Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!

Mullakin oli sokerirasitustesti torstaina ja tänään päivällä soittelin tuloksia. Arvot olivat kuulemma oikein hyvät, mitä nyt hemoglobiini oli tippunut 112 (yleensä ollut 119) ja kehoitettiin taas syömään rautaa. Ei se hiilihapottoman kokiksen makuisen litkun juominen niin mukavaa ollut, mutta ei niin pahaakaan kun olin ajatellut. Ainoastaan ikävää oli että hoitaja pisteli piikillään aina samaan kohtaan käsivartta joka sitten 3:lla kerralla oli jo hiukan epämukavaa. Mutta ajattelin että tämä on varmasti lasten leikkiä verrattuna siihen koitokseen mikä 3 kuukauden päästä on edessä [:D]!!

Lootuska: Minä laitoin Kelan paperit vireille 30.12 ja viime tiistaina 12.1 tuli päätös äitiyspakkauksesta, jossa luki että paketti tulee 2 viikon sisällä ja lappu tulikin jo seuraavana päivänä että paketin voi hakea postista. Eli meillä meni n. 2 viikkoa paperien jätöstä, mutta riippuu varmasti myös kaupungista kuinka paljon hakemuksia jonossa. Kyllähän se äitiysavustuspäätös heti tehdään kun sun paperit virkailijan käsiin pääsee. Ensin paperit odottelevat jonossa. Päätös äitiysrahasta tulee meillä myöhemmin kun viimiset palkat on tiedossa. 

Embu83: Mäkin tänne aikasemmin kirjoittelin meidän nuoresta neuvolatädistä, joka on tähän mennessä ollut ihan ok ja varman oloinen, mutta viime kerralla oli sijainen, opiskelija ja lääkäri jotka kaikki olivat tosi epävarman tuntusia ja pisti kyllä mietityttämään että tulikohan kaikki nyt tsekattua oikein. Sulla on sentään jo kokemusta mutta näin ensikertalaisena ei haluis yhtään että joutuis miettimään ihmisten ammattitaitoa, saati sitten kun on se nyytti sylissä.

Arwen ja Luce: Koittakaa olla huolimatta tosta painosta. Kaikki ollaan niin erilaisia että myös ne painonmuutokset on yksilöllisiä. Arwenille tiedoksi että minua odottaessaan oma äitini laihtui myös ja oli 10 kg kevyempi kuin ennen raskautta ja minä olin ihan normaalikokoinen syntyessäni ja Lucelle; just sokerirasitustestissä tapasin (mielestäni pienikokoisen) odottajan joka kertoi että esikoistaan odottaessaan hän oli lihonut 27 kg! Nyt hän oli 8 kuulla raskaana enkä minä ainakaan nähnyt mitään ylimääräistä, eli pakosti hän oli ne 27 kg siinä välissäkin ehtinyt jo kuluttamaan. Itse juuri aamulla huomasin että paino oli laskenut 2 kiloa sitten viime kotipunnituksen, (minulle tullut nyt n. +7 kg). Varmaan ihan kehon nesteistä ja turvotuksestakin kiinni mitä vaaka näyttää, koska maanantain lääkärikäynnillä oli +8,7kg (tosin vaatteet päällä). Jos olo on muuten hyvä ja syö monipuolisesti niin en usko että liikaa pitää tuijottaa mitään käyriä.

Illil: itsekin tein listan mitä kaikkea vauvalle tarvitsee hankkia, mutta tosiasia on että eihän se pieni ihminen mitään kamalasti tarvitse. Itse Afrikassa asuneena voin kertoa että siellä naiset synnyttelevät kotona, hyvinkin epähygieenisissä oloissa, ilman kivunlievitystä ja kietasee taaperon kankaaseen. Nekin lapset suurimmaksi osaksi ihan terveitä ja kunhan saavat läheisyyttä, ruokaa ja lepoa niin iloisina kasvavat ilman mitään turhaa krääsää, sittereistä ja hoitopöydistä ei tietoakaan. Toki meillä nyt on hiukan eri standardit, mutta ihan äitiyspakkauksellakin pärjää jo pitkälle. Tietysti sitten kaikki lisäkrääsä vain helpottaa hoitamista, itse olen jo sortunut ostamaan varmaan turhiakin juttuja. Marilyn84:kin täällä oli päättänyt ottaa äitiyspakkauksen laatikon ensipediksi ja hyvin näyttää toimivan! Täällä http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/index.html saa hyvää osviittaa mitä se taapero aluksi tarvii, mutta kuten sanoin niin paljon vähemmälläkin varmasti pärjää.

Mipsu: Minä menin ja ostin koon 56 vaatteet, joihin nyytti ois sit tarkotus pukea kun ensimäisen kerran kotiin sairaalasta päästään, mutta aika äkkiä ne vauvat sitten kasvavat että tuskin kovin paljon 50-60 cm vaatteita kannattaa hankkia kun äkkiä jäävät varmaan pieniksi. Ja kun niin pienen hetken niitä ehtii käyttää niin kirpparilla näkyi paljon tosi hyväkuntosia vaatteita ihan pienelle.

Vaikka siitä kaikesta turhuudesta ja luksuksesta jo aikaisemmin paasasin niin olen nyt hiukan alkanut miettimään että pitäisikö sitä vielä mennä siihen 4D-ultraan tässä viimeisen kolmanneksen aikana. Olisi se ihana saada dvd kotiin muistoksi ja vielä varmistaa että masuasukki kasvaa normaalisti. Tuntuu niin hullulta että sitä ei sitten nää ennen kuin vasta h-hetkellä! Varmistuisi sukupuolikin vaikkei se nyt niin tärkeää ole. Muistelin että jollekin oli kerrottu millä viikolla tuo 4D kannattaisi tehdä. Ilmeisesti ihan lopussa se ei kannata kun vauvalla ei ole enää tilaa niin paljon liikuskella...voi dvd:stä tulla vähän yksitoikkoinen.

Inkku84: Me ollaan tosiaan menossa 4d ultraan ens viikolla ja silloin kun varailin, niin sanottiin, että paras aika tämän lääkärin mukaan olis 28-32 viikot. Mullahan just sinä päivänä alkaa 28.viikko. Jännittää jo kovin, en kyllä millään malttaisi odottaa sitä kolmea kuukautta ilman että näkisin pienen[:)][:)]

Moikka! Lainasin Elviira82:a kun oli niin osuvia kuvauksia vaivoista.. joita tosiaan ei alku- ja keksiraskaudessa oo ollu nimeksikään..

ALKUPERÄINEN: Elviira82
Vointi on täällä vähän vaihtelevaa, saikulla oon vieläki (ja oon äitoyslomaan asti) supistelun ja selkäkipujen takia. Mustaki tuntuu että supistelut on välillä kivuliaitaki ja välillä öisin heräänki niihin. Muutenki täs viimisen parin viikon aikana on kaikkia vaivoja alkanu esiintyyn enemmänki[:D] vaikee nukkua ku kädet puutuu ja sit alkaa särkeen, mahaa kans särkee herkästi öisin ja mikään asento ei oo hyvä. Ja pää on muuten öisin(kin) ihan sekasin ja kaikki unet liittyy vauvaan ja synnytykseen. Viime yönäki mulla meni lapsivedet varmaan viis kertaa[:D]  jotenki itellä on semmonen tunne ettei tää raskaus mee huhtikuuhun asti mut toivottavasti oisin vääräs ja mahollisimman kauan vaavi viihtyis masussa. Et sinänsä onni et olen sairaslomalla koska joka aamu herään ihan väsyneenä kun uni niin katkonaista. Ja tuo #%&&/ pissaaminen!!!

Mä en tosin oo yhtään sairauslomapäivää joutunu pitää raskauden takia tähän mennessä, ja 17 päivää ois jäljellä, joten niitten luulis menevän entisee mallii;) Supisteluja on ollu jonku verran, ei kivuliaita, mutta joka kerta niitä täytyy pysähtyä ihmettelemään ja puhisemaan[:-].. Mulla on nukkuessa kans kädet puutunu useahkosti ja unet on aika mielenkiintosia, vaikka synnyttämään asti en oo vielä päässy! Näin unta et vauva on jo nyt melkee 5kg, ja mies onki sen jälkee aina huomauttanu jos jotain makeaa syön että sokerivauva tulee jos et nyt rajota tota mässäilyä.. On vähän huono itsekuri, karkkia menis ja meneeki, ja sit pussin tyhjennettyä tulee tosi huono omatunto ja olo. Toki syön kunnon ruokaa pääasiallisesti mut mussutan kyllä tosi usein jotain muutaki.. Tarttiskohan tehrä jotain
Pissattaa niin vietävästi kokoajan, eilen lähettii vuokraamaa leffaa, kävin kotona pissalla ja 50 m:n päästä oli uus pissahätä... Öisinkin pitää nousta keskimäärin 2 kertaa. Maha on kyllä niin omituinen aina aika ajoin, vihloo, painaa, särkee, kutittaa, ja välillä tuntuu et vauva kutittelee vatsassa käsillä sisältäpäin, niinkuin joku täällä kyselikin. Oon huomannu silitteleväni vatsaa jatkuvasti, tarkotuksenani tietysti silitellä vauvaa, mutta vois näyttää vähän omahyväiseltä;) Napa on joo madaltunu mutta ei pullahtanu, lähtösyvyyskin oli sitä luokkaa ettei se ihan heti sieltä ulos tule, vaikka mies veikkaa että kyllä se sieltä vielä pullahtaa![:D] Linea negraa ei myöskään näy, välillä oon hätkähtäny selkeetä pystyviivaa navan molemmin puolin, mutta se on joka kerta osoittaunu vaan mammaleggareitten sauman painallukseksi[:D][:D][:D].

Mipsu ja muut ketkä vastasitte mun kelan aikataulukysymykseen, täytyy toivoa että ne paperit on vaan jossain jonossa, ettei posti oo hävittäny niitä mihinkää.. Taisin vielä viedä ne sellasee postilaatikkoo, josta kerran aikasemminki mun posti ei oo menny perille. Mut se nyt ois jo tosi huonoo tuuria... Pitää käydä kelan sivuilla tarkistamassa missä vaiheessa se käsittely on.

Huh, kohta meillä on tääl yli 60 sivuu tekstiä, voiskohan noi tuhannet viestit arkistoida itelle jonnekin ja lueskella niitä sitten vanhoilla päivillään!!??[8D]

Heh heh. Niinhän se menee, että just ku alkaa huolestuttaa, ni kaikki onki hoidossa. Eli tsekkasin kelan sivuilta mun äitiysavustushakemuspaperit, ni päätös oli annettu 13.1. ja postitettu 14.1. eli varmaan maanantaina tulee postilaatikkoon. Ja siellä luki että äitiyspakkaus tulee postitse 2 viikon kuluessa[:)] Että näin kauan täällä Lahessa meni, melkee 4 viikkoa.

Väsynyttä huomenta kaikille[:)]

Ukko tuli kotiin vasta joskus neljän maissa, ja ennenkin sai tosi huonosti nukuttua, kun tottunut että toinen on vierellä. Siinä sitten tuli aamusella niin äänekkäästi kotiin, että meidän kissatkin häriintyi[:D]Ja siinähän ne aamuntunnit menikin sitten sen iltamenoista kertoen, ja haaaa seksiä harrastaen. Siitä täytyykin kirjottaa ihan oma lukunsa, kyllä se niin humoristista oli. Joo ja masuasukas häiritsti koko hemmetin yön omilla menoillaan[&:]

Joo tosiaan niinkun jokin aika sitten kerroin, että meillä minä oon ollut se aina se innokkaampi niin nyt on tainnut osiin tulla vaihdos. Viime yönä ei siis onnistunut fyysisesti oikeen mikään. Kyllä muakin halutti ja noin, mutta ei kerta kaikkiaan itse akti onnistu enää niinkun ennen. Siis tuntui että kaikki limakalvotkin on niin kuivat, että luulin jo että sinne alakertaan saa edes mitään meneen[:D]Yritettiin päältä, alta, sivusta, takaa ja varmaan seistiin päällämmekin, sitten rupes alapäätä pakottaan, täyty käydä pissalla ja syömässä, välillä täyty juoda. Joo ja maha oli tiellä[:D]Me ei voitu muuta kun nauraa ihan kippurassa meidän suoritukselle[:D][:D][:D]Joo noi huoltotauot oli ihan pakollisia. Kyllä siitä oli erotiikka ja eksotiikka kaukana, mutta niin ihanasti ei kyllä olla naurettukaan pitkään aikaan, että se oli ainoa hyvä puoli. Tähän se nyt sitten taitaa mennä. Mies povasi, että taitaa tulla seuraavan kerran joskus heinäkuussa[8|]Joo mää siihen sitten tokasin, että enköhän mä viimosilla ruumiini voimilla pysty kaksi kertaa kuussa sen esiin tulevat himot tyydyttämään[:D][:D]

Anteeksi suorat juttuni, mutta näin meillä[;)]Onko muilla alkanut tuleen jo ns. fyysisiä ongelmia seksin suhteen?

No olipahan mies ainakin eilen tullessaan paljon pirteämpi kuin lähtiessään[:D][:D]

Lootuska: Musta on kiva kuulla, että oot hyvässä kunnossa pysynyt raskauden ajan eikä sitä saikkuakaan oo tarvinnut pitää. Siitä saa ja pitääkin iloita, ei aina tarvitse vaivoista valittaa[:D]

Embu: Tiedä vaikka sieltä poika olisi tulossa, se on vielä meillekin yllätys synnytykseen asti.. [;)] Yksi merkki sanoo yhtä, toinen toista, joten todellakaan ei vielä osata "odottaa" selkeästi tyttöä tai poikaa. Poikamerkkejä on kuitenkin muutama enemmän, joten katsellaan ja jännitetään. [:D]

illil: Joo, sitä umpiviivaa tarkoitin keskikäyrällä, katkoviivat ovat sitten ylä- ja alakäyrä.. Kun ensimmäisen kerran SF-mitta mitattiin silloin joulukuun puolessa välissä, niin terkkari sanoi silloin olleen mitan 20 cm olevan "hieman keskikäyrän yläpuolella", ja taas mentiin keskikäyrän yläpuolelle tuolla 25 cm:n mitalla.. Hurjalta kuulostaa 5 cm:n kasvu kuukaudessa, mutta taulukon mukaan ei huolta pitäisi olla. [&:]
Je hei, jos keksit keinon polttaa ne mustat sukat, niin olisi sillä tiedolla hyötyä täälläkin.. [:D][;)]

Kelan lapuista: Laitoin viikko sitten perjantaina laput menemään eteenpäin, ja eilen tuli päätös rahoista ja pakkauksesta. Eli nopeaa oli toiminta. [:)] Nyt sitten vain odotellaan ilmoitusta pakkauksen saapumisesta, pitääkin sitten anopilta tai joltakin lainata kyytiä hakemista varten.. On kuitenkin sen verran hankalan kokoinen paketti, ettei sitä ihan apostolin kyydillä haeta!

Vaatteiden koosta: Meillä suurin osa vaatteista on ostettu 62 cm kokoisina, serkulta on saatu jonkin verran pieniä vaatteita, ja anoppi on hankkinut vastasyntyneelle parit vaatekerrat. Meillä vain vielä on ongelmia tietää minkä kokoisia vaatteita voidaan hankkia, koska alusta asti kestoillaan, ja kestovaippa on sen verran muhkeampi paketti, että se on otettava huomioon vaatteidenkin kohdalla.

Painosta vielä sen verran, että n. kaksi vuotta sitten laihdutin/kiinteytin itseäni kesän 2008-häitä varten. En siis halunnut hullun lailla laihduttaa, koska tiesin miten vaikeaa sen ylläpitäminen sitten olisi, mutta halusin kuitenkin kuntosalin avulla kiinteyttää itseäni jonkin verran. Olinkin sitten häiden aikaan elämäni kunnossa, olin hyvin tyytyväinen itseeni. Mutta... Vaikka en ollut hulluna laihduttanut, niin silti paino rupesi seuraavana talvena nousemaan tasaisesti, lopputuloksena vuoden sisällä tuli +15 kiloa elopainoa. Ja se vaikutti pahasti omakuvaan! Kaverit ovat esimerkiksi Facebookiin laittaneet kuvia tuolta ajalta, enkä kehtaa edes katsoa niitä kuvia, mutta enpä ole jaksanut poistaakaan kuvia. [&:] Tarkoitus oli, että olisin nyt sitten syksyllä aloittanut laihduttamisen kaverin innoittamana (hän laihdutti yli 30 kiloa vuoden aikana), mutta suunnitelmat muuttuivat raskauden myötä. Nyt siis olen kahdessa ristitulessa, kun toisaalta niiden 15 kilon takia neuvolassa sanottiin jo heti alussa etten saisi kauhean paljoa lisää saada painoa, mutta toisaalta tasainen painonnousu kertoisi miulle kaiken olevan hyvin ja vauvan kasvavan tasaisesti. Sen takia tämä painon laskeminen koko ajan on käynyt tunnon päälle, vaikka toisessa tilanteessa se olisi vain suotavaa. [8|]
Mitenköhän, voikohan tuon SF-mitan avulla olettaa sikiön kasvavan normaalisti, vai kertooko se vain lapsiveden määrästä ja kohdun kasvamisesta vauvan koosta johtumatta..? (tiedän siis, että epätavallinen koukkaus käyrässä voi kertoa esimerkiksi ylisuuresta sikiöstä, mutta kasvaako kohtu koko ajan myös ilman että vauva kasvaisi? Eli SF-mitta voisi olla normaali, mutta vauvan kasvu liian hidasta..?)

Joo mikä hitto noissa miehissä ja niiden krapulassa, että se tosiaan usein on sitä vonkaamista sitten koko päivä[:@]Niille pitäis lyödä iltajuomaan jotain jarrua, saattaisivat pysyä aisoissaan ja housuissaan[:D][:D][:D]Aina pitäis olla haarat levällän kun niille sopii, mutta auta armias kun itsensä vääntää korsettihepeneisiin, niin saa naurut aikaseks[:D]

Eilen muuten hommasin sen Bola-korun sieltä raskauskeijun sivuilta, semmosen mustan kiekuran. Kävin sen sit tosta vierestä hakemassakin, kun sivujen pitäjä asui siinä, niin ei tarvinnu postittaa. Tykkään kovasti, valitettavasti myös meidän kissat. Pikkuherrasta en vielä tiedä[8|]

illil joo mä en edes uskalla ajatella sinne kolmen kuukauden päähän seksihurjasteluja[:D]Tai mistäs sitä tietää mikä peto sitä itsestä vielä kuoriutuu. Muistaa aina pitää vaan noi pakolliset huoltotauot[:D][:D][:D]

Täällä sitä on heräilty pitkien yöunien jälkeen tyytyväisenä ja toistaiseksi vaivattomana..Tai no hmmmm nilkkoja kyllä kutittaa perkeleesti[:D]

illlil: munkaan mies ei aluksi halunnut kertoa kavereilleen vauvasta, ehkä se on kuitenkin miehille niin arka/outo aihe. Ei noi miehet sitä sillee osaa hehkuttaa, että hei mitä jätkä, meille tulee muuten vauva- tyyliiin. E-eei. Joskus kysyin ihan ohi mennen, että tietääkö ***** että meille tulee vauva, niin mies sano, että en oo muistanut kertoa. Minä kun tällä hetkellä muistan kertoa melkein kaikille rintojen värin muuttumisestakin[:D][:D][:D]Joo ja miehen paras kaveri muuten loukkaantui suuresti, kun se sai kuulla sen muijan kautta, että meille tulee vauva, eikä mieheltäni henk.koht. Että kai noi miehetkin jotain draamaa osaa kehittää[:D][:D]No kyllä niistä silti varmasti tulee maailman parhaita isiä, ne vaan nyt on miehiä[;)]Mitäs mieltä illil oot muuen Taysin nettivalmennuksesa?Vai ootteks viä kerennyt kattoo?

Minä tuossa äsken aikani kuluksi puuhailin tärkeitä puhelinnumeroita-listaa jääkaapin oveen, niin osaa sit mieskin soittaa, jos tulee semmonen tilanne. Ja kyyneleitä väänsin, kun katselin netistä noita runoja, millä voi ilmottaa vauvan  syntymästä. Minusta ne on niin kauniita. Yhden sivullisen jo tulostinkin kalenterin väliin, niin voi jossain vaiheessa sit kirjotella viestin valmiiksi kännyyn. Joo ja kai täällä on kohta sairaalakassikin valmiina[:D][:D][:D]

Mukavaa sunnuntaita kaikille möhömahoille!!!![:)]

Mukavaa sunnuntaita mammat! [:)] Ainiin, ja kiitos onnitteluista!

Paljon tullut taas tekstiä, ihan piti kelailla taaksepäin että missäs sitä oikein mennään. Töiden alkamisen jälkeen ollut niin väsynyt iltaisin ettei paljoa jaksa koneella istuskella, ja vkonloput mielellään pyhittää lepäämiselle ja rauhalliselle oleskelulle.

Ja niin tuli täyteen tänään rv 27!!  Mihin nää viikot oikein menee, 13 vkoa laskettuun aikaan.. Vähiin käy, johan täällä alkaa alkukuun mammat olla rv 30?  [:)]

embu83:n tuplarattaat on tosi näppärän näköiset, joskus itsekin noita katsoin jostain että jos kaksi pientä niin varmaan kätevät. Ja jos yhtään ulkonäöstä välittää niin mun mielestä hyvän näköisetkin, itse ainakin olen niin tarkka kaikesta.. [8|]

anelse: Joo ei tosiaan nuo sänkyhommat suju ihan entiseen malliin [:D] Vaikka mieli tekeekin, mutta ei se vaan tän pötsin kanssa ihan niin yksinkertaista ole. Mulla ainakin tuo maha alkaa painaa keuhkoja että ihan lepäillessäkin on hengitys välillä vaikeaa, saati sitten moisissa jumppahommissa.. [;)] Mä tässä naureskelin että kun sanotaan että seksillä voisi saada synnytyksen käynnistymään, niin miten ihmeessä sitä siinä vaiheessa mihinkään taipuu kun nyt jo tekee tiukkaa [:D] [:D]

Arwen: Mä täällä mietiskelin, että oiskohan sun mahdollista päästä ylimääräiseen ultraan kun sua kamalasti huolettaa vauvan kasvu? Eihän se stressaaminenkaan hyvää tee, niin saisit ainakin varmuuden asiaan. Kannattaahan sitä ainakin neuvolasta kysyä, sehän ei maksa mitään [:)]

Niin siinä vaan kävi kuin arvelinkin, että niin kauan kuin tässä talossa ei ole yhtään vauvanvaatetta tai tavaraa, mä saan pidettyä itseni kurissa enkä rupea ostelemaan kaikkea kuin heikkopäinen. Noh, äitiyspakkaus tuli ja siitä se lähti [:D] Koko ajan tekisi mieli pyöriä tuolla nettikaupoissa ja olla tilailemassa vaikka mitä! Anoppikin oli ostanut kassillisen vaatetta, ja vaunut tilasin perjantaina. Ja lisätään tähän vielä tää mun jostain pöllähtänyt sisustusintoilu, niin vararikossa ollaan kohta..  [:D]

Mä tossa laskeskelin että 7 täyttä vkoa ja neljä päivää niin sitten alkaisi mammaloma. Tuntuu jotenkin kamalan pitkältä ajalta mutta eiköhän se äkkiä mene..

anelselle vielä: Mulla on kans välillä ruvennu nilkkoja kutittamaan ihan älyttömästi! Mistä lie johtuu?
Heheh, sä kyllä tosiaan oot ajoissa kaikessa [:)] Mutta hyvähän se on, ei siitä haittaakaan ole. Jos mäkin tätä tahtia jatkan niin se sairaalakassi tosiaan ens viikolla on oven pielessä odottamassa!

Laitoinpahan nyt naamankin nimelle, ilmoittaakseni että olen muutakin kuin vatsaa[:D][:D]Että jos joku tunnistaa, niin hei vaan[;)]Mieheni ainakin todennäköisesti, voi sitten itse lukea meidän seksiseikkailuista, jos ei ollut paikalla[:D][:D][:D]

Rustailen illemmalla lissäää, nyt lähdetään mamman kanssa jyskiin.

Iltaa leidit!

Täällä tämä mamma tyytyväisenä ja vatsa täynnä odottelee huomista sokerirasitusta paaston merkeissä. Tultiin just ravintelista syömästä, aaah niin ihanaa ruokaa. Olisin voinut syödä koko ruokalistan, mutta valitettavasti lompakko ei siihen venynyt...vatsa olisi ehkä saattanut[:D][:D]Muutenkin kotona taas rauha maassa ja lepposa tunnelma. Illan elokuva alkamassa...

niina_1 kyllähän se sielläkin alkaa mopo pikkuhiljaa karkailla käsistä. Mulla on nyt tasan 6 viikkoa äippäloman alkuun, kun jään sille varhaistetulle. Saikulle aion huomenna pyytää jatkoa. No yrittänyt olen ainakin töissä. Aika menee kuin siivillä, ainakin vielä. Odotas vaan, kyllä se sinullakin sairaalakassi pian täyttyy, kun vauhtiin oot kerran päässyt. Kyllä ne näyttivät tuolla maaliskuisissakin jo kasseja pakkailevan. Joo sit ruvetaan jo kohta miehillekin sanoon, että kodista ei saa poistua viittä kilometriä pidemmälle ja kännykkä oltava aina mukana[:D][:D]Ja viikonloput tietysti selvinpäin. Käy jo miehiä valmiiksi sääliksi, sit kuitenkin menee sen pari viikkoa yli LA:n niin ollaan kaikki hermoraunioita. Joo mää ainakin ilmotin mun miehelle, kun se suunnitteli festareille menoa pääsiäisenä, että no way[:D][:D]

illil toi teidän rakkaustarina kuulostaa hyvin paljon meidän tarinalla[;)]Me ollaan oltu kavereita/tuttuja jo kymmenisen vuotta, ja aina vähän salaa ihalin miestäni. Joskus hulluina nuorina päädyttiin samaan punkkaankin, mutta siihen se sitten jäi. Toissa kesänä tavattiin facebookis kautta pitkästä aikaa ja päätettiin, käydä parilla. Molemmat oli jokin aika sittemn eronnut pitkistä suhteista, joskin minä ehkä enemmänkin vielä haavojani nuoleskelin ja olin pää pyörällä. No siinä sit ensin tapailtiin, mut sit mulle tuli joku takapakki ja exäkin jonkun verran vielä kuvioissa pyöri. Mua jotenkin ahdisti se, että tää mun mieheni tykkäs musta ja olis halunnut enemmän, mut sit toisaalta en osannut pitää hänestä näppejäni erossa. Sit se syksy siinä mentiin enemmän ja vähemmän yhdessä, oltiin ´kavereita´ja käytiin paljon juhlimassa ym. Toistemme seura teki kuitenkin valtavan hyvän olon ja mieheni oli ihana mua kohtaan. Hän oli kuitenkin se, jonka aina unelmissani olin halunnut. Välillä hän jo luovuttikin suhteeni, kun en antanut tarpeeksi vastakaikua. Mut sitten kun vuosi vaihtui, annoin itselleni luvan jättään menneet taakse ja aloittaa uuden elämän. Annoin tunteilleni vallan, enkä sitä päätöstä kadu hetkeäkään. Siitä, sitten muutaman kuukauden päästä muutettiin yhteen ja siitä muutama kuukausi, niin pieni sai alkunsa, toivotusti. Molemmilla oli samanlaiset haaveet perheestä ja tulevaisuudesta, joten miksi sitä sen enempää miettimään. Ja sehän on totta, että toisen oikeat piirteet tulee esiin vasta kun on pidempään tuntenut, mutta oppimistahan se on koko elämä. Toisesta oppii aina uusia puolia, ei se ole välttämättä muuttumista. No innolla odotan tulevaa ja meidän perheen yhteistä taivalta, tyyntä ja myrskyä, rauhaa ja rakkautta, iloa ja kyyneleitä[:)]Meillä on muuten nyt varmaan menossa toi toisten tavoille sopeutumiskausi, kun tulee pian vuosi yhteistä asumista takana. Ja sehän on totta, että täytyyhän sitä yhteistä säveltä ja yhteisiä sääntöjä etsiä ja vääntää ja kääntää, että kaikilla on hyvä olla. Se on loppujen lopuksi pitkä aika, kun ihminen todelliset piirtensä uskaltaa toiselle näyttää. Yhteistä asumistakaan ei voi tietää, muuta kun kokeilemalla.

Mutta siis oli se vaihe, että oli tosi vaikea hahmottaa, että mitä me oltiin. Me ei itsekään tiedetty tai myönnetty. Joskus onkin oikein mietitty, että koskas me vietetään virallista vuosipäivää, kun ei oikein tiedetä koska alettiin seurusteleen[:D]

Musta se synnytysvalmennus oli ihan ok ja kyllähän siinä kaikki tarpeellinen tieto tuli. On sit varmaan ihan hyvä, että voi sit noista asioista jutella terkanm kanssa vielä ja kysyä jos videosta heräsi kysymyksiä. Mut joo ihan rauhallisen mielin kuitenkin, vaikka olishan se synnytysvalmennus semmosissa pienryhmissä aivan ihanaa. Pääsis miehetkin kunnolla osalliseksi. Mutta nää säästötoimet[:@]

Tosta sun unesta illil, aikas hassua, että voi nähdä ihmisestä unta, vaikka ei olla sillai koskaan nähtykään. Et sitä kuitenkin muodostaa toisesta ihmisestä jonkun mielikuvan itselleen[:)]Joo ja meidän pikkutyyppi tod.näk. menee yli ajan mun säkällä, eli peruukkia täytyy ruveta jo katteleen[:D][:D]

Heips! Tää kävi vähän joogaamassa ja ai että teki hyvää. Oli sattumalta just mulle sopivia liikkeitä ja kaikki pystyin tekemään vaikkei mammajoogaa ollutkaan. Venytti just noista kipeistä paikoista (pakarat, reidet, selkä ym.) jotka ollu ihan jumissa viimepäivät sen jälkeen kun kävin shoppailemassa[:D]vissiin sekin jo liian raskasta.

Ärsyttää tuo äijä kun se ei meinaa mihinkään kyläilemään tai mihinkään jaksaa lähtä mun kans..arrrg..kattelee vaan tv:tä!.. ja ois kiva kun se edes lähtis joskus kävelylle mun kans, kun ei aina jaksais yksin tuolla talsia.[:@] vali vali vali, mutta kylläpä se sentään kasasi mulle tänään uudet Malibu-lipastot, joihin saan vauvan vaatteita järjestellä.[;)] Välillä vaan tuppaa ärsyttämään nuo miehet, kun ne ei tee kaikkea (moniakaan asioita) niin kuin ite toivois..hih.

Tänään sain myös tädiltä ihanat pienet töppöset, villasukat ja lapaset ja nuttu ja lakki tulee kuulemman myöhemmin. Ihanaa kun joku on käsityö-ihminen ja osaa tehdä tollasia ihania juttuja. Voi hitsi kun nää kivut ei tästä pahenis ja lissäntyis kun välillä käy niin hirmu kipeesti tuonne alavatsaan ja miks ne aina alkaa ku meen maate...pitää sitten makoilla sikiöasennossa itekki kun niin kovasti nivusista venyttää.[&:]

Huomenta mammat!

Huh huh olipas herätys!lumet tippus katolta oikeen rytinällä ja minä säikähin niin pirusti että olin jo ulos juoksemassa kun luulin että nyt tapahtu maanjäristys.Hölmönä sit seisoin rappukäytävässä yökkäri pääl kunnes tajusin että ei tainnut olla kumminkaan mikään katastroofi tuloillaan kun ei elukatkaan mua seurannu..Kiltisti istuvat kämpän ovella rivissä oottaan mua [:D]
Liekö oon vähän liikaa uutisia lukenu...

Kämppä alkaa jo pikkuhiljaa näyttää kodilta, mitä nyt hiukan tyhjältä kun kalusteita on tarpeeks vaan puoleen asuntoon mutta eiköhän tämä täst täyty kuhan pääsen shoppailu vauhtiin[;)] Tänään ois tarkotus lähtee ettiin ruokapöydän tuoleja,hoitopöytää ja vaatekaappia.Toivottavasti löytyy niin sais vihdoinkin loput laatikot purettuu ja ei pers enää puutuis lattialla syödessä.

Mipsu: tääl sama ongelma äijän kans,sitä ei saa millään mihkään lähtemään ja se ei tee mitään niinku haluisin[;)]Tainnu vie ruveta jääräpäisemmäks oikeen uhalla kun minä rakennusalan ammattilainen neuvon sitä remontoinnissa(minun nörtistä kuoriutui macho kun sai poran käteen...harmi vaan kun ei osaa sitä käyttää[:D]).Hermo siis palaa ja tosi vaikeeta on ollu olla osallistumatta remppa puuhiin..noh korjasin kyl keittiön pvc maton kun oli onnistunu sen teippaamaan päin persettä ja lattia oli kuplia täynnä.Huudot siit sain ja nyt työkalu kaapin avaimet kulkee miehen mukana töissä...kaikki kiva on kielletty ja ny ketuttaa oikeen kunnolla[:@] ostan kyl kostoks jotain turhaa sisustus krääsää...murrrr...

Annelse: meinas pissat pääst housuun ku luin tein seksi hurjasteluista[:D] ihan kuin oisit ollu mein katossa kärpäsenä tirkistelemässä kun niin samaan tyyliin mein edellinen yritys meni.Kävin sit ostaan liukkarii ja ny tarvii vaa kehitellä joku akrobaattinen asento mihkä viel taipuu ja koittaa paremmalla onnella uudestaan..joo ja varata voileipii ja juomaa sängyn viereen niin menee huoltotauko näppärämmin[:D]

Mut joo nyt lopetan turhat jorinat!Lähen masuasukin kanssa kaluste ostoksille ja naurattaan paikallisia..juttelen pojalle suomeks ja tsekit on vähä ihmeissään että kelle mä puhun ja mitä ihmeen avaruuskieltä mä möngerrän.No mut pitää mul ol joku makutuomari niin voi sit kotona vedota miehel et joo masukin tykkäs tästä[:D]

Vointeja mammat!

[:D]helou mammat.  olipas tullut taas paljon tekstiä luettavaksi [:)] luin jonku tekstistä että nilkkoja kutisee, luin joskus jostain et jos kutisee käsiä ja/tai jalkoja nii vois olla raskaushepatoosi et kannattaa neuvolassa mainita asiasta nii tarkastavat asian.  mä toissapäivänä suihkun jälkeen jotain hääräsin keittiössä nii yhtäkkiä lorahti jotain lattialle (olin käyny pissalla) enkä nyt ole varma et oliko lapsivettä vai voiko valkovuoto olla niin löysää ku yleensä ihan "normaalia"..yritin neuvola tädille soitella mutta eihän se tietty vastaa sillon ku sen apua tarviis. meillä mies jo valmistautuu synnytykseen ja ollu selvinpäin 7 viikkoa [:D] hatun nosto sille ku mua ärsytti sillon alussa ku se juoksi poikien kans kaupungilla ja ite mökötin yksin kotona sydän syrjällään ku mielialat heilahteli ja kuvittelin tietenki et se löytää jonku toisen paremman ja mä en enää kelpaakkaan. meilläki joo nuo seksijutut on vähän hankaloitunu mahan myötä ja alakerran kuivuus myös häirinny jonku verran. ollaan nyt suosiolla jätetty vähän vähemmälle koko hommat [:)]

illil tuolta ylhäältä oma käyttäjätili, sieltä oma avatar kohta ja lataa kuva. Kuvan täytyy olla sit tosi pieni, että hyväksyy eli pienennä vielä pienemmäksi kuin mitä kuvia ollaan teksteihin laitettu. Siinä taitaa tulla mitat kun klikkaat tota lataa kuvaa. 

Moi pitkästä aikaa. En oo pariin viikkoon käyny täällä, enkä jaksa kyllä noita 3-4 sivua nyt lukee [&:] On edelleen ollu rinta- ja selkäkipua samassa kohtaa, varsinkin istuessa ja maatessa joten en oo jaksanu koneella paljon istua. Se on kiva että mä pystyn kyllä harrastamaan liikuntaa ja touhuilemaan kaikkee kun silloin ei satu, että mulla näin päin [;)] Uimassa kävin pitkästä aikaa viime viikolla ja hiihtämässäkin ekaa kertaa tänä talvena. Välttelin vaan mäkiä..

Viikonloppuna kuskailin mun miestä, kun se oli kans lauantaina yhtä bändiä kattomassa ja perjantaina lautailemassa. Se aika harvoin käy missään, mut se sano viikko sitten, et sitä masentaa ja kyllästyttää olla vaan kotona kun ei oo mitän tekemistä. Siinä tapauksessa kyllä ihan mielellään sen päästän rentoutumaan.

Mulla onkin ihan uus harrastus, kun monena päivänä jo oon kaikki vauvan vaatteet kasannu sängylle ja hypistelly niitä [:D] Pitää vaan muutaman päivän välein kattoo, et mitä vaatteita vielä puuttuu ja sopiiko ne yhteen ja että ne on mieleisiä, kun osa ollaan saatu. Kai mä oon vaan niin tarkka kun laborantti oon [:D] Miehellä meinaa mennä hermot siihen. Ja nyt meinasin kyl taas tänään tehdä saman, mut pitää tehdä se ennen ku mies tulee töistä [;)]

Mun miekkonen soittaa yhdessä bändissä, niin se on buukannu keikkojakin just maaliskuulle. Pari vk ennen laskettua aikaa ainakin ja joku toinenkin oli maaliskuussa. LA siis 5.4. Ja vappuna on yks. On se kyllä sanonu muille ettei ihan noihin aikoihin enää lähde, mut jos synnytys alkaiskin pari viikkoo ennen.. [8|]

Arwen: hyvä kun sanoit tosta vaatekoosta. Meidänkin olis tarkotus käyttää kestovaippoja, mut en tullu yhtään ajatelleeks sitä et ne voi vaatia vähän enemmän tilaa.. Meillä on 56-62 koot, pari 50:stä, muutama 68:kin jo oottamassa, kun anoppi osti aika isoja. Mut kyllähän se varmaan parempi on vaikka vähän aikaa olis isojakin kun että menee sit heti pieneks. Mun kaveri piti noita kokojakin aika isoina, kun sen lapset synty pari viikkoo ennen laskettua aikaa ja pieninä, että 50:setkin oli isoja.

Mä ostin netti-ilmotuksen perusteella käytetyt itkuhälyttimen, kestovaippoja ja paljon uudenveroisia vaatteita 50€:lla, jotka kävin tästä läheltä hakemassa. Täällä Jyväskylässä on vähän huono löytää mitään käytettynä, kun sen verran mitä oon kirppareilla käyny niin vaatteet ja vaipatkin on melko huonokuntosia ja silti niistä pyydetään kauheesti. Vaunuja ei olla vielä ostettu, mut jospa ne sais ens kuussa viimeistään ostettua.

Mipsu kuulostaa tosi kivalta tuo joogailu, vois tehdä itellekin hyvää. Kankeutta on kuin rautakangessa[:D]Mä oon tullut siihen lopputulokseen, että vaikka ne miehet tekiskin aina niin kun nainen toivoo, niin aina sitä valitettavaa löytyis silti. Nainen on vaativa tapaus[;)]Itse ainakin huomannut asian menevän noin.

illil miehellesi on nyt ilmeisestikin tapahtunut isä-hurahdus, josta ei paluuta ole[:D]Ota noista hetkistä vaan kaikki irti, niitä ei miehillä liikoja ole[;)]

Jeccu
hieno juttu, että meikäläisten seksi elämästä on ainakin joillekin viihdykettä[:D] Täytyy muuten joo kokeilla tota liukkaria. Täällä on niin hauska just jutustella, kun huomaa, että monella on asiat just samalla lailla[:D][:D][:D]Toivoa siis vielä ehkä on, akrobatiaa ja evästaukoja...ja liukkaria[:D]
Kiva että koti alkaa oleen kunnossa. Mukavia ostoshetkiä juniorin kanssa!

sussukka_ joo mä kans luin jostain tosta hepatoosi jutusta ja kutinasta, mut onnekseni huomasin sit nilkoissa vaan jotain kisujen tekemiä naarmuja jotka siellä kutisi. Toivottvasti saat yhteyttä neuvolaan ja lorahdus asiaan selvyyden. Mut kyllähän tota valkovuotoo voi ihan hyvin tipahtaakin tollain, kun sitä muutenkin runsaasti raskausaikana tulee. Ehkä sen vaan huomaa tollain paremmin, kun tulee suihkusta eikä oo pöksyjä jalassa.

Kettuli82
voi tuo hiihto kuulostaa niin ihanalta ja varsinkin kun luonto on nyt niin kaunis. Siihen vielä reput selkään, sinne muutama puu ja makkaraa ja joku kiva paikka paistella, niin avot. Meillä kans miehellä kotona alkaa seinät välillä kaatuun päälle kun työttömänä ollut. Mut sit kun noi miehet vähän pääsee arjesta irtautuun edes yhdeksi illaksi, niin niistä tulee kuin eri miehiä[:)][:)]

Mulla oli tänään se sokerirasituskoe, ja kaikki meni yllättävän hyvin. Litku oli ok makuista, aika meni kuin siivillä kaikkee näpertäessä ja lukiessa, eikä nälkäkään pahemmin tullut. Juniori kyllä sekosi siitä litkusta totaalisesti, täällä oli muitakin muistaakseni joilla näin oli käynyt. Ihan niin kun se olis saanut teräsmiehen voimat ja rupes kunnolla jyskyttään tonne häpyluun suuntaan AUUUUUUTTS. Sokerihumala ilmeisesti. Sit tuossa poikkesin neuvolassa ja lääkärin kanssa tultiin siihen lopputulokseen, että töiden raskauden ja supistelujen takia oon nyt  sitten sairaslomalla äitiyslomaan asti. Toisaalta helpottavaa mulle, niin ei tarvi sitten koko ajan stressata että jaksaako vai ei. Muutenki ollut töissä käynti viimeset pari kuukautta niin rikkonaista. Liikkua, ulkoilla ja touhuta saa oman voinnin mukaan, mutta levätä täytyy myös muistaa. Kohdunsuulla oli edelleen kaikki hyvin. Niin ja lääkäri sano että ottaa mut sit vielä viikolla 32. kontrolliin. Töissä piipahdin viemässä saikkulappuja ym ja nyt kotona, ihanaa. Alan laittaan ruokaa ja sit päikkäreille. Jotenkin ny tosi helpottunut olo.

Heips taas!

anelse: Joo on tää vauvahöperyys vakavaa, kerran kun vauhtiin pääsee niin vaikea lopettaa [:D] Musta tuntuu etten vkonloppuna muuta tehnytkään kun selailin netistä kaikenmaailman vauvasivuja ja olin jo tilaamassa ties mitä. Mä kans just tänään sanoin miehelle että huhtikuulle ei sit mitään reissuja enää suunnitella [;)]

Jeccu: Me saatiin viime viikolla toi äitiyspakkaus, siinä tuli mukana liukkaria, tulee kyllä tarpeeseen meilläkin.. [;)]

sussukka_: Valkovuoto voi tosiaan olla raskausaikana tooosi vetistä, eli helposti ilman housuja voi ihan lorahtaa tuolla tavalla lattiallekin. Mulla nyt odotusaikana lisääntynyt vuoto ihan älyttömästi, sais kyllä jo loppua... [:'(]

Kettuli82: Sulla on sama harrastus kuin mulla! [:D] Mieskin jo yks päivä kysyi että moneen kertaan sun pitää päivässä ne vaatteet tarkistaa ja hypistellä läpi. Ne on vaan niin ihania että pakko niitä on hipelöidä kun ei ole vielä mitään täytettäkään niihin.. [:)] JA ONNEA SULLE KOLMIKYMPPISISTÄ [:D]

Mun on nyt pakko kertoa teillekin kun meillä oli aamulla niin ihana tuokio miehen kanssa. Herättiin jostain syystä puolisen tuntia ennenkuin kello soi, ja jäätiin sänkyyn makoilemaan. Tokaisin sitten miehelle että poitsukin heräsi kun alkoi mahassa mylläystä tuntumaan, ja mies sitten ihanasti sen puoli tuntia juttelin pojalle ja tunnusteli potkuja, yhden melko napakan sai poskeensakin [:)] "Potki nyt, susta tulee jalkapalloilija.." Sitä on tuntunut harjoittelevan jo jonkin aikaa, ilmeisesti on isin höpinöitä kuunnellut [:D]

Takaisin