Täällä eka kirjoittaja, missä muut? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Katynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse ainakin uskon, että vastaa enemmän tätä laskettua aikaa mikä täällä on kuin tän päiväisen neuvolan antama. Tosiaan mulla ollut kierrot ihan sekaisin, mutta ei ainakaan aikaisemmassa voi olla kuin se 23.8. Neuvolan terkka laski kuukautisista, jotka olis alkaneet 15.11. ja 30 päiväisen kierron mukaan. Kun mä taas laskeskelin yli 35 päiväisen kierron mukaan, kun sitä edellinen kierto tais olla 36 päivää. Tiedä sitten, kyllä se jossain vaiheessa selviää. :D

Hirveesti himmottais mennä alkuraskauden ultraan, mutta me taidetaan jättää se tämänkin raskauden kohdalla väliin. Miehen kanssa kun keskusteltiin, niin tultiin vähän siihen tulokseen, että säästetään nyt kaikki ylimääräinen mitä tulee, kun meillä on muutto isompaan asuntoon (kaksiosta kolmioon) 31.1. :/

Kuinkas moni muu on ajatellut menevänsä? Onko jo joku ehkä varannutkin aikaa ar-ultraan? 

Ristiriitaista teitoa olen lukenut siitä, että saako Kela-korvausta enää varhaisultrasta. Moni on saanut korvauksen vain, että on ollut syynä esim. alavatsakivut tai aikaisemmat keskemenot. Joissain paikoissa ei ole enää saanut suoraan korvausta vaan se on täytynyt itse hakea Kelalta lääkärintodistusta vastaan.. Mutta osa sitten saanut korvauksen suoraan paikanpäällä maksettaessa ilman mitään varsinaista lääketieteellistä syytä ultralle. Kellään uudelleensynnyttäjällä kokemusta asiasta?

Soittelin tänään neuvolaan ja sain lähetteen varhaisultraan parin viikon päähän noiden keskenmenojen vuoksi. :) (jotain hyötyä sentään.. :D). Saadaan siis se ilmaiseksi, muuten en välttämättä olisi mennyt, niinkun en esikoisenkaan aikana.

Onko muuten kenellekkään tullut vielä mitään himoja / ällötyksiä? Täällä on elelty muutama päivä lähinnä salmiakilla, taco sipseillä ja salsakastikkeella. Nam! :D Tuntuu ettei kunnon ruoka oikein maistu..

Ennen tuli kahvia juotua 6 kuppia päivässä, nyt pelkkä kahvin hajukin puistattaa.. :)  Mä olen kahden vaiheilla sen varhaisultran kanssa.. Haluaisin mielenrauhan, mutta siinä on riski että tulee vaan enemmän huolta, jos ei vielä näy mitään.. aaaargg

Mulla kans haluttas mennä ar-ultraan, mut toisaalta ku oon menossa sinne gynelle noiden alavatsakipujen takia nii voihan se olla että siellä ultrataan kuiteski. :)

Mulla ei oo viel tullu mitään himoja tai ällötyksiä, eikä oireita oikeestaan muutenkaa, paitsi tietty kovempi ruokahalu on ja iho rasvottuu herkemmin..

Hello kaikille, täällä yksi uusi ilmoittautuu. Neljättä odotan, kolme poikaa on jo rikastuttamassa elämää tähän mennessä. Pari kolme kuukautta meni tätä neljättä yrittäessä ja ilo oli suuri plussatessa. La näillä näkymin olisi 7.9. Ihanaa ajatella että pääsen "kohta" taas töistä pois ja jäädä kotiäidiksi, se kun on mieluisin työpaikka itselle. :) Aiemmat lapset meillä -03, -05, -10 ja itse olen reilu kolmekymppinen. Raskausoireina ollut rintojen arkuus ja turvotus sekä ylenpalttinen väsymys... Minulla kaikki kolme raskautta olleet enemmän tai vähemmän ongelmallisia joten mielenkiinnolla odotan mitä tämän kanssa tuleman pitää. Samahan se sille odotukselle, kunhan palkintona olisi terve vauva. :)

Moikka!
Espoolainen esikoistaan odottava ilmoittautuu mukaan. Todennäköisesti laskettu aika olisi 2.9. Miehen kanssa kaks kuukautta ehittiin yrittään ennen kun tärppäs, aika hurjaa. Oltiin ihan varauduttu pitempään aikaan, joten plussat (kolmesta testistä) tuli täytenä yllätyksenä. Nyt on vaan iskenyt järkyttävä flunssa, joka on kestäny jo reilu 2 viikkoo ja pitkään harkitsin uskallanko kirjoittaa, koska pelko on melkoinen. Päässä pyörii ajatus, että miksi jokin niin pieni voisi selvitä näin kamalasta taudista, kun itekin on kuolemaisillaan. Ja kaikki se lääkkeiden määrä huolestuttaa myös, vaikka onkin valittu "oikeita" lääkkeitä. Mutta toivotaan, että kaveri pysyy mukana loppuun asti :)
Mahtavaa lukea muiden kokemuksia!

Heippa!! Mäntsälästä jo kahden lapsen äiti huomasi iloksensa raskaustestin näyttävän positiivista eilen..laskurin mukaan laskettu aika olisi 2.9..
Apuva,edellisen pikkuisen syntymästä on jo kohta 7 vuotta. Jännittäääää!!
Neuvolaan soitto tänään,siitä tämä taas lähtee.. yli 2 vuotta tätä odotettiinkin!
JEEE!!
Kivasti täällä on porukkaa odottavalla kannalla.
Olen siis 33 vuotias,naimisissa ja edelliset raskaudet,2 tyttöä, ovat sujuneet ns.oppikirjojen mukaan. Kauheesti tekee mieli suklaakakkua,sitä siis ostoslistalle tänään ;)

Ihana , että on tälläinen palsta. Voi jakaa ilot ja surut ja vähän muutakin! 
Kirjottelemisiin ja onnellista alkuodotusta  kaikille!

Ei vieläkää tänään tullu postissa aikaa sinne gynelle.. Soittoa siis päivystykseen että miten ne sen sit järjestää. Kuitenki ku kivut jatkuu edelleen.

Onko muilla ongelmia nukkumisessa?
Mua kyl väsyttäis ihan hirveesti, mut ei vaan uni tuu, montakohan yötä oon valvonu, aamupäivän aikaan oon sit aina saattanu vähän nukkua, mut unen laatu on todella huonoa. Alkaa jo huolestuttaan ku ei voi tehdä hyvää näin raskaana kun ei saa nukuttua kunnolla. Oon ajatellu et kaks asiaa vaikuttaa tähän, toinen on se et oon tottunu aina nukkuun osittain mahallaan ja nyt en tietenkää sitä uskalla tehä. Ja toisekseen mulla on ollu nukkumiseen käytössä lääkkeet viime kesästä, mut nyt oli pakko tietty jättää ne pois. :/
Missäköhän kohtaa katkee filmi silleen et nukkuis kunnon sikeetä unta edes puol yötä putkeen?

Täällä myös varovasti liitytään mukaan, eilen liuskatestiin saatu hento toinen viiva ja tänään clearbluen digitaalisella "Raskaana 1-2". Laskettu aika 13.9 paikkeilla ja esikoinen tulossa.
Hämmentävät ja epätodelliset tunteet pyörii päässä, vaikka ihan toivottu, odotettu ja ihana asia onkin.

Onnittelut kaikille plussanneille! :)

Hilutus:
Mä oon aivan loppu kans.voisin nukkua koko ajan,mut välil ei uni tuu .Hirvee pöhnä olo,vähän huono-olokin,nytki oksettaa ja väsyttää :( En muista,tosin viime raskauksista on jo aikaa,että olisi ollut näin väsynyt aikasemmissa raskauksissa.
Olen todennut et kyl se uni tulee kun on tullaakseen :)
Tsemppiä!!!! emoticon

Jep, eiköhän sitä sitte nukuta kuhan se uni aikanaan tulee. :D

Nyt soitin sit sinne gynen polille, mun lähetteessä oli jottai mätää nii siks en ollu saanu aikaa.. Ja sen hoitajan mielestä tää ei oo mitenkää akuutti juttu, jotenki tuntuu hämmentävältä ajatella et ku ollu kipee kuitenki jo tosi pitkään, ja nyt sit tiistaihin asti pitäs oottaa ennen ku sinne pääsee :/

Eikait se auta ku yrittää pärjätä..

Heippa!!

Olen muutamanpäivän ajan seurannut uskaltamatta itse mukaan.. Toki ollut niin huono olokin, että ei ole kiinnostanut pysähtyä kirjoittamaan, kun mielummin jokaisella rauhallisella hetkellä on painanut silmät kiinni lämpimän viltin alla.. Kolmatta lasta odotan. Nuorempi nyt 8kk. Tuttua jo tämä huono olo, väsymys ja vilu ja olen jo valmistautunut henkisesti että tämä helpottaa vasta toukokuussa.. Näin muissakin :) Eli yllätyn vain positiivisesti jos aikaisemmin rauhoittuu. Voimia antavaa on tietää, että en suinkaan ole yksin oloneni, vaan teitä - meitä - on paljon. On aina ollut ja on tulossa :) Minulla ensimmäinen neuvola parinviikon päästä. Ollaan koko perhe onnellisia uudesta vauvasta, vaikka edellinenkin on kyllä vielä vauva. :D

Parin tunnin välein pitää nyt jo syödä jotain pientä. Aamulla jää huonon olon takia sängyt petaamatta - tänään pystyin tehdä sen puolenpäivän aikaan. Keskityn vain siihen, että saan molemmat lapset hoidettua ja kaikki muu on toisarvoista.  Onneksi nuorimmainen nukkuu hyvin yöt (10-12h) ja päivälläkin 2 x 3h päikkärit. Rinnoissa tuntuu painetta ja maitoa tulee. Joskin voi tulla siksikin, että pari kuukautta sitten lopetin imettämisen. 

Raitis ulkoilma tekee huonolle ololle hyvää, joten ulkoilen nyt paljon. Käyn joka päivä lenkillä tai uimassa kun mies tulee töistä kotiin. Tänään on uinti vuorossa.. 

Tällainen odottaja siis liittyi ,mukaan. Laskurin mukaan laskettu aika olis 4.9.2013.

Oletteko ajatellut ottaa selville kumpi on tulossa? :) Minä en ole ottanut aikaisemmista ja toisaalta tekis nyt mieli, mutta mieheni ei halua ja sanoi, että maailmassa kaikki on muutenkin niin valmista, että maltetaan odottaa. Tuohan se odottamiseen toisaalta jotain muuta.. 

-Koivupuu

Hilutus, miksi et nuku vatsallasi? Eihän se vauva siellä vielä niin iso ole etteikö voisi vatsallaan nukkua. :) Käännytään sitten kyljelleen vasta kun vatsa pömpöttää ;)
Kauhean aikaisin teillä kaikilla suunnitteilla neuvolakäynnit. Täällä paikkakunnalla kun otetaan neuvolaan vasta ties kuinka myöhällä, en viitsi vielä viikkoihin edes soittaa. Aiemmissa neuvolakorteissa eka käyntini on näämmä ollut vasta rv 9+5. :( Olisihan se mukavaa tietää jo aikaisemminkin onko kaikki kohdallaan...
Ehdottomasti haluan tietää kumpi on tulossa, heti kuin vain mahdollista! :) Niin malttamaton luonne, aina olen heti halunnut tietää. Kolmen pojan jälkeen arvannette kumpaa toivon mutta molemmat sukupuolet otetaan rakkaudella vastaan, tottakai. <3

Heip kaikki. 

Päätin kuitenkin loppujen lopuksi kirjottaa tänne.. Joulusta lähtien olen käynyt kyttäämässä milloin tulee eka viesti ja sitten lueskellut teidän viestejä.

Eli 27-vuotias yhden lapsen äiti, plussasi joulua edeltävällä viikolla. Ilmeisesti viikkoja ekan haalean mutta ihan selvän plussan tullessa oli 3+2(esikoisesta tein 3+4 jo tosi vahvan viivan)..
Tänään siis viikkoja olisi 5+4 eli sydämen pitäisi näillä näppäimillä alkaa lyömään.. jos alkaa... "pessimisti ei pety"-pätee minuun. Ja ennen esikoista on yksi keskenmeno koettu. Muutenkin fiilis on paljon rauhallisempi kun on jo yksi lapsi, vaikka tietty on innoissaan ja odottaa(eikä meinaa toisaalta malttaa odottaa) mutta jotenkin tän onnistumisen suhteen on paljon neutraalimpi. Jos käy nytkin huonosti niin sitten käy. Ainakin me kyetään raskautumaan. :)

Mä kävin eilen tk:ssa ultrassa kun on ollut vaan toispuoleisia alavatsakipuja. Neuvolaan kun soitin aikaa niin nehän laskee aina sillä 28päivän kierrolla(huomasin että moni oli kirjottanu et ei usko neuvolan la:ta vaan ite on eri mieltä) ainakin täällä eikä juuri kuunnellut kun sanoin kiertoni olleen pidempi. Neuvola laskee mulle siis tänään 6+4 mutta eilen ultrassa täti sanoi, että vastaa täysin mun laskemia viikkoja ja näinollen laskettuaika olisi siis syykuun puolella 2.9 eikä elokuun puolella niinkun neuvola laskee.

Oireita... Tissit on kipeet niinkun esikoisesta, kesken menneessä ei muistaakseni ollut mutta oli ällötystä aika kovin kunnes kaikki sitten loppui. Nyt on sit sekä toi tissien herkkyys että lievää etomista. Vähän sekotun noista kahdesta.. :) Ja maha on kyllä turvoksissa kun pullataikina! :O

Neuvola on eka 14.1 ja ultraan joudun odottamaan seuraavaan sinne kunnalliseen kun eilen täti oli sitä mieltä että oli niin hyvin viikkoja vastaava raskaus(vaikkei vielä siis sikiökaikua saanut). En tiedä käynkö yksityisellä parin viikon päästä, saa nähdä. Esikoisesta käytiin. 
Joku sitä Kela-korvausta kysyi ja täällä se ainakin menee yksityisellä niin, ettei Kela-korvausta nimenomaan saa jollei ole pätevää syytä jonka lääkäri toteaa. Sitten voi hakea Kelalta korvausta. Ihan vaan kun tahtoo käydä, ei riitä perusteeksi.

Kiitos Viivi tästä vastauksesta :)
Jotenki on vaan sellanen olo että ei uskalla nukkua vatsallaan, ku itellä kuitenki on tätä massaa muutenki nii aattelee et jos se pieni alku siellä kuitenki menee rikki kun joutuu oleen "alimmaisena".. Kait sitä ku tätä raskautta on toista vuotta oottanu nii on herkkä ja yrittää olla mahdollisimman sievästi.. 

Noi neuvolaan pääsyt on kyllä tosi paikkakuntakohtasia.. Itelläki 14.1 eka, tosin tiistaina on nyt gyne minkä pitäs tarkistaa et onhan alkio oikeessa paikassa. Jännittää!

Kyl meillä kans varmasti otetaan selvää heti ku mahollista et kumpi sieltä tulis, niin malttamaton oon myöskin. :D

Nyt meillä on mietteissä et pitäiskö häitä aikaistaa? Nekun siis ois alkuperäsen suunnitelman mukaan heinäkuussa, ja niihin liittyis sit tietenki pitkä ajomatka ku pidetään ne tuolla pohjosessa. Et jos aikaistais ja pitäiski kuitenki täällä ettei reissais.. 

Nyt siis ihan mielenkiinnosta kysymys sellaisille, jotka ovat jo saaneet ajan ensimmäiseen neuvolaan, että kuinka pian aikanne on?
Itse juuri eilen soitin ja sain ajan vasta helmikuun alkuun. Ja np-ultra ajan samalla 15.2. Jotenkin tuntuu että tuo ensimmäinen neuvola on niin kauhean "myöhään". Viikkoja ekaan neuvolaan mennessä on kuitenkin jo 10+.

Hilutus, voit ihan huoletta tosiaan nukkua mahallasi niin pitkään kuin vain vatsan koko antaa periksi. :) Itselläni oli myös viime raskaudessa välillä hankalaa nukkumisen kanssa, joskus auttoi kun menin sohvalle nukkumaan. :D Eli kannattaa melkein kokeilla kaikkia mahdollisia paikkoja, asentoja ja muita konsteja unensaantiin.

P.S. Tervetuloa uusille nimimerkeille ja odotus onnea! :)

Mirge  mulla neuvolan ollessa on niitten mukaan 8+0 ja oikeesti se noin 7+0. Katto tota tai seuraavaa viikkoa kalenteristaan.  Jos ne laittaa sulle neuvolasta kuitenkin jo lähetteet ultraan ja verikokeeseen(jos siihen seulaan haluaa) niin ei sillä väliä ole onko se noilla mun vai sun viikoilla. Täällä se laittaa lähetteet menemään kai sillon kun oon siellä(esikoisesta ultrakäytäntö oli vielä erilainen). Meillä tulee sellaset täytettävät paperit etukäteen postissa(esim alkoholin käytöstä jne), joissain kai täytetään siinä samalla ekalla käynnillä.

Eli niille jotka odottaa ensimmäistä lasta ja ihmettelee miksi neuvola on niin myöhään niin  ekalla neuvolakäynnillä valtaosissa neuvoloissa kuitenkin vaan jutellaan joten harvassa neuvolassa saa ekalla käynnillä mitään varmuutta siihen että onko mahassa joku. Joissain neuvoloissa on vissiin ihan ultramahdollisuus, mutta tosiaan ihan harvassa(onnekkaita tietty ne kellä sellanen neukku on). Ja noilla viikoilla ei neukkojen dopplerilla kuulu vielä sydänäänet niin ei niitä edes kuunnella(tai ei tarjoa vaihtoehtoa, ehkä ne suostuu jos tahtoo kokeilla mutta sitten ei kannata huolestua). :) 

Joo ehkä sitä vois sit nukkua vatsallaan ku ihmiset niin sanoo ;D

Viime yönä yritin nukkua sohvalla, sängyssä jalkopäässä, ikkuna auki ja ties mitä. Mut ei, joskus kuuden aikaan oon ehkä nukahtanu ja sitki nukkunu vaan pari tuntia.. Ihan älytöntä hommaa. :/ Mut jospa jossai kohtaa helpottas. Tänään uutena vaivana alaselässä kivut..

Heippa kaikille!
Täällä yks mamma Pirkanmaalta ilmottautuu :) Elikkäs testin plussasin keskiviikkona ja laskurin mukaan la olis 8.9. Varasin torstaina neuvolaan ja ajan sain 28.1. Olen myös varannut ajan varhaisultraan joka on 15.1. Haluan käydä varmistamassa että kaikki hyvin ja oikeassa paikassa! :)

Niin ja 24vuotias olen ja mieheni reilu 30v. Tämä on toinen raskauteni, esikoistyttömme syntyi viime kesänä joten vähän reilu vuosi vaan tulossa sitten lapsille ikäeroa! :)

Kiva kun tämmönen ryhmä täällä on, mukava vaihtaa kuulumisia samassa tilanteessa olevien kanssa! Tsemppiä kaikille odotukseen!

Takaisin