Hei taas! Mukavaa ja mielenkiintoista lukea muiden tunteista ja raskauksien etenemisistä. Saa vähän helpotusta ja vertaistukea myös omaan odotukseen:) Kirjoitan tänne nyt toista kertaa, kun on jotain kerrottavaakin. Tässä siis minun tilanteestani:) Älkää nukahtako [:D]
Eilen kävin mieheni kanssa toista kertaa neuvolassa ja neuvolalääkäri teki samalla tutkimuksen. Kohtu oli kiinteä ja kohdunsuu kiinni. Eilen siis rv 11+3. Lääkäri sanoi, että kohtu lähtenyt hyvin kasvamaan ja kaikki ok. Vihdoin sen jälkeen hän kuunteli alavatsasta sydänääniä ja heti alkoi kuulua kova "junan puuskutus". Syke oli 160-162. Oli niin epätodellinen ja helpottunut olo, että aloin täristä ja itkeä[:)]
Lääkäri oli todella mukava ja asiantuntevan oloinen, mutta jäin ihmettelemään hänen mielipiteitään Buranan ja muiden särkylääkkeiden käytöstä. Olen siis kärsinyt pahoista ja toistuvista päänsäryistä, jotka haittaavat nukkumistakin (Panadolista ei mitään apua). Lääkäri sanoi, että voi huoletta käyttää Ketorinia 50mg ja erityisesti Buranaa. Hän määräsikin minulle Burana 600mg:/ Netistä olen kuitenkin lukenut, että sitä tulisi välttää... No, ehkäpä turvaudun siihen vain todella pahassa tilanteessa. Onko muilla Buranasta kokemuksia tai tietoa? Koko raskauden ajan olen syönyt Lacto Seven maitohappobakteereita jatkuvan hiivasienitulehduskierteen helpottamiseksi, Multivitaa (ilman a-vitamiinia), Propralia (20mg) migreenin ja sydämentykytyksen estoon ja tarvittaessa Rennietä närästykseen.
Mieliteot ruuan suhteen vaihtelevat kovasti - todella nirso olo ja joka päivä eri mielipide siitä, mikä maistuu. Piimää ja jogurttia olen syönyt joka päivä reippaasti. Pahoinvointi ja äklö olo ovat vaivanneet, mutta en ole joutunut oksentamaan. Lisäksi ollut turvonnut, välillä todella todella uupunut ja väsynyt olo. Mahakin on selvästi pyöristynyt ja osa vaatteista kiristää. Mieheni jo epäili, että masussa on enemmänkin asukkaita:D No, sen näkee vasta ultrassa varmasti...
Raskausviikoilla 5, 6 ja 7 oli kirkkaan veristä vuotoa joka päivä (huomattavasti vähemmän kuin kuukautisten aikana) ja ruskeaa tuhrua ja limaa. Samalla oli myös lieviä vatsakipuja ja pahoinvointia sekä todella rättiväsynyt olo. Olin varma silloin, että nyt tuli keskenmeno. Pieni sydän sykki kuitenkin komeasti eilen:) Eli ne joilla on alkuraskaudessa muulloinkin kuin "kuukautisten aikaan" veristä tai ruskeaa vuotoa, ei kannata hätääntyä. Uskon nyt sen, mitä monet ovat väittäneet, että vuodon ollessa runsasta (kuukautisvuotoa enemmän) ja kipujen ollessa todella kovat on syytä huolestua enemmän.
Tällaista täällä... ensi viikolla ekaan ultraan ja sikiötutkimuksiin. Jännittää ja toivon koko sydämestäni, että kaikki on hyvin. Toivottavasti myös omasta kertomastani on jollekin hyötyä ja helpotusta:) Paljon positiivisia ajatuksia ja onnea kaikille odottaville!