Tänään ajattelin tehdä...

Ostin eilen läjän pakasterasioita ja tänään aloitin kokkailu-urakan. Aion tehdä kerta-annoksina ruokaa pakkaseen ainakin parin viikon tarpeisiin, niin ei tarvitse ihan ensimmäisenä kotona vauvan kanssa alkaa miettiä, mitäs milloinkin syötäisiin :) Nyt on jo janssoninkiusaus uunissa.

Mä oon pakastanut esikoiselle annoksia, mut ainakin viimeks kerkesin hyvin kokkailla vauvan kanssa. Ainakin kesäaikana pystyy jotain salaatteja syödä lounaaksi ja sit illalla grillata. Ei pääse painokaan tippumaan , niin maito riittää ;)

Minä olen kans miettinyt tuota pakkaseen kokkailua, ihan itselleni. Miehen vastuulle kun ei voi ruokahuoltoa jättää jos aikoo syödä muutakin kuin pakastepitsaa tai makkaraperunoita. Pitää ensi viikolla vaikka joku laatikko ja keitto edes tehdä valmiiksi, veikkaan että ekat päivät menee niin kuutamolla ettei osaa ruuanlaittoa ajatella. Ihan varmuuden vuoksi..

Varmaan ihan hyvä idea kokkailla valmiiks. Mä en vaan meinais jaksaa ees nyt laittaa ruokaa, joten ihan turha toivo, että sitä menis pakkaseen asti.

Mä tykkään kyllä muuten ruuanlaitosta, mutta päivisin kotona ei pelkästään itselleen viitsisi tehdä mitään. Tulee sitten liian helposti sorruttua syömään ihan mitä sattuu lähikaupasta löytymään... joten jos ainakin poistaisin yhden tekosyyn turvautua valmisruokiin, kun on jotain jo pakkasessa valmiina :) Tavoitteena on myös säästää ruokakuluista, töissä ollessa on mennyt lounasruokaan ihan liikaa rahaa kun en ikinä viitsi tehdä eväitä mukaan.

Mäkin yleensä tykkään laittaa ruokaa (toi itselle laottaminen kans hankalaa), mut tää raskausväsy saa ruoanlaiton tuntumaan tosi raskaalta. Meilläkin mies käyny nyt enemmän lounaalla ulkona, ku yleensä mä laitan sen eväät. Se on kyl ärsyttävä rahareikä.

Jatketaan kyläilyä kavereiden luona grillauksen merkeissä. Koira saa siedätyshoitoa perheen 1,5 veen ja 4 veen seurassa, oppii olemaan noiden pienten kanssa. Tavallaan hirveän mukava lukea noita juhannuskännipäivityksiä naamakirjassa kun oma olo on kuitenkin suhteellisen fressi. :)

Koiran kanssa lenkkeilty ja josko sitä pyykkiä pesisi ja alakerran kesähuonetta siivoskelisi tänään.. Kolmekerroksisessa huushollissa oli viime kesänä yläkerran makkarissa varmaan satakuuskyt astetta lämmintä, ni ajateltiin tänä vuonna siirtyä ennen mahdollisia helteitä tuonne alas.. (Alhaalla 18-20c) :joyful: ..pinnasänky pitäs kans raijata sinne ja pedatakin kai pikkuhiljaa, toiveissa kun olis, että ens viikonloppuna hyvävointisina ja terveinä vaavin kanssa kotiuduttaisiin :rolleyes::smiley-angelic001

Mies ehdotti että mentäisiinkö johonkin raflaan syömään, sanoin että ei kiitos mulla on tänään darrapäivä ! Eli ei laittautumista , suihkussakin vain strategisten paikkojen pesun verran käynyt. Tukka on pystyssä enkä vaatteita ole pukenut kuin koirien ulkoilutuksen ajaksi :P

Mulla on ollut darrapäivä molempina kertoina kun mies on käynyt juhlimassa, hänellä ei :'D

Pinnasänky maalailtu toiseen kertaan. Nyt ärsyttää ku näkee et maali valu päädyistä vaik mite hinkkaili, joutuu viel hioo ja maalaa niitä uudellee ku ne jää kuitenki ärsyttää.
Hoitotasoon ostamaa vetimet ni saa sen valmiiks :) ImageUploadedByVau Foorumi1434874544.793567.jpgImageUploadedByVau Foorumi1434874563.022636.jpg

Mä aion tehdä tänään sotasuunnitelman seuraavan viikon ajaksi nimittäin ukolla on aivan persevuorot töissä; KAHDEKSAN iltavuoroa!! :banghead: Mulla meinaa hajota pää jo 3 illan jälkeen, hän kun lähtee salille ennen töitä 10.30 ja tulee sit 10 pintaan illalla. Aion ainakin roudata ylimääräsen parvekekalustesetin helvataan vauvan huoneesta (yhden tuolin ajattelin heittää kylppäriin että josko tulis niin kovia kipuja lähiviikkoina että tarttee mennä suihkun alle istumaan, ei tarvii lattialle alentua :grin)

Joudun ehkäpä myös tylsyyttäni pakkaamaan sen sairaalakassin valmiiksi, olen vältellyt sitä juurikin siinä toivossa että kun se ei ole valmiina ni tulis äkkilähtö synnärille:grin noh.. katsotaan..

SeEnsimmäinen, feel u! Ukko on pois kaiket päivät, kun herää aamulla 5 jälkeen töihin, josta lähtee suoraan kotiin tekee kylppäriremppaa, et se saatas valmiiks ennen vauvan tuloa. Eilen aamuna oli niiiin kurjaa, kun tajus, et nyt on jussi ohi ja paluu arkeen eli yksinäisyyteen. Tekemistähän olis, kun viittis alkaa nuita kirjoja lukemaan ja näpyttelee opparia, mut ei tässä pysty moiseen keskittyy, kun ajatukset pörrää tulevassa lapsokaisessa!

Niin, että eilenkin tuli illalla klo 22 kotiin. Siinä on piiitkä päivä viettää aikaa ittensä kanssa,

Tänään ajattelin uskaltautua maalaamaan sen toisenkin kerroksen maalia pinnasänkyyn.. Eilen maalailin ekan kerroksen ihanassa auringonpaisteessa. Jossain vaiheessa huomasin että jalat punottaa ja nilkkoja ei enää ollut olemassa. Sormet oli pikkunakit. Eli ekat kunnon turvotukset! :D Tänään pitäis myös aurinko paistaa, joten samaa tiedossa kun eilen :)

Lisäksi voisi kävästä eurokankaassa ostamassa vähän äippälaatikonvuorauskangasta, jos vaikka surauttelis jotkut pehmukkeet siihen jonain sadepäivänä.

Ja ehtiskö vielä vähän kirppiksillekin...

Tänään ajattelin uskaltautua maalaamaan sen toisenkin kerroksen maalia pinnasänkyyn.. Eilen maalailin ekan kerroksen ihanassa auringonpaisteessa. Jossain vaiheessa huomasin että jalat punottaa ja nilkkoja ei enää ollut olemassa. Sormet oli pikkunakit. Eli ekat kunnon turvotukset! :D Tänään pitäis myös aurinko paistaa, joten samaa tiedossa kun eilen :)

Lisäksi voisi kävästä eurokankaassa ostamassa vähän äippälaatikonvuorauskangasta, jos vaikka surauttelis jotkut pehmukkeet siihen jonain sadepäivänä.

Ja ehtiskö vielä vähän kirppiksillekin...

Miul odottaa pinnasänky tuol nyt maalattuna. Tänää paan pohjan takas siihe ja hoitopöytä paikallee ni vois ruveta niit vaatteita pesee ja sisustaa vauvan huonetta. Vetimet oottaa viel laittamista lipastoo ku pitäs lyhentää ruuvit, eikä ome rautasahaa ennen ku hakee lainaan. Jos jaksaa ni kuormalavoja pitäs maalailla ku puutarhakalusteet pitäs niistä tehdä. Neljältä vaan jo heränny ni saapi nähdä.
Lääkärikin on iltapäivästä

Tänään alkaa sit reilun viikon yksinäisyys päivisin :sad001 Otinkin hommaksi heti herättyäni repiä petivaatteet sängystä ja pestä ne. Myöskin keittiötä tuli puunattua ennen ku silmät kerkes kunnolla avata :wideyed:
Oishan tuolla iso kasa puhtaita vaatteita viikattavana .. Sitä välttelen aina viimeseen asti, en tykkää.. :smiley-ashamed004

Takaisin