Syyslasten neuvolat

Meillä saatin kans rota part I tänään ja muut uustiset olivat:
*paino tasaisesti omalla - käyrällään
* pituuskasvu tasaantunut l. pituus paino suhde nyt "normaali"
* päänympärys kasvanut tasaisesti käyrällään

Kaikki siis oikein hyvin ja tyttö kasvaa tasaisesti joka suuntaan[:D][;)]
 
Tänään
1. rota (Kärttyili jo parin tunnin kuluttua, ja vatsa kuirulla [&o])
Painoa tullut sopivasti, jopa pituuskäyrään nähden.
 Pipokin oli kasvanut 1cm[;)]
Pituutta oli jo 60cm, joten ihmekkös tuo,että 62 vaatteet kiristää [:D]
Pst! Joulupukki saakin sitten tuoda 68-70cm vaatteita.
 
Tännekkin vois päivitellä taas nää neuvolakuulumiset.. [:)]

Eli 12.11 oli tytön 2kk neuvola ja mun jälkitarkastus.

Tytön mitat oli:
paino 4195g (s.2930g)
pituus 55cm (47cm)
pipo 37cm (33cm)

Alakäyrillä kasvaa, mutta oikein hyvin kuitenkin.[:)][:)][:)]
Muutenkin kaikki oli hyvin ja mammakin läpäs jälkitarkastuksen.[:D][:D]
 
Eilen oltiin neuvolassa ja painoa Ronille oli tullut vain 210g 2viikossa. Poikahan ei suostu nykyään juuri tissillä olemaan vaan huutaa ja päivisin ei nuku kuin sylissä, liikkuvissa vaunuissa/autoissa, joten neukkutäti laitto meidät lääkärille ja tänään sit sinne. Katotaan vaan jotta ei ole mitään suloistojuttuja koska epäili että huutaa rinnalla koska ilmavaivat häiritsee syömistä tai sitten kun maito nousee kovasti syönnin päälle ylöspäin niin ruokartorvea polttelee. Eli iltapäivällä ollaan taas viisaampia. Tiedän vaan jotta jos joudun antamaan enemmän korviketta kuin nyt niin tissittely jää. [:(][:o]

Eli poika on saanut 2kuukaudessa pituutta 7.5cm ja painoa 1kg 20g vaan. Eli pituus menee tasaisesti omilla käyrillä mut paino -2 joten painoa pitäis lisää saada.
 
juu lääkärillä käyt ja lisää korviketta kehiin jotta painoa saadaan lisää.yritän pitää tissit vielä kuvioissa mukana mut luulen jotta luovutan...on vähän epäonnistuja fiilis ku oma maito ei riitä kasvattamaan poikaa. [:(] ja gavisconea estämään maidon takaisin virtauksen, tiistaina sit taas painokontrolliin ja katsastetaan tilanne. Ellei painoa ole tullut tarpeksi niin sit taas lääkäärille mut eikö se tästä. Jos nuo päivä kitinät ja sylissä olemiset ja unien vähyys päivisin johtuukin vain ja ainoastaan nälästä ja mä en oo tajunnu tyhmä minä... [&o]
Yritän kasata itseäni jotta jos huomenna jo hyväksyisi tämän asian. Olen vain jotenkin niin katkera kun en onnistunut imetyksessä taaskaan..ja toisilta maitoa tulee ylitarpeiden jotta mitä sitä itse tekee väärin!?! [8|]
 
Kirsikka :Nyt nokka pystyyn ja romukoppaan noi epäonnistumisfiilikset!
Toivottavasti yön jälkeen siellä paremmat fiilarit!
 
Kirsikka86: Mulla tissit toimii nykyään enää vain huvituttina, sillä maitoa ei oikestaan tule juuri nimeksikään enää..[&o] Toki harmittaa hirveästi etten voi omalla maidollani enää lasta kasvattaa, mutta olen onnellinen että on korviketta olemassa ja tyttö kasvaa hyvin silläkin.[:)]
Ei se imetyksen lopettaminen vasten omaa tahtoaan tee kenestäkään yhtään huonompaa äitiä!![;)]
Jokainen äiti on omalle lapselleen se paras mahdollinen äiti!![:)]
Koitahan siellä jaksaa![:)]
 
kiitti kannutustuksesta ja tiedän sen itsekkin jotta pääasia että lapsi kasvaa ja kehittyy enkä ole yhtään huonompi äiti [;)] ...no nyt näin ja tissiä yritetään antaa sen mitä sieltä saa ja sitten loput pullosta. Poitsu vetässy joka syötöllä nyt 100ml tissin päälle jotta varmasti saadaan painoa ens viikolle lisää.. [:)]
Mähän laitan ens viikolla sellasetkin neuvola tiedot pojan painosta jotta oksat pois [:D][8D]
 
kirsikka86: mulla riitti maito pojalle 2kk asti ja kyllä mua sillon harmitti ihan hirveesti ja tunsin omantunnon tuskia mut se menee muutamassa päivää ohi. Ja hyvin ne lapset kasvaa korvikkeillakin ja kun huomaa kuinka tyytyväinen oma lapsi on kun on maha täynnä. Ja on siinä jotain positiivistakin et elämä hieman helpottuu esim kauppareissuilla kun voi antaa pullosta. 
 
Johan tosta neuvolakäynnistä on aikaa mut pistetään kuitenkin ylös. Eli painon ja pituuden kehitys meidän tytöllä:

Paino: s. 3660 g
1,5vk  3670 g
1kk  4920 g
2kk  6560 g

Pituus: s. 49 cm
2kk  59 cm

Hattu: s. 34 cm
1kk  37.4 cm
2kk  39.4 cm

Eli hyvin kasvanu pelkällä rintamaidolla, neidillä on makkaroita ja poimuja käsissä ja jaloissa enemmän kuin laki sallii.[:D]
 
Edit: 2kk neuvolassa sai rota I, josta ei sit tullu ainakaan huomattavia oireita. Ja käskivät huolehtimaan käsihygieniasta kakkavaippoja vaihdettaessa, etenkin jos joku ei perheessä ole sairastanu rotaviruksen aiheuttamaa vatsatautia. Sano terkkari et mitä luultavammin useimmat aikuiset on jo joskus sairastanu ko. viruksen aiheuttaman taudin.
 
Neuvolassa käyty tänään aamusella.

Vauvan lääkärikäynti ja samalla mun jälkitarkastus. Kaikki kunnossa, jippii! [:)]

Vauva on päässyt painossa juuri 5 kilon paremmalle puolelle [:)] Nyt ikää siis 6,5 vko:a ja syntymäpainohan oli 3280,
joten vaikuttaapa siltä että täysimetystä jatketaan kun poika tuntuu sillä hyvin kasvavat ja on tyytyväinen saamiinsa
maitomääriin. Iho vielä vähän kukkii, mutta kuulunee asiaan tässä iässä.

Rota-rokotteesta eka satsi annettu ja seuraavaksi neuvolaan 4 viikon kuluttua.


Ehkäisytapaa pohdittiin lääkärin kanssa ja päädyin nyt alkuun minipillereihin. Onko teillä muilla kokemuksia Cerazette-minipillereistä, hyviä tai huonoja? Kierukkaa aiemmin mietin, mutta kun toiveissa olisi kuitenkin pikkuiselle kaverikin jossain vaiheessa niin se vaihtoehto kuivui kasaan.
 
Mulla on Cerazetet käytössä ja ei oo mitään valittamista. Menkat jääny kokonaan pois [:)] Oon kuullu niistä enimmäkseen haukkuja, mutta mulle ne käy. Myö ihmiset kun ollaan niin kovin erilaisia.
 
3 kk neuvolakuulumisia:

Paino: 6650 g (s. 3085 g)
Pituus: 60,7 cm (s. 48 cm)
Pipo: 41 cm

Painoa tullu kuukaudessa 980 g ja pituutta 4 cm :)

Saatiin myös parit rokotteet (2 piikkiä ja rota-tipat). Pikkumies huus ko hyeena rokotuksen jälkeen hetkisen ja sen jälkeen rupes jo naurattaan [:D] Nyt vetelee sikeitä.. toivotaan ettei kovin kipeeks tule..noh, suppot käyttöön jos tarvis.
 
painokontrollissa käyty ja viikossa saatu 570g lisää painoa, kiitos korvikkeen! ja neukkutäti meinas jotta yrittää vaan imettää että kyllä se siitä mutta joo varmaan ku toinen huutaa ku näkeekin rinnan ja korviketta menee 2-3purkkia per päivä et tuskin tästä paluuta on...
 
no niin tänään oli 2kk neuvola ja onhan tuo meidän Joona pitkä hoikka poika

synt. 52cm ja 3930g
nyt. 62cm ja 5860g

kuukauden päästä sitten seuraavaks mittailemaan
 
Täällä juuri 2kk neuvola takana ja hyvin oltiin rauhallisesti kun toinen vielä yöunia nukkua posotti[:D] rota saatiin täälläkin ja painoa on kertynyt kahdessa kuukaudessa 5260g, pituutta oli huimat 55,8cm ja PY 39,8cm

Normisettiä! ens neuvolata kauhulla odottaen sillä sitten ois meilläkin eessä piikit [:(]
 
Heippa,

Viime viikon lopulla oli Nuutin lääkärintarkastus ja minun jälkitarkastus. Kaikki on ok, pikku miehen flunssa alkaa vihdoin olla ohitse!  JEE!!! [:)][:)][:)]

Tässä ukkelin kehitystä:

paino:
4336g (8.10 syntymä)
4330g (20.10, 1.neuvola)
5050g (8.11, 2. neuvola)
5560g (25.11, 3.neuvola(lääkäri))

pituus:
54cm (8.10 syntymä)
56.1cm (20.10, 1.neuvola)
58.2cm (8.11, 2.neuvola)
60.2cm (25.11, 3.neuvola(lääkäri))

pipo:
37cm (8.10 syntymä)
37.6cm (20.10, 1.neuvola)
39.2cm (8.11, 2.neuvola)
40.1cm (25.11, 3.neuvola(lääkäri))

Hyvin siis kehittyy meidän Nuutti. Paino on -1 käyrällä, ja pituus +2 käyrällä. Vielä ei lisäruokaa anneta, eli jatketaan mun maidolla, koska paino kuitenkin seuraa pituutta, vaikka onkin miinus käyrällä.
Ens viikolla olisi 2kk-neuvola. Sitten rotarokotteet kehiin, ja katsellaan tuon painon kehitystä...
 
3kk neukku!!

Voi mun rakasta pientä, sai piikit kumpaakin reiteen ja rotan suuhun. Huus kun vietävä! Onneksi oli anoppi matkassa niin pysyin ite jotenkin kasassa.

Mut sit oli jotain hyvääkin :)
Poika oli kasvanu SAATANASTI Paino siis 6,66KGemoticon
pituutta about 60cm
kaikki muutenkin kivasti tullu ajallaan, motoriset ja yms.

Imetys vaihteeksi takunnut täälläkin, poika pulauttelee ihan kamalasti ja alkanut öitä valvoa (päädyttiin siihen tulokseen että oma uusi kasvisruokavalio aiheuttaa sen ja paranee ajanmyötä kun pikkuisen kroppa tottuu) siihen neukkutäti ihan omatoimisesti ehdotti velliä ja lisä maitoa (?!?!)
Velliä nyt ollaankin harjoiteltu, mutta voisin ton lisämaidon yrittää antaa olla ja totuttaa tohon velliin ja alkaa luoda jonkun sortin ruokailurytmiä sen kanssa, esim aamuvelli päivävelli ja iltavelli... perhaps... Mut tissistä en vielä luovu.

mut näin meillä!

Niin ja ens kerrasta eteenpäin uus neukkutäti :)
 
Heissan!

Edith on nyt:

62,9cm
6,160g
39,8cm

Edith sai kans ne rokotteet tänään ja tänää sit tajusin, et mistä mä oon sen 5 rokotusta repässy! Se neuvolatäti puhuu siitä et kuinka monta kertaa rotan saa ja monta "myrkkyä" on yhdessä rokotteessa eli mun aivoni oli kääntäny sen niin että saa suun kautta kolmea ja piikkejä kaks
 
Takaisin
Top