Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi täältäkin suunnalta pitkästä aikaa! Huomenna alkais jo 17 viikko! [:)] Tosiaan nää viikot menee kyllä nopeesti, vaik eka aatteli et menee ikuisuus. Kohtahan se on jo puol väli. Mulla on pitkä väli seuraavaan neuvolaan, viimeks oli viikko sitten ja seuraava on vasta 30.11! Tosin rakenneultra on 19.11. Mut siihenkin on vielä 5vk aikaa. Ihan kun muilla olis useemmin.

Mä vielä toissa päivänä oksensinkin taas, vaikka luulin jo et se on loppunu. Ihan yllättäen aamupalaa syödessä kun ei oo ollu muuten huono olo. Muuten ei mullakaan paljon mitään oireita enää ole. Ne muuten joilla liikkeitä on tuntunu, niin millasia ne on? Mustakin on tuntunu et ehkä olis voinu jotain liikkeitä ollakin jo, mut en tiiä onko mulla vaan ilmaa mahassa [:D]

Niin ja ei onneks seulontaverikokeesta oo tullu soittoa, eli kaikki pitäis tähän mennessä olla hyvin. Mä oon kans kuumeisesti miettiny sitä sikainf. rokotusta, mut oon tullu siihen tulokseen et en taida mäkään sitä ottaa. Mulla on nykyään tuntunu olevan aika hyvä vastuskyky ja kun oon tällähetkellä työttömänäkin, niin en paljon ihmisten kanssakaan oo tekemisissä. Ja kun ei oo tietoa sivuvaikutuksistakaan, ne voi olla pahempia ku ite sairaus. Mut jos se tulee, niin sit tulee.. Mä pesen kotonakin vähän väliä käsiä saippualla ja lisäks on käsidesi mukana kun ihmisten ilmoilla käy [:)]

Moikka!

17.vko pyörähti käyntiin, jee. Tuntuu jo paljolta! Mullakin vihdoin saatiin perjantaina ekaa kertaa kuulumaan sydänäänet, ihanaa. Samoja juttuja oon pyöritelly, kuin moni muukin: voiko nukkua vatsallaan, miltä ekat potkut tuntuu, sikainfluenssarokotus... Rokotus on kyllä hankala juttu, oon kuullu niin ristiriitaisia kommentteja. En osaa päättää! [>:] En varmaan antais itelle anteeksi, jos saisin sen viruksen ja perään jonkun keuhkokuumeen tms. Toisaalta, ehkä voisin välttää koko flunssan? Mistä sitä tietää! Ja entä tosiaan sivuvaikutukset? Ruotsissa rokotetaan muuten koko väestö, luki jossain. Ei kai se nyt voi olla niin haitallista, tuskin Suomessakaan ihan helposti rokotetta suositellaan riskiryhmille? Mutta en nyt tosiaan tiedä...

Mekin ootellaan miehen kanssa kovasti seuraavaa ultraa, vielä on kuukauden päivät siihen. Sukupuoli on ruvennut kovasti kiinnostamaan, olis tosiaan kiva miettiä nimivaihtoehtoja ja sisustaa vähän lastenhuonetta valmiiksi. [:)] Kuulin jostain, että aina eivät suostu kertomaan sukupuolta ultratessa vaikka näkisivät sen (jos eivät ole ihan varmoja, etteivät sano väärin?). Osaako joku neuvoa, millä viikoilla kannattais mennä 3d/4d -ultraan yksityisesti, jos haluaa varmistaa sukupuolen ja nähdä tarkemmin muutakin?

Jotenkin rentouttavaa, kun toka kolmannes on alkanut ja väsymys+kuvotus hellittänyt! Ja kun on kertonut ystäville, lähisukulaisille ja pomolle, ei tarvi enää peitellä tätä raskautta ja pitää löysiä tunikoita päällä. Oon aika ylpeä masusta! Päänsärky (ja huimaus) mulla on ollut viimeset pari viikkoa uutena kiusana, pitkälti oon yrittäny kärsiä ilman parasetamolia, mutta pari kertaa oon joutunut ottamaan tabun. Töissä on ollut hankalaa. Onko muilla parin vuorokauden kestäviä päänsärkyjä? On tosi kurjaa, kun särkee nukkumaan mennessä ja yhä aamulla herätessä. Neuvolassa sanoivat, että päänsärky on yks raskausmyrkytyksen oireista.  Mutta nyt ei ole kyse siitä, kun se olisi mahdollinen vasta raskauden myöhemmässä vaiheessa...?

Energiaa kaikille huhtimammoille! [;)]

p.s ootteko nähneet painajaisia? Oon parina yönä nähny tosi ahistavia unia, ei oo kyllä liittyny unessa raskauteen, mutta että esim. miehellä oli toinen nainen ja halusi avioeron, kauheet huutoriidat (varmaan stressitaso nous nukkuessakin??), oma veli kuoli väkivaltaisesti...Tosi mystisillä fiiliksillä oon heränny näistä unista! Onks tää nyt siihen synnytykseen/vauvaan valmistautumista muka? [8|]

Huomenta :)

Mäkin olen miettinyt tuota vauvan sukupuolta ja päättänyt että haluan tietää jos se kerrotaan :)
Helpompi varautua sitten ja voi etukäteen ostella vaatetta ym.
Mies ei ole ollu ihan samoilla linjoilla. Oli alussa tosi tiukka, et ei missään nimessä etukäteen selvitetä, mut nyt se sanoo et eihän sen tarvi sitä tietää. Saa nähä sitten et "luovuttaako" ja päättää kans kuulla vai pitääkö mun salata asia sit koko loppuraskauden.
Onko teillä muilla toiveita/haaveita sukupuolen suhteen?
Mä pienestä prinsessasta haaveilen mutta toki se prinssi olisi myös aivan ihana ja yhtä rakas [:)]
Viime yönä näin unta että lääkäri sano ekan ultran perusteella et näkee ihan selvästi että poika on tulossa, hyvin huomaa että alitajunnassa nää jutut pyörii öisinkin[;)]
Mä en edelleenkään ole päässyt mihinkään ratkasuun rokotteen suhteen.. Hmph[>:]
Päänsärky hieman vaivaa ja väsyttää vietävästi mut kai täs on taas alettava sutia itteesä työkuntoon.

Moikka.

Kauheeta kun aika menee äkkiseltään..Mut parempi vain. Vähän mua kauhistuttaa oma painonnousu kun se nousee viikottain aika lailla, vaikka en nyt ihan kauheesti syö omasta mielestäni. Lähtöpaino oli mulla 59kg ja nyt on jo 67kg...huoh. Ja tässä raskaudessa vedän kyllä pohjat, ku aikasemmissa ei ihan näin paljon ollu vielä.
Itellä on alkanut jo ikävät harkkasupparit, mut päättelin et ku kolmas kuitenki jo on ni kait ne voi jo näin aikasessa vaiheessa tullakin. Ne ei ole vaan mun mielestä kovin mukavia. nooh, vauva antaa fudua nykyään ihan koko ajan :) ..taitaa tulla isompaan veljeensä joka vilkas ku mikä. Tää pienempi tuleva isoveli on yksi viilipytty ja niin oli hän mahassakin. Mut aivan ihanaa kun toinen ilmottaa itestään, ja näiden potkujen voimakkuuden perusteella voisin kyllä sanoo että on poika tulossa.
En malta millää minäkään odottaa sitä rakenneultraa kun sielä sitten saa sen sukupuolen ja muun selville. Vaikka ei ihan 100% varma olekaan niin kyllä jos nyt tyttö tulis ni alkasin myymään noita poikien vaatteita vähitellen pois ja ostasin tilalle tyttöjen kamaa..:)

Kuinkas moni hankkii äippäpakkauksen? Voiku se on aina ihana saada..:) Tällä kertaa meidän on vain niin turha sitä hankkia.

No mutta eikun hyvää päivänjatkoa kaikille..:)

Kyllä mullaki pyörii mielessä vauvan terveys koko ajan. Koska eihän se np-ultra kata tosiaan mitään rakenteellisia vikoja yms. Nytki on tasan kaks viikkoo siit ku neuvolan verikokeet ja papa otettiin ja koska tulokset piti tulla "parin viikon päästä", oon ihan hermona et siel on löytyny jotain!vaikkei se hermoilu ainakaan auta asiaa. Ehkä ku käy siin rakenneultras ja siin kaikki vaikuttaa hyvältä ja puoliväliinki pääsee ni lopettaa enimmän stressaamisen. Ei se sit siihen ekaan kolmannekseen loppunukkaan!ja taitaa tuntua siltä et tämä hermoilu on sit tullu jäädäkseen loppuelämäksi[:D] lapsen synnyttyä nimittäin huolet ei varmastikkaan lopu!
   Ootan seuraavaa neuvolaaki kauheesti, me oltiin sillon viikko sitten reissussa Belgiassa ja se oli niin henkisesti ku fyysisestikki niin raskas reissu et ootan sydänäänten kuulemista. Tietäs sit et toinen voi hyvin. Siellä reissussa luulin tuntevani niit liikkeitäki, semmoselta pieneltä poreilulta tuntu, ja aivan ku sun kohdun sisällä ois käsi joka naputtelis sormilla seinämiin[:-] sit tiiä oliko neki vaan ilmavaivoja! mut enemmän siin oli se tunne et tuo on siitä että siellä on joku.
   En osaa itekkään oikeen sanoa juuta enkä jaata rokotuksen suhteen. pitää neuvolassa jutella siitä enemmän ku seuraava aika on 2.11. Olen itekki asiakaspalvelutöissä niin riski sinänsä olis saada se, vaikka aina mulla hyvä immuniteettisuoja onki ollu. Mut onhan tässä pohdiskeltavaa! Ja sukupuolen haluaisin ehdottomasti tietää, jos sen näkee. Mies ei oo ihan varma viel haluaako...oon ite kans kattonu vaan poikien vaatteita, en osaa jotenki ajatella et tulis tyttö, mutta molemmat ovat enemmän kuin tervetulleita!Kun nyt vaan terve olisi!
Mukavaa maanantaita mammoille![:)]

Elviira82: Täällä ainakin neuvolassa sanottiin kun kävin siinä seulontaverikokeessa, et jos ei muutamassa päivässä kuulu soittoa, niin silloin siitä ei ole löytynyt mitään ja kirje tulee parissa viikossa kotiin, missä on tulokset ja silloin niissä ei pitäis olla mitään kun ei ole soitettu. Mä oon jo ihan rauhallisella mielellä siitä kun ei sieltä ole soitettu.

Meil on se rakenneultra kuukauden päästä. Mä en haluis tietää kumpi se on, mut mun mies olis halunnu, mut se sano et ei se sillekkään välttämätöntä ole. Täytyy vielä miettiä. Ajattelin et jos ne kuitenkin möläyttää sen [:-] Mä toivoin alussa tyttöä kun mul olis niin kiva nimi tytölle keksittynä [:)] Mut mulla on ollut pitkään sellainen tunne, et siel on poika. Ja unissa se on ollu aina poika [:)] Mies toivois enemmän poikaa. Musta se olis ollu hauskaa jännittää synnytykseen asti kumpi se on [;)]

No niin,tänään kävin siinä np-ultrassa ja kaikki oli hienosti! [:)] Mitään poikkeavaa ei löytynyt,sikiö kasvanut normaaliin tahtiin,niskaturvotus normaali ja lapsivesi ok.Hyvillä mielillä lähdinkin sinne,vaikka viimeksi kun tuossa np-ultrassa olin niin todettiin sikiön kuolleeksi.Nyt olin varma että kaikki on hyvin,kun tuo oma droppleri löytyy kotoa niin tiesin että ainakin siellä elämää on [:)]

H&M:ltä ostin yhdet housut,mutta aika huono tarjonta siellä kyllä oli.On niin harmi kun tuo Lindex ei enää myy äitiysvaatteita.Mulla on yhdet farkut mitkä silloin ostin sieltä kun esikoistani odotin ja ne on niin hyvät.Onneksi ne on vielä hyvässä kunnossa.Elloksellahan ne myy noita mammavaatteita ja sitten ulkolaisesta nettikaupasta kun NEXT niin olen kattonut vähän noita.Oon nyt pari kertaa tilannut sieltä ja sieltä löytyy lapsillekin kaikkea mukavaa vaatetta [;)] Yritin viimeksi tilata sieltä yhdet mammahousut ja paidan,mutta ne oli valitettavasti loppuunmyyty.Postarit on vaan 5€,joten ei pahat.

Itse haluan kyllä tietää vauvan sukupuolen,jos se vaan on mahdollista.On sitten kiva tehdä valmisteluja valmiiksi.Unta näin pojasta,joten kattellaan nyt pitääkö uni paikkaansa.Silloin kun esikoista odotin niin näin unta monta kertaa pojasta ja poikahan sieltä tuli.Näin unta kaveristanikin että hän odottaa vauvaa ja kun kerroin hänellä unestani niin hän vaan hymähti.Samana iltana tuli meille ja kertoi että uneni piti paikkaansa.Kait mä sitten näen tollasia enne unia,ainakin näissä asioissa,kattoo nyt [;)]

Hyvää alkanutta viikkoa poppoolle!

Joku kyseli 3D/4D-ultrasta. Kun kävimme yksityisellä varhaisultrassa, niin lääkäri sanoi, että 4D-ultraan kannattaa tulla viikoilla 25 - 28. Aikaisemminkin kuulemma näkee kaikenlaista, mutta noilla viikoilla se näyttää jo vauvalta, joten mukaan saatava dvd on siten kivempi.
Kuulin sellaisen jutun, että rakenneultrassa nykyään ollaan nihkeitä kertomaan sukupuolta. Joku pääkaupunkiseudulla oli nostanut syytteen (kanteen, mikä lie), kun sukupuoliveikkaus olikin mennyt väärin. Siksi moni on tehnyt periaatepäätöksen olla kertomatta sukupuolta julkisella puolella. Yksityisellähän kerrotaan tietysti.

Me haluamme ehdottomasti tietää sukupuolen. Jotenkin en osaa mitään laittaa valmiiksi, kun en tiedä sukupuolta. Tyttöä minä ehkä enemmän toivoisin, sais ostella prinsessamekkoja. [:D] Pojille on jotenkin paljon vähemmän vaatteita tarjolla ja hyvin pian vaatteissa alkaa olla vain hirviöitä ja pääkalloja. Tyttöjen vaatteet on niiiiin paljon suloisempia. Sormustestin mukaan meille tulee tyttö ja kaksi poikaa, joten saadaan siten nauttia molemmista sukupuolista. Järjestys jäi vain hieman epäselväksi tässä erittäin luotettavassa testissä. [;)] 

Äitiyspakkauksen haluan ehdottomasti jo sen fiiliksen vuoksi. Odotan jo, että saan hakea pakkauksen ja tutkiskella sen sisältöä. [:)] 

Ensinnäkin siitä np-ultrasta tai ultrista ylipäätään. Niiden perusteella ei voi tietää, onko lapsi terve. Esim. neurologiset poikkeavuudet, autismi ym. löydetään ja diagnosoidaan vasta myöhemmin ja tietenkään tällaiset poikkeavuudet eivät näy ultrissa. Lapsi saattaa myös esim. synnytyksessä jostain syystä joutua liian pitkäksi ajaksi liian vähäiseen happitilaan, joka voi aiheuttaa myös erilaisia erityisen tuen tarpeita jatkossa. Lisäksi mm. tunnen tapauksen, jossa lapsi on syntynyt ilman ruokatorvea (rakenneultrassa ei huomattu mitään poikkeavaa). En halua pelotella ketään, mutta muistuttaa siitä, ettei terve lapsi ole itsestään selvyys, eikä mitkään seulat tai ultrat vielä takaa lapsen olevan täysin terve. Suosittelen kaikkia miettimään (en stressaamaan!) sitäkin mahdollisuutta, että kaikki ei mene niin kuin toivoo..Erityistä tukea tarvitsevien lasten kanssa jo jonkin aikaa työskennelleenä tiedän, miten vaikeista asioista on kyse. Mielestäni tämän vuoksi olisikin hyvä raskauden aikana keskustella kumppanin kanssa siitä mahdollisuudesta, jos se lapsi ei olekaan täysin terve ja vaatii erityistä tukea kasvunsa ja kehityksensä turvaamiseksi.

No joo, se siitä! Meillä rakenneultraan tasan neljä viikkoa. Halutaan tietää sukupuoli, jos se kerrotaan. Terveys tietenkin olisi se tärkein asia, mutta jos nyt toivoa saisi, niin kääntyisin tytön puoleen (ja mies taas pojan eli tasoissa ollaan) :) Mulla on jotenkin ihan poikaolo, en tiiä miksi, mutta on vaan.

Mä en oo nähny painajaisia, mutta yhden synnytyksen kuitenkin (onneks ei ollutkaan painajainen)..

Moni onkin varmaan lukenut tänään Iltalehdestä http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009101910451625_si.shtml , että sikainfluenssarokotteella epäillään olevan yhteys hengenvaaralliseen hermostosairauteen. Toki pikkasen kriittisesti suhtaudun tähän asiaan, koska tiedon lähteenä Iltalehti..Mutta kuitenkin..Onneksi olen jo päättänyt olla ottamatta koko rokotetta! Enkä kyllä aatellu paljon stressata koko sairaudesta..Tulee sitten, jos on tullakseen ja sitten katotaan etiäpäin!

Me taas kuulutaan siihen pieneen vähemmistöön, joka ei halua äitiyspakkausta pakkauksena. Kelan sivuiltahan näkee kuvina tämän hetkisen pakkauksen ja ikävä kyllä en tykännyt kuin ihan muutamasta vaatteesta tämän vuotisessa pakkauksessa. Mun mielestä mm. viime vuoden pakkaus oli parempi! Oishan siellä toki sitten tavaraakin, mutta silti..Arvostan tosin sitä, että tänä vuonna teemana on kierrätys. Mitä mieltä muut olette, onko teiän mielestä tänä vuonna pakkauksessa kivoja vaatteita? Tiedän, ettei sillä 140 eurolla paljon mitään ostella, mutta kuitenkin sillä ostaa esim. Hennesiltä jo jonkun verran sellaisia lastenvaatteita, joista me tykätään.

Hyviä vointeja ja ei-painajaismaisia unia kaikille :)

Harmi jossei ei pk-seudul suostuta kertomaa sukupuolta. Mä en ollu ajatellu yksityiselle mennä ja just vähän aikaa sitten vasta ajatuksissa lopullisesti päättäny et sukupuolen haluan varmasti kuulla ja rupesin odottamaa rakenneultraa..pöh

Äitiyspakkauksen aion ehdottomasti ottaa. Se vaan jotenkin kuuluu asiaan ainakin näin esikoista odottaessa[:)]
Kuvia oon kattellu ja eihän ne nyt mitää hemasevia kaikki ole mut ne on VAUVANvaatteita ja aivan ihania siks! Mä tahon päästä hiplaamaa niitä mahd. pian![:D]
Työkaveri yritti puhua et mun on ihan turha sitä ottaa et sillä on monta vanhaa pakkausta et voin saada ne..mut se vaan EI ole sama asia kun hakea se oma, joka just itelle ja omalle lapselle tarkotettu! :)
Nää on niin mielipide asioita, et jokaisella omat ajatuksensa :)
Mäkin olen unia monituisia nähnyt ja just viime tai toissayönä sain pojan.
Unet on tosi levottomia mut ihan kun ois vähän rauhottunu sen alkuraskauden jälkeen jollon yöt oli tosi levottomia.
Päätä on särkeny koko päivän mut sinnikäs oon ollu ja ilman lääkettä pärjänny, ei tää niin paha oo ettei olemaa pystyis kuitenkaa.
illil, vai osut säki samoille päiville[:)]
Mammahousut on ihan supermukavat kyl, tänäänki vedin päälle töihin ;)
Mä en kyl osaa sanoa mistä parhaiten sais, lastentarvike/mammavaatekirppikset varmaan on halvimpia ainakin. Mulla kahdet, jotka sisko osti mun puolesta puhelimes kuvailemal ja ei maksanu montaa euroa. Hyvät on =)

Huomenta! [:)]

Kyllä meinaa mennä järki jo tämän nuhayskän kanssa,kun on toistamiseen perään.Eilen siellä ultrassa kun kävin niin kysäsin lääkäriltä,että miten uskallan käyttää yskänlääkettä ja nenäsumutetta,niin hän sanoi että voi ihan huoletta käyttää ja sumutteena vois käyttää Nasolinia.Tutkin tuon Nasolinin pakkausselosteen ja siinä luki ettei sitä tulisi käyttää raskauden aikana,joten taidanpa jättää sitten käyttämättä,vaikka lääkäri sano mitä sano.Käytin kyllä tuota samasta ainetta kun esikoistani odotin,mutta silloin olin pidemmällä.Sillon käytin kylläkin vaan yötä vasten,joten pientä se käyttö oli.Ei viitsisi kuitenkaan käyttää sellasia missä varta vasten kielletään käyttö.

Kyllä minä ainakin olen miettinyt sitä,että jos kaikki ei menekään niin kuin pitäisi.Kyllä tässä mun ja ukon tuttavapiirissä on monenlaista tarinaa ettei kaikki ole mennyt aina niin nappiin.On kehityshäiriötä,läheltäpiti tilanteita,vauvan tai äidin kuolema...ei vaan viitsi liikaa noita pähkäillä.Ja vaikka ultrissa ei mitään näkyiskään ja olisi näitä asioita miettinyt,niin olisihan se kuitenkin suuri yllätys jos lapsi syntyisi sairaana.Ja mulle on suuri juttu jo se että pikkuseni on siellä hengissä.Jännitystä on ollut ilmassa tuon alkukesän keskenmenon vuoksi.Nyt hyvillä mielillä kun on näinkin pitkälle selvinnyt [:D]

Minä tällä kertaa taidan jättää tuon äitiyspakkauksen ottamatta,kun esikoisen pakkaus on niin hyväkuntoinen vielä.Saa sitten ostella itse jotain uutta tälle uudelle vauvalle.Muutaman hankinnan oonkin jo tehnyt [;)]

tervehdys!
Taidan nyt kirjoitella tänne aikani kuluks.. Täällä odotusaika mennyt ihan hyvin ja viikonpäästä olisi seuraava neuvola. Odottelen jo innolla että pääsee kuuntelemaan sydänäänet. Helpottaa taas tietää sitten että siellä ollaan.. Mitään oireita ei juurikaan ole enään, nyt vaan on tullut päänsärkyä lähes joka päivä. Välillä on sellaisia kipuja että ihan kuin joku vetäisi navasta ja varsinkin silloin jos nauraa.. Ystäväni sanoi että nämä ovat kuullemma liitoskipuja?
Maha on jo kasvanut hieman tai ainakin tuntuu siltä kun ei oikeen vaatteet tahdo enään mahtua päälle [:D] Töissäkin jouduin jo isommat vaatteet pyytämään. Varsinkin ruokailun jälkeen tuntuu että maha turpoaa kaksinkertaiseksi.

Onko teille tullut mitään suuria mielitekoja? Mulle on jäätelöstä tulluy yksi semmoinen mitä tekee todella usein mieli, ja vaahtokarkit joista en normaalisti tykkää yhtään.

Moikkis.
Ihan vaan gallupinomaisesti vastailen, että mullakin on sillon tällön ollu päänsärkyä, maha on isona ruokailujen jälkeen ja aamuisin taas jotenki ihan olematon. Levottomia painajaismaisia unia näen välillä. Mä luulen et otan sikainfluenssarokotuksen. Oon kans päiväkodissa töissä, ja itse tautia en kyllä haluaisi sairastaa, oli se kuinka lievä ja tavallisen flunssan oloinen tahansa. Onneks rokotukseen on vielä aikaa, joten ennen omaa rokotusta ehkä ehtii uutisista kuulla jos joillekin on tullu jotain kamalia sivuvaikutuksia, ni ottaa asian sitte uudellee harkintaan..

Vielä ei vauvan liikkeitä oo varmaan tuntunu, en ainakaa usko, ois kiva kuulla jos joku osaa kertoa miltä ne tuntuu!
Joskus oon painellu alavatsaa ja oikee keskittyny odottamaan, josko sieltä joku vastais, mutta luulen että ne pikku poksahdukset on ollu vaan jotain kuplia suolessa. Joskus vastauksena on tullu sellanen "perhosia vatsassa" -olo, ihanku joku liikkuis ja vellois, mutta ei vielä osaa tömäytellä kunnolla. Siitäkään ei oikee osaa sanoa, onko olo kohdussa vai muuten vaan mahassa. Mut eiköhän täs parin viikon sisällä ala jotain kuulua:)

Moikkelis,

Tänään neuvola takana ja siellä kerrottiin että ens viikon maanantaina (ainakin täällä Porin suunnalla) on palaveri sikainfluenssa rokotuksista ja silloin päätetään aikataulu miten rokotetaan. Mutta alustavasti ens viikolla rokotetaan terveydenhoitohenkilökunta ja sitte seuraavalla viikolla raskaana olevat (ekana ne keiden raskaus on ihan loppuvaiheessa) ja sit me muut. Mun käskettii soittaa ens viikon puolivälissä, niin saa sit tietää päivän. Kyllä mä aattelin ottaa sen rokotuksen, neuvolan täti sanoi että itse influenssa ei ole vaarallinen vaan sen aiheuttama jälkitauti, eli keuhkokuume.
Sitte kuunneltiin sydänäänet ja tällä kertaa ne kuului oikein hyvin, siellä se pamppaili noin 150 krt minuutissa (siis ei mun).
Valitin myös nuhasta niin mulle sanottiin että tällasta ku Nasonex nimistä tuotetta voi käyttää.
Ja sitte vielä valitin myös selkäkivuista niin mulle tilattiin aika fysikaaliseen hoitoon.
Tällasta tällä kertaa, lisää myöhemmin :)

Moikka taas kaikille!

illil: Tervetuloa kerhoon! [:D]

Pääsin vihdoinkin tänne kirjoittelemaan, muutamaan päivään ei onnistunut sisäänkirjautuminen. Tai onnistui muuten, mutta keskusteluissa olin mukamas pelkkä vierailija. Sitä kuulemma tapahtunut muillekin.

Mulla piti olla tänään eka lääkäri, lähtöä jo olin tekemässä kun soittivat neuvolasta että lääkäri sairastunut, aika siirtyi ensi keskiviikkoon :/ se on vain odoteltava, kaikki tuntuisi kuitenkin olevan ihan ok että eipä tässä sinänsä kiire ole.

Mä olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä että haluan ä-pakkauksen. Kuten Nyytti sanoikin, jotenkin se kuuluu asiaan näin esikoista odottaessa [:)] Ihana päästä hipelöimään niitä pieniä vaatteita.

Mä haluaisin kyllä tietää sukupuolen etukäteen. Aika monilla täällä tuntuu olevan "poika-olo"? [:D] Ei ole tainnut kukaan mainita että ajattelisi odottavansa tyttöä. Musta tuntuu kanssa että poika tulossa, oma äitinikin oli samaa mieltä. Mieheltä kun mielipidettä tiedustelin että kysytäänkö ultrassa sukupuolta, niin ei kuulemma tarvitse kysyä, poika se on kuitenkin [:D]

Nyt päiväunille että jaksaa muuttosiivousta ruveta tekemään! Saatiin ihana saunallinen asunto [:)]

Heipä hei kaikkille.
Tässäpä tää uusi matti myöhäinen, vieläkö saa liittyä seuraan? Laskettu aika meillä 18.4 ja ensimmäistä oottelen yhden keskenmenon jälkeen. Ikää mulla ja mihelläni 25v. Keski-pohjanmaalla asustellaan.
Tällä hetkellä on vieläkin aivan uskomaton fiilisi enkä voi uskoa että sisälläni kasvaa jotain ihmeellistä. Pikku hiljaa on kaitnkuitenkin uskallettava alkaa hehkuttamaan tätä asiaa muillekin, vaikka itse olen täysillä joka päivästä nauttinutkin.

Niin ja muuta asiaa veilä
Hihii minä ainakin pikku prinsessaa avan tekemässä...jotenkin on sellainen olo. Itse haluaisin sukupuolen selvittää, mutta mies erimieltä, mutta minä pidän pääni[:D]
Äitiyspakkaus on ehoton ainakin näin kun esikoista oottelen. Sillä raha summalla ei taidan niin paljon tavaraa saada ja muutenkin siinä on mukana kaiken maailaman perinne kamaa.

Heipähei Jennini ja tervetuloa mukaan [:)] Sulla täysin sama tilanne kuin mulla, esikoista odotellaan syntyväksi 18.4 yhden keskenmenon jälkeen. Ja ikäkin melkein sama, minä tammikuussa 22-v ja mies 26-v.

Katsoiko kukaan muu 45 minuuttia ohjelmaa, siinä juttu sikaunfluenssa-rokotteista odottaville äideille? Ei kyllä mua ainakaan vakuuttanut, enkä kyllä ole täysin päättänyt olla ottamattakaan, enemmän kuitenkin sillä kannalla että ei. Ensi viikolla se lääkäri niin hänen mielipidettään kysäisen jos se auttaisi tässä päätöksen teossa. Ensimmäisten joukossa en ainakaan rokotetta halua.

Jennini: tervetuloa vaan mukaan!

Joku kyseli farkkuhaalareista niin sattumalta löysin yhdet tällaisesta nettikaupasta kun taikapilvi.com. Täällä Jyväskylässä on aika vähissä noi äitiysvaatevalikoimat. Mulla kun ei oo enää ku kahdet housut mitkä just ja just mahtuu.. Täällä ei kai saa niitä ku henkalta ja maukalta (ne ei oikein houkutellu ku kävin kattomassa) ja yx erikoisliike täällä kai on. Mut netistä löytyy googlettamalla jotain. Itse tilasin suht edullisesti kahdet farkut linuslotta.comista. Mut omilla paidoilla pärjää varmaan aika pitkälle, tunikoilla ja vähän pidemmillä.

Mä otan varmaan kans äitiyspakkauksen ku esikoista kans ootellaan, vaikka ei siellä kyl mitään kovin nättejä vaatteita ollu. Mut eiköhän ne menettele ja jotain tarvikkeitakin kuitenkin siinä on. Flunssanen olo alkaa pukkaamaan, mut toivottavasti ei tuu mitään [&:]

Onks teillä muilla koko ajan nälkä? Mulla on vasta viimepäivinä ruokahalu kasvanu, siis ja mulla on tunnin kahen välein nälkä ja johan sitä on vihdoin painoakin tainnu kilo-kaks tulla [:D]

Heipä hei kaikki!

Itse odotan taas ensi viikon neuvolakäyntiä innolla. Jotenkin tää odotus tuntuu todellisemmalta, aina kun käy neuvolassa. Nyt siis aika 2 viikon päästä edellisestä, kun haluavat katsoa noita sokeriarvoja. Yksikään arvo ei kyllä ole mennyt yli ohjearvojen, joten luottavaisin mielin mennään.

Minäkin olen hyvin epävarma tuon sikainfluenssarokotteen otosta. Yhtään ei vakuuta noi jutut, mitä siitä on kuulunut, kun eipä varmaan ole kovin montaa lasta ole ehtinyt syntyä vielä, kun äiti on rokotettu raskausaikana, varsinkaan, jos ei ole ollut viimeisillään. Toisaalta, itse olen asiakaspalvelutyössä, joten mulla on suuri riski saada se tauti. Se on sitten ihme, ettei ihmiset tajua, ettei päälle tarvii yskiä tai käteen, jolla sitten ojentaa rahaa. Kuitenkaan aikuisille ihmisille ei viittis sanoa tuollaisesta asiasta.

Äitiyspakkauksen aion ottaa. Minusta vaatteet on ihan nättejä ja sillä rahalla kun ei saa paljon mitään. Hankittavaa on kuitekin tosi paljon, vaikka aika paljon me saadaan sukulaisilta. Minusta pakkauksessa melkein kaikki muu oli ihan ok näköistä paitsi se toppapuku oli aika hurjan värinen. Mutta makuupussi on ihana. Voittehan te yrittää odottaa tilaamista sen aikaa, että ehtisi vaihtua vuoden 2010 pakkaus, ja kattoa, onko se mielestänne parempi, ja sit vasta tilata. Eikös pakkauksen saa tilata vasta sittenkin, kun lapsi on syntynyt? Yhtään 50 cm kokoista vaatettahan siellä ei ole, joten sinällään ei ole kiire.

Meillä harvakseltaan tuntuu pieniä potkuja mahasta ja lattialle kumartuminen alkaa olla jo hankalaa. Paino mulla on tasaisesti pudonnut, mutta se on hyvä vaan. Olen yrittänyt syödä tosi terveellisesti.

Takaisin