suihkuaa suorassa kuin poran terä, mutta sit ku joudut levittämään kädellä, niin se roiskuu minne sattuu.
Onneks tuolla sai ite laittaa näytteet putkiin, mut neuvolassa oon joutunu monesti kaatamaan näytteen vielä puhtaaseen kuppiin, ettei joka paikka likaannu. Yhtään näytettä en enää anna! Vielä kun tää möllökkä on tiellä!
 
Meillä saa neuvolasta nykyään pissanäytettä varten purkin ja putkilot mukaan ja labraan täytyy vaan käydä viemässä ne. On kyllä helpompaa, ku sinne mennä kauheessa hädässä!
 
Takaisin
Top