Syysmussujen vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PojanÄiti, ei oo mikää erikoissänky.. tai miten sen nyt määrittelee.. Ikea laatua[;)] Mut nyt on neiti nukkunu ihan vaakatasossa mahallansa tuolla päivän ja näkyy viihtyvän, eli ei varmaa tartte nostaa ylös [:)]

Nyt taas jännittää, et nukkuuko neiti yöllä ollenkaan, ku on päivällä nukkunu nii paljon.. heräs aamulla puol 9 oli hereillä noin klo 12 asti ja nukku siitä klo 15 asti.. oli vajaan tunnin hereillä ja nukahti, sit piti semmosii pienii torkkuja&heräämisiä ja nyt tosiaan on kohta tunnin nukkunu sängyssään.. Hirveetä jännitysnäytelmää koko pikkuvauvan arki [:D][:D][:D][:D]

Moikkelis koikkelis!

PojanÄiti: Hitto, ei ny mitään lentsuja sinne!

HaniMami: Kurjia noi vatsavaivat. Oletko jo karsinut omasta ruokavaliosta kaikki mahdolliset kipristelys lisäävät aineet? Toisilla myös auttanut äisin maidoton ruokavalio..

IMEMISAIKA: Täällä kans menee se n. vartti/tissi...joskus, kun ei ole kamala nälkä imasee sen 5 min ja siinä se..

Nyt tulikin nälkäinen vauveli tänne..palaan taas!

Bongasin tämmösen tuolta netistä http://www.iltalehti.fi/allergia/2010061111842410_al.shtml
Tuli siis siitä atooppisesta ihosta mieleen [:)] Saattais olla mulle ittelleniki ihan hyödyllinen öljy [:)]

Toi neiti on vedelly tänää 3h sarjoissa unta!! Oon siis mahallaan nukuttanu tänää koko päivän!! Oi kun tää jatkuis yön yli [:)] Kauheet ongelmat mäki oon vetässy neidin unista muuten [:D][:D][:D][:D] Luulisin, että mulla vois olla pahempiaki huolenaiheta [:D][:D][:D] Ja siis tyttö on syöny sen 15min/tissi ja nyt sai viel illalla 60ml vastiketta.. ja tossa se on tunnin koisinu sohvalla [:-] Jännää jännää jännäää [;)][;)][;)]

Huhhuh, olipas ilta eilen...Pikkuherra puklas niin rajusti, että vetäs väärään kurkkuun ne (vaikka olin röyhtäyttänyt) ja rupesi kakomaan..Limaa tuli nenästä ja suusta ja herra ei saanut henkeä kunnolla, kun jokapaikka meni tukkoon. Paniikki iski, kun naama rupesi sinertämään ja eikun soittamaan ambulanssi..Onneks ne tuli jo 5 minuutissa ja tyhjens nenän ja nielun ja terkkariin mentiin sitten tarkkailuun pariksi tunniksi. Elämäni kauhein ilta oli kyllä..Ja olin viel silloin suihkussa, kun mun mies tuli hakkaamaan ovea ettei toinen saa henkeä..Ei tullut paljoa viime yönä nukuttua, kun pieneenkin ääneen heräs ja kurkkas, et pikkusel kaikki kunnossa. Onneksi nyt on.. Tää taas tätä omaa napaa, mut oli kyl ihan kamalaa, kun ei osannut auttaa ollenkaan [&:][:(][&:]

Vesseli2010: HUI! Todellakin hirveää! :( Mutta onneksi ei käynyt pahemmin!

Mahavaivat: Ei hellitä, ei ruokavaliolla eikä millään [:(] Kamalaa puserrusta tuo pikkuinen vaan vääntää. Yöllä sitten ensimmäistä kertaa nukuttiin vierekkäin, vaikka olen sitä pelännyt..

Poitsu ähisee taas, joten menenpä tsiikaamaan ja palaan ehkä paremmalla ajalla!

Hymyt, ääntelyt: Tänään poika hymyili oooikein kunnolla ja kuulosti kuin olisi nauranut hieman [:D] En kyllä tiedä sitäkään voivatko tuon ikäiset vielä edes nauraa.. Silti, ihania nuo hymyt <3 [:)]

Joo eihän siitä meiä yöstä sit mitää tullu [:@] Neiti meni nukkumaan taas 01 ja heräs 04 ja päätti, et "nyt on hyvä aika olla hereillä" ja valvotti mua sitten kaks tuntii, kunnes nukahti mun rintakehää vasten.. Olin itte jo siinä niin väsyny, et totesin, että saa nukkua siinä ja rupesin itteki nukkumaan. Tänää neiti on sit menny klo 11 nukkumaan ja varmaa tossa klo 13 herää.. pitää yrittää pitää sitä sit hereillä jonkin aikaa, ettei mee taas toi yö ihan kukkumiseks..

Sain ristiäispäivän varattua tänää [:)] 13.11 ois varattu ja kotona pidetään, eli mun ei tartte miettiä paljonko sukua kutsutaan, kun ei meille montaa mahdu [:D] Vähän oli taka-ajatuksena näin, kun en niin läheinen sukuni kanssa ole [;)]

huh, mitä vesseli on joutunt kokemaan[:o][:o][:o][:o]
enpä ole moista ennen kuullutkaan tapahtuneen..., antoivatko ne jotain neuvoja , mitä kannattaa tai voisi tuollaisessa tilanteessa tehdä? ..oottaa ja imasta itse nenän kautta tyhjäksi tjt...

Purri: Siellä sitten sellainen rytmi tytöllä...mutta positivista, että tyttö nukkuu jopa sen kolme tuntia putkeen..pystytkö itse nukkumaan päivällä vauvan kanssa?

Milamariaa: [&o] , mitäs kikkoja vielä voisit kokeilla...cuplaton, pierujumppa, vyöhyketerapia...
Mitenkä olet saanut nukutuksi?

täällä menee mukavasti..tyttö on säännöllinen ja katsellaan, kuinka tämä rytmi tästä asettuu--> tyttö jaksaa joka päivä enemmän olla seuraneitinä[:)][:)]..yöt menee hyvin; tyttö nukkuu 3,5-4 tuntia, syö ja nukkuu saman uudestaan..sitten taas syödään ja ehkä seurustellaan hieman aamupalan jälkeen, sitten tankataankin jo unia varten ja tässä kohtaa teen vaunulenkin.
Napa irtosi eilen.

Mutta mua kyllä risoo tää jälkivuoto- sais jo loppua![:'(]

Nyt välipalaa[8D], nälkä ei kyllä ole laantumaan päin.

Kaika: kyl mä joskus pystyn, mut jos en oo tarpeeks väsyny, ni ei siitä sit mitää tule [&o]

Mut nyt tosiaan tyttö heräs tänä aamuna joskus puol 9 ja oli hereillä 11 asti.. nukku 12:30 asti ja oli 2h hereillä ja nyt taas meni nukkumaan.. Tän rytmin ku neiti sais pidettyä, ni oisin tyytyväinen.. En sit tiiä oliko sillä eilisellä mahallaan nukuttamisella niin paljon vaikutusta, ettei yöllä sit saanu nukuttua, mut teen jatkossa silleen, että päivät nukkuu selällänsä ja yöt mahallansa. Saan ainaki yöt levättyä, jos onnistuu..

Huomenna äidin kanssa cittariin ostamaan kauhee kasa vaippoja [:)] Mammuttimarkkinoilla on taas tarjouksessa pampersin vaipat [:)] Eipähä tartte jatkuvasti olla ravaamassa niitä ostamassa, kun siis öisin käytetään kertakäyttövaippoja..

vesseli: kamala tapaus! onneksi selvisitte säikähdyksellä.

jep.. Samaa rytmiä mennään pikkuisen vatsa vääntää. yöllä nukutaan 18- 4 asti 3h unta-tissi-unta. sitten ei nukuta ollenkaan vaan katsellaan sylissä maailman menoa. neuvola tädin mielestä normaalia. nytkin yhdellä kädellä naputtelen tänne, kun muksu on suostunut nukkumaan kopassaan se 3h sitten aamu neljän. odottelen seuraavaa imetystä, että sitten päästään kunnon ulkoilulle ekaa kertaa, jos se jotakin auttaisi yöunia ajatellen. ainakin sen aikana nukutaan tyytyväisenä, kun alkaa neiti olemaan jo ihan yliväsynyt. gefilus tipat aloitettiin eilen ja huomenna mun alapää antibiootti kuuri loppuu, niin katsotaan helpottaako pikkuisellakin sitten.

katsotaan viikon päästä jos mennään tätä rataa eikä cuplatonit auta, niin sitten mennään vyöhyketerapiaan. onko jollakin kokemuksia?

masulla nukkuminen: ajattelin kanssa päivällä koittaa viihtyy isänsä masulla niin hyvin välillä vatsallaan.

katselin kanssa sitä citttarin tarjousta, mutta enpäs taida päästä. pamppersit tän neidin pyllylle sopii parhaiten, muumit oli ihan kummallisia ja liberot jotenkin ihan väärän mallisia[:D] en muuten ikinä uskonut tätäkään kommenttia kirjoittavani[:D][;)]

jälkivuoto: ällö ällömpi ällöin, onneksi on jo vähän helpottanut ja tulehduskin th:n mukaan poissa. sais jo noi antibiootitkin loppua, kun sekä minä, että vauva niistä kärsitään, mut kait se parempi kuin kohtutulehdus tai muut haavat tulehtuneet.

milamariaa: niiden hymyjen avulla pääsee kummasti eteenpäin ja sen, että tietää olevansa pikkuiselle tärkeä vaikka häntä välillä kiukuttaisikin[:)]

jep oma napainen teksti, mutta on tää vauva arki niin ihanata[;)]

Hani: se mammuttimarkkinoiden tarjous kestää käsittääkseni sunnuntaille asti? Toivottavasti ehdit hakea niitä [:)] Toivotaan, että teillä rauhoittuu jahka pääset lääkekuurista eroon.. Mut onneks ei oo neiti alkanu sentää hylkimään rintaa, vaikka lääkkeitä oot joutunu syömään. Oon semmosestaki kuullu nimittäi, et vauva on kieltäytyny syömästä, ku lääke on ilmeisesti maistunu maidossa [8|]

Mila: ootko jumpannu pojan jalkoja? Siis suoristanu ja koukistanu niitä?

Musta vähän tuntuu, et mun maitobaarini alkaa vedellä viimeisiään [8|] Kyllähän toi tyttö sieltä aina jotain saa imettyä ja edelleenkin siis imetys kestää sen 15min tai enempi per puoli, mut jotenki silti tuntuu, ku rinnat ois aina puoliks tyhjät, vaikka imetyksestä oiski pidempi aika [8|]

Sit siitä mun kotona tekemästä kotikaljasta tuli toooooooooodella pahaa [:'(] Tai se ei maistu oikein miltään [&o] Ois varmaa sitä maltauutetta pitäny laittaa kaks pussia, vaikka ohjeessa sanotaan että 1 pussi...

Masukivut: Joo, siis minäkin haluaisin noita gefilus-tippoja pienelle mutten muistanut yksi päivä ostaa, kun olisi ollut mahdollisuus :/ Pientä en vielä uskalla ottaa kauppaan mukaan joten.. Ehkä seuraavalla viikolla ostan ja katson, jos jeesaisi edes hieman. Itse aloin tänään ottamaan idoformia yhden kapselin lisää (ennen söin vain yhden) ja heti helpotti mahan myllerrys itselläkin.
Jumppaus on aika vaikeaa, kun pikkuinen itse vetelee niitä jalkojaan koukkuun, kun yrittäN suoristaa.
Tänään on kyllä pieni paukutellut niin paljon taas, että mietin miten voi olla tuollainen edes mahdollista noin pienellä [:(] Jotenkin syyttää itseään.. En vaan ymmärrä mistä toisille tulee vaivaa ja toisille ei!

Purri: Veikkasin minun maitobaaristani samaa eilen, mutta hyvin tulee lisssää. Kai sitä rinnat täyttyy välillä hitaammin ja välillä nopeammin. Tänään tapahtui tuon roibooksen ja kuuman suihkun kanssa niin, että ihan kunnolla tiputteli tissit niiden jälkeen. Eli minäkin suosittelen kaikille ensin roiboos-teetä ja heti perään ottamaan kuuma suihku niin johan alkaa tissit täyttymään! [8D]

Kysyn: Mitkä on Cuplatonit?

Meilläkin lähti eilen napatynkä irti..

Joo, taidan nyt yrittää nukkua hetken kun tulossa varmaan taas pierujen yö ja mahavaivojen..

Edit: Olenpa idiootti! Enpä ole tiennyt omenan aiheuttavan ilmavaivoja? No, vedän omenaa 1-2 päivässä, välillä 3 ja voisikohan sitä tulla porkkanastakin? Koitan nyt sitten seuraavaksi jättää omenan pois, vaikka rakastan paljon vihreitä omenoita :(
Ruisleipää on kyllä pakko saada 2 viipaletta päivässä.. Hmm, aiheuttaakohan makaroni ilmavaivoja myös? Mitä tässä taas prkl enää voi syödä [:D][:D] Kun ajatteli, että ruokien tarkkailu loppui raskauteen.. TAAS turha kuvitelma [:D][:D] Eihän sitrushedelmät aiheuta vatsavaivoja? Minä sitten kohta juon vettä ja syön keittolientä koko imetyksen kai..
Olkaa onnellisia joiden vauvoilla ei ongelmia masun kanssa!

Jep, antoivat neuvon, että pitää itse imaista tyhjäksi nenää, mutta vasta tänään kävin ostamassa sen niistäjän. Eilen tuli niin paniikki, etten tiedä, olisinko osannut edes niin tehdä..Mut nyt hyvä tietää. Toinen ahmii niin paljon aina maitoa, jota multa tulee ihan hirveästi, et yskii silloinkin..Pitää vaan kokeilla rauhassa antaa ja pari röyhtäystystä välillä, ettei niin puklailisi.

Sama täällä, et vois tää jälkivuoto jo loppua, yökkis [:'(]

Mila: Sä voit myöhemmin kokeilla tota omenaa uudelleen [:)] Sit ku on vähän isompi poika [:)] Meiä vauva reagoi jonku verran tohon vastikkeeseen.. Lähinnä sillä tulee vaa tavallista useammin kakka ja kun sitä tulee, sitä tulee PALJON.. Napaan asti, mut ei onneks vielä niskaan [;)] Mitä jos poistat nyt alkuun vain sen omenan? Sit jos edelleen jatkuu, ni poistat jotain muuta? Tietäisit ainaki sit et mikä oli syyllinen ilmavaivoihin [:)] Ei tarttis arpoo et mikä se niistä monesta ruoasta oli, mitä ei kestäny.. 

Cuplatonit auttaa vauvan ilmavaivoihin, saa apteekista ilman reseptiä. On olemassa myös jotakin muuta ilmavaivalääkettä ja terveydenhoitajalta tänään juuri kysyin niin saa käyttää ihan vastasyntyneellä, ettei tarvii odottaa sitä 2 viikon ikää, kun aloittaa d-vitamiinin. Eikä tuo cuplaton tai se toinen, jonka nimeä en muista imeydy vauvaan, vaan suolistossa pilkkoo ilmaa pikkuisemmiksi kupliksi, jotka tulee helpommin ulos.

Milamariaa: ootko koittanut juoda gefiluspiimää, entäs kaurapuuro ja kauraleseet? Itse ainakin korvaan parit leivät puurolla: Halpaa, täyttävää ja ihan hyvää [:D] masu tykkää.. Täällä kanssa kauhulla odotetaan mitä yö tuo tullessaan. Jaksamista sinne![:)] 

Söin kanssa omenaa tuossa parina päivänä ja vauvan vatsa alkoi sen jälkeen kipuilla. Nyt en sitten tänään syönyt, vaikka kauheasti tekee mieli, kun on kerran noita suomalaisia saatavilla.

Neuvolantäti sanoi myös, että kun maidon tuotanto alkaa tasaantua, niin maitoa ei ole rinnoissa samalla tavalla pakkaantuneena kuin maidon tuotannon käynnistyessä, että maitoa muodostuu sitä mukaa imetyksen aikana kun vauva sitä tarvitsee ja tissit tuntuu siksi tyhjemmiltä imetysten välillä. Ainiin.. Olen tänään ampunut vauvaa kaksi kertaa maidolla silmään, kun mun hana jää auki[:D]

vesseli: meillä on kanssa samanlainen ahmija ja sitten puklataan kaikki pihalle ja taas on nälkä[:@]

Meillä on yritetty saada ilmavaivoja pois hieromalla navan ympärsitöa ja masua pyörivin liikkein ja selkää kanssa+ pitämällä päivisin mahd. paljon pysty asennossa rinnalla tai vatsallaan rinnalla.

Purri: jos mutsi tulee su käymään, niin yritän päästä sinne mammutti markkinoille. Ois muutenkin kiva mennä mutsin ja vauvan kanssa kauppaan ekan kerran, kun oma äiti antaa kuitenkin sellaisen turvallisuuden tunteen, kun on ollut ennenkin vauvojen kanssa tekemisissä.

Pidättekö vauvalla jotakin myssyä päässä sisällä? Kun tuntuu, että meidän neiti rauhoittuu välittömästi, kun laittaa kypärämyssyn päähän.

Vauvaisaa yötä! Täytyy itsekin mennä torkuille, kun pikkuinen nukkuu vihdoin. Mitenköhän tuota rytmiä saisi muutettua, kun selkeästi pieni luulee, että aamu alkaa 4 aamu yöllä ja yö taas neljältä iltapäivällä[X(] Voisihan sitä kääntää oman rytmin tuollaiseksi, mutta mieluummin heräisi 6 kuin neljältä.

Hanimami: tutun lapsi rauhottui tai oikeastaan nukahti heti, kun laitto lakin päähän. Ite en ole vielä tätä testannu. Meillä taas rauhotutaan vasta, kun on vaatteet päällä ja kantokopassa, heitänkin tälläi joskus parvekkeelle. Myssyä olen harkinnut päähän, koska nämä repivät virkeinä aikoina tota omaa tukkaans,a niin että kättä saa edes irti ja huuto on kauhea. Tai vaihtoehtoisesti tarraavat siskon hiuksiin kiinni ja yleensä herättää tämän.

Hellou... Elossa ollaa... Ehkä joku kerta ehin lukee teitin juttuja.
Meillä lauantaina tosiaan kotiuduttiin ja kaikki ihan hyvin. Kaks yötä meni vähän mulla valvomiseen, mutta sen jälkeen alkoi yöt sujumaan hyvin[:)] Tyttö kasvaa ihan hyvin. Rintamaidol pääasiassa mennään, mutta sitten on korvikkeet kyl käytössä, jos mulla kipeytyy nännit tai olen muuten väsynyt. Rintakumit ostettiin(perkule että osaa olla kalliit), mutta liian isot viel tytön suuhun ja ei jaksa imee tarpeeksi kovaa että sais maitoa niiden läpi.

Meillä lähti tiistaina napatynkä.

Sitten pirulliset uutiset....
Keskiviikkona aamulla ihan normaalisti heräsin ja hääräsin mitä hääräsin. Aloin syöttää tyttöä ja sit alkoi jumalaton kipu. Olin että tuleepa jälkisupparit vielä myöhää(ei moneen päivää enää ollut mitää). Kipu vaa paheni ja paheni. Alkoi oksettaa. Sit kun sain tytön pois, niin alapääs valahti. Olin että jumanskekka ja puol kumaras hoipertelin vessaan. Mitää en saanut oksennettuu kun en ollut syönyt mitää ja sit makasin tuol koirankopis(meitin vessa) kivuissani. Mies oli että soita nyt hei ambulanssi, mutta en soittanut koska tiesin että esikoinen saa paskahalvauksen, jos tänne lappaa ensihoitajat. Sit sain soitettuu naistenklinikalle ja sielt sanottiin että 1g panadolia ja jos ei auta, niin sinne sitten. No otin ja eipä mitää vaikutusta. Mies oli että jumankauta, että nyt soitetaan ambulanssi. Sanoin että mä soitan jos on tarve ja että alkaa pikkasen helppaamaan. Kipua siis oli koko ajan. Sanoin että nyt toi lapsi sinne tarhaan(oli tarhapäivä muutenkin) ja toivottelin hyvät tarhapäivät.
Onneksi tyttö oli aikoja sitten nukahtanut syötön jälkeen. Sit kipu vaa jatkui pahana ja soitin miehelle että nyt mä soitan sen auton, että onko kaukanakin.
Ei onneksi ollut ja mä makasin lattialla kivuissani. Pakko oli repii välil ittee ylös että sain tytölle tuttii vähän suuhun ja mobilea päälle. Aika sisulla sain repii itteni ylös. Sitten taas tuntui pieni valahdus alapäässä.
No sitten mentiin pillit päällä naistenklinikalle. Koko ajan olin ihan suht tajuissani ja vastasin kysymyksiin.
Siel sitten lääkitys mitä sai ja ultrattiin. Senior lääkäri piti kutsuu katsomaan, kun ei se toinen saanut kunnolla katottuu ja oli epävarma. Lopputulos: Kohtutulehdus ja VIELÄ ISTUKKAA KOHDUSSA[:@][:@]
Eli osastolle odottamaa kaavintaa ja antibioottia suoneen vauhdilla. Sitten vielä migreenikohtaus iski mulle, niin peitto päällä mentiin sit osastolle ja leikkuriin. Ja mun papereis luki että istukka täydellinen!!
Eilen olin viel aamusti ihan kipee, mutta olo parani tosi hyvin ja 16 maissa pääsin kotiin reseptin keran. Eli nyt menee kaks antibioottia 3 kertaa päivässä.
Tosiaan tiistai iltana mä viel jouduin käymää päivystyksessä, kun migreeni iski klo 12 eikä yhtää helpottanut kotihoidolla. Kiva kun en mä estolääkitystä voi jatkaa vieläkää imetyksen takia, niin saa olla sormet ristis että tuleeko kohtauksia nyt joka päivä[8|]

Meilläkin mennään huomen cittariin hamstraamaan vaippoja[:D]

Tutti tosiaan otettiin käyttöön jo lauantaina, kun tyttö tykkää leikkii vaa välil mun rinnoil. Ajattelin että nyt vasta ottais käyttöön, mutta nyt näin kävi. Kuitenkin imemis otteet olleet hyvät, ettei sen puolesta tarvi olla huolissaa.
Kova on ainakin välillä syömää, kun vaikka kummastakin rinnasta annan niin välil saattaa senkin jälkee vetää 40ml korviketta. Joskus sitten tyytyy rintamaitoon.

Sitten veetutus purkaus: Mun suku!!![:@] Kun olin viel sairaalassa, niin äitini oli sitten päättänyt että he tulevat mua lauantaina kattoo sairaalaan. Olin ite että mitä hittoo! Minähän en kamalasti mitää vieraita jaksa siel katella, kun synnytys meni rankasti+kaavinta+verenhukka. No ilmoitin että täällä alkaa vasta vierailuaika klo 18, niin totes että aijaa. Ei me sitten tulla. Asuvat siis kausalassa. Sitten eilen kuulin mieheltä että oli sille sanonut että tulevat nyt lauantaina[:@] Ei mulle mitää saatana mainintaa, mutta oli sit sanonut ettei nyt tulekkaa kun hän on vähän flunssanen. Siis miten vitussa voiki olla niin tyhmä? Eikö oo ajatellut että onks meillä mitää ja sopiiko että tulee. Meillä nimittäin on menoa, kun tytön sylikummit tulee meille. Ei meidän äidis silleen oo mitää vikaa, mutta mun täti, joka nyt on muuten inissy mun isän vanhalle siskolle että kun hän haluais niin kummiksi ja kun hän ei oo kenenkään lapsen kummi. No en yhtää ihmettele saakutti soikoo. Niin häsläävä ja rasittava tapaus. Minähän en saakutti sääli kummeja ota ja en varsinkaa tätä henkilöö. Mun pikkusiskokin kävi oikein aivoon tänään mulle ja miehelle. Sen piti eilen ostaa yhteiset leffa hyvät ja pojalle sitten. No oli kyl ostanut pojalle karkkii ja itelle sit sipsipussin. Poika on tottunut että sipsii saa ja kun poika oli menossa ottaa sipsii, niin neiti ärähtää että: et ite ota, kun nää on mun. Anteeksi nyt vaa, mutta mies oli sanonut että ostaa KAIKILLE. En mä viittinyt väsyneenä ja kipeenä sanoo mitää, mutta kyl sanon vielä. Saa kuitenkin meil tilapäisesti asua työharjoittelun takia. Sit muutenkin pojalle ärähteli. Teki miel oikeesti sanoa että tuol on sitten ovi, jos tommoinen käytös jatkuu ja sanonkin jos sama jatkuu. Hyvää hyvyyttä otimme hänet, ettei tarvi matkoihin laittaa rahaa ja tässä kiitos. Me pidetään sitten tänään oma leffa ilta, kun sisko lähtee viikonlopuksi kotona käymää. Poika muutenkin raukka parka joutuu odottamaa mun huomioo(kuitenkin minä se hänen tuki ja turva olen aina ollut), niin sitten kummitäti vetää tommosta showta. Sitä paitsi neidin piti etsii se asunto itelleen, mutta eipä oo tehnyt varmaa mitää sen etee[:@] Mä alan ens viikolla painostaa että se asunto olis nyt hyvä hankkii.

Anteeksi tää piiiiiiiiitkä omaan syvään napaa vuodatus[&o][&o]

Ei, ei ja vielä kerran ei. Tänään on pakko ottaa riski ja käydä vauvan kanssa apteekissa, sossussa ja kaupassa hakemassa Liberon vaippoja, kun ei noi Pampperssit meidän pyllyä pidä! Yöllä taas vaihdettiin kaksi kertaa lakanat ja vaatteet [:@] [&:] Meinasin kirjaimellisesti nukahtaa pystyyn kun yöllä hääräsin.
Poika on nyt viikon ja 4 päivää vanha ettäettäettäettääää... Toivon ettei sinne vaunukoppaan lennä mitään pöpöjä, matkakäsidesi mulla matkassa.. Eikö se suositus ollut 2 viikkoa? yrittää ajatella "pari päivää sinne tai tänne" mutta sitten on huono omatunto kun haluaisi mennä tasan suositusten mukaan muttei minulla ole nyt sitä mahdollisuutta (kukaan ei pääse jeesaamaan) ja pakko käydä kaupungilla ennen kello 12 [:(]

Mammaliina: Ohhoh [&:]

Minäkin huomasin eilen, että poika simahti heti kun laitoin vaunuhin ja pihalle.

HaniMami: Juu, samat hieronnat ja sitten paksunsuolen kohdalta kannattaa kuulemma hieroa.. Piimästä en oikein tykkäile [:D] Kaurapuuroa olen alkanut taas syömään aamiaiseksi. Jaksamista myös sinne [:D] Pitää tuota Cuplatonia kysellä ja sitten niitä tippoja.
Turhauttavaa tuossa hieromisessa on muuten se, ettei aina saa yhtään ainoaa pierua pihalle? Kauan yleensä hierot mahaa?

Nyt äkkiä suihkuun!

Minä täällä huhuilen vieraisiin pöytiin.. [:)] Oon tän vuoden maaliskuisista ja meillä on täällä ollut kans neiti herkkävatsa.

Milamariaa: Rela-tippoja voit antaa ja tosiaan cuplaton tai sitten disflatyl-tipat on toinen. Disflatyl oli mun mielestä helpompi annostella. D-tipoista meillä ei käyny vatsalle ollenkaan öljypohjaset tipat. Gefilus + d-tipat aiheutti järkyttävän huudon. Rela-tipoistakin on luontaistuotekaupoista saatavana sellanen Biolatte maitohappobakteerivalmiste, joka tehdään veteen. Ja ainakin meidän tytölle tuntu lähes kaikki ruoka aiheuttavan vatsavaivoja. Eli ruisleipä, omena, sitrushedelmät, suklaa, salmiakki... Käytiin vyöhyketerapiassa, jossa sain sit hierontavinkkejä. Juurikin tuo vatsan hieronta ja sit jalkapohjia voi hieroa kevyesti peukalolla myötäpäivään. Iän myötä vatsavaivat väheni ja kiinteiden alotus on auttanut eniten. Mut kuten joku miainitsikin, niin kannattaa jättää aina yksi ruoka-aine kerrallaan pois ja katsoa, että onko vaikutusta. Voimia sinne!

Ulkoilusta vielä, meille sanottiin, että kaksi viikkoa tai kun syntymäpaino on saavutettu. Oltiin kyllä jo aikasemmin kauppareissulla.. Ja ei tullut mitään.

Mammaliina: Ohhoh[&:]
Hyvä, että menit lekuriin! Hui kamala.
Ja suku on pahin..--> täällä me ollaan, että anna tulla vaan avautumista.

Milamariaa: Onko teille sanottu, ettet saa mennä ulos ennen kuin kaksi viikkoa on täynnä?
Vauvalla on hyvät suojat alkuviikoiksi, joten ihan turvallisin mielin vaippakaupoille![:)]
Purrin ehdotus osui oikeaan..jos jätät yksi kerrallaan pois ruoka-aineita ja katsot vaikutuksen vauvan vatsavaivoille...tai sitten vedät kunnon maidon-ym. vatsanväänteitä aiheuttavat ruoka-aineet pois ja ja lisäilet yksi kerrallaan...
Mä pidän peukkuja, että siellä on vaan alkuviikkojen ongelmia nuot vatsavaivat ja että pian vauvalla kaikki kipristelyt ovat historiaa.

HaniMami: Juu, rauhoittuu, kun laittaa pipoa päähän tai käden.

Vesseli: Toi tapahtunut oli kyllä niin kamala, että varmaan jokainen hätääntyisi...seuraavalla kerralla *koputtaa puuta, ettei kenellekkään tule moista tilannetta enää* osaatkin jo rauhallisesti hoitaa tilanteen jäätävällä rauhallisuudella[;)].
Mun yksi ystävä niisti vauvaltansa nenän imemällä itse ne räät suuhunsa (joo yök[:'(], mutta tehokas tapa) ja tommosessa tilanteessa olisikin aivan sama mitä itse suuhunsa saa, pääasia että vauvan hengitys saadaan kulkemaan.
Ja vielä kerran: Onneksi kaikki on hyvin vauvalla ja vanhemmilla[:)]

VAROITUS: Älä missään nimessä mainitse täällä foorumilla, että sujuu jouhevasti/hyvin nukkumiset/syömiset/kakkimiset tjt..,
tämmöisillä kommenteilla varmistat asian kääntymisen päinvastaiseksi[;)][;)][:D].

Viime yö meni meillä näin: 2h unta, 10 min syömistä, 20 min kekkulointia ja seurustelu yrityksiä (oli kyllä niin suloinen, että vaikeeta teki olla puhelematta[:D]) ja sitten klo 4:30 herääminen vatsanväänteisiin ja nälkään..oli hereillä tonne 6:30 asti ja sitten nukahti...--> Nyyyt on äiti vähän väsy.....

Jos joku ihmettelee, miksi en puhele vauvalle yöllä, niin olen molempien aikaisempien kanssa tehnyt samoin-->yöllä ollaan hiljaa ja päivällä seurustellaan. Sitten vanhempana naperot tekee kaikkensa, että yöllisiltä heräämisiltä saisi seurusteluseuraa[;)]--> on sitten helpompaa rauhoittaa vauva takas uneen, kun on tottunut siihen, että yöllä nukutaan.

Jaa se olis vaippatarjouksen hyödyntämispäivä tänään...HaniMamia lainatakseni:" Enpä olisi uskonut tuollaista lausetta kirjoittavani."[:D][:D]

Mua risoo, kun tilasin niitä kestoja, jotka ei vieläkään ole tullut[>:] Myyjä vaan sanoi, että on vaihtanut maahantuojaa, kun edellisen kanssa oli toimitusvaikeuksia[8|]. Mitähän nää sitten on, kysynpä vaan. Nih!

Mä olen jo kaivanut koulukirjat ja pikkuhiljaa syventynyt siihen maailmaan kans. Suoraan sanottuna: Ihanaa käyttää aivojaan edes hetken aikaa päivässä johonkin muuhun kuin perheen asioiden ajattelemiseen. Tuntuu hyvältä, kun on ihan oma juttunsa.

Nyt poikia koulutielle (lupasin oikein viedä autolla) ja sitten tätä vauva-arkea pyörittämään.
Ja ne päiväunet tulee tänään tarpeeseen.

Takaisin